Main » 2014 » March » 30 » POSLANIKOVE FETVE O PITANJIMA AKAIDA (ISLAMSKOG VJEROVANJA)
11:41 PM
POSLANIKOVE FETVE O PITANJIMA AKAIDA (ISLAMSKOG VJEROVANJA)

Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, upitan je hoce li 
vjernici na Sudnjem danu vidjeti svoga Gospodara. Tada je 
Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, upitao: "Ometa li vas 
ista da vidite Sunce kad nema oblaka?" "Ne", Poslanice, odgovorise. 
"Ometa li vas ista da vidite Mjesec u noci ustapa?" "Ne, Poslanice", 
rekli su ashabi. "Tako cete vidjeti Allaha na Sudnjem danu." 

(Biljeze Buhari i Muslim) 1 
1 Buhari, br. 11/358. i br. 13/358, "Et-Tewhid", poglavlje Allahove rijeci: 
"Toga dana ce lica blistava biti i u svoga Gospodara ce gledati". 

Muslim, br. 182, prenosi ga Ebu-Hurejre, r.a., i 183, "El-Iman". Prenosi ga, 
Ebu-Se'id el-Hudri, r.a. 

Jasno su pouzdani dokazi iz Kur'ana, sunneta i idzma (saglasnosti ashaba, kao 
i ispravnih prethodnika o istinitosti) da ce vjernici na Sudnjem danu vidjeti 
Allaha, dz.s; hadis je mutevatir (bez prekida sve do Allahovog Poslanika, 
sallallahu alejhi ve sellem). 
Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, upitan je o sudbini i o 
tome kakav udio ljudi imaju u njoj. Da li je predodredena ili nanovo 
nastaje? On rece: "To je vec presudeno i okoncano?" A zatim ga 
upitase: "Cemu onda djelo?" Poslanik odgovori: "Radite, svakom je 
olaksano ono za sta je stvoren (predodreden). Onaj ko je od sretnika, bit 
ce mu olaksano cinjenje djela sretnika (dzennetlija). A ko bude od 
nesretnika, bit ce mu olaksano cinjenje djela nesretnika 
(dzehennemlija)." Zatim je proucio kur'anski ajet: "Onome ko udjeljuje 
i ne grijesi i ono najljepse smatra istinitim", pa do kraja drugog ajeta. 1 

(Biljezi Muslim) 2 

Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, upitan je zna li 
Allah sta ljudi u sebi kriju. "Da", odgovorio je Poslanik. 

(Biljezi Muslim) 


Prenosi se da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, upitan: 
"Gdje se nalazio nas Gospodar prije nego sto su stvorena nebesa i 
Zemlja?" Nije odbio onoga ko pita i odgovorio je: "Bio je iznad oblaka 3 , 
iznad Njega nije bilo nista i ispod Njega nije bilo nista". 4 



1 Ajeti u cijelosti znace: Onome ko udjeljuje i ne grijesi i Dzennet smatra 
istinitim, njemu cemo olaksati cinjenje dobrih djela. A onome ko tvrdici i 
osjeca se neovisnim od Gospodara i Dzennet smatra laznim, njemu cemo 
olaksati put tegoba (Lejl -Noc, 5.-10. ajet) 

2 Muslim, br. 2647, "El-Kader", Ahmed, "Musned" (6/129), (67/4), (167/2) i 
"Dzami'-l-Usul", sa mojom recenzijom, br. 10/108.-1 12. 

3 Ama, ima dva znacenja: Sa meddom (duzinom) znaci oblak. A bez duzine: 
"Nije uz Njega nista bilo" 

4 Ahmed, "Musned", 4/11,12, Tirmizi, br. 3108 "Tefsir sure Hud", Ibn-Madze, 
br. 182 "El-Mukaddime". Hadis Ebu-Ruzejna el-Akilija je daif (slab), dok 
Tirmizi i drugi muhaddisi kazu da je ovaj hadis hasen (dobar). 
Upitan o pocetku stvaranja ovoga svijeta, Allahov Poslanik, 
sallallahu alejhi ve sellem, odgovorio je: "Allah je postojao i 
niceg nije bilo osim Njega. Njegov Ars je bio iznad vode. Zatim 
je sve upisao u Levhi mahfiizu, Knjizi sudbine". 

