3:05 AM Dedždžal, životinja, Je'džudž i Me'džudž | |
Hvala Allahu. U narednim redovima sažeto ćemo iznijeti ajete i hadise Poslanika, s.a.v.s., koji govore o ova tri velika predznaka Sudnjeg dana koji će se dogoditi neposredno pred nastup Sudnjeg dana. Dedždžal: To je čovjek - Allahovo stvorenje, koji će se pojaviti iz stijene. Po zemlji će sijati nered i ljude će pozivati da ga obožavaju, tvrdeći da je bog. Ljudi će biti iskušavani nekim njegovim natprirodnim moćima, kao što su: spuštanje kiše, činjenjem da bilje izrasta iz mrtve zemlje i pronalaženjem riznica po njoj. To je crveni mladić, malen, kovrave kose, ćorav u desno oko, dok će na drugom biti veliki komad mesa. Između njegovih očiju biće napisano kafir – nevjernik. Najviše će ga slijediti Židovi. Kopljem će ga ubiti Isa sin Merjemin, u mjestu Ludd u Palestini. Je’džudž i Me’džudž: To su dva nevjernička plemena iz Ademovog potomstva. Širokog su lica i malenih očiju. Po zemlji su činili nered, pa je Allah dao da njima zagospodari Zul-Karnejn koji je izgradio branu i tako ih zarobio. Oni je neprestano pokušavaju probiti, sve dok Allah pred Sudnji dan ne dozvoli da izađu i to nakon što Isa ubije Dedždžala. Pojaviće se u ogromnom broju i popiće jezero Taberije. Po zemlji će činiti nered i niko im se neće moći suprotstaviti. Isa i vjernici će se popeti na brdo Tur, sve dok Allah ne uništi Je’džudž i Me’džudž i to preko crva koji će im pojesti vratove. Nakon toga će Allah poslati ptice koje će im tijela pobacati u more i kišu koja će saprati zemlju od njihovog (neugodnog mirisa) smrada. Dabbe (životinja): To je veliko stvorenje koje će Allah izvesti kad se ljudi uveliko pokvare. Ona će ljudima govoriti i savjetovati ih. Dakle, imaće moć razuma i govora. Ljude će na nosu obilježiti znakom koji će razdvajati vjernike od nevjernika. (Više informacija i dokaza u knjizi Ešratus-sa’a (Predznaci Sudnjeg dana) od Jusufa el-Vabila, ili El-kijametul-kubra (Veliki Sudnji dan) od Omera Eškara. Obaveza muslimana je da vjeruje u ono što dolazi od Allaha i Njegovog Poslanika. Koliko je samo Allah stvorio i koliko stvara čuda na ovom svijetu, koja upućuju na Njegovu snagu i moć! Odgovori o islamskom vjerovanju - Muhammed Salih Munedždžid - 80 str. JEDŽUDŽ I MEDŽUDŽNjihovo porijeklo Njihovo porijeklo je ljudsko, od Adema i Have a.s. Pojedini učenjaci kažu: Oni su potomstvo Ademovo a ne Havino[2], tako što je Adem imao poluciju u snu pa se njegovo sjeme pomiješalo sa zemljom od čega Allah dž.š. stvori Je'džudža i Me'džudža. O ovome ne postoji dokaz niti je preneseno od onoga od koga se mora uzeti mišljenje. [3]
Je'džudž i Me'džudž su potomci Jafis Ebu Turka, a Jafis je iz potomstva Nuha a.s.[5] Ono što upućuje da su oni iz potomstva Adema a.s. je i ono što bilježi Buharija od Ebu Seid el Hudrija r.a. da je Resulullah savs rekao: Allah dž.š. reče: O Ademe! Odgovori: Odazivam Ti se radostan, dobro je u Tvojim rukama. Pa će mu reći: Pusti vojsku (misiju) vatre. A šta je to, misija vatre, upitaće. Od svake hiljade devetsto devedeset devet. Malo dijete će tada osijediti a svaka trudnica plod pobaciti, vidjećeš ljude kao pijane a pijani neće biti nego će Allahova kazna biti žestoka. Upitaše: Ko je od nas taj jedan? Reče: Budite obradovani! Od vas je jedan a od Je'džudža i Me'džudža hiljada.