Main » Articles » Allahovi poslanici |
KAZIVANJE O Ibrahim, alejhisselam 5 di0
Ibrahim akjhiselam
Rekao je: - Najplemenitiji covjek je Jusuf, Allahov poslanik, sin Allahovog
poslanika, sma Allahovog poslanika, sina Allahovog prijatelja. Opet su rekli; -
Nismo te to pitali. - Onda me pftate o najplemenitijem medu Arapima upitao je
- Da, rekli su. Tada im je rekao: - Najbolji u dzahilijjetu su najboiji i u Islarau
kada se pouce vjeri."' '
U ovoj verziji Buharija navodi ovaj hadis na nekoliko mjesta.
Muslim i Nesaija ga navode u razlicitim verzijama, preko Jahjaa ibn Se'ida
el-Kattana, a on ga je cue od Ubejdullaha - tj. Ibn Omera.
Buharija, zatim, kaze: "Prenose ga Ebu Usame i Mu'temir od Ubejdullaha
da ga je cuo od Se'ida, on od Ebu Hurejre, a on od Poslanika sg."
Ja kazem: "Na drugom mjestu on, kao prenosioce ovog hadisa, pored njih
dvojice navodi i Ubejda ibn Sulejmana, a Nesaija Muhammeda ibn Bisra. Svi
om ga prenose od Ubejdullaha ibn Omera, on kaze da je Se'id cuo od Ebu
Hurejre, a on od Poslanika H. Ni jedan od njih ne spominje njegovog oca."
Ahmed navodi: "Pricao nam je Muhammed ibn Bisr, da mu je pricao
Muhammed ibn Omer, a njemu Ebu Seleme, da je cuo od Ebu Hurejre daje
Allahov Poslanik ^ rekao: "Plemeniti je sin plemenitog sina plemenitog od
oca plemenitog: Jusuf je sin Jakubov, sina Ishakova, sina Ibrahimova
Allahovog prijatelja." '
Ovaj hadis navodi samo Alimed.
Buharija navodi: "Pricao nam je Ishak ibn Mensur, da je njemu pricao
Abdussamed, a njemu Abdurrahman ibn Abdullah, da je njegov otac od Ibn
Omera cuo, da je Poslanik m rekao: "Plemeniti je sin plemenitog sijia
plemenitog, ^od oca plemenitog: Jusuf je sin Jakubov, sina Ishakova, sina
Ibrahimova.
Verziju sa ovim lancem preko Abdurrahmana ibn AbduUaha ibn Dinara
njegova oca, i Ibn Omera prenosi samo on.
^ U Imami Ahmedovoj verziji ovog hadisa stoji: "Pricao nam je Jahja daje
cuo od Sufjana, da mu je pricao Mugire ibn en-Nu'man, a njemu Se'id ibn
Dzubejr, da je od Ibn Abbasa cuo, da je Poslanik ^ rekao: "Ljudi ce biti
prozivljeni goh i neosuneceni. Pi-vi ko ce biti obucen je Ibrahim ;^i " Zatim je
proucio: Kako smo prvi put stvorili, tako cemo iponovor (El-Enbija', 104.).
Gornji hadis u svojim Sahihima navode i Buharija i Muslim, preko
Su^ana Sewrija i Su'bea ibn el-Hadzdzadza, a njih dvojica preko Mugire ibn
Nu mana Nahije Kufije, koji ga je cuo od Se'ida ibn Dzubejra, a on od Ibn
^ Spomenuta pocast u ovom hadisu ne podrazumijeva da je veca od
'pocasnog polozaja" koji je zagarantiran Muhammedu ^, kojee ce pozelieti i
prvi 1 posljednji, -^
' Hadis biljezi Buharija SQIlAlliZlAIFethu-l-BarL
^ Hadis biljea Buharija 60/m349/Fethu-l-Bari.
