Main » Articles » Allahovi poslanici

Hud alejhi selam KAZIVANJE O HUDU 1 di0

On je Hud, sin Saleha, a on je sin Arfahsaza, a on opet sin Sema, sina 
Nuhova 33. Po drugom misljenju Hud se zvao Abir sin Salehov, a 
on je sin Arfahsaza, a on sin Sema, koji je sin Nuha \my Po trecem 
misljenju Hud je sin AbduUahov, a on je sin Rebah Dzamdov, a on je sin 
Adov, a on je sin Awsov, a on je sin Iremov, a on je sin Semov, koji je sin 
Nuhov S^l. Ovo navodi Ibn Dzerir. 

On je bio iz plemena koje se zvalo Ad ibn Aws ibn Sem ibn Nuh. To su bili 
Arapi koji su stanovali u pjeskovitim brdima El-AJikaf, u Jemenu, izmedu 
Omana i Hadremewta, na prostoru koji je gledao prema mom, a koji se zove 
Es-§ihr. Dolina koju su nastanjivali, zvala se Megis. 

Najcesce su stanovali u satorima sa velikim stubovima, kao sto kaze Allah M: 
*Zar ne znas sta je tvoj Gospodar it radio sa Adorn, *Iremom, sa velikim 
stubovima? (El-Fedzr, 6.-7.). Ovdje se misH na Iremov Ad, takozvani Prvi Ad. 
Dmgi Ad je bio kasnije i o njemu cemo govoriti na drugom mjestu. Prvi Ad je 
Ad *Iremov, sa velikim stubovima, *kakvi ni ujednoj zemlji nisii bili stvoreni. 
(El-Fedzr, 7.-8.) Ovdje se, po jednima, misli na narod, a po drugima na 
stubove. Medutim, ispravno je prvo misljenje, kako smo objasnili u 
nasem Tefsiru. 

Oni koji tvrde da rijec Irem oznacava grad, po nekim u Siriji, po drugim 
u Jemenu, po trecim u Hidzazu, a po nekima na nekom cetvrtom mjestu, 
grijese i govore nesto za sto nemaju nikakva dokaza, argumenta niti 
potvrde, 

Ibn Hibban u svom Sahihu od Ebu Zeixa navodi jedan dugi had is o 
vjerovjesnicima i poslanicima, u kome stoji: "Od njih su cetvorica Arapi: Hud, 
Salih, §uajb i tvoj Poslanik, Ebu Zerre." 

Po jednom misljenju Hud ^m^ je prvi koji je govorio arapskim jezikom. 
Wehb ibn Munebbih, pak, smatra da je to bio njegov otac. Neki drugi kazu da 
je to bio Nuh. Ima misljenja da je to bio Adem a^i, sto je i najvjerovatnije. 
Pored ovoga, postoje i druga misljenja. Allah najbolje zna sta je tacno. 

Za Arape koji su bili prije Ismaila mA se kaze da su cistokrvni Arapi. To su 
mnoga plemena u koja spadaju i Ad, Semud, Dzurhum, Tasm, Dzedis, Emim, 
Medjen, Imlak, Dzasim, Kahtan, Benu Jaktan i druga. 

§to se tice arabiziranih Arapa, to su potomci Ismaiia, sina Ibrahima el- 
Halila ■^\. Ismail, sin Ibrahimov - neka je na obadvojicu mir i spas - je bio prvi 
koji je govorio cisti, knjizevni arapski jezik. Naucio ga je od plemena 
Dzurhum, koje se nastanilo u blizini Ka'be, gdje je vec bila njegova majka. O 
tome ce, ako Bog da, biti vise govora na drugom mjestu, a ovdje cemo same 
napomenuti da ga je Allah tome poducio kako hi mogao razumljivim jezikom 
objasnjavati, Muhammed MJQ, takoder, govorio tim jezikom. 

U svakom slucaju. Ad - tj. Prvi Ad - je bio prvi narod koji je nakon potopa 
poceo obozavati kipove. Imali su tri kipa: Samda, Samuda i Hirra. 

