Main » Articles » Allahovi poslanici |
ISMAIL (a.s.)
Kao sto smo vec navel i, Ibrahim a^i je imao vise sinova od kojih su najpoznatija dvojica velikih poslanika i vjerovjesnika. Stariji i poznatiji od njih je Ismail, kojeg je Uzviseni Allah dao Ibrahirau ^m kao prvo dijete sa Hadzerom, koja je bila Egipeanka i Koptkinja. Ismail je, zapravo, onaj sin koji je trebao bjti- zrtvovan. A ko kaze da je Ishak zrtvovani, to je preuzeo od jevrejskih prenosikca, koji su Tewrat i Indzil izmijeniH, iskrivili i prepraviU, i koji tvrde suprotno svojoj prvobitnoj objavi. Ibrahimu je naredeno da zakolje "svog prvorodenog", a po dnigoj verziji: "sina jedinca". Kak® god se uzme, radi se o Ismailu, shodno dokazima. U njihovoj knjizi i se navodi da je Ismail roden kada je Ibrahimu bilo osamdeset sest godina, a| Ishak kada mu je bilo vise od sto godina. Dakle, Ismail je, u svakom slucaju, njegov "prvorodeni sin jedlnak" i formaltio, a i po znacenju. Formalno zato sto je bio njegovo jedino dijete vise od trinaest godina, a po znacenju, jer su sa njim otac i majka mu Hadzera ucinili hidzru, a preina predaji, on je tada bio malo dojence. Ibrahim ih je ostavio u podnozju brda Faran, koja okruzuju Mekku. Tamo ih je ostavio sa vrlo malo hrane i vode, uzdajuci se i oslahjajuci na AUaha. On ih je obasuo Svojom paznjom i brigom! Divan h je On zastitnik, pomagac, staratelj i skrbnik! Dakle, Ismail je sin jedinak i formalno i sustinski. Ali, gdje je taj koji ce proniknuti u ovu tajnu i shvatiti je? Medutim, pravo znacenje moze shvatiti i dokuciti samo onaj ko dobropazi i ko je darovit! Hvaieci Ismaila Uzviseni Allah opisuje ga kao blagog i strpljivog. Zatim kaze da je ispunjavao obecanja, da je pazio na namaz i da ga je svojoj porodici naredivao kako hi ih spasio od kazne. Uzviseni, takoder, kaze da je on pozivao da se obozava samo Gospodar svih gospodara. Tako On veli: * Mi smo ga obradovah djecakom blage naravi. */ kada on odraste toliko da mu u poslu pace pomagati, on rece: "Sinko moj, u snu sam vidio da trebam da te zakoljem, pa sta ti misliS?" "Oce", rece on, "uradi onako kako ti se nareduje; vidjet ces, ako Bog da, da cu biti strpljiv. " (Es-Saffat, 101,-102.) Tako se on povinovao ocevom pozivu i obecao mu da ce bitl strpljiv, sto je, zaista i ispunio i bio strpljiv. Uzviseni Allah kaze: */ spomeni u Knjizi Ismaila! On je ispunjavao data obecanje i bio poslanik, vjerovjesnik. * Svojoj porodici je naredivao da obavljaju namaz i daju zekat, i njegov Gospodar je bio zadovoljan njime. (Merjem, 54.-55.) On zatim kaze: *I sjeti se Nasih robova, Ibrahima, Ishaka i Jakuba, cvrstih i dalekovidih. *Mi ih posebno obdarismo jednom vrlinom: da se cesto sjecaju Ahireta, *i oni su zaista kod Nas medu dobrim i odabranim. *I sjeti se Ismaila. El-Jese'a i Zulkifla. svi su oni bili dobri. (Sad, 45.-48.) Uzviseni, takoder, veli: *I Ismailu. i Idrisu, i Zulkiflu. a svi su oni bili strpljivi. *IuveH smo ih u Nasu milost, oni su, zaista. bili dobri. (El-Enbija', 85.