[6] Od Abdullah ibn Amra se prenosi da je Resulullah savs rekao: Zaista su Je'džudž i Me'džudž potomci Ademovi. I zaista kada budu poslani ljudima uništiće im živote. Nijedan od njih neće umrijeti a da ne ostavi hiljadu i više potomaka iza sebe.[7] Njihovo svojstvo Od njihovih svojstava shodno hadisima je sličnost njihovim precima gatamskim mongolima: sitnih očiju, malehnih očiju, riđokosi, širokih lica, poput štitova iskovanih, mongolske konstrukcije i boje.[8] Imam Ahmed bilježi od Ibn Harmele a on od njegove tetke: Održao je Resulullah savs hutbu, prsta nateknutog od ujeda škorpije, pa je rekao: Vi govorite: Nema više neprijateljstva, a vi nećete prestati boriti se protiv neprijatelja sve dok ne dođe Je'džudž i Me'džudž: širokih lica, sitnih očiju, crvene kose sa teških i visokih predjela zemlje, lica poput iskovanih štitova.[9] Ibn Hadžer spominje neke vijesti o njihovim svojstvima ali su te predaje slabe. Ono što je došlo u tim vijestima jesu tri grupe njih: 1. Vrsta poput vrlo visokog drveća. 2. Vrsta visoka četiri lakta i široka četiri lakta. 3. Vrsta omotanih prostrtih ušiju. Bilježi se također da će biti visoki pedalj – dva, najviše tri pedlja.[10] Ono na što upućuju vjerodostojne predaje je to da je riječ o jakim ljudima. Nema snage da se ubije jedan od njih. Teško je povjerovati kako će biti visoki pedalj ili dva. U hadisu Nevas ibn Sem'ana se spominje kako je Allah dž.š. objavio Isau a.s. dolazak Je'džudža i Me'džudža, da nema načina ubiti jednog od njih. Naredio mu je da skloni vjernike sa njegovog puta pa će im reći: Sklonite se u pećine. O čemu ćemo, inšaallah, govoriti kada bude riječ o njihovom izlasku. Dokazi dolaska Je'džudža i Me'džudža Dolazak Je'džudža i Me'džudža na kraju vremena je jedan od velikih predznaka Sudnjeg dana. Na to upućuje Kur'an i Sunnet. Dokazi iz Kur'ani Kerima:1. I kad se otvore Je'džudž i Me'džudž i kad se budu niz sve strmine žurno spuštali i približi se istinita prijetnja, tada će se pogledi nevjernika ukočiti. Teško nama, mi smo prema ovome ravnodušni bili; mi smo sami sebi nepravdu učinili.[11] 2. Uzvišeni Allah dž.š. govoreći o Zul Karnejnu kaže: I on opet pođe. Kad stiže između dvije planine, nađe ispred njih narod koji je jedva govor razumijevao. O Zul Karnejne – rekoše oni – Je'džudži Me'džudž čine nered po zemlji, pa hoćeš li da između nas i njih zid podigneš, mi ćemo te nagraditi. Bolje je ono što mi je Gospodar moj dao – reče on. Nego, samo vi pomozite meni što više možete, i ja ći između vas i njih zid podići. Donesite mi velike komade gvožđa! I kad on izravna dvije strane brda, reče: Pušite! A kad ga usija, reče: Donesite mi rastopljen mjed da ga zalijem. I tako oni nisu mogli ni da ga pređu ni da ga prokopaju. Ovo je blagodat Gospodara moga! – reče on. A kada se prijetnja Gospodara mog ispuni, On će ga sa zemljom sravniti, a prijetnja Gospodara mog će se sigurno ispuniti. I Mi ćemo tada učiniti da se jedni od njih kao talasi sudaraju s drugima. I puhnuće se u rog, pa ćemo ih sve sakupiti.[12] Ovi ajeti ukazuju na to kako je Allah dž.