Allah im je kao poslanika poslao jedriog od njih - Huda im, koji ih je 
pozivao AUahu. O tome Uzviseni Allah u suri El-A'r5f, nakon kazivanja o 
Nuhovom narodu i njegovoj sudbini, kaze: *A Adu poslasmo njihova brata 
Huda. "O narode moj", govorio je on, "Allaha obozavajte, vi drugog boga 
sem njega nemate, pa zar se ne bojite?" *Glavesine iz njegova naroda, koje 
nisu vjerovaie, odgovarale su: "Mi, zaista smatramo da si ti neznalica i mi 
mislimo da si ti lazljivac." *"0 narode moj", govorio je on, "nisam ja 
neznalica, nego sam ja poslanik Gospodara svjetova. *Ja vam prenosim 
poslanice svoga Gospodara i ja sam vam pouzdan savjetnik. *Zar vam je 
cudno sto vam dolazi uputa od vaseg Gospodara preko jednog covjeka od vas, 
da vas opominje? Sjetite se kada vasje On ucinio nasljednicima nakon Nuhova 
naroda i dao vam krupniji rast, zato se sjecajte Allahovih blagodati, kako biste 
uspjeli!" *Oni su govorili: "Zar si nam dosao zato da samo Allaha 
obozavamo, a da osiavimo ono sto su nasi preci obozavali? Daj nam to cime 
nam prijetis. ako istinu govoris!" *Onje govorio: "Na vasje vec pala kazna i 
srdzba vaseg Gospodara. Zar se vi sa mnom prepirete o nekakvim 
imenima kojima ste ih vi i vasi preci nazivali, a o kojima Allah nikakav dokaz 
nije objavio? Zato pricekajte, a i ja cu s vama cekati!" *I Mi smo iz milosti 
Nase spasili njega i one koji su bili s njim, a do posljednjeg unistili one koji su 
poricali Nase dokaze i koji nisu vjerovali. (El-A'raf, 65.-72.) 

U suri Hud, Allah 0j, nakon kazivanja price o Nuhu, kaze: *A Adu 
poslasmo njihovog brata Huda. "O narode moj", govorio je on, "Allaha 
obozavajte!, vi drugog boga sem Njega nemate. Ta vi samo izmisljate. *0 
narode moj. ja od vas za ovo ne trazim nikakvu nagradu. Moj a nagrada je 
samo kod Onega koji meje stvorio. pa zar ne shvacate? *0 narode moj, trazite 
oprost od svoga Gospodara i pokajte Mu se, pa ce vam On slati obilnu kisu i 
dace vam da budetejos snazniji nego sto ste sada, i ne odlazite kao zlikovci!" 
*"0 Hude", govorili su oni, "nisi nam donio nikakav dokaz, i mi necemo 
napiistiti nase bogove na tvoju rijec i mi ti ne vjerujemo. *Mi samo kazemo da 
te je neki nas bog zlom pogodio. " "Ja uzimam Allaha za svjedoka", rece on, 
"a i vi posvjedocite da ja nemam nista s tim sto vi druge obozavate *mimo 
Njega; i zato svi zajedno protiv mene kakvu varku smislite i nimalo mi vremena 
ne dajte! *Ja se oslanjam na Allaha, moga i vaseg Gospodara! Nema ni jednog 
zivog bica a da nije u Njegovoj vlasti. Moj Gospodar zaista pravedno postupa. 
*A ako se vi okrenete, pa ja sam vam. vec prenio ono sto vam je po meni 
poslano. Moj Gospodar ce neki drugi narod umjesto vas doves ti. i vi Mu 
nimalo necete moci nauditl Doista moj Gospodar nad svakom stvari bdije. " */ 
kadaje dosla Nasa odredba, Mi smo, miloscu Nasom, Huda i one koji su s njim 
vjerovali spasiU i kazne ih zestoke postedjeli. *Eto, to je Ad, oni su dokaze 
svoga Gospodara poricali, bili neposhisni Njegovim poslanicima i sUjedili 
svakog stlnika, inadziju. *Na ovom svijetu ih je pratilo prokletstvo, a i na 
Sudnjem danu ce ih praliti. Doista Ad nije vjerovao u svoga Gospodara. 
Daleko nekaje Ad, narod Hudov! (Hud, 50.-60.) 

