Main » Articles » Allahovi-Poslanici |
Iz života ashaba: El-Berra ibn Malik el Ensari
"Nemojte Berrau povjeravati komandovanje nadi
muslimanskom vojskom, jer bojati se je da će on
svojim ličnim atakovanjem upropastiti svoje
vojnike" (Omer ibn Hattab)
Imao je neurednu kosu, bio je sitan mršavan, nije vodio
računa o svome izgledu, tako da se oko nije zaustavljalo na
njemu, naprotiv. Ali, to je bio prvi, varljivi, utisak. On, takav
kakav je bio, lično je ubio stotinu mušrika u pojedinačnim
dvobojima, a da ne spominjemo one koje je pobio u toku brojnih
bitaka u kojima je učestvovao. To je hrabri i neustrašivi borac za
kojeg je halifa Omer el-Faruk pisao svim svojim namjesnicima da
ga nipošto ne postavljaju za komandanta (neke) muslimanske
vojske, bojeći se da ih on svojim herojstvom ne odvede u uništenje.
To je Berra' ibn Malik el-Ensari, brat Enesa ibn Malika, sluge i
pratioca Allahovog Poslanika &
I kada bi pokušali da vam prepričamo sve o junaštvu i hrabrosti
Berra'a ibn Malika trebalo bi nam mnogo vremena i prostora. Zbog
toga ćemo vam navesti samo jednu od brojnih priča o njegovoj
hrabrosti, a ona će vam dati predstavu i o ostalim slučajevima.
Ova priča počinje u prvim satima nakon smrti časnog Allahovog
Poslanika i njegovog preseljenja u najodabranije društvo, kada
brojna beduinska plemena počeše u skupinama napuštati Allahovu
vjeru. Napuštala su Allahovu vjeru u skupinama, isto kao što su u
skupinama u nju i ulazila. Za kratko vrijeme u Islamu ostaše samo
stanovnici Mekke, Medine i Taifa i neka razbacana plemena čija
srca Allah učvrsti na imanu i pravom putu.
Halifa Ebu Bekr es-Siddik 4fe poput postojanog brda čvrsto i
odlučno se suprotstavi ovoj slijepoj i krvavoj smutnji. Opremi od
ensarija i muhadžira jedanaest vojski i uruči komandantima
jedanaest bajraka, te ih odasla u razne krajeve Arabijskog poluotoka
da otpadnike od vjere (murtede) vrate na put Istine i pravde, te da
one koji to odbijaju oštricom sablje povrate na pravi put.
Najopasniji i najbrojniji od svih murteda bijahu pripadnici
plemena Benu Hanife na čelu sa Musejlemom el-Kezzabom
(lašcem). Sakupio je Musejlema, što od svojih saplemenika a što
od njihovih saveznika, četrdeset hiljada najsposobnijih ratnika.
Većina ovih su Musejlemu slijedili iz plemenskih i rodbinskih
razloga, a ne što su mu vjerovali ili iz nekog ubjeđenja, tako da bi
pojedinci govorili: - Vjerujem da je Musejlema lažac, a da
Muhammed govori istinu, ali lažac iz našeg plemena draži nam je
od iskrenog iz plemena Mudar (Misleći na Muhammeda)!
Prvu muslimansku vojsku pod vodstvom Ikrime ibn Ebi
Džehla Musejlema glatko porazi i vrati ih odakle su i došli. Halifa
es-Siddik posla drugu vojsku pod komandom Halida ibn Welida.
Tu su bili okupljeni najugledniji ashabi od ensarija i od muhadžira
a među njima i Berra' ibn Malik kao i skupina najpoznatijih
muslimanskih boraca.