U drugom hadisu koji prenosi Imam Ahmed stoji: "Pricali su nam Weki'a i
Ebu Neim, da im je Sufjan - tj. Sewri - pricao, da je cuo od Muhtara ibn Fulftila
ibn Fulfula, a on od Enesa ibn Malika, da je neki covjek Poslaniku ^ rekao: "O
najboiji covjece!", pa mu je odgovorio; "To je Ibrahim.'"
Ovaj hadis prenosi i Muslim, preko Sewrija, Abdullaha ibn Idrisa, Alije ibn
Mushira i Muhammeda ibn Fudajla, a njih sva cetvorica preko Muhtara ibn
Fulfula,
Posianik ^ je ovo u spomenutom hadisu, rekao iz poniznosti i uctivosti
prema svom pretku Ibrahimu ^m. Jednom drugom prilikom on je rekao:
"Nemojte mi davati prednost nad ostahm vjerovjesnicima!"
U trecem hadisu je rekao: "Nemojte mi davati prednost nad Musaom! Ljudi
ce na Sudnjem danu biti kao gromom udareni. Ja cu biti prvi koji ce se
osvijestiti. Ugledacu Musaa kako se drzi za stub Arsa, Necu znati da H se
osvijestio prije mene, iU mu je to nagrada zbog padanja u nesvijest na Sinajskoj
gon.
Dakle, nista se od ovog ne kosi sa velikim brojem predaja u kojima
Posianik i kaze da ce on na Sudnjem danu biti najodabraniji covjek.
To se ne kosi ni sa hadisom kojeg prenosi Ubejj ibn Ka'b, a biljezi Mushm:
"... a trece sam ostavio za Dan u kome ce svi ljudi pozeljeti da su na mom
mjestu, cak i Ibrahim".
Buduci da je Ibrahim ^m poslije Muhammeda ^ najodabraniji posianik,
klanjacu je naredeno da na sjedenju u namazu uci ono sto uci, a sto se prenosi u
vjerodostojnom hadisu kojeg navode i Buharija i Muslim. Taj hadis prenose
Ka'b ibn Udzre i jos neki.
U njemu stoji: "Jednom prilikom smo upitali: "Boziji Poslanice,^^znamo
kako cemo ti nazivati selam, all kako cemo donositi salavat na tebe?" On je
rekao: "Izgovarajte: - Boze, smiluj se Muhammedu i njegovom rodu kao sto si
se smilovao Ibrahimu i njegovom rodu, i blagoslovi Muhammeda i njegov rod
kao sto si blagoslovio Ibrahima i njegov rod. Zaista si Ti Hvaljen i Slavljen.
Uzviseni kaze: ...i Ibrahimovim, koji je obaveze potpuno ispunjavao.
(En-Nedzra, 37.)
Ucenjaci kazu: "On je izvrsavao sve sto mu je bilo naredeno i prakti^cno sve
do u sitnice, primjenjivao sve propise vjere, vodeci racuna da izvrsavajuci
krupne obaveze ne zaboravi ni na one sitne."
Abdmrezzak kaze: "Pricao nam je Ma'mer da je cuo Tawusa, a on od svog
oca, da je Ibn Abbas, u pogledu rijeci Uzvisenog: / kada je Ibrahima njegov
Gospodar s nekoliko rijeci ii iskusenje stavio. pa ih on ispunio. (El-Bekare,
124.), rekao: "Allah ga je u pogledu odrzavanja cistoce iskusao sa pet stvari
vezanim za glavu, i pet za ostale dijelove tijela.
' Hadis sahih, biljezi ga Muslim u svom Salnhu 43/41/150; Ebu Dawud u svom Smenu 39/1 18;
Ahmed u svom Mmnedu 3/178, 184/Haleb.
Na glavu se odnosilo: skracivanje brkova, ispiranje usta, pranje zuba
miswakom, ispiranje nosa i pravljenje razdioka na kosi.
