Main » Articles » Allahovi poslanici |
Nuh alejhi selam 2 di0
kojima tijos nismo kazivali, - a Allah J e sigurno sa Musaom razgovarao.- o
poslanicima koji su radosne vijesti i opomene donosili. tako da ijudi nakon
poslanika nikakva opravdanja pred Allahom ne bi imalL A Allah je Silan i
Mudar. (En-Nisa', 163.-165.)
U Suri El-En' am, Uzviseni veli: *To je Nas dokaz koji smo dali Ibrahimu
protiv njegova naroda. Mi uzdizemo na vise stepene koga Mi hocemo Tvoj
Gospodarje doista Mudar i Znan. */ Mi mu poklonismo Ishaka i Jakuba; i
svakog uputismo - a Nuha smo jos prije uputili - i od njegovih potomaka
Dawuda. Sulejmana. Ejjuba, Jusufa, Musaa i Haruna - i tako Mi nagmdujemo
one koji dobra djela cine */ Zekerijjaa i Jahjaa i Isaa i Iljasa - svi oni su bill
dobri *i Ismaila i El-Jese'a i Jumsa i Luta - svima njima smo dali prednost
nad dnigima *i neke od njihovih predaka i potomaka i brace - Mi smo ih
odabrali i uputili napravi put... (El-En'am, 83.-87.)
Kazivanje o njemu u suri El-A'raf je vec ranije navedeno.
U suri Et-Tewbe, Uzviseni kaze: Zar im nije doSla vijest o onima prije njih:
Nuhovu narodu. Adu. Semudu i Ibrabimovom narodu. zatim stanovmcima Medjena
i onima cija su naselja izvrnuta? Njihovi poslanici su im donosih jasnedokaze
i Allah im nije nepravdu cinio. nego suje sami sebi cinili. (Et-Tewbe, /U.J
Kazivanje o Nuhu u surama Junus i Hud vec je ranije navedeno.
U suri Ibrahim, Uzviseni veli: Zar vam nije dosla vijest o onima prije vas: o
narodu Nuhovu. Adu, Semudu i o onima poslije njih. koje samo Allah znaf
Njihovi poslanici su im donosili jasne dokaze, ali su oni svoje ruke na usta
stavljali i govorili: "Mi ne vjerujemo^ u ono sto vi donosite i mi mnogo
sumnjamo u ono na Sto nas vlpozivatel " (Ibrahmi, 9.)
U suri El-Isra', Uzviseni veli: O potomci onih koje smo sa Nuhom nosili. on
Je doista bio zahvalni rob. (El-Isra', 3.)
U istoj suri Allah iSfe, takoder, veli: A kotiko smo generacija nakon Nuha unistili!
A dovoljnoje to sto Gospodar tvojzna i vidi grijehe Svojih robova. (El-Isra , 17.)
Kazivanje o Nuhu u surama El-Enbija', El-Mu'minOn, Es-Su'ara' i El-
'Ankebut vec je ranije navedeno.
U suri El-Ahzab, Uzviseni veli: / kada smo od vjerovjesnika uzeli ^^vjet J
od tebe. i od Nulla, i od Ibrahima. i od Musaa. i od Isaa sina Merjemina. i Mi
smo od njih cvrst zavjet uzeli. (El-Ahzab, 7.)
U suri sad, Uzviseni veli: "^ I prije suporicali Nuhov narod. i Adifaraon.
- vlasnik velikih gradevina - *i Semud i Lutov narod i stanovnici Ejke. losu
saveznici. *Svi su oni poslanike u laz utjerivali. pa Moju kaznu zasluzili.
(Sad, 12.-14.)
U suri Mu'min, Uzviseni veli: ""Prije njih je Nuhov narod poricao. a i
skupine nakon njih. Svaki narod je nastojao da se domogne svoga poslanika. i
trudio se da neistinom pobije istinti. pa sam ih Ja kaznio. a kakvaje bila Moja
kaznal */ tako se obistinila rijec tvoga Gospodara na onima koji nisu htjeli
vjerovati. da ce stanovnici vatre bltil (Mu'min, 5.-6.)