-86.) On, takoder, veli: Mi objavljujemo tebi kao sto smo objavljivali Nuhu i vjerovjesnicima poslije njega, a objavljivali smo i Ibrahimu, i Ismailu, i Ishaku, iJakubu i potomcima. (En-Nisa', 163.) Uzviseni Allah kaze: Recite: "Mi vjemjemo u Allaha, u ono sto se objavljuje nama, i u ono sto je objavljeno Ibrahimu, i Ismailu, i Ishaku, i Jakubu i potomcima. " (El-Bekare, 136.) U istoj suri, u ajetu slicnom ovom, Uzviseni kaze: Hi vi govorite: "I Ibrahim, i Ismail, i Ishak, i Jakub i potomci su bili jevreji Hi krscani?" Red: "Zmte li bolje vi Hi Allah? " (El-Bekare, 140.) Dakle, Allah 5i ga spominje po svim najljepsim osobinama. On ga je ucinio Svojim poslanikom i vjerovjesnikom, pobio sve neistJne koje mu pripisuju neznalice, i naredio Svojim robovima - vjemicima - da vjeruju u ono sto mu je objavljeno. Poznavaoci rodoslova i historije kazu da je on prvi koji je jahao konje, da su do tada bili divlji, pa ih je on pripitomio i jahao. Se'id ibn Jahja el-Emewi u svome opisu vojnih pohoda kaze: "Pricao nam je jedan starac iz plemena Kurejs, da je pricao Abdulmehk ibn Abdulaziz, da je cuo od AbduUaha ibn Omera, da je AUahov Poslanik ^ rekao: "Uzimajte konje i nasljedujte ih, jer su oni nastjede vaseg pretka Ismaila." Danasnji cistokrvni arapski konji su bili divlji pa je on Allaha zamolio da postanu onakvi kakvi su, pa su postali. On je prvi koji je govorio cistira, tecnim arapskimjezikom. Naucio ga je od Arapa, beduina, koji su se nastanili kod njih u Mekki, tj. od pieraena Dzurhum i Amalik, kao i od Jemenaca, drevnih arapskih plemena prije Ibraliima ^&. El-Emewi kaze: "Pricao mi je Ali ibn Mugire, da mu je pricao Ebu Ubejde, da je cuo od Ibn Mahka, on od Muhammeda ibn Alije ibn el- Husejna, a on od svojih predaka, da je Poslanik m. rekao: "Prvi ko je progovorio cistim arapskim jezikom bio je Ismail, kada je imao cetmaest godina", pa mu je Junus rekao: "Istinu si rekao, Ebu Sejjare, to isto mi je pricao i Ebu Dzurej." Ranije smo rekli da se on, kadaje odrastao, ozenio jednom Amahcankom i damuje otac naredio daje pusti, paje to i ucinio. El-Emewi kaze daje to bila Ammara bint Sa'd ibn Usame ibn Ukajl el-Amaliki. Zatim se ozenio drugom, za koju mu je otac rekao da nastavi sa njom zivjeti, paje take i postupio. To je bila Sejjida bint Mudad ibn Amr el-Dzurhumi. Neki kazu da mu je to bila treca zena. Ona mu je rodila dvanaest sinova, a Muhammed ibn Ishak ih nabraja; Nabit, Kajzer, Azbel, Majsa, Masma, Mas, Dusa, Arar, Jetur, Nabis, Tema i Kezma. Ovako ih navode ehli-kitabije u svojoj knjizi i kazu da su oni bill dvanaest odabranih knezova, sto je vec navedeno. Medutim, oni su u svoine_ tumacenju iznijeli neistinu. Ismail ^1 je bio poslanik stanovnicima tog i susjednih mjesta, tj, Dzurhumu, Amalicanima i Jemencima. Kada mu je dosao smrtni cas, ostavio je oporuku bratu Ishaku, braticu Ajsu ibn Ishaku i njegovoj zeni Nesimi. Od nje su se poslije izrodili Bizantinci, koji se zovu i Benu Asfer, zbog zutila kojegje imao El-Ajs. Po jednima od nje i EI-Ajsa radio se El-Junan od koga vode porijeklo Grci. Dmgi, pak, kazu da oni vode porijeklo od Ajsovog sina Esbana, a Ibn Dzerir se po torn pitanju nije opredijelio. Allahov poslanik Ismail je pokopan u prostoru El-Hidzr (kod Ka'be), a umro je u sto trideset sedmoj godini zivota. Od Omera ibn Abdulaziza se prenosi da je rekao: "Ismail y^\ se svome Gospodaru pozalio na raekkansku vrucinu, pa mu je On objavio: "Ja cu ti otvoriti dzennetska vrata na mjestu gdje ces biti ukopan, pa ce te dah Dzenneta hladiti do Kijametskog dana." Svi Arapi iz Hldzaza vode porijeklo od Ismailovih sinova, Nebita i Kajzera. Priprema i Obrada www.tewhid.ucoz.net STUDIO-TEWHID knIga ibn kesir kaživanja o vjerovjesnicima https://www.facebook.com/studio.tewhid | |
Views: 1797 | |
Total comments: 0 | |