A na tijelo: rezanje noktiju, brijanje diacica oko stidnog organa, sunecenje,
uklanjanje diacica ispod pazuha i pranje vodora nakon velike i male nuzde."'
To navodi Ibn Ebi Hatim i dodaje: "Slicno ovom se prenosi i od Se'ida ibn
el-Musejjeba, Mudzahida, Sa'bija, Nah'ija, Ebu Saliha i Ebu ei-Dzilda."
Ja kazem; "Buharija i Muslim preko Ebu Hurejre biljeze da je Poslanik i
rekao: "Pet stvari su od prirodnih obiljezja: sunecenje, brijanje oko stidnih
organa, skracivanje brkova, rezanje noktiju i brijanje ispod pazuha."^
Pored toga, Muslim, Ebu Dawud, Tirmizija, Nesaija i Ibn Madze navode da je
Weki' od Zekerijja ibn Ebi Zaida, cuo da mu je Mus'ab ibn Sejbe Abderi Mekki
Hadzbi pricao, a ovaj cuo od Talka ibn Habiba Anzija, on od Abdullaha ibn
Zubejra, a on od Aise, da je Boziji Poslanik # rekao: "Deset stvari su od prirodnih
obiljezja: skracivanje brkova, pustanje brade, upotreba miswaka, ispiranje nosa
vodom, rezanje nokata, pranje clanaka na prstima, uklanjanje diacica ispod
pazuha, brijanje oko stidnih organa i pranje nakon obavljanja nuzde,"^
O ovome ce biti vise rijeci kada budemo govorili o duzmi njegovog zivota i
o sunecenju.
Sve u svemu, iz navedenoga se vidi da Ibrahim im, i pored obaveza prema
AUahu ^ i velikog ibadeta, nije zapostavljao brigu o tijelu i da je o svakom
dijelu tijela vodio racuna i pruzao mu sto je potrebno, kao sto je: uredivanje,
uljepsavanje i uklanjanje svega sto smeta, poput: viska kose, nokata, zutila sa
zuba i necistoce sa cijelog tijela.
Sve je to osiguralo poseban status Ibrahima im, u rijecima Uzvisenog: ...i
Ibrahimovim, kojije obaveze potpuno ispunjavao. (En-Nedzm, 37.)
Ibrahimov dvorac u Dzennetu
Hafiz Ebu Bekr el-Bezzar navodi: "Pricali su nam Ahmed ibn Sinan el-
Kattan el-Wasiti i Muhammed ibn Musa el-Kattan, da je njima pricao Jezid ibn
Harun, a njemu Hammad ibn Seleme, da je cuo od Simaka, on od Ikrime, a
ovaj od Ebu Hurejre, da je AUahov Poslanik m rekao: "U Dzennetu ima jedan
dvorac" - mislim da je rekao da je od bisera - "koji nema ni jedne pukotine niti
naprsline.^^ Njega je Allah m pripremio kao boraviste Svom prijatelju
Ibrahimu." El-Bezzar zatim navodi: "Slicnu verziju ovog hadisa nam je pricao
Ahmed ibn Dzemil el-Mirwezi, njemu en-Nadr ibn Sumejl, a njemu Hammad
ibn Seleme, koji ga je cuo od Simaka, on od Ikrime, on od Ebu Hurejre, a on
od Allah ovog Posianika ^."
Ovu predaju biljezi Ibn Kesir u svom Tefsint 23 1 ; Et-Taberi u svom Tefsini 1 910 /Sakir; Hakim u
svom Mmtedreku 2/266 i kaze: "Hadis je sahih i ispunjava uvjete Buharije ali ga ne navode ni
Buhanja ni Muslim, ali ga je Ez-Zehebi uvrstio u sahih hadise."
' Hadis biljezi Buharija u svom Sahihu 77/64/8590; Muslim 2/16/49, sakupljaci Sunena i ostali.
^ Biljezi Muslim u svom Sahihu 2/167/56 i ostali osim Buharije.