U sun El-Mu'minun, Allah M, nakon kazivanja o Nuhovom narodu, veli: 
*Zatim smo nakon njih stvorili generaciju drugih. *i poslali im jednog od njih 
kao poslanika: "AUaha obozavajte, vi nemate drugog boga sem Njega, zarse ne 
bojite? " *Ali su glavesine iz njegovog naroda. koje nisu vjerovale i koje su 
poricale susret na onom svijetu i kojima smo dali raskos na ovom svijetu, 
govorile: "Ovoje samojedan covjek kao i vi; jede ono sto i vijedete i pije ono 
sto i vi pijete; *i ako se pokorite covjeku koji je kao i vi, sigurno cete bili 
gubitnici. *Zar vania on da prijeti da cete, posto pomrete i zemlja i kosti 
postanete, doista biti prozivljeni? *Daleko je, daleko to cime vam se prijeti! 
*Postoji samo zivot na ovom svijetu, mi umiremo i zivimo, i prozivljeni necemo 
biti. *Onje samojedan covjek koji o Allahu iznosi lazi, i mi mu ne vjerujemo. " 
* "Gojipodaru moj". rece on, "pomozi mi, jer me u laz utjeruju! " * "Uskoro ce se 
oni pokajatil", odgovori On. *Injihje s pravom pogodio strasan glas, pa smo ih 
kao naiws rijecni ucinili. Daleko bio narod nasilnicki! (El-Mu'minQn, 31.-41.) 

U suri Es-§u'ara', Allah ^, nakon kazivanja o Nuhovom narodu, veH: '^Ad 
je poricao poslanike. *Kada im je njihov brat Hud rekao: "Zar se ne bojite? 
*Ja sam vam poslanik pouzdani. *pa se bojte AUaha i pokorni mi budite! *Ja 
od vas za to nikaki'u nagradu ne trazim, moj a nagradaje samo kod Gospodara 
svjetova. *Zar na svakoj uzvisici palate zidate, da biste druge ismij avail, *i 
podizete utvrde kao da cete vjecno zivjeti, *a kada silu provodite, provoditeje 
kao silnici? *Pa bojte se AUaha i budite mi poslusnil * Bojte se Onoga koji vam 
je dao ono sto znate: *dao vam je stoku, i sinove, *i basce i izvore. *Ja se, 
doista, za vas bojim patnje Velikog dana!" *Oni rekose: "Noma je svejedno, 
savjetovao ti Hi ne savjetovao, *ovako su vjerovali i drevni narodi */ mi 
necemo biti kaznjeni!" *Tako su ga u laz utjerivali, pa smo ih unistili. U tome, 
doista, imapouke, all vecina ih nisu bili vjernici, *a tvoj Gospodar je doista 
Silan i Milostiv (Es- Su ' ara ' , 1 23 . - 1 40 . ) 

U suri Fussilet, Allah ^ veli; *Sto se tice Ada, oni su se na Zemlji, bez 
ikakva osnova bili uzohoUli i govorili: "Koje od nasjaci?" Zar nisu uvidjeli 
daje Allah, koji ih je stvorio, jaci od njih? Oni su Nase dokaze poricali, *pa 
smo protiv njih, u danima nesretnim, poslali zestok vjetar. da bijos na ovom 
svijetu iskusili ponizavajucu kaznu - a kazna na onom svijetu jejos teza ~ i niko 
im nece pomoci. (Fussilet, 15.-16.) 

U suri El-Ahkaf, Allah ^ veli: *I spomeni Adovog brata kadaje svoj narod 
u Ahkafu opominjao - a opominjaca je bilo i prlje i poslije njega: "Nemojte 
obozavati nikoga osim AUaha, ja se, doista, za vas bojim kazne Velikog dana!" 
*Oni sti odgovaraU: "Zar si dosao da nas od nasih bogova odvratis? Daj nam 
to cime nam prijetis, ako istinu govoris! " * "Samo Allah zna had ce to b'Ui ", 
govorio bi on, "aja vam samo prenosim ono s cime sam poslan, ali vidim da 
ste vi narod koji ne zna. " *Kad su ugledaii jedan oblak koji se prema njihovim 
dolinama kretao, rekli su: "Ovoje oblak koji nam donosi kisu!" "Ne! To je ono 
sto ste pozurivali: vjetar koji vam nosi bolnu kaznu, *koji, po naredenju svoga 
Gospodara, sve rusi. " I tako su se ujutro samo njihova boravista vidjela! Tako 
Mi kaznjavamo zlocinacki narod. (Ei-Aiikaf, 21.-25.) 