š. potčinio Zul Karnejna, kralja pravednog u gradnji veličanstvenog zida – brane između Je'džudža i Me'džudža, naroda pokvarenog na zemlji, i ljudi. Kad nastupi vrijeme određeno i Kijamet se primakne, popustiće ovaj zid. Je'džudž i Me'džudž će izaći zapanjujućom brzinom, u ogromnom broju. Niko ih od ljudi neće moći zaustaviti. Zatalasaće ljudima šireći nered zemljom. Ovo je znak skorog puhanja u sur, rušenja dunjaluka i početka Kijameta[13] kao što ćemo spomenuti u vjerodostojnim hadisima. b) Dokazi iz Sunneta Čistog:Mnogo je hadisa o Je'džudžu i Me'džudžu i dosežu stepen tevatura po značenju. Neke sam već spomenuo a neke ću ovdje spomenuti: 1. Hadis zabilježen u Dva sahiha od Ummu Habibe bint Ebi Sufjan, od Zejneb bint Džahš da je Resulullah savs jednog dana došao uznemiren kod nje govoreći: Nema drugog božanstva osim Allaha, teško arapima od zla koje se približilo. Danas je Je'džudžu i Me'džudžu otvorena brana ovoliko ( zaokružio je palcem i kažiprstom). Zejneb bint Džahš kaže: Rekla sam: Allahov Poslaniče, zar ćemo biti uništeni a među nama bude dobrih? Da, reče, da, ako bude mnogo pokvarenosti.[14] 2. Hadis Nevas ibn Sem'ana r.a.: Allah dž.š. je objavio Isa a.s.: Zaista sam Ja izveo moje robove od kojih se niko od vas ne može odbraniti, skloni moje robove u goru (brdo)! Pa će Allah dž.š. poslati Je'džudža i Me'džudža i oni će iz svih krajeva žurno dolaziti. Pa će proćo pored jezera zvanog Taberijje i popiće ono što bude u njemu. Posljednji među njima će reći: Nekad je ovdje bilo vode. Isa a.s. i njegovi prijatelji će biti okruženi tako dugo dok glava jednog vola ne bude vrijedila koliko vaših stotinu dinara današnjih. Moliće Allaha dž.š. pa će On poslati crve u vratove robova od kojih će svi kao jedan pomrijeti. Potom će spustiti Allahovog poslanika Isa a.s. i njegove prijatelje na zemlju. Neće naći ni koliko pedalj zemlje a da ne zaudara na njihovu masnoću i smrad. Allahov poslanik Isa i njegovi prijatelji će moliti Allaha dž.š. pa će im poslati dugovrate ptice koje će ih odnijeti i baciti gdje Allah bude htio.[15] Hadis bilježi Muslim a u drugoj predaji dodaje poslije riječi: Nekad je ovdje bila voda, – … potom će ići dok ne dođu do brda Hamer, u Bejtul Makdesu, pa će reći: Pobili smo sve što je na zemlji, hajde da pobijemo i one na nebesima! Odapeće svoje strijele prema nebu a Allah dž.š. će ih vratiti premazane krvlju.[16] 3. U hadisu Huzejfe ibn Usejda r.a. o predznacima Sudnjeg dana se spominje: Je'džudž i Me'džudž.[17] 4. Od Abdullah ibn Mes'uda se prenosi kako se Resulullah savs u noći Isra'a susreo sa Ibrahimom, Musaom i Isaom a.s. pa su se prisjećali Sudnjeg dana … potom su vratili priču Isau a.s. (spomenuo je ubistvo Dedždžala) pa rekao: Zatim će se ljudi vratiti svojim mjestima. Dočekaće ih Je'džudž i Me'džudž koji će sa svih strana ići žurno. Neće proći pored vode a da je ne popiju niti pored nečega a da nered ne učine. Preklinjaće me pa ću zamoliti Allaha dž.š. i oni će pomrijeti. Zemlja će se ušćutiti njihovim smradom. Preklinjaće me pa ću zamoliti Allaha dž.š. pa će kišu s neba spustiti koja će ih odnijeti i pobacati njihova tijela u more.