(Biljezi Buhari) 1 

Upitan je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: "Gdje 
ce biti ljudi onoga Dana kad se Zemlja zamijeni drugom 
Zemljom?" On im odgovori: "Na Sirat-cupriji". U drugoj 
predaji se navodi: "Oni ce biti u tami, ispred mosta (Sirata)". 
Zatim ga upitase: "Ko ce prvi preci?" "Siromasi muhadziri". 2 

(Biljezi Muslim) 3 

Nema proturjecnosti izmedu ova dva odgovora. Tama je na 
pocetku Sirata i tu pocinje mijenjanje Zemljinog izgleda, a 
okoncava se dok ljudi budu na samom Siratu. 


Ovo je dio dugog hadisa koji biljezi Buhari, br. 66/8, "El-Megazijj": "Tefsir 
kur'anskog ajeta": "On je Taj Koji je poceo stvaranje, zatim ce ga obnoviti". 
"Tevhid", kur'anski ajet: "A Njegov Prijesto je bio na vodi". Tirmizi, 
"Sunen", br. 3946. "El-Menakib", Ahmed, "Musned, br. 4/426, 431, 433, 436. 

Najsiromasniji muhadziri koji su ucmili hidzru iz Mekke u Medinu. 

3 Muslim, (315). 
Upitan je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, o 
rijecima Uzvisenog Allaha: "Lahko ce racun poloziti" (El- 
Insikak, Cijepanje, 8.). "Misli se na period izlaganja djela", 
odgovorio je Poslanik. 

(Biljezi Muslim) 



Upitan je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, sta ce 
stanovnici dzenneta prvo pojesti. Rece: "Okrugle ligamente 
kitove jetre'V "A koja ce im hrana nakon toga biti?" 2 "Bit ce im 
zaklan bik iz Dzenneta koji je pasao po njegovim obroncima." 

"Kakvo ce im pice biti nakon toga?" "Sa izvora zvanog 
Selsebil", odgovori im Poslanik. 3 

(Biljezi Muslim) 

Upitan je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: "Jesi 
li vidio svoga Gospodara?" "Samo svjetlost. Kako da Ga 
vidim?!", odgovorio je Poslanik. 4 

(Biljezi Muslim) 



1 U Muslimovoj predaji stoji: Okrajci kitove dzigerice. 

2 Postoje dvije predaje. U prvoj se navodi: giza'uhum, u drugoj: gidau'hum. 
Prema misljenju Kadija ibn-Ijjada, druga predaja je ispravnija jer se ona 
spominje na vise mjesta. 

3 Muslim, "U Sahihu", br. 3 1 5, "O hajzu". 

4 Muslim, br. 178 "El-Iman", a zamjenica: "Kako da Ga vidim", odnosi se na 
Allaha, dz.s., a znaci: Svjetlost sprjecava direktno gledanje. 
Spomenuo je blizinu i upozorio na ono sto sprjecava videnje, 
a to je svjetlost, koja cini zastor Uzvisenog Allaha, a ako bi ga 
uklonio, nista Upitan je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: "Sta 
ce sa nama uciniti nas Gospodar kad Ga sretnemo?" "Izici cete pred Njega, a vasi listovi ce Mu biti izlozeni; nista Mu nece biti skriveno od vasih dijela. Zatim ce Uzviseni Allah zagrabiti svojom rukom pregrst vode i njome poprskati vasa srca. Tako mi tvoga Gospodara, nece promasiti nikog od vas nijedna kapljica vode. Sto se muslimana tice, njegovo lice ce uciniti bijelim plastom, 1 dok ce nevjernika udarati po nosu, 2 ostavljajuci na njegovom lieu pecat ponizenosti cm poput ugljena". 

(Biljezi Ahmed) 3 Njim ne bi ustrajalo.

Vrsta tanke i mehke tkanine. 



U svim stampanim primjercima stoji: "Pogodit ce ga u nos, i ne samo to, 
ostavitce mu trag ponizenosti poput crnog ugljena". 

