Main » Articles » Allahovi poslanici |
Hud alejhi selam KAZIVANJE O HUDU 1 di0
On je Hud, sin Saleha, a on je sin Arfahsaza, a on opet sin Sema, sina
Nuhova 33. Po drugom misljenju Hud se zvao Abir sin Salehov, a
on je sin Arfahsaza, a on sin Sema, koji je sin Nuha \my Po trecem
misljenju Hud je sin AbduUahov, a on je sin Rebah Dzamdov, a on je sin
Adov, a on je sin Awsov, a on je sin Iremov, a on je sin Semov, koji je sin
Nuhov S^l. Ovo navodi Ibn Dzerir.
On je bio iz plemena koje se zvalo Ad ibn Aws ibn Sem ibn Nuh. To su bili
Arapi koji su stanovali u pjeskovitim brdima El-AJikaf, u Jemenu, izmedu
Omana i Hadremewta, na prostoru koji je gledao prema mom, a koji se zove
Es-§ihr. Dolina koju su nastanjivali, zvala se Megis.
Najcesce su stanovali u satorima sa velikim stubovima, kao sto kaze Allah M:
*Zar ne znas sta je tvoj Gospodar it radio sa Adorn, *Iremom, sa velikim
stubovima? (El-Fedzr, 6.-7.). Ovdje se misH na Iremov Ad, takozvani Prvi Ad.
Dmgi Ad je bio kasnije i o njemu cemo govoriti na drugom mjestu. Prvi Ad je
Ad *Iremov, sa velikim stubovima, *kakvi ni ujednoj zemlji nisii bili stvoreni.
(El-Fedzr, 7.-8.) Ovdje se, po jednima, misli na narod, a po drugima na
stubove. Medutim, ispravno je prvo misljenje, kako smo objasnili u
nasem Tefsiru.
Oni koji tvrde da rijec Irem oznacava grad, po nekim u Siriji, po drugim
u Jemenu, po trecim u Hidzazu, a po nekima na nekom cetvrtom mjestu,
grijese i govore nesto za sto nemaju nikakva dokaza, argumenta niti
potvrde,
Ibn Hibban u svom Sahihu od Ebu Zeixa navodi jedan dugi had is o
vjerovjesnicima i poslanicima, u kome stoji: "Od njih su cetvorica Arapi: Hud,
Salih, §uajb i tvoj Poslanik, Ebu Zerre."
Po jednom misljenju Hud ^m^ je prvi koji je govorio arapskim jezikom.
Wehb ibn Munebbih, pak, smatra da je to bio njegov otac. Neki drugi kazu da
je to bio Nuh. Ima misljenja da je to bio Adem a^i, sto je i najvjerovatnije.
Pored ovoga, postoje i druga misljenja. Allah najbolje zna sta je tacno.
Za Arape koji su bili prije Ismaila mA se kaze da su cistokrvni Arapi. To su
mnoga plemena u koja spadaju i Ad, Semud, Dzurhum, Tasm, Dzedis, Emim,
Medjen, Imlak, Dzasim, Kahtan, Benu Jaktan i druga.
§to se tice arabiziranih Arapa, to su potomci Ismaiia, sina Ibrahima el-
Halila ■^\. Ismail, sin Ibrahimov - neka je na obadvojicu mir i spas - je bio prvi
koji je govorio cisti, knjizevni arapski jezik. Naucio ga je od plemena
Dzurhum, koje se nastanilo u blizini Ka'be, gdje je vec bila njegova majka. O
tome ce, ako Bog da, biti vise govora na drugom mjestu, a ovdje cemo same
napomenuti da ga je Allah tome poducio kako hi mogao razumljivim jezikom
objasnjavati, Muhammed MJQ, takoder, govorio tim jezikom.
U svakom slucaju. Ad - tj. Prvi Ad - je bio prvi narod koji je nakon potopa
poceo obozavati kipove. Imali su tri kipa: Samda, Samuda i Hirra.