[18] Ebu Hurejre r.a. prenosi od Resulullaha savs: (pa je spomenuo hadis i u njemu): Izaći će pred ljude tražeći vodu od njih a oni će bježati pred njima. Odapeće strijele u nebo pa će im se vratiti umazane krvlju. Reći će: Našom snagom i veličinom savladasmo stanovnike zemlje i pobijedismo onog ko je na nebesima! Zatim će Allah dž.š. poslati crve u njihove vratove koji će ih uništiti. Tako mi Onog u čijoj je ruci duša Muhammeda, zaista će životinje postati ugojene, uhranjene i pune od njihovog mesa.[19] Je'džudžov i Me'džudžov zidZulkarnejn je sagradio zid kao branu od Je'džudža i Me'džudža i njihovih susjeda koji su od njega pomoć zatražili. Kur'an to spominje u riječima: O Zulkarnejne, rekoše oni,Je'džudž i Me'džudž čine nered po zemlji, pa hoćeš li da između nas i njih zid podigneš, mi ćemo te nagraditi. Bolje je ono što mi je Gospodar moj dao, reče on. Nego,samo vi pomozite meni što vipe možete, i ja ću između vas i njih zid podići.[20] To je ono što je rečeno o gradnji zida. A što se tiče mjesta njegove gradnje,pouzdano se zna da je na istoku.[21] Zbog riječi Uzvišenog: I kad stiže do mjesta gdje sunce izlazi.[22] Precizno se ne zna gdje je to mjesto. Pokušavali su pojedini vladari i historičari da tačno saznaju gdje je to mjesto. Tako je halifa Vasik poslao nekoliko vojskovođa sa vojskom da tragaju za zidom, precizno otkriju njegovu lokaciju i o tome ga obavijeste kad se vrate. Išli su iz mjesta u mjesto, od kralja do kralja dok nisu stigli do zida. Vidjeli su njegovu građevinu od gvožđa i čelika. Vidjeli su na njemu ogromna vrata zaključana velikim katancima. Vidjeli su ostatke mlijeka i meda na tamošnjoj kuli. Čuvaju ga stražari kraljevski. Visok je i istaknut. Ne može se ni njemu ni onome što je oko njega prići od brda. Zatim su se nakon odsustvovanja više od dvije godine vratili svojim kućama. Vidjeli su mnoge strahote i čuda.[23] Ovu priču je zabilježio Ibn Kesir, Allah mu se smilovao, i nije spomenuo lanac prenosilaca tako da Allah zna kolika je njena tačnost. Prethodni ajeti upućuju na to da se ovaj zid nalazi između dva brda . Uzvišeni Allah dž.š. kaže: Kad stiže između dvije planine. A "seddan” su dvije planine,jedna naspram drugoj.Zatim kaže: I kad on izravna dvije strane brda. To je učinio velikim komadima gvožđa koje je zalio vrelim čelikom i napravi postojan zid. Imam Buhari kaže: Rekao ječovjek Poslaniku savs: Vidio sam zid od hladnog čelika. Poslanik reče: Baš si ga vidio!?[24] Sejjid Kutub kaže: Otkriven je zid nedaleko od grada Tirmiz, zid poznat kao: Željezna kapija. Početkom 15. stoljeća prošao je pored njega njemački naučnik Sildberger i zapisao ga u svojoj knjizi. Također ga spominje i španski historičar Klovingo u svom putovanju godine 1403. i kaže: Zid u gradu Željezna kapija se nalazi na putu Semerkanda i Indije … moguće je kako je to zid koga je sagradio Zul Karnejn.[25] Smatram: Moguće je kako je pomenuti zid ustvari zidina grada Tirmiz koju spominje Jakut el Hamevi u: Mu'adžemul buldani, a nije to Zul Karnejnov zid. Isto tako, nije cilj ove studije precizno određivanje mjesta tog zida. Dovoljno mi je ono o čemu nas je obavijestio Mudri Allah dž.š. i ono što se nalazi u vjerodostojnim hadisima a to je: Zid Je'džudža i Me'džudža postoji dok ne dođe određeno vrijeme u kojem će popustiti pa će Je'džudž i Me'džudž izaći. To će se desiti pred sami Smak svijeta. O tome Allah dž.