Main » Articles » Allahovi poslanici |
Nuh alejhi selam 4 di0
od Jahjaa ibn Se'ida, a ovaj od Se'ida ibn el-Musejjeba, a on od Ebu Hurejre,
da je Boziji Poslanik ^ rekao: "Nuh je rodio: Sema, Hama i Jafeta. Od Sema su
nastali Arapi, Perzijanci i Bizantinci, i u njima je dobro. Jafetovi potomci su
Je'dzudz i Me'dzudz, Turci i Sloveni, i u njima nema dobra. Hamovi potomci
su Kopti, Berberi i cmci."'
On, zatim, kaze: "Koliko je nama poznato, ove rijeci se vezuju za Poslanika ^
samo u ovoj predaji. Ona se prenosi samo od Muhammeda ibn Jezida ibn
Sinana, a on od svog oca." Medutim, strucnjaci iz oblasti hadisa imaju
prigovora na njega, i njegove rijeci ne smatraju pouzdanim.
Ova predaja se prenosi i sa dmgim senedom - od Jahjaa ibn Se'ida
(mursel), ali se ne vezuje za Vjerovjesnika ^ nego ispada da su to rijeci
Se'ida.
Ja na to dodajem da su od Se'ida sigumo prenesene rijeci koje navodi Ebu
Omer: "Od Wehba ibn Munebbiha se prenosi slicna predaja." Allah najbolje
zna! Jezid ibn Sinan Ebu Feruh Rehawi nije pouzdan, tako da se na njegove
rijeci ne mozemo osloniti.
Neki kazu da su ta tri Nuhova SJ^Si sina rodena tek nakon potopa, a da su mu
prije toga rodeni Kenan, koji je potopljen i Abir, koji je umro prije potopa.
Medutim, ispravno je da su ta tri sina bila s njim na ladi, zajedno sa svojim
zenama i majkom. Tako stoji u Tewratu. Neki navode da je Ham imao odnos sa
svojom zenom na ladi, pa ga je Nuh prokleo, rekavsi da mu plod sjemena bude
ruzan, I tako mu se rodi sin, cmac, po imenu Kenan ibn Ham, predak cmaca.
Dmgi pak kazu da je Ham vidio oca kako spava, dok rau je sramotni dio tijela
bio otkriven. On ga nije htio pokriti, nego su to ucinila njegova braca. Zato ga
je Nuh prokleo, rekavsi da mu se promijeni njegovo sjeme i da njegova djeca
budu robovi potomcima njegove brace.
Imami Ebu Dza'fer ibn Dzerir prenosi od Alijja ibn Zejda ibn Dzed'ana, a
on od Jusufa ibn Mehrana, da je od Ibn Abbasa cuo, da je rekao; "Isaa, sina
Merjeminog, su njegovi ucenici upitali: "Da li hi nam mogao prozivjeti nekoga
koje bio u Nuhovoj ladi, pa da nam kaze nesto o njoj?" Nato je on sa njima
otisao do jedne humke, uzeo saku zemlje i upitao ih: "Znate li sta je ovo?" Oni
su odgovorili: "Allah i Njegov poslanik to najbolje znaju." On im je rekao:
"Ovo je peta Hama, sina Nuhovog." Zatim je stapom udario zemlju i rekao:
"Ustani, sa AUahovom dozvolom!" i jedan covjek je ustao otresajuci prasinu sa
glave na kojoj je bila sijeda kosa. Isa 3^ ga je upitao: "Jesi li takav umro?"
"Ne", odgovorio je on, "umro sam mlad, nego sam mislio daje ovo Sudnji dan,
pa sam zato osijedio."
Isa ^m mu je, zatim, rekao: "Pricaj nam o Nuhovoj ladi!" Rekao je: "Bila je
hiljadu i dvije stotine arsina duga, a sest stotina siroka, Imala je tri sprata: jedan
za zivotinje i zvijeri, drugi za Ijude i treci za ptice. Kada se namnozio izmet od
zivotinja, Allah ^ je nadahnuo Nuba n^\ da dodime rep od slona. Kada je to
uradto, iz njega su se pojavili krmak i kxmaca, koji su poceli jesti izmet. A kada
je mis svojim zubima poceo busiti ladu, Allah M je nadahnuo Nuha ;KS5 da
dotakne lava izmedu ociju. Kad je to uradio, iz njegove nozdrve izasli su
macak i macka, pa potjerali misa." Isa >i^i ga je zatim upitao: "Kako je Nuh ^i
znao da je sve potopljeno?" a on mil odgovorio: "Poslao je gavrana da ga o
tome obavijesti, pa je gavran nasao jedan les i spustio se na njega, pa ga je orl
prokleo strahom. Zato gavran ne zivi u blizini kuca. Zatim je poslao goluba,
koji se vratio noseci masHnovo lisce u kljunu i blato na nozi. Tako je on saznao
da je sve potopljeno, pa mu je stavio zelenu ogrlicu, koja se vidi na njegovom
vratu, i ucinio mu dovu da bude druzeljubiv i u sigumosti. Zato gokibovi zive u
blizini kuca." Zatim su upitali: "Boziji poslanice, zar ga necemo odvesti nasim
kucama, pa da sjedi sa nama i da nam prica?" On im je odgovorio: "Kako ce ici
sa vama neko ko vise nema nafake?" Zatim mu je rekao: "Vrati se, sa
Allahovom dozvolom!", pa je ponovo postao zemlja."' Ovo je vrlo slaba
predaja (garib dzidden).