Allah im je kao poslanika poslao jedriog od njih - Huda im, koji ih je
pozivao AUahu. O tome Uzviseni Allah u suri El-A'r5f, nakon kazivanja o
Nuhovom narodu i njegovoj sudbini, kaze: *A Adu poslasmo njihova brata
Huda. "O narode moj", govorio je on, "Allaha obozavajte, vi drugog boga
sem njega nemate, pa zar se ne bojite?" *Glavesine iz njegova naroda, koje
nisu vjerovaie, odgovarale su: "Mi, zaista smatramo da si ti neznalica i mi
mislimo da si ti lazljivac." *"0 narode moj", govorio je on, "nisam ja
neznalica, nego sam ja poslanik Gospodara svjetova. *Ja vam prenosim
poslanice svoga Gospodara i ja sam vam pouzdan savjetnik. *Zar vam je
cudno sto vam dolazi uputa od vaseg Gospodara preko jednog covjeka od vas,
da vas opominje? Sjetite se kada vasje On ucinio nasljednicima nakon Nuhova
naroda i dao vam krupniji rast, zato se sjecajte Allahovih blagodati, kako biste
uspjeli!" *Oni su govorili: "Zar si nam dosao zato da samo Allaha
obozavamo, a da osiavimo ono sto su nasi preci obozavali? Daj nam to cime
nam prijetis. ako istinu govoris!" *Onje govorio: "Na vasje vec pala kazna i
srdzba vaseg Gospodara. Zar se vi sa mnom prepirete o nekakvim
imenima kojima ste ih vi i vasi preci nazivali, a o kojima Allah nikakav dokaz
nije objavio? Zato pricekajte, a i ja cu s vama cekati!" *I Mi smo iz milosti
Nase spasili njega i one koji su bili s njim, a do posljednjeg unistili one koji su
poricali Nase dokaze i koji nisu vjerovali. (El-A'raf, 65.-72.)
U suri Hud, Allah 0j, nakon kazivanja price o Nuhu, kaze: *A Adu
poslasmo njihovog brata Huda. "O narode moj", govorio je on, "Allaha
obozavajte!, vi drugog boga sem Njega nemate. Ta vi samo izmisljate. *0
narode moj. ja od vas za ovo ne trazim nikakvu nagradu. Moj a nagrada je
samo kod Onega koji meje stvorio. pa zar ne shvacate? *0 narode moj, trazite
oprost od svoga Gospodara i pokajte Mu se, pa ce vam On slati obilnu kisu i
dace vam da budetejos snazniji nego sto ste sada, i ne odlazite kao zlikovci!"
*"0 Hude", govorili su oni, "nisi nam donio nikakav dokaz, i mi necemo
napiistiti nase bogove na tvoju rijec i mi ti ne vjerujemo. *Mi samo kazemo da
te je neki nas bog zlom pogodio. " "Ja uzimam Allaha za svjedoka", rece on,
"a i vi posvjedocite da ja nemam nista s tim sto vi druge obozavate *mimo
Njega; i zato svi zajedno protiv mene kakvu varku smislite i nimalo mi vremena
ne dajte! *Ja se oslanjam na Allaha, moga i vaseg Gospodara! Nema ni jednog
zivog bica a da nije u Njegovoj vlasti. Moj Gospodar zaista pravedno postupa.
*A ako se vi okrenete, pa ja sam vam. vec prenio ono sto vam je po meni
poslano. Moj Gospodar ce neki drugi narod umjesto vas doves ti. i vi Mu
nimalo necete moci nauditl Doista moj Gospodar nad svakom stvari bdije. " */
kadaje dosla Nasa odredba, Mi smo, miloscu Nasom, Huda i one koji su s njim
vjerovali spasiU i kazne ih zestoke postedjeli. *Eto, to je Ad, oni su dokaze
svoga Gospodara poricali, bili neposhisni Njegovim poslanicima i sUjedili
svakog stlnika, inadziju. *Na ovom svijetu ih je pratilo prokletstvo, a i na
Sudnjem danu ce ih praliti. Doista Ad nije vjerovao u svoga Gospodara.