š. kaže: Ovo je blagodat Gospodara mog! reče on. A kad se prijetnja Gospodara mog ispuni On će ga sa zemljom sravniti, a prijetnja Gospodara mog će se sigurno ispuniti. I mi ćemo tada učiniti da se jedni od njih kao talasi sudaraju s drugima. I puhnuće se u rog, pa ćemo ih sve sakupiti.[26] Ono što ukazuje na to da ovaj zid postoji i kako nije sravnjen sa zemljom je predaja Ebu Hurejre od Resulullaha savs o tome zidu: Kopaju ga svaki dan sve dok ga gotovo ne prokopaju.Tada jedan od njih kaže:Vratite se, sutra ćete ga prokopat! Pa ga Allah vrati čvršćeg nego što je bio. I sve tako dok ne dođe njihovo vrijeme i Allah dž.š. ih htjedne poslati na ljude. Reći će jedan od njih: Vratite se, sutra ćete ga prokopati – inšaallah – i zatraži pomoć riječima – inšaallah. Doći će sutradan i naći ga onakvim kakvim su ga ostavili, pa će ga prokopati i izaći na ljude. Tražiće vode a ljudi će bježati pred njima.[27] Bilježi se u Dva sahiha, o čemu smo već govorili, kako je mali dio toga zida otvoren i kako se Resulullah savs od toga uznemirio. Sejjid Kutub smatra, posmatrano sa pozicije vjerovatnoće a ne čvrstog ubjeđenja, da se Allahovo obećanje o sravnjivanju sa zemljom tog zida već ostvarilo i da se Je'džudž i Me'džudž već pojavio, da su oni Tatari koji su se pojavili u sedmom hidžretskom stoljeću, uništili islamske državice i sijali svakojaki nered zemljom.[28] O tim Tatarima Kurtubi kaže: Od njih – tatara – su u današnjem vremenu nastali narodi (ummeti) koje ne može pobrojati niko osim Allaha dž.š. Od muslimana ih ne može odvratiti niko osim Allaha dž.š. Kao da su oni Je'džudž i Me'džudž ili njihova prethodnica.[29] Pojava Tatara se dogodila u doba Kurtubija koji je čuo o njima, njihovim iskušenjima i ubistvima, te ih je na osnovu toga smatrao Je'džudžom i Me'džudžom ili njihovom prethodnicom. Ali ono što je od velikih predznaka Sudnjeg dana – a to je pojava Je'džudža i Me'džudža na kraju vremena, još se nije dogodilo jer vjerodostojni hadisi upućuju na njihov dolazak poslije Isa a.s. koji će moliti Allaha dž.š. u dovi, da ih uništi, pa će ih Allah dž.š.i uništiti a potom ih baciti u more tako da će ljudi i naselja odahnuti od njih. Autor: Jusuf b. Abdullah b. Jusuf el-Vabil Pojava ogromne životinje iz zemlje koja će obilježavati ljude I kada ljudi budu u najsvetijoj i najčasnijoj džamiji, tj. Mesdžidul-Haramu, zastrašit će ih njena rika između jednog dijela Kabe i mjesta Ibrahima, a.s, dok bude otresala sa glave prašinu. Okrenut će se prema istoku i kriknut će tako jako da će se čuti na cijelom istoku, pa će se okrenuti prema zapadu i kriknuti tako jako da će se čuti na cijelom zapadu. Ljudi će se prepasti, pa će pobjeći od nje... Allah, dž.