Alba' ibn Alimer prenosi od Ikrime, da je Ibn Abbas, rekao: "Sa Nuhom u
ladi je bilo osamdeset Ijudi sa svojim porodicama. U ladi su proveli sto pedeset
dana. Allah iSi je usmjerio ladu prema Mekki, pa je ona kixizila oko Ka'be
fietrdeset dana, a zatim juje usmjerio prema EI-Dzudijju, gdje je pristala. Tada
je Nuh ;^i poslao gavrana da ga obavijesti sta se desava na Zemlji pa je nasao
jedan les na kome se zadrzao. Zatim je poslao goluba, koji mu je donio
maslinovo lisce, i dosao sa nogama uprljanim zemljom, Tako je Nuh shvatio da
se voda povukla, pa se iskrcao u podnozju E!-Dzudijja, izgradio jedno selo i
nazvao ga Semanin (Osamdeset), Jednog dana su osvanuli govoreci osamdeset
jezika, medu kojima je bio i arapski. Posto jedni druge medusobno nisu
razumijevali, Nuh ?^i im je prevodio."
Katade i jos neki kazu: "Oni su se ukrcali u ladu desetog redzeba. Plovili su
sto pedeset dana, i u njoj ostali mjesec dana, kada je pristala na El-Dzudijj. Iz
lade su izash desetog dana mjeseca muharrema."
Ibn Dzerir navodi rijeci Poslanika M koje ovo potvrduju, i u kojima stoji da
su oni taj dan postili (merfli').
Imami Ahmed navodi: "Pricao nam je Ebu Dza'fer, a njemu Abdussamed
ibn Habib el-Ezdi da je cuo od svoga oca Habiba ibn Abdullaha, a on od Sibla
da je Ebu Hurejre rekao: "Poslanik ^ je jednom prilikom prosao pored nekih
jevreja, koji su postili Jevmi "asuru (deseti dan muharrema), pa ih je upitao:
"Zasto danas postite?" Oni su odgovorili: "Na danasnji dan je Allah spasio
Musaa i sinove Israilove od potopa, a potopio faraona. Na danasnji dan lada je
pristala na El-Dzudijj, Nuh S^i i Musa ^1 su postili ovaj dan iz zahvainosti
Allahu," Na to je Poslanik M rekao: "Ja sam blizi Musau od vas, pa mi je i
prece postiti ovaj dan, nego vama." Zatim je naredio ashabima da poste,^ pa
' Ovu predaju biljezi Et-Taberi u svome TariJm 1/181, 182/Meanf ,
^ Hadis biljezi Ahmed u svome Musnedu 2/359, 360,
kaze: "Ko je od vas jutros zapostio neka post dovrsi, a ko nije, neka posti
ostatak dana!"' Ovaj hadis ima potvrdu i u Buharijinom Sahibu u nesto
drugacijoj verziji, u kojoj se ne spominje Nuh >iKS». A Allah najbolje zna!
Mnoge neznalice tvrde da su oni tada pojeh ostatke hrane, da su skupih sve
zitarice koje su im ostale, toga dana ih istucah, te da su svoje oci podvukh
surmom da bi ojacali vid koji im je oslabio kada su ugledali svjetlost dana
nakon boravka u tami lade, Medutim, nista od ovog nije pouzdano. Tacno je da
tome govore pojedine jevrejske predaje, ali se na to ne moze osloniti, niti za
tim povoditi. Allah, opet, najbolje zna!
Muhammed ibn Ishak kaze; "Kada je Allah M htio prekinuti taj potop,
poslao je vjetar na povrsinu Zennlje, pa se voda umirila, i presahll su njeni
izvori na Zemlji. Voda se pocela smanjivati, povlaciti i uranjati u Zemlju. Lada
je prema U'rdnji sljedbenika Tewrata pristala na El-Dzudijj desete noci sedmog
mjeseca, a vrhovi brda su se ukazah prvog dana desetog mjeseca. Kada je
nakon toga, proslo cetrdeset dana, Nuh je otvorio okno na ladi koje je sam
napravio, i kroz njega pustio gavrana da mu izvidi situaciju sa vodom, ali se on
nije vratio. Zatim je poslao goluba, koji nije mogao pronaci suho mjesta gdje bi
se spustio, pa se vratio,
Nuh je ispmzio luku prema golubu, ulivatio ga i unlo unutra, Kadaje proslo jos
sedam dana, ponovo je poslao goluba, koji se nije vratio odmah, nego tek navece.