On zatim kaze: 'TSFe znamo tacno ko ovaj hadis prenosi od Hammada ibn
Seleme, ali se navodi da su to Jezid ibn Harun i Nadr ibn §umejl. Ostali ga
prenose kao mewkuf."
Ja na to dodajem: "Da nije tog nedostatka, zadovoljavao bi uyjete Buharije.
Ipak ga autori najvjerodostojnijih zbirki ne navode."
Lik Ibrahima m\
Imam Ahmed navodi: "Pricali su nam Junus i Hudzejn, da je njima pricao
el-Lejs, da je cuo od Ebu ez-Zubejra, a on od Dzabira, da je AUaliov Poslanik m
rekao: "Pokazani su mi vjerovjesnici, pa sam vidio da Musa lici na neke Ijude iz
§enu'e (ogranak plemena). Vidio sam Isaa, sina Merjeminog, pa sam primijetio
da od Ijudi koje ja poznajem najvise lici na Urvu ibn Mes'uda. Vidio sani^i Ibrahima,
pa sam primijetio da od Ijudi koje ja poznajem najvise lici na Dihju."'
Ovaj hadis sa ovim lancem prenosilaca i ovim rijecima navodi same Imam
Ahmed.
Ahmed kaze; "Pricao nam je Eswed ibn Amir, da je njemu pricao Israil, da je
cuo od Osmana - tj. ibn el-Mugire, on od Mudzahida, a on od Ibn Abbasa, da je
Boziji Poslanik ^ rekao: "Vidio sam Isaa, sina Merjeminog, Musaa i Ibrahima.
Isa je bio bijele puti, kovrdzave kose i sirokih prsa, a Musa smed i krupan." Pitali su
ga: "A Ibrahim?" Odgovorio je: "Pogledajte u vaseg prijatelja", misleci na sebe.
Buharija navodi: "Pricao nam je Bejan ibn Amr, da je njemu pricao en-
Nadr, da je cuo od Ibn Awna, on od Mudzahida, a ovaj od Ibn Abbasa, da je,
kada je spomenut Dedzdzal i receno da mu medu ocima pise kafir ili kufr,
rekao: "To nisam cuo, ali je AUahov Poslanik ^ rekao: - §to se tice Ibrahima,
(ako hocete da vidite kako je izgledao) pogledajte u svog prijatelja. Musa je bio
kovrdzave kose i smedeg tena. Kao da ga sada gledam kako se spusta u dolinu
na crvenoj devi, sa povodcem od lika."^
Ovaj hadis prenose Buharija i Muslim preko Muhammeda ibn el-Musenne, on
preko Ibn Ebi Adijja, a ovaj preko Abdullaha ibn Awna. Buharija ga navodi i u
poglavljima o "hadzdzu" i "odijevanju", kao i Muslim. Obadvojica ga biljeze
od Muhammeda ibn el-Musenne, koji ga prenosi od Ibn Ebi Adijja, a on od
Abdullaha ibn Awna.
Zivot i smrt Ibrahima W^
Ibn Dzerir u svojoj Historiji navodi da je Ibrahim roden u vrijeme
vladavine Nemruda ibn Ken 'ana. On je, kako navodi ed-Dahhak, bio poznati
vladar, za koga se kaze da je vladao hiljadu godina i da je bio krajnje surovo i
despotski nastrojen. Neki navode da potjece iz loze Benu Rasib, kojima je Nuh
jgi bio poslan, i da je tada vladao cijelim svijetom.
' Hadis je da'if, biljezi ga Ahmed od Ebu Zubejra a ovaj od Dzabira 3/324/Haleb; biljezi ga
Muslim u svom Sahihu 1/74/271, ali kraj hadisa glasi ovako: "Vidio sam Ibrahima )& i vidio
da najvise lici na mene, pa sam vidio Dzibrila SiS i vidio da najvise li£i na Dihju."
" Hadis biljezi Buharija u svom Sahihu 2/107.