Daleko nekaje Ad, narod Hudov! (Hud, 50.-60.)
U sun El-Mu'minun, Allah M, nakon kazivanja o Nuhovom narodu, veli:
*Zatim smo nakon njih stvorili generaciju drugih. *i poslali im jednog od njih
kao poslanika: "AUaha obozavajte, vi nemate drugog boga sem Njega, zarse ne
bojite? " *Ali su glavesine iz njegovog naroda. koje nisu vjerovale i koje su
poricale susret na onom svijetu i kojima smo dali raskos na ovom svijetu,
govorile: "Ovoje samojedan covjek kao i vi; jede ono sto i vijedete i pije ono
sto i vi pijete; *i ako se pokorite covjeku koji je kao i vi, sigurno cete bili
gubitnici. *Zar vania on da prijeti da cete, posto pomrete i zemlja i kosti
postanete, doista biti prozivljeni? *Daleko je, daleko to cime vam se prijeti!
*Postoji samo zivot na ovom svijetu, mi umiremo i zivimo, i prozivljeni necemo
biti. *Onje samojedan covjek koji o Allahu iznosi lazi, i mi mu ne vjerujemo. "
* "Gojipodaru moj". rece on, "pomozi mi, jer me u laz utjeruju! " * "Uskoro ce se
oni pokajatil", odgovori On. *Injihje s pravom pogodio strasan glas, pa smo ih
kao naiws rijecni ucinili. Daleko bio narod nasilnicki! (El-Mu'minQn, 31.-41.)
U suri Es-§u'ara', Allah ^, nakon kazivanja o Nuhovom narodu, veH: '^Ad
je poricao poslanike. *Kada im je njihov brat Hud rekao: "Zar se ne bojite?
*Ja sam vam poslanik pouzdani. *pa se bojte AUaha i pokorni mi budite! *Ja
od vas za to nikaki'u nagradu ne trazim, moj a nagradaje samo kod Gospodara
svjetova. *Zar na svakoj uzvisici palate zidate, da biste druge ismij avail, *i
podizete utvrde kao da cete vjecno zivjeti, *a kada silu provodite, provoditeje
kao silnici? *Pa bojte se AUaha i budite mi poslusnil * Bojte se Onoga koji vam
je dao ono sto znate: *dao vam je stoku, i sinove, *i basce i izvore. *Ja se,
doista, za vas bojim patnje Velikog dana!" *Oni rekose: "Noma je svejedno,
savjetovao ti Hi ne savjetovao, *ovako su vjerovali i drevni narodi */ mi
necemo biti kaznjeni!" *Tako su ga u laz utjerivali, pa smo ih unistili. U tome,
doista, imapouke, all vecina ih nisu bili vjernici, *a tvoj Gospodar je doista
Silan i Milostiv (Es- Su ' ara ' , 1 23 . - 1 40 . )
U suri Fussilet, Allah ^ veli; *Sto se tice Ada, oni su se na Zemlji, bez
ikakva osnova bili uzohoUli i govorili: "Koje od nasjaci?" Zar nisu uvidjeli
daje Allah, koji ih je stvorio, jaci od njih? Oni su Nase dokaze poricali, *pa
smo protiv njih, u danima nesretnim, poslali zestok vjetar. da bijos na ovom
svijetu iskusili ponizavajucu kaznu - a kazna na onom svijetu jejos teza ~ i niko
im nece pomoci. (Fussilet, 15.-16.)
U suri El-Ahkaf, Allah ^ veli: *I spomeni Adovog brata kadaje svoj narod
u Ahkafu opominjao - a opominjaca je bilo i prlje i poslije njega: "Nemojte
obozavati nikoga osim AUaha, ja se, doista, za vas bojim kazne Velikog dana!"