Dvije vojske se sukobiše na Jemami u području Nedžda, i ne
prođe mnogo vremena, a kolo sreće poče se okretati u korist
Musejleme i njegovih pristalica. Zemlja je podrhtavala pod nogama
muslimanskih boraca, ali su se oni malo po malo morali povlačiti
sa svojih položaja. Musejleminc pristalice stigoše čak do šatora
Halida ibn Welida, i oboriše (noseće) stubove šatora i zamalo ne
ubiše ženu Halidovu, ali je jedan od njih (Musejleminih pristalica)
uze u zaštitu. Tada muslimani osjetiše strahovitu opasnost i
shvatiše da, ako sada uzmaknu pred Musejlemom, Islam više
nikada neće stati na svoje noge, i Allah, koji nema sudruga, neće
biti obožavan na Arabijskom poluotoku. Halid ibn Welid pristupi
ponovnom prestrojavanju vojske, te razdvoji muhadžire od
ensarija, a beduine (sinove pustinje) i od jednih i od drugih.
Tako pripadnike svakog plemena stavi pod zastavu jednog od
njih, da se vidi koliki je čiji udio u borbi, i da se tačno zna s koje
strane uzmiču muslimani. Među protivničkim stranama ponovo
otpoče žestoka borba, kakvu do tada muslimani ne zapamtiše u
svim ranijim ratovima. Sljedbenici Musejleme čvrsto poput brda
izdržaše napade muslimana ne osvrćući se na velike gubitke.
Muslimani pokazaše takva junaštva da bi to bio jedan od najdivnijih
junačkih epova kad bi se sve to napisalo i spojilo u jednu zbirku.
Spomenimo Sabita ibn Kajsa, ensarijskog bajraktara, koji se
namirisao, čistim platnima poput ćefina ogrnuo, a onda u zemlji rupu
do koljena iskopao u koju je čvrsto stao, nikud ni pedlja ne
uzmaknuvši, držeći bajrak svog plemena, sve dok se nije, kao
šehid, mrtav srušio. Ili, Zejda ibn Hattaba, brata Ibn Hattaba «&> koji
povika među muslimanima: - O ljudi! Čvrsto se držite i ne uzmičite!
Udrite neprijatelja i navalite na njega. O ljudi, tako mi Allaha, nakon
ovih riječi više nikad ništa neću progovoriti sve dok Musejlema ne
bude poražen ili dok ja ne stignem pred Allaha. Zatim Zejd navali na
neprijatelja i neprestano se borio sve dok sam ne bi ubijen.
Spomenimo i Salima štićenika Ebu Huzejfe koji je nosio
bajrak muhadžira. Za njega se neki uplašiše da ne posusta u borbi
pa mu rekoše: - Bojimo se da nas neprijatelj baš sa tvoje strane ne
uzdrma! On im odgovori: - Kakav bih ja to nosilac Kur'ana bio
kada bi sa moje strane bili potučeni! Onda on udari na neprijatelja
svom žestinom sve dok ne pade kao šehid. Ali, sva ova herojstva
zajedno blijede pred herojstvom Berra'a ibn Malika, neka je.Allah
zadovoljan s njim i sa svima njima skupa.
Kada je Halid vidio da se žar borbe tek razbuktava, okrenu se
Berra'u ibn Maliku govoreći: - Navali, mladiću od ensarija! -
Berra' povika svom narodu: - O skupino ensarija! Neka nijedan
od vas ne razmišlja o povratku u Medinu, jer poslije ovog
današnjeg dana, nema vam više Medine. Preostaje vam samo
Allah, a zatim Džennet! Onda navali na mušrike, a sa njim
navališe 'i ostale ensarije. Probijao se kroz neprijateljske redove
udarajući sabljom po vratovima Allahovih neprijatelja.