U suri Es-§ura, Uzviseni veli: On vam propisuje u vjeri ono sto je propisao^
Niihu, i ono sto objavljujemo tebi, i ono sto smo propisali Ibrahimu, Musau i
Isau: "Pravu vjeni provodite i u njoj se ne razilazite!" Idolopoklonicima je
tesko to na sta ih ti pozivas. Allah odabire Sebi orioga koga On hoce i upiicuje
Sebi onoga ko Mu se iskreno obrati. (Es-Sora, 13.)
U suri Kaf, Uzviseni kaze: *PriJe njih suporicali: Nuhov narod, stanovnici
Ressa, Semud, *Ad, faraonov narod, Lutov narod, *stanovnici Ejke i narod
Tubbe 'a. Svi su oni poslanike u laz utjerivali, pa su kaznu Moju zasluzili.
(Kaf, 12.-14.)
U suri Ez-Zarijat, Uzviseni veli: I Nuhov narod jos prije. Oni su, doista, bili
grijesan narod. (Ez-Zarijat, 46.)
U suri En-Nedzm, Uzviseni veli: / Nuhov narod jos prije, koji je bio
najokrutniji i najobjesniji. (En-Nedzm, 52.)
Kazivanje o Nuhu iz sure El-Iktirab (El-Kamer) je vec navedeno, a u suri
El-Hadid Uzviseni kaze: Mi smo poslali Nuh a i Ibrahima, i njihovim
potomcima dali vjerovjesnistvo i Knjigu. Neki od njih su na pravom putu, a
mnogi od njih su grijesnici. (El-Hadid, 26.)
U suri Et-Tahrim, Uzviseni kaze; Onima koji ne vjeruju Allah navodi
priinjer Nuhove zene i Lutove zene. One su bile udate za Nasa dva dobra roba,
pa su ih iznevjerile. Zato im njih dvojica nece moci kod Allaha nista pomoci, i
bitce receno: "Udite vas dvije u vatru, sa onima koji uiaze!" (Et-Tahrim, 10.)
Sto se tice sadrzaja dogadaja koji su se desili Nuhu i njegovu narodu, na
osnovu Kur'ana, hadisa i predaja, vec smo naveli rijeci Ibn Abbasa da je
izmedu Adema i Nuha bilo deset generacija i da su sve bile u Islamu. To
prenosi Buharija. Takoder smo naveli da se pod izrazom karn misli ili na
generaciju, ili na stoljece. Zatim su se, nakon tih cestitih generacija, desiie neke
stvari koje su Ijude tog vremena navele na obozavanje kipova.
Povod za to u jednoj predaji navodi Buharija. U njoj Ibn Dzurejdz kaze da
je cuo od Ataa, da je, tuniaceci rijeci Uzvisenog: I govore: "Nemojte niposto
svoje bogove napustatil Niposto ne ostavljajte ni Vedda, ni Suva 'a, ni Jegitsa,
ni Je 'uka, a ni Nesral ", Ibn Abbas rekao: "Ovo su imena dobrih Ijudi Nuhovog
naroda. Kada su pomrli, sejtan je dosaptavao njihovim potomcima da podignu
kipove na mjestima gdje su oni odsjedali i da ih nazovu njihovim imenima. Ovi
su to i uradili, ali ih jos nisu obozavali. Medutim, kada je ta generacija pomrla i
nestalo znanje, ti kipovi su se poceli obozavati."'
Ibn Abbas dalje kaze: "Ovi kipovi koji su podignuti u doba Nuhovog
naroda, poslije su obozavani i kod Arapa."
To isto prenose Ikrime, Dahhak, Katade i Muhammed ibn Ishak.
Ibn Dzerir u svom Tefsiru kaze: "Pricao nam je Ibn Humejd da je njemu
pricao Mehran, da je cuo od Sufjana, ovaj od Musaa, a on od Muhammeda ibn
Kajsa, da je rekao: "To su bili dobri Ijudi u vremenu izmedu Adema i Nuha,
Ovu predaju biljezi Buharija u svome Sahihu 2/381.
imali su svoje sljedbenike koji su ih oponasali. Kada su oni pomrli, ovi koji su
seza njima povodili, su rekli: "Kada bi ih naslikali, bolje bismo obavljali
ibadet kada ih se sjetimo!?" I tako su ih oni naslikah. Ah, nakon sto su i ovi
pomrh, i iza njih dosh drugi prisao im je Iblis i rekao: "Oni su ih obozavah i u
njihovo ime im je padala Idsa." Tako su ih Ijudi poceli obozavati.