3 Ahmed, "Musned", 4/13. 
Upitan je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: "Kako 
cemo Ga vidjeti kad On ukloni Sunce i Mjesec?" Odgovorio je: 
"Kao sto vidis u ovom momentu, pri izlasku Sunca, dok je ono 
obasjalo Zemlju, potom mu se isprijecise brda". Zatim, ponovo bi 
upitan: "Cime cemo biti nagradeni za nasa dobra i losa djela?" 
"Dobro djelo ce biti desetostruko nagradeno, a lose djelo, shodno 
grijehu ili ce biti oprosteno." "A sta cemo prvo ugledati u 
Dzennetu?" 1 "Rijeke od cistog meda i rijeke vina, od kojeg ne 
spopada glavobolja, niti kajanje, i rijeke od mlijeka 
nepromijenjenog ukusa i neustajale vode. Voce, koje je, tako mi 
vaseg Gospodara, vama poznato, a uz njega jos bolje. I ciste 
zene". 'Pa upitase: "Zar cemo i tamo imati zene?" "Dobre zene 
dobrim muskarcima. Uzivat cete jedni u drugima 2 kao sto uzivate 
na ovome svijetu, samo sto nece biti radanja". 3 

(Biljezi Ahmed) 
Upitan je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, na 
koji mu nacin silazi Objava. Rece: "Ponekad mi dolazi poput 
jakog zvona. 4 To mi je najtezi nacin Objave. I kad se prekine 
zvonjenje, ja bih potpuno upamtio ono sto mi je Dzibril 
dostavio. Ponekad mi se melek ukaze u vidu covjeka". 

(Muttefekun alejhi) 5 



1 Usvim ranije stampanim primjercima stoji: "Kakvu vodu ce vidjeti?", dok je 
u Musnedu 14/4 ispravljeno kao i u navedenome tekstu. 

2 U Musnedu: "One ce u vama uzivati". 

3 Ahmed, "Musned", 4/14, a ovo je dio prethodnog hadisa. 
Jako zvonjenje zvona. 

5 Buhari, 1/18, "El-Iman", Muslim, br. 2333, i 87; hadis prenosi Hans ibn-Hisam, r.a 
Upitan je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, o 
tome zasto je dijete nekad slicno ocu, a ponekad majci, pa je 
rekao: "Ako muska sperma pretekne zensku - bude slicno 
njemu, a ako zenska sperma pretekne musku - bude slicno njoj". 

(Biljeze Buhari i Muslim). 1 
Muslim u svome "Sahihu" prenosi da je Allahov Poslanik, 
sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Ako muska sperma nadjaca 
zensku, Allahovim davanjem ucini dijete muskim. A ako zenska 
sperma nadjaca musku, Allahovim davanjem ucini dijete zenskim". 2 

U pogledu ispravnosti termina zadnjeg hadisa Ibn-Kajjim je 
suzdrzan. Termini prvog hadisa su ispravniji. Odredivanje spola 
djeteta nema svoj prirodni uzrok. Uzviseni Allah naredi meleku da 
ga stvori onako kako on hoce. Zbog toga se odredivanje spola 
dogada zajedno sa propisivanjem nafake, odredivanjem smrtnog 
casa, hoce li biti sretnik ili nesretnik, u pogledu vjere". 

Valorizator dodaje: Ako je ovaj tekst ispravan, opet ne 
postoji kontradiktornost izmedu oba teksta, izmedu Buharije i 
Muslima. Preticanje jedne sperme nad drugom je razlog 
slicnosti, dok je nadvladavanje jedne nad drugom uzrok muskog 
ili zenskog spola djeteta, a Allah to najbolje zna. 



Buhari, "Menakibu-1-Ensar", 7/212, "Tefsir", 8/125. Muslim, br. 311. 
Ahmed, "Musned", 3/271; hadis prenosi Enes b. Malik, r.a. 