Zatim navode da se jednom prilikom pojavila zvijezda koja je zasjenila
Sunce i Mjesec, sto je prenerazilo tadasnje Ijude. Nemrud se uplasio, pa je
sakupio vraceve i astrologe i upitao ih sta misle o tome. Oni su mu odgovorili:
"Medu tvojim podanicima ce se roditi dijete zbog kojeg ce prestati tvoja
vladavina." Tada je naredio da se Ijudima zafarani da prilaze svojim zenama i
da se ubije svako dijete koje se od tada rodi,
Ibrahim ^i je roden u tom vremenu, all gaje Allah Ji sacuvao i zastltio od
spletki nevjemika. Allah je dao da uzraste u divnog mladica, da bude uzorit
plod i da se desi ono sto je naprijed navedeno. Roden je u Suwejsu, a neki kazu
u Babilonu, ili u Sewadu kod Kusija (mjesto u Iraku).
Ranije je navedeno Ibn Abbasovo misljenje daje roden u Berzi, istocno od
Damaska. Nakon sto je Allah zbog njega unistio Neniruda, preselio se u Haran,
a odatle u Sam, i konacno se, kako smo ranije rekli, nastanio u podrucju
Jerusalima. Dobio je sinove, Ismaila i Ishaka. Sara je umrla prije njega, u
mjestii Hebron u oblasti Ken 'an.
**Ehli-kitabije tvrde da je ona tada imala sto dvadeset sedam godina.
Ibrahim ^n je za njom - Allah joj se smilovao - zalio i tugovao, pa je od jednog
covjeka iz plemena Benu Hajs, po imenu Afron ibn Sahr, za cetiri stotine
srebrenjaka kupio spilju u kojoj je pokopao Sam.
Oni dalje kazu: "Ibraliiin je zatim za svoga sina Ishaka isprosio i kasnije ga ozenio
Rebeku, kcerku Betuela, ibn Nahora, ibn Tara. Ibrahim je po nju poslao svoga slugu
koji je sa njom, iz njenog mjesta na karailama doveo njenu dojilju \ sluskinje,
Zatim navode; "Ibrahim se potom ozenio Keturom, koja mu je rodila
Zimrana, Joksana, Medana, Midjana, Jisbaka i Suaha. Oni dalje nabrajaju koju
su sve djecu imali Keturini sinovi."
**Ibn Asakir od vise ranijih ucenjaka prenosi kazivanje ehli- kitabija o
tome kako je Ibrahimu J^i dosao Melek smrti. Ovakvih kazivanja ima mnogo i
Allah najbolje zna koliko su ona vjerodostojna,
Tako neki tvrde da su Ibrahim, Dawud i Sulejman umrli iznenada. To se,
medutim, ne slaze sa tvrdnjama ehli kitabija. Oni dalje navode da se Ibrahim ^
razbolio i umro kada je imao sto sedamdeset pet godina.
Dmgi kazu daje unao devedeset godoia. Ukopan je u spomenutoj spilji u Hebronu
pored svoje zene Sare. Ta pecina se nalazila na njivi Afrona el-Hajsija. Pokopali
su ga sinovi mu Ismail i Ishak, neka je AUahov blagoslov i mir na sve njih,
Medutim, postoje predaje prema kojima je on kako kaze Ibn el-Kelbi, zivio
dvije stotine godina.
Tako Ebu Hatim ibn Hibban u svom Sahihu navodi; "Pricao nam je el-
Mufeddal ibn Muhammed el-Dzundi u Mekki, da je njemu pricao Alija ibn
Zijad el-Hadzbi, a njemu Ebu Kurre da je cuo od Ibn Dzurejdza, on od Jahja
ibn Se'ida, on od Se'id ibn el-Musejjeba, a ovaj od Ebu Hurejre, daje Poslanik
^ rekao: "Ibrahim se osunnetio sjekiricom kada je imao sto dvadeset godina.
Nakon toga on je zivio jos osamdeset godina."'