Ibn Ebi Hatim prenosi da je Urve ibn ez-Zubejr rekao: "Vedd, Jegus, Je'uk,
Suva' i Nesr su bili Ademovi sinovi. Vedd je bio najstariji i najvise je cinio
dobra Ademu."
Ibn Ebi Hatim takoder navodi: "Pricao nam je Ahmed ibn Mensur, da je njemu
pricao El-Hasan ibn Musa, a ovom Ja'lcub, da je cuo od Ebu el-Mutahhera, da
je kod Ebu Dza'fera el-Bakira, dok je bio u namazu, spomenut Jezid ibn el-
Muhhb. Kada je zavrsio namaz, rekao je; "Spomenuli ste Jezida ibn el-
MuhUba. On je ubijen u podmcju u kome je prvi put, mimo Uzvisenog AHaha,
obozavan neko drugi " Zatim je spomenuo Vedda i rekao: "On je bio dobar
covjek, i u svom narodu omiljen. Kada je umro, okupili su se olco njegovog
kabura u Babilonu i zalili za njim. Kada je Ibhs vidio koliko zale za njira,
pretvorio se u Ijudsld hk i rekao im: "Vidim koliko zalite za ovim covjekom.
Hocete li da vam ga naslikam i da se shka postavi tu gdje se sastajete, pa da ga
se tako prisjecate?" Odgovorili su da hoce, pa im ga je naslikao. Tu sliku su
stavili na mjesto gdje su se okupljah i poceli ga spominjati.
Kada je Iblis vidio da ga spominju, rekao im je: "Hocete li^^da u kuci
svakog od vas napravim njegov kip, pa da ga se i tako sjecate?" Rekli su:
"Hocemo." Tako je za svaku kucu napravio njegov kip, pa su ga se i tako
poceh sjecati. Njihovi potomci su to dozivjeli, pa su gledali kako to oni rade.
I kako su se novi potomci radali, Iblis ih je poducavao kako ce ga se sjecati,
dok nije djecu njihove djece naveo da ga uzmu za boga i pocnu ga obozavati,
mimo All aha ^i.
Tako je kip koga su nazvali "Vedd", bio prva stvar koja se pocela obozavati
mimo AUaha ^."
Iz ovog konteksta se vidi da je svakog od ovih kipova, obozavala jedna
grupa Ijudi. Kako je vrijeme prolazilo, oni su sa slika prelazili na oblikovane
figure, kako bi djelovalo jace, a zatim su ih mimo Ailaha ^ poceli obozavati.
Bilo je mnogo nacina obozavanja tih kipova, a mi smo ih na odgovarajucim
mjestima u nasem Tefsiru i navodi h. Hvala Allahu ^.
U Buharijinom i Muslimovom Sahihii }e potvrdeno da je Boziji Poslanik %
kada su pred njim Ummu Seleme i Ummu Habiba spomenule crkvii po imenu
"Marija" koju su vidjele u Abesiniji, i pocele opisivati njenu Ijepotu i slike,
rekao: "To su Ijudi koji bi na kabum dobrog covjeka, kada umre, pravili
bogomolju, a onda u njoj slikali te slike. To su kod AUaha iM najgori Ijudi!'"
' Bioje musliman.
- Hadis biljezi Buharija u svom Sahihu 8/48/427, 434/Fethu-l~Bari; Muslim u svom Sahihu
5,3/16; Nasaija u svome Sunenu 8/13/Et-Tidzarije; Ahmed u svome Musnedu 6/5 1/Halebi.
Time se zeli reci da je Allah M, kada se nered rasirio na Zemlji i nevolje
naiTinozile obozavanjem kipova, poslao Svoga roba 1 poslanika Nuha ^i da
poziva obozavanju samo Allaha, koji nema sudniga, i da odvraca od obozavanja
bilo cega sem Njega.