U suri Ez-Zarijat, Allah Jfe veli: */ o Adu, kada na njih poslasmo zestok 
vjetar, *koji nista, do cega je dosao, nije ostavio, a da ga u trulez nije 
pretvorio. (Ez-Zarijat, 41.-42.) 

U suri En-Nedzm, Allah 5i kaze: */ daje On drevniAd unistio, *i Semud, pa 
nikoga nije postedio, *iNuhov narod jos prije, kojije bio najokrutriiji i najobjesniji, 
*i prevfTiiita naselja Onje prevrnuo, *pa ihje snaslo ono sto ihje snaslo? *Pa u 
koju blagodat svoga Gospodara tljos sumnjas? (En-Nedzm, 50.-55.) 

U suri El-Iktirab (El-Kamer), Allah ^ veli: *Adje poricao, pa kakve su bile 
Moja kazna i Moje opomenel *Mi smo na njih, jednog nesretnog dana poslali 
zestok vjetar, koji je neprestano puhao */ dizao Ijude, kao da su iscupana 
palmina stabla. *Pa. kakve su bile Moja kazna i Moje opomene! *Mi smo Kur 'an 
olaksali za shvacanje, pa ima !i ikoga ko ce shvatlti? (El-Kamer, 1 8.-22.) 

U suri El-Hakka, Allah ^ veli; *A sto se tide Ada, oni su unisteni zestokim, 
silovitim vjetrom, *kome je On vlast nad njima sedam noci i osam dana 
uzasfopno bio prepustio, pa si u njima povaljane Ijude, kao da su suplja 
palmina debla vidio. *Pa vidis li daje iko od njih ostao? (El-Haklca, 6.-8.) 

U suri El-Fedzr, Allah 3fe veli: *Zar ne znas staje tvoj Gospodar sa Adorn 
uradio *Iremom, sa velikim stubovima, *kakvi ni u jednoj zemlji nisu bill 
sti'oreni *i Semudom, koji je u dolini stijene klesao, *i faraonom, koji je 
satore imao, *koji su na zemlji nasilje cinili *i nered na njoj umnozili, *paje 
t\'oj Gospodar bic kazne na njih spustio. *Tvoj Gospodar, doista, stalno 
prati. (El-Fedzr, 6.-14.) 

Mi smo, hvala Allahu, u nasem Tefsiru na svim mjesrima gdje se ova 
kazivanja spominju, o njima vec govorili. 

Adu se jos govori i u sljedecim surama Et-Tewbe, Ibrahim, El-Furkan, 
El-'AnkebQt, Sad i Kaf. 

A sada cemo navesti to kazivanje prema ovim kur'anskim citatima i 
predajama. 

Vec smo rekli da su oni prvi narod koji je obozavao kipove, nakon potopa. 
Allah ife im kaze: Sjetite se kada vas je On ucinio nasljednicima Nuhovog 
naroda i dao vam kntpniji rast. (El-A'raf, 69.) Tj. ucinio ih po rastu, snazi i 
odvaznosti najistaknutijim narodom u njihovo vrijeme. 

U suri EI-Mu'minun, Allah ife kaze: Zatim smo nakon njih stvorili generaciju 
drugih. (El-Mu'minQn, 3 1 .), tj . Hudov narod. 

Drugi kazu da se ovo odnosi na Semud, zbog rijeci Uzvisenog: / njih je s 
pravom pogodio strasan glas, pa smo ih kao nanos rijecni ucinili. (El- 
Mu'mintin, 41.) Oni kazu: "Salihov narod su oni koji su unisteni glasom, a sto 
se tice Ada, oni su unisteni zestokim silovitim vjetrom. (EI-Hakka, 6.) Medutim, 
to sto oni kazu ne iskljucuje mogucnost da je protiv njih bio poslan i glas, i 
siloviti vjetar, kao sto ce biti navedeno u kazivanju o stanovnicima Medjena i 
Ejke na koje se srucilo vise razlicitih kazni. Pored toga, nema nikakve sumnje 
da je Ad bio prije Semuda. 

