Main » Articles » Allahovi poslanici

ISMAIL (a.s.)

Kao sto smo vec navel i, Ibrahim a^i je imao vise sinova od kojih su 
najpoznatija dvojica velikih poslanika i vjerovjesnika. Stariji i 
poznatiji od njih je Ismail, kojeg je Uzviseni Allah dao Ibrahirau 
^m kao prvo dijete sa Hadzerom, koja je bila Egipeanka i Koptkinja. Ismail je, 
zapravo, onaj sin koji je trebao bjti- zrtvovan. 

A ko kaze da je Ishak zrtvovani, to je preuzeo od jevrejskih prenosikca, 
koji su Tewrat i Indzil izmijeniH, iskrivili i prepraviU, i koji tvrde suprotno 
svojoj prvobitnoj objavi. Ibrahimu je naredeno da zakolje "svog prvorodenog", 
a po dnigoj verziji: "sina jedinca". 

Kak® god se uzme, radi se o Ismailu, shodno dokazima. U njihovoj knjizi i 
se navodi da je Ismail roden kada je Ibrahimu bilo osamdeset sest godina, a| 
Ishak kada mu je bilo vise od sto godina. Dakle, Ismail je, u svakom slucaju, 
njegov "prvorodeni sin jedlnak" i formaltio, a i po znacenju. 

Formalno zato sto je bio njegovo jedino dijete vise od trinaest godina, a po 
znacenju, jer su sa njim otac i majka mu Hadzera ucinili hidzru, a preina 
predaji, on je tada bio malo dojence. Ibrahim ih je ostavio u podnozju brda 
Faran, koja okruzuju Mekku. Tamo ih je ostavio sa vrlo malo hrane i vode, 
uzdajuci se i oslahjajuci na AUaha. On ih je obasuo Svojom paznjom i brigom! 
Divan h je On zastitnik, pomagac, staratelj i skrbnik! 

Dakle, Ismail je sin jedinak i formalno i sustinski. Ali, gdje je taj koji ce 
proniknuti u ovu tajnu i shvatiti je? Medutim, pravo znacenje moze shvatiti i 
dokuciti samo onaj ko dobropazi i ko je darovit! 

Hvaieci Ismaila Uzviseni Allah opisuje ga kao blagog i strpljivog. Zatim 
kaze da je ispunjavao obecanja, da je pazio na namaz i da ga je svojoj porodici 
naredivao kako hi ih spasio od kazne. Uzviseni, takoder, kaze da je on pozivao 
da se obozava samo Gospodar svih gospodara. Tako On veli: * Mi smo ga obradovah 
djecakom blage naravi. */ kada on odraste toliko da mu u poslu pace pomagati, 
on rece: "Sinko moj, u snu sam vidio da trebam da te zakoljem, pa sta ti 
misliS?" "Oce", rece on, "uradi onako kako ti se nareduje; vidjet ces, ako Bog 
da, da cu biti strpljiv. " (Es-Saffat, 101,-102.) Tako se on povinovao ocevom 
pozivu i obecao mu da ce bitl strpljiv, sto je, zaista i ispunio i bio strpljiv. 

Uzviseni Allah kaze: */ spomeni u Knjizi Ismaila! On je ispunjavao data 
obecanje i bio poslanik, vjerovjesnik. * Svojoj porodici je naredivao da 
obavljaju namaz i daju zekat, i njegov Gospodar je bio zadovoljan njime. 
(Merjem, 54.-55.) On zatim kaze: *I sjeti se Nasih robova, Ibrahima, Ishaka i 
Jakuba, cvrstih i dalekovidih. *Mi ih posebno obdarismo jednom vrlinom: da 
se cesto sjecaju Ahireta, *i oni su zaista kod Nas medu dobrim i odabranim. *I 
sjeti se Ismaila. El-Jese'a i Zulkifla. svi su oni bili dobri. (Sad, 45.-48.) 
Uzviseni, takoder, veli: *I Ismailu. i Idrisu, i Zulkiflu. a svi su oni bili strpljivi. 
*IuveH smo ih u Nasu milost, oni su, zaista. bili dobri. (El-Enbija', 85.-86.) 
On, takoder, veli: Mi objavljujemo tebi kao sto smo objavljivali Nuhu i 
vjerovjesnicima poslije njega, a objavljivali smo i Ibrahimu, i Ismailu, i Ishaku, 
iJakubu i potomcima. (En-Nisa', 163.) 

Uzviseni Allah kaze: Recite: "Mi vjemjemo u Allaha, u ono sto se 
objavljuje nama, i u ono sto je objavljeno Ibrahimu, i Ismailu, i Ishaku, i 
Jakubu i potomcima. " (El-Bekare, 136.) 

U istoj suri, u ajetu slicnom ovom, Uzviseni kaze: Hi vi govorite: "I 
Ibrahim, i Ismail, i Ishak, i Jakub i potomci su bili jevreji Hi krscani?" Red: 
"Zmte li bolje vi Hi Allah? " (El-Bekare, 140.) 