Biljezi Ibn Asakir u svom Tarihu 2/149/Teh2ib,
Ovaj hadis navodi . Hafiz ibn Asakir preko Ikrime ibn Ibrahima i Dza'fera
ibn Awna el-Amrija, koji su ga culi od Jahjaa ibn Se'ida, on od Se ida, a ovaj
od Ebu Hurejre, kao mewkuf .
Ibn Hibban zatim dodaje; "Neosnovana je sumnja da rijeci ovog hadisa
pripadaju nekom od ashaba, jer nam je pricao Muhammed ibn Abdullah ibn el-
D^ejd, da je njemu pricao Kutejbe ibn Se'id, a njemxi Lejs, daje cuo od Ibn
Adzlaia on od svog oca, a ovaj od Ebu Hurejre da je ^fl^^^f.J'}^;^
"Ibrahim se osunnetio kada je imao sto dvadeset godma i nakon toga je zmo
jos osamdeset godina. Osunnetio se sjekincom.
Ovu verziju navodi i Hafiz ibn Asakir preko Jahja ibn Se'ida, on preko Ibn
Adzlana, ovaj preko Ebu Hurejre, a on od Poslanika ^.
Ibn Hibban zatim navodi da je Abdurrezzak rekao da rijec "kadum u ovom
hadisu ne znaci "sjekirica", nego ime mjesta.
h kazem: "U sahib hadisu stoji da se osunnetio kada je napunio osamdeset
godma", a po drugoj predaji, "kada je imao osamdeset godina Ni u jednoj m
u dnigoj verziji ovog hadisa ne govori se kohko je zivio poshje toga. Allah,
opet, najbolje zna!" .
Muhammed ibn Ismail el-Hassani el-Wasiti kazei/'Weki' u ^yomjefsiru
navodi duzi obhk ove predaje koja glasii "Pricao nam je Ebu Muawya da mu je
pricao Jahja ibn Se'id, a njemu Se'id ibn el-Musejjeb da je cuo da je Ebu
Hurejre rekao: "Ibrahim je bio prvi koji je nosio hlace (salvare), prvi koji je
napravio razdiok, prvi koji je brijao dlake oko stidmh organa i prvi koji se
osunnetio sjekiricom kadaje imao sto dvadeset godma. Nakon toga onje zivio
jos osamdeset godina. Bio je prvi koji je ugoscavao goste i prvi koji je
osijedio." .
Ovu predaju on prenosi kao Ebu Hurejrine rijeci (mewkuf). Medutim,
zarazliku od Ibn Hibbana, prije ce biti da su to Poslanikove r.jeci (merfu ).
Allah, opet, najbolje zna!
Malik navodi da je Jahja ibn Se'id ibn el-Musejjeb rekao: "Ibrahim je bio
prvi koji je ugostio gosta, prvi koji se osunnetio, prvi koji je skracivao brkove i
prvi koji je kod sebe primijetio sijede dlake, pa je upitao: Sta je ovo,
Gospodaru?" Allah mu je odgovorio: ';Dostojanstvo , a on je zamolio:
"Gospodaru moj, povecaj mi dostojanstvol'"
Neki dmgi jos dodaju: "Onje bio prvi koji je slaacivao brkove, pi-vi koji je
brijao dlake oko stidnih organa i prvi koji je nosio hlace (salvare).
Njegov kabur, kabur sina mu Ishaka i kabur njegovog unuka Jakuba nalazi
se na jednom cetvrtastom prostoru kojeg je uredio Sulejman ibn Dawud m u
Hebronu. To mjesto se danas zove El-Hahl.
Da je njegov kabur bas na tom mjestu prenosi veliki broj Ijudi. S generacije
na generaciju i s pokoljenja na pokoljenje, od vremena Israilovih sniova pa do
danadanasnjeg.
' Ovu predaju biljezi Malik u Muvetta'u 49/3/4.
