Main » 2014 » March » 31 » O RIJEČIMA UZVIŠENOG: "ALLAH JE STVORITELJ SVEGA..."'
0:44 AM
O RIJEČIMA UZVIŠENOG: "ALLAH JE STVORITELJ SVEGA..."'

Uzvišeni Allah je rekao u Svojoj časnoj Knjizi: 

"Allah je stvoritelj svega i On upravlja svim." 
(Ez-Zumer, 62.) 

Sve, osim Allaha, stvoreno je od strane Njega, postalo je 
i nastalo, stvoreno je nakon što nije bilo ništa, nakon ne- 
postojanja, i Arš (Prijestolje), koji je iznad svih stvorenja, 
i ono što je pod zemljom, i ono što je između njih, i žive 
i nežive tvari - sve su to Njegova stvorenja, u Njegovoj 
vlasti, Njemu robovi, pod Njegovom silinom i svemoći, 
Njegovim nadzorom i voljom. Uzvišeni Allah kaže: 

"Koji je za šest vremenskih razdoblja nebesa i 
Zemlju i ono što je među njima stvorio, a on- 
da cijelim svemirom zavladao; On je Milostivi i 
upitaj oNjemu onoga koji zna." (El-Furkan, 59.) 

' Ez-Zumer, 62. 
"On zna šta u zemlju ulazi, a šta iz nje izlazi, i 
šta se s neba spušta, a šta se na nj uspinje; On je 
samilostan i On prašta grijehe." (Sebe', 2.) 

"U šest vremenskih razdoblja On je nebesa i 
Zemlju stvorio, i onda svemirom zavladao; On 
zna šta u zemlju ulazi i šta iz nje izlazi i šta s neba 
silazi i šta se prema njemu diže, on je s vama gdje 
god bili, i sve što radite Allah vidi." (El-Hadid, 
4.) 

Islamski učenjaci se slažu, jednoglasno, da je Allah 
stvorio nebesa i Zemlju i ono što je između njih za šest 
dana, kako to navodi plemeniti Kur'an, a u to ne sum- 
nja nijedan musliman. Jedino se razilaze oko toga da li 
su ti dani bili poput ovih naših dana ili je svaki dan bio 
poput hiljade godina kako mi brojimo, te zauzimaju dva 
stava, kako smo već naveli u Tefsiru. Razilaze sc i oko 
toga da li je prije stvaranja nebesa i Zemlje bilo stvore- 
no išta drugo. Neke skupine mutekellimina smatraju da 
prije nebesa i Zemlje nije stvoreno ništa i da su oni stvo- 
reni iz ničega. Drugi kažu: "Ne, prije stvaranja nebesa 
i Zemlje postojala su druga stvorenja, shodno riječima 
Uzvišenog: 'On je u šest vremenskih razdoblja nebesa i 
Zemlju stvorio - a Njegov Prijesto je iznad vode bio - 
da bi vas iskušao koji će od vas bolje postupati. Ako ti 
rekneš: 'Poslije smrti bićete doista oživljeni', nevjernici 
će sigurno reći: 'Ovo nije ništa drugo do očita varka!' 



O riječima Uzvišenog: "Allah je stvoritelj svega..." 17 



(Hud, 7.) U hadisu Imrana ibn Husajna se kaže: 'Posto- 
jao je Allah, prije Njega nije ništa postojalo, Njegov Arš 
je bio na vodi, zapisao je u Opomeni (Zikru) sve, a zatim 
stvorio nebesa i Zemlju.'" 1 

Ahmed ibn Hanbel je rekao da je Ebu-Ruzejn Lu- 
kajt ibn Amir el-Ukajli, r. a., upitao: 

"Allahov Poslanice, gdje jc bio naš Gospodar prije 
nego je stvorio nebesa i Zemlju?" On, sallallahu 
'alejhi ve sellem, je odgovorio: "Bio je u maglini, 
iznad njega je bio zrak, ispod njega je bio zrak, a 
zatim je stvorio Svoj Arš na vodi." 2 

U drugoj verziji hadisa od Hammada ibn Seleme se 
kaže: "Gdje je bio naš Gospodar prije nego je stvorio 
stvorenja?. . ." - a ostatak je isti. Bilježi ga i Tirmizi i kaže 
da je hasen. 

Oni se također razilaze oko toga šta je prvo stvoreno. 
Neki kažu: "Pero (kalem) je stvoreno prije svega osta- 
log." Ovo je stav Ibn-Džerira, Ibnul-Dževzija i drugih. 
Ibn-Džerir kaže da je nakon pera stvoren fini oblak. To 
dokazuju hadisom kojeg bilježe imam Ahmed, Ebu-Da- 
vud i Tirmizi od Ubade ibn Samita, r. a., koji je rekao: 

"Rekao je Allahov Poslanik, sallallahu 'alejhi ve 
sellem: Prvo što je Allah stvorio je pero, a zatim 



1 Bilježe Buliari i imam Ahmed u svome Mttsmdu 

1 Bilježe Tirmizi, Ibn-Madže i imam Ahmed u svome Musnedu 
mu rekao: 'Piši!' — i tada je zapisano ono što će se 
desiti do Sudnjeg dana.'"' 