Hoce se reci da su pripadnici Ada bili okorjeli nevjemici, drski i oholi u 
obozavanju kipova, pa im je Allah poslao jednog od njih da ih pozove Allahu, i 
obozavanju i vjerovanju sanio u Njega. Medutim, oni su ga u laz utjerivali, 
prkosili mu i ruzno govorili o njemu, pa ih je Allah kaznio onako kako 
kaznjava Silni i Mocni. 

Nakon sto im je naredio da AUaha obozavaju, podstrekavao ih na pokomost 
Njemu, ti'azenje oprosta od Njega, obecao im za to dobra i ovog i onog svijeta, 
i nakon sto im je zaprijetio kaznom i na ovom i na onom svijetu ukoliko ne budu 
tako radili, Glavesine iz njegovog naroda koje ni.su vjerovale, odgovarale bi: 
"Mi, doista, smatramo da si ti neznalica. " (El-A'raf, 66.), tj. to cemu nas ti pozivas 
je neznanje u odnosu na nase obozavanje kipova od kojih se nadamo pomoci i 
nafaci. Pored toga, smatramo da ti lazes kada tvrdis da te je Allah poslao. 

"O narode moj", govorioje on, "nisamja neznalica, nego samja poslanik 
Gospodara svjetova. " (El-A'rSf, 67.), tj. nije onako kako vi mislite i vjerujete. 
"Ja vam prenosim poslanice svoga Gospodara i ja sam vam pouzdani 
savjetnik. " (EI-A'raf, 68.) Prenosenje neceg podrazumijeva da se nc laze o 
onom sto se prenosi, nista ne dodaje i ne umanjuje od toga. Zatim, to 
podrazumijeva da se sve prenese razgovijetnim i jezgrovitim rijecima, te da u 
njima nema nikakvih nejasnoca, proturjecnosti i iskljuclvosti. 

Pored prenosenja na ovaj nacin, a u cilju savjetovanja svog naroda, iz 
samilosti prema njima i zelje da budu upuceni, on ne trazi od njih nikakvu 
nagradu nlti protuusiugu, nego, poziva Allahu i samo u Njegovo ime savjetuje 
Njegova stvorenja. 

Zato on i nagradu trazi samo od Onog ko ga je poslao, i u cijoj su ruci sva 
dobra i ovog i onog svijeta. Zato on kaze: "O narode moj.ja od vas za ovo ne 
trazim nikakvu nagradu. Moja nagradaje samo kod Onoga koji meje stvorio, 
pa zar ne shvacate? " (Hud, 5 1 .), tj. zar nemate razuma, pa da njime shvatite i 
razumijete da vas ja pozivam jasnoj Istini, koju svjedoci i vasa priroda prema 
kojoj ste stvoreni? To je istinska vjera koju je Allah ^ objavio Nuhu. On je 
unistio Ijude koji su mu se protivili. A evo i mene, pozivam vas toj istoj vjeri 
ne trazeci od vas za to nikakve nagrade. Ja tu nagradu ocekujem od Allaha, 
koji vlada svakom stetom i svakom koristi. Zato onaj vjemik u suri Ja-sin 
kaze: * "Slijedite one koji od vas nikakvu nagradu ne traze, a na pravom su 
putu! *Zasto ja ne bih obozavao Onoga koji me je stvorio, a Njemu cete se 
vratiti?" {Ja-sin, 2\. -22.) 
Izmedu ostalog, Hudu je njegov narod govorio: * "O Hude, nisi nam donio 
nikakav dokaz, i mi necemo napustiti nase bogove na tvoju rijec, i mi ti ne vjemjemo. 
*Mi samo kazemo da teje neki nas bog zlom pogodio. " (Hud, 53.-54.) 