On je bio prvi poslanik (resul) kojeg je Allali poslao na Zemlju, kako stoji u
Buharijinom i Muslimovom Sahihu. Oni biljeze od Ebu Hajjana, da je cue od
Ebu Zur'e ibn Amra ibn Dzerira, a ovaj od Ebu Hurejre, da je Poslanik ^ u
hadisu o sefa'atu rekao: "I oni ce doci Ademu i reci: - Ademe, ti si otac
covjecanstva. Allah te je Svojora rukom stvorio, u tebe udahnuo od Svoga duha,
melekima naredio pa su ti ucinili sedzdu i nastanio te u Dzennetu, pa zar se neces
za nas zauzeti kod svoga Gospodara? Zar ne vidis u kakvoj smo situaciji i sta nas
je snaslo? - On ce im na to reci: - Moj Gospodar se zestoko naljutio, kako nije ni
prije, niti ce poslije toga. Zabranio mi je jedno drvo, pa Ga nisam poslusao! Sta
cu sa sobom, sta cu sa sobom? Idite nekom dmgom, idite Nuhu! - Tada ce otici
Nuhu i reel: - O Nuh, ti si prvi poslanik Ijudima na Zemlji i Allah te je nazvao
zahvalnim robom. Zar ne vidis u kakvoj smo situaciji i sta nas je snaslo? Zar se
neces za nas zauzeti kod svoga Uz\dsenog Gospodara?- On ce im odgovoriti: -
Moj Gospodar se danas naljutio kako se nikada prije nije naljutio, a niti ce
poslije. Sta cu sa sobom, sta cu sa sobom?"' Dalje se navodi kompletan hadis,
kako ga navodi Buharija u kazivanju o Nuhu.
Kada je Allah poslao Nuha )^\, pozvao ih je da obozavaju samo Allaha,
Jedinog, koji nema sudruga, i da pored Njega ne obozavaju nikakve kipove,
idole ni tagute,^ te da priznaju da je On jedan i da nema boga ni gospodara sem
Njega. Allah 3fe je to isto naredio i poslanicima nakon njega, a svi oni su bill
njegovi potomci, kako kaze Uzviseni: A njegove potomke smo ostavili u zivotu.
(Es-Saffat, 77.).
Na drugom mjestu o njemu i Ibrahimu, Allah kaze: A Mi smo njihovim
potomcima dali vjerovjesnist\>o i Knjigii. (EI-Hadid, 26.) Dakle, svi vjerovjesnici
nakon Nuha su njegovi potomci, pa tako i Ibrahim.
Allah M kaze: Mi smo svakom narodu poslali poslanika: "Ohozavajte
Allaha, a klonite se taguta!" (En-Nahl, 36.) Allah ^, takoder, veli: Upitaj
Nase poslanike koje smo prije tebe slali, da li smo naredili da se mimo
Milostivog, druga bozanstva obozavaju! (Ez-Zuhruf, 45.). Uzviseni zatim, veli:
Mi prije tebe nismo ni jednog poslanika poslali, a da mu nismo objavili:
"Nema boga osirn Mene, pa Mene obozavajte!" (El-Enbija', 25.)
Zato je Nuh govorio svome narodu: "Obozavajte Allaha! Vi nemate drugog
boga osim Njega! Ja se za vas plasim kazne na Velikom danu!" (El-A'raf, 59.)
Takoder im je govorio: "Nemojte obozavati nikoga sem Allaha. Ja se, doista,
za vas plasim kazne na Nesnosnom danu! " (Hud, 26.)
' Hadis biljeze Muslim u svom Sahihu 1/84/322; Buharija 60/3, 65/17,5; Ebu Dawud 39/16;
Tirmizija u svome Sunenu "h^ll i 35/10; Ahnied u svome Musnedu 2/398, 435, 436/ Halebi.
^ Rijed tagut doiazi u razlicitim znacenjima u Kur'anu: kip, sejtan, sihirbaz, sudac koji ne sudi
po onome sto je Allah 3S objavio i onaj koji mijenja AUahov ^ zakon. (op. p.)