š, kaže: "I kada dođe vrijeme da oni budu kažnjeni, Mi ćemo učiniti da iz zemlje izađe jedna životinja koja će im reći da ljudi u dokaze Naše nisu uvjereni." (En-Neml, 82) I ovaj predznak će vidjeti vjernici i on će se dogoditi odmah uz izlazak Sunca sa zapada, možda malo prije njega ili odmah poslije. Muhammed, s.a.v.s, kaže: "Prvi predznak Dana je izlazak Sunca sa zapada i izlazak životinje među ljude ujutro. Koji god od ova dva bude prvi, drugi je odmah iza njega." (Bilježe Muslim, Ahmed, Ebu Davud i Ibn Madže) Moguće je da je razlog tome, a Allah najbolje zna, to što će jedan predznak označiti zatvaranje vrata tewbe, a drugi će doći da to potvrdi. Sunce će izaći sa zapada ujutro, zatvorit će se vrata tewbe i zapečatit će se ljudsko stanje. Zatim će se pojaviti životinja prije podne istog dana i potvrditi zatvaranje vrata tewbe obilježavanjem svih vjernika i nevjernika. Ibn Hadžer kaže: "Moguće je da će se životinja pojaviti istog dana kada Sunce izađe sa zapada. Pa nastavlja da je Hakim Ebu Abdullah rekao: Izgleda da će se prvo desiti izlazak Sunca sa zapada, pa će se pojaviti životinja u tom danu ili odmah poslije njega." Ibn Hadžer reče: "Mudrost u tome je što će se prilikom izlaska Sunca sa zapada zatvoriti vrata tewbe, pa će se pojaviti životinja koja će označiti vjernika od nevjernika kao dopuna smislu zatvaranja vrata tewbe." Opis životinje i njeno porijeklo Ona je izuzetno velikog i snažnog tijela, prekrivnog perjem i maljama. Ima noge. Nemamo vjerodostojnih izvora koji nam preciznije opisuju njen izgled. Postoje određene predaje koje upućuju na njenu ogromnu veličinu. Kaže se da će se pojaviti iz stijene i da će se tri dana pojavljivati samo njena jedna trećina, te druge čudne stvari, ali samo Allah zna vjerodostojnost tih predaja. Uostalom, ovo nas puno ne interesuje, jer neće niko stati i gledati u nju s ciljem da se pobliže upozna s njom. Nju će Allah, dž.š, izvesti sa jasno preciziranim zadatkom: - Da se obrati ljudima, riječima: "Zaista ljudi nisu bili uvjereni u Allahove dokaze." - Da označi ljude. Neće niko ostati, a da mu ona biljeg neće udariti. Vjernici će zbog toga blistati, a nevjernici će potamnjeti. - I kada ljudi budu u najsvetijoj i najčasnijoj džamiji, tj. Mesdžidul-Haramu, zastrašit će ih njena rika između jednog dijela Kabe i mjesta Ibrahima, a.s, dok bude otresala sa glave prašinu. Okrenut će se prema istoku i kriknut će tako jako da će se čuti na cijelom istoku, pa će se okrenuti prema zapadu i kriknuti tako jako da će se čuti na cijelom zapadu. Ljudi će se prepasti, pa će pobjeći od nje, a vjernici će shvatiti da je to životinja koju je Allah izveo i da se ne mogu suprostaviti Allahovoj odluci, pa neće bježati. Obilježavanje će započeti od vjernika i njihova lica će zablistati poput sjajnih zvijezda. Zatim će se uputiti na druga mjesta. Onaj ko je bude tražio neće je moći stići, a ko bude bježao od nje neće biti u stanju da joj pobjegne. Neki će se pokušati spasiti od nje namazom, a ona će doći i reći: "Zar sada da klanjaš?!" On će joj se okrenuti a ona će mu udariti biljeg na lice i otići. Ibn Madže bilježi od Ebu Hurejre, r.a: "Rekao je Božiji Poslanika, s.a.v.s: 'Pojavit će se životinja iz zemlje i imat će kod sebe Musaov štap i pečat Sulejmana, a.s. Pečatit će noseve kafira štapom, a osvijetlit će lica vjernika pečatom, tako da kada se sastanu ljudi za trpezom, reći će: 'Ovo je vjernik, a ovo kafir!"' To je Allahova životinja, koja je peti veliki predznak Smaka svijeta. Abdullah bin Amr ibn As je rekao da je to ona životinja koja je spomenuta u hadisu Temima ed-Darija, a Allah najbolje zna. | |
|
Total comments: 0 | |