*Oni sti odgovaraU: "Zar si dosao da nas od nasih bogova odvratis? Daj nam
to cime nam prijetis, ako istinu govoris! " * "Samo Allah zna had ce to b'Ui ",
govorio bi on, "aja vam samo prenosim ono s cime sam poslan, ali vidim da
ste vi narod koji ne zna. " *Kad su ugledaii jedan oblak koji se prema njihovim
dolinama kretao, rekli su: "Ovoje oblak koji nam donosi kisu!" "Ne! To je ono
sto ste pozurivali: vjetar koji vam nosi bolnu kaznu, *koji, po naredenju svoga
Gospodara, sve rusi. " I tako su se ujutro samo njihova boravista vidjela! Tako
Mi kaznjavamo zlocinacki narod. (Ei-Aiikaf, 21.-25.)
U suri Ez-Zarijat, Allah Jfe veli: */ o Adu, kada na njih poslasmo zestok
vjetar, *koji nista, do cega je dosao, nije ostavio, a da ga u trulez nije
pretvorio. (Ez-Zarijat, 41.-42.)
U suri En-Nedzm, Allah 5i kaze: */ daje On drevniAd unistio, *i Semud, pa
nikoga nije postedio, *iNuhov narod jos prije, kojije bio najokrutriiji i najobjesniji,
*i prevfTiiita naselja Onje prevrnuo, *pa ihje snaslo ono sto ihje snaslo? *Pa u
koju blagodat svoga Gospodara tljos sumnjas? (En-Nedzm, 50.-55.)
U suri El-Iktirab (El-Kamer), Allah ^ veli: *Adje poricao, pa kakve su bile
Moja kazna i Moje opomenel *Mi smo na njih, jednog nesretnog dana poslali
zestok vjetar, koji je neprestano puhao */ dizao Ijude, kao da su iscupana
palmina stabla. *Pa. kakve su bile Moja kazna i Moje opomene! *Mi smo Kur 'an
olaksali za shvacanje, pa ima !i ikoga ko ce shvatlti? (El-Kamer, 1 8.-22.)
U suri El-Hakka, Allah ^ veli; *A sto se tide Ada, oni su unisteni zestokim,
silovitim vjetrom, *kome je On vlast nad njima sedam noci i osam dana
uzasfopno bio prepustio, pa si u njima povaljane Ijude, kao da su suplja
palmina debla vidio. *Pa vidis li daje iko od njih ostao? (El-Haklca, 6.-8.)
U suri El-Fedzr, Allah 3fe veli: *Zar ne znas staje tvoj Gospodar sa Adorn
uradio *Iremom, sa velikim stubovima, *kakvi ni u jednoj zemlji nisu bill
sti'oreni *i Semudom, koji je u dolini stijene klesao, *i faraonom, koji je
satore imao, *koji su na zemlji nasilje cinili *i nered na njoj umnozili, *paje
t\'oj Gospodar bic kazne na njih spustio. *Tvoj Gospodar, doista, stalno
prati. (El-Fedzr, 6.-14.)
Mi smo, hvala Allahu, u nasem Tefsiru na svim mjesrima gdje se ova
kazivanja spominju, o njima vec govorili.
Adu se jos govori i u sljedecim surama Et-Tewbe, Ibrahim, El-Furkan,
El-'AnkebQt, Sad i Kaf.
A sada cemo navesti to kazivanje prema ovim kur'anskim citatima i
predajama.
Vec smo rekli da su oni prvi narod koji je obozavao kipove, nakon potopa.
Allah ife im kaze: Sjetite se kada vas je On ucinio nasljednicima Nuhovog
naroda i dao vam kntpniji rast. (El-A'raf, 69.) Tj. ucinio ih po rastu, snazi i
odvaznosti najistaknutijim narodom u njihovo vrijeme.
U suri EI-Mu'minun, Allah ife kaze: Zatim smo nakon njih stvorili generaciju
drugih. (El-Mu'minQn, 3 1 .), tj . Hudov narod.