Dakle, oni kazu: Nisi nam donio nikakvo cudo koje bi potvrdilo da je istina 
to sto govoris, a mi nismo takvi da cemo napustiti obozavanje nasih kipova 
samo na tvoju rijec, a da nam ne doneses nikakav dokaz ni argumenat. Mi smo 
ubijedeni da si ti iud pa tako govoris. Mi mislimo da te to zadesilo zato sto se 
neki nas bog na tebe rasrdio, pa ti je razum poremetio, i zbog toga te snaslo ludilo. 
To je kada oni kazu: "Mi samo kazemo da teje neld nas bog zlom pogodio. " * "Ja 
uzimam Allaha za svjedoka ", rece on, "a i vi posvjedocite daja nemam nista s 
tint sto vi driige obozavate *mimo NJega; i zato svi zajedno protiv mene kakvu 
varku smislite i nimalo mi vremena ne dajte. " (Hud, 54.-55.) 

Ovo je primjer kako im se suprotstavljao, napadao njihove bogove i od njih 
se odricao, objasnjavajuci da oni nista ne koriste, niti stete, da ne predstavljaju 
nista vise od mrtve, nepomicne tvari, te da koliko moze uciniti mrtva tvar, 
toliko mogu i oni, Govorio im je: Ako oni doista mogu pomoci, koristiti i 
stetiti, kao sto tvrdite, pa evo mene - odricem ih se, proklinjem ih, pa ucinite mi 
kakvo lukavstvo i ne dajte mi nimalo vremena, svi vi zajedno sa svim onim sto 
mozete skupiti i uraditi, nemojte mi dati ni jedan cas vremena, cak ni koliko 
treptaj oka. Ja necu uopce obracati paznju na vas, necu razmisljati o vama, niti 
se na vas osvrtati. "Ja se oslanjam na Allaha, moga i vaseg Gospodara. Nema 
nijednog zivog bica a da nije u Njegovoj vlasti. Moj Gospodar zaista pravedno 
postupa. " (Hud, 56.) 

Tj. ja se oslanjam samo na Allaha, u Njega se uzdam i priklanjam se 
Njegovoj velicini, koja sigumo nece dozvoliti da zaluta onaj ko tu potrazi 
utocista i tu se skloni. Ja samo na Njega obracam paznju, samo se na Njega 
oslanjam i samo Njega obozavam. 

Samo ovo je nepobitan dokaz da je Hud AUahov rob i poslanik, a da su oni, 
zbog svog obozavanja nekog drugog mimo Allaha, u neznanju i zabludi. To sto 
mu oni nikakvo zlo i nevolju nisu uspjeli nanijeti, ukazuje na istinitost onoga 
sto im je govorio, i na neispravnost i izopacenost njihovog shvacanja i 
vjerovanja. 

Potpuno isti ovakav dokaz prije njega je koristio i Nuh ^1 u svojim 
rijecima: "O narode moj, ako vam tesko pada moj boravak i moje opominjanje 
Allahovim dokazima - aja se na Allaha oslanjam, onda se, zajedno sa svojim 
bozanstvima, skupite i odlucite, i neka to ne bude tajno, a zatim na meni 
primijenite, i ne odgadajte! " (Junus, 71 .) 

Tako je govorio i Ibrahim i^l: * "Ja se ne bojim onih koje vi Njemu ravnim 
smatrate, osim onoga sto moj Gospodar hoce da bude. Moj Gospodar Svojim 
znanjem sve obuhvaca, pa zar se necete dozvati? *A kako bih se bojao onih 
koje s Njim izjednacujete, kada se ni vi ne bojite sto Allahii druge ravnim 
smatrate, tako vam On za to nikakav dokaz nije dao? Pa kojaje od ove dvije 
skupine preca da bude sigurna, ako znate? *Oni koji vjeruju i svoje vjerovanje. 
sa zulumom ne mijesaju, oni ce biti sigurni i oni su na pravom putu. " *To je 
Nas dokaz koji smo Mi dali Ibrahimu protiv njegova naroda. Mi uzdizemo 
na vise stepene koga Mi hocemo. Tvoj Gospodar je, doista, mudar i znan. 
(El-En'am, 80.-83.) 