Tekst ovog hadisa Buhari zapisuje: "Ako prestigne muska sperma zensku, 
bude dijete musko, a ako prestigne zenska sperma musku, bude dijete zensko", 
dok u Muslimovoj predaji stoji: "Muska tecnost je bijela i gusta, dok je zenska 
rijetka i zuta, pa bilo koja da nadjaca drugu, slicnost bude njemu". U Ahmedovoj 
predaji stoji: "Ako pretekne muska tecnost zensku, onda dijete bude slicno 
njemu, a ko bude obratno, u torn slucaju slicnost djeteta biva PREMA njoj". U 
drugoj Muslimovoj predaji stoji: "Ako njena tecnost nadjaca musku, dijete bude 
slicno daidzama, a ako muska tecnost nadjaca njenu, slici amidzama". 

Muslim, br. 317. "O Hajzu , poglavlje "Pojasnjenje (iznosenje) svojstva 
muske i zenske plodne tekucine i da je dijete stvoreno od te dvije tekucine". 
 
Upitan je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, o 
porodicama mnogobozaca (musrika) koji budu napadnuti nocu, 
kad stradaju njihove zene i djeca. 'A on im rece: "Oni su od 
njih" (ovaj hadis je sahih). 1 Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, 
zelio je reci: "Oni ih slijede u pogledu propisa ovoga svijeta i 
nemaju garancije, dok se to ne odnosi na slijedenje u pogledu 
kazne na Ahiretu. Allah ne kaznjava nikoga prije nego sto se 
uspostavi dokaz protiv njega". 

yt U! : JUi [ \r : ^i] <^f Si > Jj jtfj> :J\^ *JjS &> Ig fa 

Upitan je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, o 
rijecima Uzvisenog Allaha: "On ga je i po drugi put vidio" (En- 
Nedzm, 13.)- Poslanik je rekao: "To je bio Dzibril, a.s. Njega 
sam samo dva puta vidio u liku u kojem je stvoren". 

(Muslim) 2 
1 Buhari, 6/102 , "O dzihadu", Muslim, br. 1745, "O dzihadu". 

A fraza: "Oni su od njih", znaci: S obzirom na tu situaciju, ali se time ne 
podrazumijeva dozvola njihovog ubijanja, tj. namjernim napadom na njih 
(zene i djecu), nego se ovdje misli na sliijedece: Ako se ne moze doci do ljudi, 
osim preko zivog stita u kome su zene i djeca, pa neko nastrada radi te 
izmijesanosti, takvo ubistvo nije grijeh. 

2 Muslim, 177, od Aise, r.a., da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, 
rekao: "Zar Uzviseni Allah nije rekao: 'On ga je na obzorju jasnom vidio' (Et- 
Tekvir, 23.) i: 'On ga je i drugi put vidio'" (En-Nedzm, 13.)? To je bio Dzibril, 
a.s. Njega sam samo dva puta vidio u liku u kojem je stvoren. Vidio sam ga kad 
se spustao s nebesa, a svojom velicanstvenoccu zatvorio je prostor izmedu 
nebesa i Zemlje". Ja dodajem: U drugoj predaji stoji: "Vidio je Dzibrila, a.s., 
sa sest stotina krila". Prvo videnje u njegovom stvarnom liku dogodilo se na 
pocetku poslanstva, kad se pojavio u pecini Hira, dostavljajuci mu Objavu: 
"Citaj u ime Gospodara tvoga, Koji stvara, stvara covjeka od ugruska". Sve 
dok mu se nije pojavio Dzibril u El-Ebtahu u Mekki, u stvarnom liku u kojem 
ga je Uzviseni Allah stvorio, sa svojih sest stotina krila. Drugo videnje je bilo 
u noci Isra i MiVadza. sto potvrduje i znacenje kur'anskog ajeta: "On ga je i 
drugi put vidio". (En-Nedzm, 13.) 

Priprema i Obrada www.tewhid.ucoz.net

STUDIO-TEWHID  Ibn Kajjim el-Dzevzijje 
knIga POSLANIKOVE FETVE 

 

https://www.facebook.com/studio.tewhid

Views: 569 | Added by: studio-tewhid | Rating: 0.0/0
Total comments: 0
Name *:
Email *:
Code *:
NAMAZ
Facebook-tewhid
kur'an
tags