Drugi kazu da se ovo odnosi na Semud, zbog rijeci Uzvisenog: / njih je s
pravom pogodio strasan glas, pa smo ih kao nanos rijecni ucinili. (El-
Mu'mintin, 41.) Oni kazu: "Salihov narod su oni koji su unisteni glasom, a sto
se tice Ada, oni su unisteni zestokim silovitim vjetrom. (EI-Hakka, 6.) Medutim,
to sto oni kazu ne iskljucuje mogucnost da je protiv njih bio poslan i glas, i
siloviti vjetar, kao sto ce biti navedeno u kazivanju o stanovnicima Medjena i
Ejke na koje se srucilo vise razlicitih kazni. Pored toga, nema nikakve sumnje
da je Ad bio prije Semuda.
Hoce se reci da su pripadnici Ada bili okorjeli nevjemici, drski i oholi u
obozavanju kipova, pa im je Allah poslao jednog od njih da ih pozove Allahu, i
obozavanju i vjerovanju sanio u Njega. Medutim, oni su ga u laz utjerivali,
prkosili mu i ruzno govorili o njemu, pa ih je Allah kaznio onako kako
kaznjava Silni i Mocni.
Nakon sto im je naredio da AUaha obozavaju, podstrekavao ih na pokomost
Njemu, ti'azenje oprosta od Njega, obecao im za to dobra i ovog i onog svijeta,
i nakon sto im je zaprijetio kaznom i na ovom i na onom svijetu ukoliko ne budu
tako radili, Glavesine iz njegovog naroda koje ni.su vjerovale, odgovarale bi:
"Mi, doista, smatramo da si ti neznalica. " (El-A'raf, 66.), tj. to cemu nas ti pozivas
je neznanje u odnosu na nase obozavanje kipova od kojih se nadamo pomoci i
nafaci. Pored toga, smatramo da ti lazes kada tvrdis da te je Allah poslao.
"O narode moj", govorioje on, "nisamja neznalica, nego samja poslanik
Gospodara svjetova. " (El-A'rSf, 67.), tj. nije onako kako vi mislite i vjerujete.
"Ja vam prenosim poslanice svoga Gospodara i ja sam vam pouzdani
savjetnik. " (EI-A'raf, 68.) Prenosenje neceg podrazumijeva da se nc laze o
onom sto se prenosi, nista ne dodaje i ne umanjuje od toga. Zatim, to
podrazumijeva da se sve prenese razgovijetnim i jezgrovitim rijecima, te da u
njima nema nikakvih nejasnoca, proturjecnosti i iskljuclvosti.
Pored prenosenja na ovaj nacin, a u cilju savjetovanja svog naroda, iz
samilosti prema njima i zelje da budu upuceni, on ne trazi od njih nikakvu
nagradu nlti protuusiugu, nego, poziva Allahu i samo u Njegovo ime savjetuje
Njegova stvorenja.
Zato on i nagradu trazi samo od Onog ko ga je poslao, i u cijoj su ruci sva
dobra i ovog i onog svijeta. Zato on kaze: "O narode moj.ja od vas za ovo ne
trazim nikakvu nagradu. Moja nagradaje samo kod Onoga koji meje stvorio,
pa zar ne shvacate? " (Hud, 5 1 .), tj. zar nemate razuma, pa da njime shvatite i
razumijete da vas ja pozivam jasnoj Istini, koju svjedoci i vasa priroda prema
kojoj ste stvoreni? To je istinska vjera koju je Allah ^ objavio Nuhu. On je
unistio Ijude koji su mu se protivili. A evo i mene, pozivam vas toj istoj vjeri
ne trazeci od vas za to nikakve nagrade. Ja tu nagradu ocekujem od Allaha,
koji vlada svakom stetom i svakom koristi. Zato onaj vjemik u suri Ja-sin
kaze: * "Slijedite one koji od vas nikakvu nagradu ne traze, a na pravom su
putu! *Zasto ja ne bih obozavao Onoga koji me je stvorio, a Njemu cete se
vratiti?" {Ja-sin, 2\. -22.)
Izmedu ostalog, Hudu je njegov narod govorio: * "O Hude, nisi nam donio
nikakav dokaz, i mi necemo napustiti nase bogove na tvoju rijec, i mi ti ne vjemjemo.
*Mi samo kazemo da teje neki nas bog zlom pogodio. " (Hud, 53.-54.)