Dakle, Allah 5i ga spominje po svim najljepsim osobinama. On ga je ucinio 
Svojim poslanikom i vjerovjesnikom, pobio sve neistJne koje mu pripisuju 
neznalice, i naredio Svojim robovima - vjemicima - da vjeruju u ono sto mu je 
objavljeno. 

Poznavaoci rodoslova i historije kazu da je on prvi koji je jahao konje, da 
su do tada bili divlji, pa ih je on pripitomio i jahao. Se'id ibn Jahja el-Emewi u 
svome opisu vojnih pohoda kaze: "Pricao nam je jedan starac iz plemena 
Kurejs, da je pricao Abdulmehk ibn Abdulaziz, da je cuo od AbduUaha ibn 
Omera, da je AUahov Poslanik ^ rekao: "Uzimajte konje i nasljedujte ih, jer su 
oni nastjede vaseg pretka Ismaila." 

Danasnji cistokrvni arapski konji su bili divlji pa je on Allaha zamolio da 
postanu onakvi kakvi su, pa su postali. On je prvi koji je govorio cistira, tecnim 
arapskimjezikom. 

Naucio ga je od Arapa, beduina, koji su se nastanili kod njih u Mekki, tj. od 
pieraena Dzurhum i Amalik, kao i od Jemenaca, drevnih arapskih plemena 
prije Ibraliima ^&. 

El-Emewi kaze: "Pricao mi je Ali ibn Mugire, da mu je pricao Ebu 
Ubejde, da je cuo od Ibn Mahka, on od Muhammeda ibn Alije ibn el- 
Husejna, a on od svojih predaka, da je Poslanik m. rekao: "Prvi ko je 
progovorio cistim arapskim jezikom bio je Ismail, kada je imao cetmaest 
godina", pa mu je Junus rekao: "Istinu si rekao, Ebu Sejjare, to isto mi je 
pricao i Ebu Dzurej." 

Ranije smo rekli da se on, kadaje odrastao, ozenio jednom Amahcankom i 
damuje otac naredio daje pusti, paje to i ucinio. El-Emewi kaze daje to bila 
Ammara bint Sa'd ibn Usame ibn Ukajl el-Amaliki. Zatim se ozenio drugom, 
za koju mu je otac rekao da nastavi sa njom zivjeti, paje take i postupio. To je 
bila Sejjida bint Mudad ibn Amr el-Dzurhumi. Neki kazu da mu je to bila treca 
zena. Ona mu je rodila dvanaest sinova, a Muhammed ibn Ishak ih nabraja; 
Nabit, Kajzer, Azbel, Majsa, Masma, Mas, Dusa, Arar, Jetur, Nabis, Tema i 
Kezma. Ovako ih navode ehli-kitabije u svojoj knjizi i kazu da su oni bill 
dvanaest odabranih knezova, sto je vec navedeno. Medutim, oni su u svoine_ 
tumacenju iznijeli neistinu. 

Ismail ^1 je bio poslanik stanovnicima tog i susjednih mjesta, tj, 
Dzurhumu, Amalicanima i Jemencima. Kada mu je dosao smrtni cas, ostavio je 
oporuku bratu Ishaku, braticu Ajsu ibn Ishaku i njegovoj zeni Nesimi. Od nje 
su se poslije izrodili Bizantinci, koji se zovu i Benu Asfer, zbog zutila kojegje 
imao El-Ajs. Po jednima od nje i EI-Ajsa radio se El-Junan od koga vode 
porijeklo Grci. Dmgi, pak, kazu da oni vode porijeklo od Ajsovog sina Esbana, 
a Ibn Dzerir se po torn pitanju nije opredijelio. Allahov poslanik Ismail je 
pokopan u prostoru El-Hidzr (kod Ka'be), a umro je u sto trideset sedmoj 
godini zivota. 

Od Omera ibn Abdulaziza se prenosi da je rekao: "Ismail y^\ se svome 
Gospodaru pozalio na raekkansku vrucinu, pa mu je On objavio: "Ja cu ti 
otvoriti dzennetska vrata na mjestu gdje ces biti ukopan, pa ce te dah Dzenneta 
hladiti do Kijametskog dana." 

Svi Arapi iz Hldzaza vode porijeklo od Ismailovih sinova, Nebita i Kajzera. 

Priprema i Obrada www.tewhid.ucoz.net

STUDIO-TEWHID   knIga ibn kesir kaživanja o vjerovjesnicima

https://www.facebook.com/studio.tewhid

Category: Allahovi poslanici | Added by: studio-tewhid (2014-03-30)
Views: 1797 | Rating: 0.0/0
Total comments: 0
Name *:
Email *:
Code *:
NAMAZ
Facebook-tewhid
kur'an
tags