Tekst hadisa je od Ahmeda. Tirmizi kaže da je ovo ha- 
sen-sahih-garib hadis. Većina islamskih učenjaka prihva- 
ta predaju hafiza Ebul-Ala' el-Hemedanija i drugih (da 
je Arš stvoren prije toga /pera/), a ovo prenosi i Ibn-Dže- 
rir preko Dahhaka od Ibn-Abbasa, r. a., na što upućuje i 
hadis kojeg bilježi Muslim u svome Sahlhu gdje kaže da 
je Abdullah ibn Amr ibn El-As, r. a., rekao: 

"Cuo sam da je Allahov Poslanik, sallallahu 'alejhi 
ve sellem, rekao: 'Allah je zapisao sudbine stvo- 
renja prije nego što je stvorio nebesa i Zemlju na 
pedeset hiljada godina, a Njegovo prijestolje (Arš) 
je bilo na vodi.'" 2 

Oni kažu: "Ovo zapisivanje sudbine je pisanje sud- 
bina perom." Ovaj hadis ukazuje da se to desilo nakon 
stvaranja Arša, dakle, sigurno je Arš bio stvoren prije pe- 
ra kojim se zapisivala sudbina, kao što to smatra većina 
islamskih učenjaka. Možda hadis o peru navodi da je pe- 
ro prvo što je stvoreno od ovoga svijeta. Ovo potvrđuje i 
predaja koju bilježi Buhari od Imrana ibn Husajna koji 
je rekao: 

"Stanovnici Jemena su rekli Allahovom Poslani- 
ku, sallallahu 'alejhi ve sellem: 'Došli smo ti da 

' Bilježe Ebu-Davud, Tirmizi i imam Ahmed u svome Musnedu 
1 Bilježi Muslim 



O riječima Uzvišenog: "Allah je stvoritelj svega..." 19 



naučimo o vjeri i da te pitamo o prvoj stvari (šta 
je prvo stvoreno). ' — On je odgovorio: 'Postojao 
je Allah i nije bilo ničega prije Njega (u jednom 
rivajetu se kaže: s Njim', a u drugom: 'osim Nje- 
ga). Njegov Arš je bio na vodi, u Opomeni {Zi- 
kru) je zapisano sve i On je stvorio nebesa i Zem- 
lju." U drugoj verziji se kaže: ". . .a zatim je stvo- 
rio nebesa i Zemlju." 

Zatim su ga pitali o početku stvaranja nebesa i Zemlje. 
Nakon što su rekli: "Došli smo da te pitamo o prvoj stva- 
ri (šta je prvo stvoreno)", on im je odgovarao samo ono 
što su pitali i nije ih obavještavao o stvaranju Arša kao što 
je to uradio u hadisu kojeg smo naveli. Ibn-Džerir i neki 
drugi kažu: "Ne, Allah je stvorio vodu prije prije Arša." 
Ibn-Mes'ud, r. a., prenosi od ashaba Allahovog Poslani- 
ka, sallallahu 'alejhi ve sellem, koji su rekli: "Zaista je 
Allahovo Prijestolje (Arš) bilo na vodi, i nije bilo stvore- 
no ništa izuzev vode koja je stvorena prije." Ibn-Džerir 
pripovijeda da je Muhammed ibn Ishak rekao: "Prvo što 
je Allah stvorio bili su svjetlost (nur) i tama, zatim ih je 
razdvojio i dao da tama pripadne noći i ona bude crna i 
mračna, a svjetlost da pripadne danu i on bude svijetao i 
sjajan." Ibn-Džerir je rekao: "Kaže se: 'Naš Gospodar je 
nakon pera stvorio Tron (Kursijj), zatim je nakon Kursij- 
ja stvorio Arš, zatim zrak i tamu, a nakon toga je stvorio 
vodu i Svoj Arš postavio na vodi.'" Ebu-Erake je rekao: 
"Neki čovjek je upitao Abdullaha ibn Amra od čega su 
stvorena stvorenja na što je on odgovorio: 'Od svjetlosti, 
tame, vode i zemlje', a zatim je rekao: 'Idite Ibn-Abba- 
su, r. a., pa ga pitajte', te su otišli i pitali ga, pa im je 
Ibn-Abbas rekao isto to. Još im je rekao: 'Vratite mu se 
i pitajte ga od čega je sve to stvoreno.' Oni su se vratili 
i pitali ga, a on je proučio: 'I daje vam da se koristite 
onim što je na nebesima i onim što je na Zemlji, sve je 
od Njega. To su, zaista, pouke za ljude koji razmišljaju.' 
(El-Džasije, 13.)" 

Ja smatram da su ovi stavovi utemeljeni na israili jati- 
ma koji niti su istiniti, niti su lažni, osim onih za koje se 
navede dokaz istinitosti ili lažnosti, a Allah najbolje zna. 

Priprema i Obrada www.tewhid.ucoz.net

STUDIO-TEWHID 
Hafiz Ibn-Kesir 

 

STVARANJE 
SVIJETA 


https://www.facebook.com/studio.tewhid

Views: 764 | Added by: studio-tewhid | Rating: 0.0/0
Total comments: 0
Name *:
Email *:
Code *:
NAMAZ
Facebook-tewhid
kur'an
tags