Dakle, oni kazu: Nisi nam donio nikakvo cudo koje bi potvrdilo da je istina
to sto govoris, a mi nismo takvi da cemo napustiti obozavanje nasih kipova
samo na tvoju rijec, a da nam ne doneses nikakav dokaz ni argumenat. Mi smo
ubijedeni da si ti iud pa tako govoris. Mi mislimo da te to zadesilo zato sto se
neki nas bog na tebe rasrdio, pa ti je razum poremetio, i zbog toga te snaslo ludilo.
To je kada oni kazu: "Mi samo kazemo da teje neld nas bog zlom pogodio. " * "Ja
uzimam Allaha za svjedoka ", rece on, "a i vi posvjedocite daja nemam nista s
tint sto vi driige obozavate *mimo NJega; i zato svi zajedno protiv mene kakvu
varku smislite i nimalo mi vremena ne dajte. " (Hud, 54.-55.)
Ovo je primjer kako im se suprotstavljao, napadao njihove bogove i od njih
se odricao, objasnjavajuci da oni nista ne koriste, niti stete, da ne predstavljaju
nista vise od mrtve, nepomicne tvari, te da koliko moze uciniti mrtva tvar,
toliko mogu i oni, Govorio im je: Ako oni doista mogu pomoci, koristiti i
stetiti, kao sto tvrdite, pa evo mene - odricem ih se, proklinjem ih, pa ucinite mi
kakvo lukavstvo i ne dajte mi nimalo vremena, svi vi zajedno sa svim onim sto
mozete skupiti i uraditi, nemojte mi dati ni jedan cas vremena, cak ni koliko
treptaj oka. Ja necu uopce obracati paznju na vas, necu razmisljati o vama, niti
se na vas osvrtati. "Ja se oslanjam na Allaha, moga i vaseg Gospodara. Nema
nijednog zivog bica a da nije u Njegovoj vlasti. Moj Gospodar zaista pravedno
postupa. " (Hud, 56.)
Tj. ja se oslanjam samo na Allaha, u Njega se uzdam i priklanjam se
Njegovoj velicini, koja sigumo nece dozvoliti da zaluta onaj ko tu potrazi
utocista i tu se skloni. Ja samo na Njega obracam paznju, samo se na Njega
oslanjam i samo Njega obozavam.
Samo ovo je nepobitan dokaz da je Hud AUahov rob i poslanik, a da su oni,
zbog svog obozavanja nekog drugog mimo Allaha, u neznanju i zabludi. To sto
mu oni nikakvo zlo i nevolju nisu uspjeli nanijeti, ukazuje na istinitost onoga
sto im je govorio, i na neispravnost i izopacenost njihovog shvacanja i
vjerovanja.
Potpuno isti ovakav dokaz prije njega je koristio i Nuh ^1 u svojim
rijecima: "O narode moj, ako vam tesko pada moj boravak i moje opominjanje
Allahovim dokazima - aja se na Allaha oslanjam, onda se, zajedno sa svojim
bozanstvima, skupite i odlucite, i neka to ne bude tajno, a zatim na meni
primijenite, i ne odgadajte! " (Junus, 71 .)
Tako je govorio i Ibrahim i^l: * "Ja se ne bojim onih koje vi Njemu ravnim
smatrate, osim onoga sto moj Gospodar hoce da bude. Moj Gospodar Svojim
znanjem sve obuhvaca, pa zar se necete dozvati? *A kako bih se bojao onih
koje s Njim izjednacujete, kada se ni vi ne bojite sto Allahii druge ravnim
smatrate, tako vam On za to nikakav dokaz nije dao? Pa kojaje od ove dvije
skupine preca da bude sigurna, ako znate? *Oni koji vjeruju i svoje vjerovanje.
sa zulumom ne mijesaju, oni ce biti sigurni i oni su na pravom putu. " *To je
Nas dokaz koji smo Mi dali Ibrahimu protiv njegova naroda. Mi uzdizemo
na vise stepene koga Mi hocemo. Tvoj Gospodar je, doista, mudar i znan.
