عنْ جابر بن عبدالله رضي الله عنهما قال : سمعت رسول الله يقول: ”إنَّ بَيْن الرَّجُلِ وَبَيْنَ الشِّرْكِ والكُفْرِ تَرْكُ الصَّلاَةِ“.
Prenosi Džabir ibn Abdullah, radijallhu anhuma, da je čuo Allahovog Poslanika, sallahu alejhi ve sellem, da je rekao: "Zaista, između čovjeka, širka i kufra (nevjerstva) je ostavljanje namaza."[1]
Biografija ravije:
Džabir ibn Abdullah ibn 'Amr ibn Haram el-Ensari es-Selemi je plemeniti ashab, ensarija, ubraja se među poznate ashabe, radijallahu anhum. Učestvovao je na Bedru i Hunejnu i borio se uz Poslanika, sallahu alejhi ve sellem, u devetnaest bitki (gazveta). On je od onih ashaba koji prenose mnogo hadisa. Preselio je u Medini nakon 70. god. po Hidžri, radijallahu anhuma.
Kratki komentar hadisa:
Hadis je dokaz da je ostavljanje namaza kufr, dalalet (zabluda) i izlazak iz kruga islama. Veoma je mnogo hadisa koji upućuju na obavezu obavljanja namaza u džematu i u džamijama koje se Allahovom voljom podižu i u kojima se spominje Njegovo ime. Svakom muslimanu je vadžib da vodi računa o ovoj obavezi, pristupi njenom izvršenju, da ne bude nemaran i da je preporučuje svojoj djeci, ukućanima i ostaloj braći muslimanima. Zaista, nema udjela u islamu onome ko ostavi namaz.
Pouke hadisa:
- Znanje da je namaz stub islama i njegov temelj.
- Od najvažnijih stvari kojom se musliman razlikuje od kafira je izvršenje obaveze namaza.
- Namaz je najbitniji praktični temelj islama i ne stavlja se ispred njega nijedno drugo djelo.
- Namaz je jedno od najvećih djela sa kojim se približava Uzvišenom Allahu.
- Namazom se stiču mnoge koristi na dunjaluku i ogromna nagrada na ahiretu.
[1] Muslim (1/88), broj 82, Knjiga o imanu, poglavlje: Nazivanje kafirom onog ko ostavi namaz.