Zatim im je govorio: "O narode moj, obozavajte Allaha, vi nemate drugog
boga osim Njega. Zar necete biti bogobojazni? " (El-Mu'minun, 23.) Zatim im
je govorio: "O narode moj, ja vas jasno opominjem: "Obozavajte Allaha,
Njega se bojte i meni pokorni huditel" (Nuh, 2.-3.) "A On vas u fazama
stvara. " (Nuh, 14.)
Sve su ovo casni ajeti u kojima se govori da je Nuh na najrazHcitije nacine -
nocu i danju, tajno i javno - svoj narod pozivao AUahu, cas budeci u njima
zelju, cas ih zastrasujuci. Medutim, nista od ovoga nije na njih djelovalo i
vecina njih je ustrajavala u zabludi, krivom putu i obozavanju kipova i kumira,
pa su Nuhu ^m, u svakoj prilici, iskazivaU neprijateljstvo i grdili i njega i one
koji su sa njim vjerovaU. Prijetili su im kamenovanjem i protjerivanjem. To su
s nekima i ucinih i tako prevrsiH svaku mjem.
Glavesine iz njegovog naroda (tj. njihove vode i uglednici) su odgovarale:
"Mi, doista, smatramo da si ti u otvorenoj zabludi" (El-A'raf, 60.)
Na to je on rekao: "O narode moj, nisatn ja ni u kakvoj zabludi, nego
samja poslanik Gospodara svjetoval" (El-A'raf, 61.) tj, ja nisam zalutao
kao sto tvrdite, vec sam ja na pravom putu, poslanik Gospodara svih
svjetova, koji kad kaze necemu da bude, onda to i bude. "Dostavljam vam
poslanice svoga Gospodara i savjetujem vas, i znam od Allaha ono sto vi ne
znate. " (El-A'raf, 62.)
Ovo je jedna od osobina poslanika; da bude rjecit, tj. da lijepo savjetuje i da
od svih ijudi o Allahu ^ najvise zna.
Izmedu ostalog, oni su mu govorili: "Koliko mi vidimo, ti si samo covjek
kao i mi, a vidimo i da te bez ikakva razmisljanja slijede samo oni koji su medu
nama niko i nista; ne vidimo da ste i u cemu bolji od nas. Naprotiv mi vas
smatramo lascima. " (Htld, 27.)
Njima je bilo cudno da poslanik bude covjek, pa su korili one koji^su ga
slijedili i smatrali su ih najgorim medu sobom. Govorili su da je to najnizi sloj
Ijudi, kao sto je govorio Heraklije: "To su oni koji slijede poslanike." A to je
samo zato sto ih niko nije mogao sprijeciti da slijede Istinu.
Rijecima: bez ikakva razmisljanja. oni su htjeli kazati: "Cim si ih ti pozvao,
oni su ti se odazvali, bez ikakva razmisljanja i razmatranja." Medutim, bas to
sto im prigovaraju je, u stvari, vi'Hna, zbog koje se pohvaljuju - neka je Allah s
njima zadovoljan! - jer za ocitu istinu nije potrebno puno razmisljanja,
razmatranja i premisljanja, nego je treba odmah slijediti i predati joj se cim se
pojavi.
Zato je AUahov Poslanik ^, hvaleci Ebu Bekra, rekao: "Koga god sam
pozvao u Islam nije odmah, bez razmisljanja prihvatio, osim Ebu Bekra.
On nije ni jednog trenutka oklijevao," Zato je i njegova prisega pod
drvetom bila tako brza, bez ikakva razmisljanja i kolebanja, a njegova
prednost nad ostalim ashabima, neka im se Allah smiluje, tako jasno
izrazena.
I zato je Allahov Poslanik ^, kada je htio napisati oporuku u kojoj je
namjeravao njega odrediti za halifu, a to ipak nije ucinio, rekao: "Allah i
vjemici odbijaju da to bude iko drugi do Ebu Bekr'V neka mu se Allah smiluje.
