Main » Articles » Allahovi poslanici |
Idris alejhi selam
IDRIS
Allah M kaze: */ spomeni it Knjizi Idrisa! On je bio iskren, vjero-
vjesnik, *i Mi smo ga na visoko mjesto uzdiglL (Merjem, 56.-57.)
Dakle, Allah ^ hvali Idrisa i daje mu karakteristike poslanstva i
velike iskrenosti, a to je Henoh, koga smo spomenuh. On je direktan predak
Bozijeg Poslanika M kao sto to navodi vise poznavalaca rodoslova.
On je prvi od Ademovih potomaka kome je, nakon Adema i Sita, neka je
Allahov mir na njih, dato poslanstvo.'
Ibn Ishak navodi daje on prvi koji je pisao perom. Zatekao je Adema i u
njegovo doba zivio tri stotine i osam godina. Neki Ijudi smatraju da se na
njega misli u hadisu kojeg prenosi Muawija ibn el-Hakem es-Sulemi, u kome
se kaze daje Poslanik M upitan o proricanju pomocu linija u pijesku, pa je
odgovorto: "Bio je jedan poslanik koji je take povlacio linije, pa cije linije
pogode, to je to."
Mnogi ucenjaci iz oblasti tefsira i serijatskih propisa tvrde daje on prvi koji
se bavio time, pa ga nazivaju: Hurmusu-1-heramise (Prorok nad prorocima), i
na njega iznose mnoge neistine kao sto su ih iznoslli na vjerovjesnike, ucene
Ijude, mudrace i evlije.
... / Mi smo ga na visoko mjesto nzdigli. Pod ovim se mish na one sto je
vjerodostojno preneseno u Buharijinoj i Muslimovoj zbirct u hadisu o Isra'u i
Mi'radzu, da ga je Boziji Poslanik M sreo na cetvrtom nebu.
Ibn Dzerir navodi da je cue od Junusa, a on od Abdula'Iaa, ovaj od Ibn
Wehba, on od Dzerira ibn Hazima, on od A'mesa, on od Semra ibn Atijje, a
on od Hi lata ibn Jessafa da je rekao: "Ibn Abbas je u mom prisustvu pitao
Ka'ba: - Sta se misli pod rijecima Uzvisenog o Idrisu: i Mi smo ga na visoko
mjesto uzdigli? a on odgovorio: - Allah je objavio Idrisu: - Ja cu ti svaki dan
podizati stepen za onoliko koliko zasluze svi sinovi Ademovi." Vjerovatno se
misli na one koji su zivjeli u njegovo doba, pa je htio da jos vise postigne.
Tada mu je dosao jedan melek sa kojim je bio prijatelj, pa muje Idris rekao: -
Allah mi je objavio to i to, pa porazgovaraj o tome sa Melekom smrti, kako
' Ovaj eser (vijest) biljezi Ibn Sad u ei-Tabekatu-l-tibra (1/1/16), preko Hisama ibn Muhammeda
es-Saiba el-Kelbija, a on od svog oca, od Ebu Saliha, od Ibn Abbasa.
bih sto vise dobrih djela uradio! Ovaj ga je ponio na svojim krilima i uzdigao
na nebo. Kada su stigli na cetvrto nebo, susreo ih je Metek smrti, koji se
upravo spiistao. Kada je ovaj melek Meleku smrti ispricao sta ga je zamolio
Idris, Metek smrti mu je rekao: "A gdje je Idris?" Ovaj je odgovorio: "Evo ga
na iTiojira ledima." Melek smrti je na to rekao: "Cudne li stvari! Poslan sam
da Idrisovu dusu primim na cetvrtom nebu, pa sam se pitao: - Kako cu mu
dusu primiti na cetvrtom nebu, kad je on na Zemlji?!" Take mu je tu primio
dusu. Na to se misH u rijeciraa Uzvisenog: / Mi smo ga na visoko mjesto
uzdigli. (Merjem, 57.)
Ovo navodi i Ibn Ebi Hatim kad tiimaci ovaj ajet, samo sto kod njega
stoji daje Idris rekao meleku: "Upitaj Meleka smrti koliko mi je ostalo od
zivota?" Ovaj ga je, dok su jos bill zajedno, upitao: "Koliko mu je jos ostalo
zivota?" Melek smrti je odgovorio :"Ne znam dok ne pogledam." Kada je
pogledao, rekao je: "Pitas me za covjeka kome je od zivota ostao jos samo
jedaii trenutak." Kada je ovaj melek pogledao pod svoja krila, gdje je bio
Idris, vidio je da mu je, a da nije ni osjetio, dusa vec bila primljena."
Medudm, ovo su israilijjati i tu ima nekih pojedinosti koje se ne mogu
prihvatiti,
U pogledu rijeci Uzvisenog: / Mr smo ga na visoko mjesto uzdigli. Ibn Ebi
Nudzejh navodi daje Mudzahid rekao: "Idris je uzdignut, kao sto je uzdignut i
Isa, i nije umro." Ako je pod ovim mislio da sve do sada nije umro, to je
spomo, a ako je mislio da je ziv uzdignut na nebo, a onda mu gore primljena
dusa, to nije u suprotnosti sa onim sto navodi Ka'bu-1-Ahbar. A Allah najbolje
znakakoje bilo!
U pogledu rijeci Uzvisenog: / Mi smo ga na visoko mjesto uzdigli. Awli
od Ibn Abbasa navodi: "On je uzdignut na sesto nebo i tamo je umro." Isto
to kaze i Dahhak. Medutim, vjerodostojniji je hadis Buharije i Musi ima u
kome stoji da je on na cetvrtom nebu; takvo misljenje zastupa Mudzahid i
jos neki.
Hasan el-Basri u pogledu rijeci: i Mi smo ga na visoko mjesto uzdigli, kaze
da se rime misli na Dzennet. Neki kazu da je on uzdignut jos za zivota svoga
oca, Jareda, sina Malaleela. Allah najbolje zna! Drugi, opet, kazu da Idris nije
bio prije Nuba, nego u vrijeme Israilovih sinova,
Buharija kaze: "Od Ibn Mes'uda i Ibn Abbasa se prenosi da je Ilijas, u
stvari, Idris. Za to nalaze podlogu u hadisu o Isra'u, kojeg prenosi Zuhri od
Enesa, U njemu stoji daje Muhammedu M dok je prolazio pored njega, rekao:
"Dobrodosao dobri brate i dobri vjerovjesnice!", a nije rekao kao sto su mu
rekii Adem i Ibrahim: "Dobro dosao dobri vjerovjesnice i dobri sine!" Oni
kazu: "Da je Idris bio njegov direktni predak, obratio bi mu se rijecima kao i
njih dvojica."'
' Hadis biljezi Ibn Asakir ii svome Tari.hu 1/382/Tehzib. Ovaj hadis smo naveli sa senedom
kada smo govorili o Ademovom sinu.
Medutim, ovo nije dokaz i ne mora tako biti, jer, mozda, prenosilac nije
najbolje zapamtio tekst hadisa. Mozda mu se Idris f^\ tako obratio zbog
skromnosti i poniznosti, i nije mu se nuzno moralo spomenuti zvanje ocinstva
kao ni Ademu, ecu covjecanstva. S druge strane, Ibraihim je nazvan Allahovim
prijateljem jer je najpriznatiji i najodabraniji poslanik, ulu-l-azm, nakon
Muhammeda si. Neka je Allahov blagoslov na sve njili.
Priprema i Obrada www.tewhid.ucoz.net STUDIO-TEWHID https://www.facebook.com/studio.tewhid | |
Views: 807 | |
Total comments: 0 | |