Ovaj hadis navodi . Hafiz ibn Asakir preko Ikrime ibn Ibrahima i Dza'fera ibn Awna el-Amrija, koji su ga culi od Jahjaa ibn Se'ida, on od Se ida, a ovaj od Ebu Hurejre, kao mewkuf . Ibn Hibban zatim dodaje; "Neosnovana je sumnja da rijeci ovog hadisa pripadaju nekom od ashaba, jer nam je pricao Muhammed ibn Abdullah ibn el- D^ejd, da je njemu pricao Kutejbe ibn Se'id, a njemxi Lejs, daje cuo od Ibn Adzlaia on od svog oca, a ovaj od Ebu Hurejre da je ^fl^^^f.J'}^;^ "Ibrahim se osunnetio kada je imao sto dvadeset godma i nakon toga je zmo jos osamdeset godina. Osunnetio se sjekincom. Ovu verziju navodi i Hafiz ibn Asakir preko Jahja ibn Se'ida, on preko Ibn Adzlana, ovaj preko Ebu Hurejre, a on od Poslanika ^. Ibn Hibban zatim navodi da je Abdurrezzak rekao da rijec "kadum u ovom hadisu ne znaci "sjekirica", nego ime mjesta. h kazem: "U sahib hadisu stoji da se osunnetio kada je napunio osamdeset godma", a po drugoj predaji, "kada je imao osamdeset godina Ni u jednoj m u dnigoj verziji ovog hadisa ne govori se kohko je zivio poshje toga. Allah, opet, najbolje zna!" . Muhammed ibn Ismail el-Hassani el-Wasiti kazei/'Weki' u ^yomjefsiru navodi duzi obhk ove predaje koja glasii "Pricao nam je Ebu Muawya da mu je pricao Jahja ibn Se'id, a njemu Se'id ibn el-Musejjeb da je cuo da je Ebu Hurejre rekao: "Ibrahim je bio prvi koji je nosio hlace (salvare), prvi koji je napravio razdiok, prvi koji je brijao dlake oko stidmh organa i prvi koji se osunnetio sjekiricom kadaje imao sto dvadeset godma. Nakon toga onje zivio jos osamdeset godina. Bio je prvi koji je ugoscavao goste i prvi koji je osijedio." . Ovu predaju on prenosi kao Ebu Hurejrine rijeci (mewkuf). Medutim, zarazliku od Ibn Hibbana, prije ce biti da su to Poslanikove r.jeci (merfu ). Allah, opet, najbolje zna! Malik navodi da je Jahja ibn Se'id ibn el-Musejjeb rekao: "Ibrahim je bio prvi koji je ugostio gosta, prvi koji se osunnetio, prvi koji je skracivao brkove i prvi koji je kod sebe primijetio sijede dlake, pa je upitao: Sta je ovo, Gospodaru?" Allah mu je odgovorio: ';Dostojanstvo , a on je zamolio: "Gospodaru moj, povecaj mi dostojanstvol'" Neki dmgi jos dodaju: "Onje bio prvi koji je slaacivao brkove, pi-vi koji je brijao dlake oko stidnih organa i prvi koji je nosio hlace (salvare). Njegov kabur, kabur sina mu Ishaka i kabur njegovog unuka Jakuba nalazi se na jednom cetvrtastom prostoru kojeg je uredio Sulejman ibn Dawud m u Hebronu. To mjesto se danas zove El-Hahl. Da je njegov kabur bas na tom mjestu prenosi veliki broj Ijudi. S generacije na generaciju i s pokoljenja na pokoljenje, od vremena Israilovih sniova pa do danadanasnjeg. ' Ovu predaju biljezi Malik u Muvetta'u 49/3/4. Priprema i Obrada www.tewhid.ucoz.net STUDIO-TEWHID knIga ibn kesir kaživanja o vjerovjesnicima https://www.facebook.com/studio.tewhid
| |
Views: 763 | |
Total comments: 0 | |