Uzviseni u suri El-Mu'minQn, kaze: *Ali su glavesine iz njegovog naroda, 
koje nisu vjerovale i koje su poricale susret na onom svijetu i kojima smo dali 
raskos na ovom svijetu, govorile: "Ovoje samojedan covjek kao i vi; jede ono 
sto i vijedete i pije ono sto i vi pijete. */ ako se pokorite covjeku kojije kao i vi, 
sigurno cete biti gubitnici. *Zar on da vam prijeti da cete, posto pomrete i 
zemlja i kosti postanete, doista biti prozivljeni? " (El-Mu'minun, 33.-35.) 

Oni su smatrali da je nemoguce da Allah posalje covjeka kao poslanika. 
Ovu sumnju su iznosile ranoge neziialice nevjernici prije a i sada, kao sto kaze 
Allah Ji: Zar je Ijudima cudno sto smo jednom covjeku od njih objavili: 
"Opominji Ijude!" (Junus, 2.) Allah ^ takoder veli: *Ljude je, kada im je 
dolazila objava, odvracalo od vjerovanja samo to sto su govorili: "Zar je Allah 
covjeka kao poslanika poslao?" *Reci: "Kad bi na Zemlji meleki smireno 
hodali. Mi bismo im s neba meleka kao poslanika poslali. " (El-Isra', 94.-95.) 

Zato im je Hiid ^'i govorio: "Zar vamje cudno sto vam dolazi uputa od vaseg 
Gospodara preko jednog covjeka od vas, da vas opominje? " (El-A'raf, 63.) tj. 
nije to cudno, jer Allah najbolje zna kome ce povjeriti poslanstvo. 

* "Zar on da vam prijeti da cete, posto pomrete i zemlja i kosti postanete, 
doista biti prozivljeni? *Daleko je, daleko to dime vam se prijeti! *Postoji samo 
zivot na ovom svijetu; mi umiremo i zivimo, a prozivljeni necemo biti. *On je 
samo jedan covjek koji o Allahu iznosi lazi, i mi mu ne vjerujcmo. " * "Gospuuaru 
moj", rece on, "pomozi mi, jer me u laz utjeruju!" (El-Mu'minun, 35.-39.) 

Oni nisu vjerovah u Sudnji dan i nijekali su prozivljenje tijela nakon sto 
postanu zemlja i kosti, i govorili: "Daleko je, daleko ta prijetnja! Postoji samo 
zivot na ovom svijetu; mi umiremo i zivimo, a prozivljeni necemo biti. " Tj. 
jedni Ijudi umim, a drug] se radaju. Ovo je vjerovanje onih koji vjeruju u 
beskonacnost ovog avijeta, kako tvrde neke neznalice bezboznici: "Materice 
radaju, a zemlja guta." 

Sto se tice dewrija, to su oni koji vjeruju da se oni vracaju na ovaj svijet 
nakon svakih trideset sest hiljada godina. 

Medudm, sve je to laz, nevjerstvo, neznanje, zabluda, prazno blebetanje i 
pokvarena masta, bez ikakvih dokaza i argumenata, cemu je sklon razum 
razvratnih nevjernika od one vrste Ijudi koji ne razmisljaju i koji ni.su na 
pravom putu, kao sto kaze Allah d^: / da bi srca onih koji ne vjeruju u buduci 
svijet bila sklona tome, i zadovoljna time, i da bi pocinili grijehe koje su 
pocinili. (El-En 'am, 113.) 

On im je, savjetujuci ih, govorio: *"Zar na svakoj uzvisici palate zidate, 
da biste druge ismijavali, */ pravite utvrde kao da cete vjecno zivjeti?" 
(Es-Su'ara', 128.-129.) On im kaze: Zar na svakoj uzvisici pravite velike i 
ogromne gradevine poput nepotrebnth palaca i slicno, i tako ih praveci prkosite 


Priprema i Obrada www.tewhid.ucoz.net

STUDIO-TEWHID   knga ibn kesir kaživanja o vjerovjesnicima

https://www.facebook.com/studio.tewhid

Category: Allahovi poslanici | Added by: studio-tewhid (2014-03-30)
Views: 1644 | Rating: 0.0/0
Total comments: 0
Name *:
Email *:
Code *:
NAMAZ
Facebook-tewhid
kur'an
tags