Sto se tice rijeci nevjemika Nuhovog naroda upucenih njemu i onima koji
su uz njega vjerovali: "...ne vidimo da ste i u cemu bolji od nas " one znace: Mi
ni nakon sto ste se izjasnili da vjemjete. kod vas ne vidimo nikakvu odliku niti
vrlinu po kojoj bi bili bolji od nas. * "Naprotiv, mi vas smatmmo lascima. "
* "O narode inoj ", rece on, "sta mislite ako sam ja na pravom putu svoga
Gospodara i ako mije On od Sebe dao yjerovjesnistvo, a vi ste slijepi za to, zar
cemo vas mi prisiljavati da to, protiv vase volje, priznate? " (Had, 27.-28.)
Ovo je primjer kako se blago i lijepo postupaio sa njima prilikom pozivanja
na Istinu. Tako sto Uzviseni kaze: pa mu se blagim rijecima obratite, ne bi li se
doz\'ao ilipobojao! (Ta-ha, 44,), ili: Na putu svoga Gospodara mudro i lijepim
savjetom pozivaj i s njima na najljepsi nacin mspravljaj! (En-Nahl, 125.)
On im je govorio: "Sta mislite ako samja na pravom putu svoga Gospodara
i ako mije On dao Svoju milost" (tj. vjerovjesnistvo i poslanstvo), "a viste slijepi
zato" (tj. a vi to ne razumrjete i niste upuceni na to), zar cemo vas mi prisiljavati
da to, (tj. da cemo na vas vrsiti pritisak i prisilu zbog toga?) protiv vase volje,
priznate?" (Hud, 28.) (tj. dok ste u torn stanju, ja vam ne vidira nikakva izlaza).
"O narode moj! Ja od vas za to ne trazim nikakvo blago, moja nagr-ada je same
kod Allaha. " (HQd, 29.) (tj. ja od vas ne zelim nikakvu naloiadu za to sto vam
prenosim i sto ce vam koristiti i na ovom a i na onom svijetu. Ja to trazim same
od Allaha, cija je nagrada za mene bolja i trajnija od onoga sto mi vi dajete.)
Iz njegovih rijeci: "Ija necii otjerati one koji vjeniju, oni ce se sresti sa svojim
Gospodarom, negoja vidim da ste vi narod koji ne zna. " (Hud, 29.) se vidi da su
oni, izgleda, trazili da on vjemike udalji od sebe, i da su mu obecali da ce se oni
oko njega okupiti ako to uradi. Medutim, on je to odbio rekavsi im; "Oni ce se
sresti sa svojim Gospodarom ", (tj. bojim se ako ih otjeram, zar ne shvacate?).
I zato je Allah m Bozijem Poslaniku M, kada su kurejsijski nevjemici trazili
od njega da otjera od sebe siromasne i nemocne vjemike, kao sto su Ammar,
Suhejb, Bilal, Habbab i njima slicni, to zabranio, o cemu smo opsimije govorili
u surama El-En' am i EI-Kehf.
"Ja vam ne kazem: 'Kod mene su Allahove riznice ', niti: Ja znam nevideno \
niti kazem: Ja sam melek " (HQd, 31.), tj. ja sam same rob i poslanik, i kao takav
od Aliahovog znanja znam samo ono sto me je On poucio, mogu samo ono za sta
mije On dao snagu, ija ni za sebe ne posjedujem ni koristi ni stete, osim onoliko
koliko Allah hoce. "A ja vam ne kazem ni za one koje vase oci s prezirom
gledaju: (tj. za svoje sljedbenike) 'Allah im nece dati nikakvo dobro' Allah
\ Hadis biljeii Muslim u svom Saliihu 44/1/1 1, Tekst hadisa glasi: "Od Aise, r.a., se prenosi da
je rekJa: - Rekao je Poslanik ^, za vrijeme svoje bolesti: - Pozovi mi Ebu Bekra i svoga brata
da napisem oporuku, jer bojim se da neko ne zazeli pa kaze: - Ja sam preci - Allah m 1 vjemici
odbijaju da to bude ika drugi do Ebu Bekr." Biljezi Ebu Dawud u svom Simemi 16/11 - Haleb
Ahmed u svome Musnedu 4/322, 6/34, 47, 106, 144 - Haleb.
STUDIO-TEWHID knga ibn kesir kaživanja o vjerovjesnicima https://www.facebook.com/studio.tewhid | |
Views: 725 | |
Total comments: 0 | |