(El-En'am, 80.-83.)
Uzviseni u suri El-Mu'minQn, kaze: *Ali su glavesine iz njegovog naroda,
koje nisu vjerovale i koje su poricale susret na onom svijetu i kojima smo dali
raskos na ovom svijetu, govorile: "Ovoje samojedan covjek kao i vi; jede ono
sto i vijedete i pije ono sto i vi pijete. */ ako se pokorite covjeku kojije kao i vi,
sigurno cete biti gubitnici. *Zar on da vam prijeti da cete, posto pomrete i
zemlja i kosti postanete, doista biti prozivljeni? " (El-Mu'minun, 33.-35.)
Oni su smatrali da je nemoguce da Allah posalje covjeka kao poslanika.
Ovu sumnju su iznosile ranoge neziialice nevjernici prije a i sada, kao sto kaze
Allah Ji: Zar je Ijudima cudno sto smo jednom covjeku od njih objavili:
"Opominji Ijude!" (Junus, 2.) Allah ^ takoder veli: *Ljude je, kada im je
dolazila objava, odvracalo od vjerovanja samo to sto su govorili: "Zar je Allah
covjeka kao poslanika poslao?" *Reci: "Kad bi na Zemlji meleki smireno
hodali. Mi bismo im s neba meleka kao poslanika poslali. " (El-Isra', 94.-95.)
Zato im je Hiid ^'i govorio: "Zar vamje cudno sto vam dolazi uputa od vaseg
Gospodara preko jednog covjeka od vas, da vas opominje? " (El-A'raf, 63.) tj.
nije to cudno, jer Allah najbolje zna kome ce povjeriti poslanstvo.
* "Zar on da vam prijeti da cete, posto pomrete i zemlja i kosti postanete,
doista biti prozivljeni? *Daleko je, daleko to dime vam se prijeti! *Postoji samo
zivot na ovom svijetu; mi umiremo i zivimo, a prozivljeni necemo biti. *On je
samo jedan covjek koji o Allahu iznosi lazi, i mi mu ne vjerujcmo. " * "Gospuuaru
moj", rece on, "pomozi mi, jer me u laz utjeruju!" (El-Mu'minun, 35.-39.)
Oni nisu vjerovah u Sudnji dan i nijekali su prozivljenje tijela nakon sto
postanu zemlja i kosti, i govorili: "Daleko je, daleko ta prijetnja! Postoji samo
zivot na ovom svijetu; mi umiremo i zivimo, a prozivljeni necemo biti. " Tj.
jedni Ijudi umim, a drug] se radaju. Ovo je vjerovanje onih koji vjeruju u
beskonacnost ovog avijeta, kako tvrde neke neznalice bezboznici: "Materice
radaju, a zemlja guta."
Sto se tice dewrija, to su oni koji vjeruju da se oni vracaju na ovaj svijet
nakon svakih trideset sest hiljada godina.
Medudm, sve je to laz, nevjerstvo, neznanje, zabluda, prazno blebetanje i
pokvarena masta, bez ikakvih dokaza i argumenata, cemu je sklon razum
razvratnih nevjernika od one vrste Ijudi koji ne razmisljaju i koji ni.su na
pravom putu, kao sto kaze Allah d^: / da bi srca onih koji ne vjeruju u buduci
svijet bila sklona tome, i zadovoljna time, i da bi pocinili grijehe koje su
pocinili. (El-En 'am, 113.)
On im je, savjetujuci ih, govorio: *"Zar na svakoj uzvisici palate zidate,
da biste druge ismijavali, */ pravite utvrde kao da cete vjecno zivjeti?"
(Es-Su'ara', 128.-129.) On im kaze: Zar na svakoj uzvisici pravite velike i
ogromne gradevine poput nepotrebnth palaca i slicno, i tako ih praveci prkosite
STUDIO-TEWHID knga ibn kesir kaživanja o vjerovjesnicima https://www.facebook.com/studio.tewhid | |
Views: 1644 | |
Total comments: 0 | |