Redovi Musejlemine vojske se uskomešaše i potražiše spas u
velikoj zaklonjenoj bašči koja tada u historiji posta poznata kao
"Bašča smrti", zbog ogromnih žrtava koje su pale toga dana. Ta
bašča smrti bijaše veoma prostrana, i ograđena visokim zidinama,
tako da Musejlema i hiljade njegovih pristalica za sobom
zatvoriše kapije od tog utvrđenja. Onda se rasporediše po visokim
zidovima, pa otuda, doslovno poput kiše, zasuše muslimane
strijelama i kopljima. •
Tada na scenu stupi neustrašivi junak Berra' ibn Malik pa
reče: - O ljudi, stavite me na jedan štit, pa štit podignite na
koplja, a onda me ubacite preko zida u unutrašnjost bašče,
negdje blizu kapije. A kada upadnem unutra ili ću. poginuti kao
šehid, ili ću vam otvoriti kapiju! I u tren oka Berra' sjede na štit,
a već smo spomenuli da je bio mršav i sitan, pa ga onda desetine
kopalja podigoše uvis, i ubaciše u unutrašnjost bašče među
hiljade Musejleminih ratnika. Berra' upade među njih poput
groma iz vedra neba; udarao je na sve strane probijajući se do
obližnje kapije.
Na kraju ubivši najmanje desetoricu mušrika, uspje otvoriti
kapiju, zaradivši pritom više od osamdeset rana, što od strijela, a što
od udaraca sablji. Muslimani tada svom žestinom navališe na
utvrđenu bašču smrti, i na zidove i na kapiju. Kosili su pred sobom
otpadnike koji su pokušavali da se zaklone iza zidina, ubivši pritom
blizu dvadeset hiljada Musejleminih pristalica, dok ne stigoše te
ubiše i njega lično. Berra' ibn Malik bi prenesen u šator da mu se
pruži pomoć. Tu Halid ibn Welid provede mjesec dana liječeći ga od
zadobijenih rana, sve dok Allah ne dade da ozdravi. Tako Allah
muslimanskoj vojsci propisa pobjedu uz zasluge Berra'a ibn Malika.
Berra' ibn Malik je kasnije stalno priželjkivao šehadet - pogibiju
na Allahavom putu, što ga je mimoišlo na dan Bitke u "Bašči
smrti". I dalje je učestvovao u bitkama jednom za drugom žudeći
da mu se ispuni najveća želja i čeznući za ponovnim susretom sa
časnim Vjerovjesnikom. Tako je bilo sve do osvojenja Tustera,
jednog od brojnih utvrđenja u Perziji. Perzijanci su se utvrdili u
jednu visoku kulu, a muslimani su ih uporno opsijedali poput
kliješta. A kada se obruč još više stegnuo i Perzijanci se našli u
bezizlaznoj situaciji, počeše sa visoke kule bacati željezne lance za
koje su bile pričvršćene čelične kuke užarene na vatri. Tim lancima
su gađali muslimanske borce, a kada bi ih pogodili, onda bi ih
hvatali usijanim i vrelim kukama da bi ih onda vukli na zidine gdje
su dolazili ili mrtvi ili na samrti od nesnošljivih bolova. Jedan od
tih lanaca pogodi Enesa ibn Malika, brata Berra'ovog, i vrele kuke
ga čvrsto uhvatiše. U tom trenutku Berra' ibn Malik to primijeti i
odmah skoči na zidine tvrđave i dohvati lanac koji je već počeo
podizati njegovog brata Enesa. Svim silama, savladavajući užasan
bol, Berra' poče golim rukama razvlačiti užarene čelične kandže
kako bi oslobodio brata, dok su mu se ruke prosto pržile i dimile od
vrelog gvožđa. On ne ispusti vrelo gvožđe iz ruku sve dok ne
oslobodi brata, a onda pade sa njim na zemlju. Njegove šake su bile
samo gole kosti na kojima nije bilo nimalo mesa.
I u ovoj bici Berra' ibn Malik zatraži od Uzvišenog Allaha da
ga počasti šehadetom (pogibijom na Allahovom putu), što mu
Allah i udovolji, tako da kao šehid osta na poprištu bitke,
žudeći za susretom sa Allahom.
Neka Allah 4š lice Berra'a ibn Malika osvijetli Svojim nurom
u Džennetu, i neka ga obraduje društvom Vjerovjesnikovim na
onom svijetu i neka je s njim vječno zadovoljan.
Priprema i Obrada www.tewhid.ucoz.net STUDIO-TEWHID | |
Views: 646 | |
Total comments: 0 | |