U kljunu je nosio maslinovo Usee, pa je Nuh tako shvatio da se voda smanjila.
Nakon sljedecih sedam dana, on je ponovo pustio goluba koji se nikako nije
vratio. Tako je Nuh Sffli saznao da se povrsina Zemlje ukazala. Kada se
napunila godina dana otkako je Allah naredio potop do dana kadaje Nuh pustio
goluba i nastupio prvi dan druge godine, ukazala se povrsina Zemlje, pojavilo
kopno i Nuh jfeSl uklonio prekrivac s lade.
Ovo sto navodi Ibn Ishak je po sadrzaju potpuno isto kao i tekst Tewrata,
kojijekod ehli-kitabija.
Ibn Ishak zatim kaze: "Dvadeset seste noci drugog mjeseca dmge godine, bi
receno: "O Ntihii, pristani. sa selamom Nasim i blagosJovima tebi i narodima koji
ce se izroditi od ovih koji su sa tobom! A bice i naroda koji ma cemo dati da
uzivaju, a zatim ce ih Nasa bolna kazna stici. " (Hud, 48.)
**Ehli-kitabije navode da je Allah rekao Nuhu ^l: "Izadi iz lade sa svojom
zenom, sinovima, snahama, i sa svim zivotinjama koje su na ladi - neka rastu i
neka se mnoze na Zemlji!"
Kada su izasli. Null fia« je zrtvenik Allahu ^ uzeo od svih dozvoljenih zivotinja
i od svih dozvoijenih ptica i zaklao ih kao kurban Allahu ife. Allah mu je tada
obecao da vise nikada nece dati potop stanovnicima na Zemlji i kao znak sjecanja
Ovo je dio hadisa ciji je sened izbrisan i on nema nikakve veze sa prethodnim hadisom koji
se, takoder, prenosi od Ebu Hurejre, a njegov pocetak je: "Poslanik ^ je postio Jevmi asLini,..pa
do kraja hadisa." Biljeii Ahmed u svome Musnedu 5/359/HaIeb; navodi se u Serhu meani-l-
asari od Tahawije 2/75/Egipt.
na to obecanje, dao dugu u oblacima. Od Ibn Abbasa se prenosi da je za dugu
rekao da je ona zastita od potopa. Neki kazu: "U tome ima simbolike jer je to
luk bez tetive", tj. da ovi oblaci nece napraviti potop poput onog prvog.
Neke neznalice iz Perzije i Indije negiraju da se potop uopce dogodio, dok
neki od njih kazu: "Potop se desio u Babilonu, ali do nas nije stigao. Mi
nasljedujemo vlast s oca na sina sve od Komursa - misle na Aderaa - do
danasnjeg vremena." To govore manihejci, vatropoklonici i sejtanovi sljedbenici.
Ovo su njihove mudrolije, otvoreno nevjerstvo, totalno neznanje, oho lost i
nijekanje Gospodara Zemlje i nebesa.
Pripadnici vjera koji prihvacaju objavu preko Bozijih poslanika i naslijedeno
znanje iz minulih vremena, jednoglasno vjeruju da se potop zaista dogodio, da
je zahvatio citavu Zemlju i da Allah nije ni jednog nevjemika tada ostavio.u
zivotu, usUsavajuci dovu Svoga bezgrijesnog i cvrstog poslanika i izvrsavajuci
vec ranije propisanu sudbinu.
Nesto o samom Nuhu 3^
Uzviseni Allah kaze: Onje, doista, bio zahvalni rob. (El-Isra', 3.) Kaze se
da je on zahvaljivao Allahu na jelu, picu, odjeci i uopce na svim stvarima.
Imam Ahmed kaze: "Pricao nam je Ebu Usame, daje njemu pricao Zekerijja
ibn Ebi Za'ide, daje cuo od Se'ida ibn Ebi Burde, a on od Enesa ibn Malika,
da je Boziji Poslanik ^ rekao: "Doista je Allah zadovoljan sa robom koji pojede
zalogaj pa Mu na njemu zahvali, ill nesto popije pa Mu na tome zahvali."'
Ovaj hadis preko Ebu Usame navode i Muslim, Tinnizija i Nesaija. U
svakom slucaju, jasno je da je zahvalan onaj ko izvrsava sve obaveze: srcem,
rijecima i djelima, jer zahvalnost podrazumijeva to sve, kako pjesnik kaze:
Tri vam moje blagodati koriste.
Ruka.jezik i srce skriveno.
Post Nuha im
Ibn Madze u "Poglavlju o postu Nuha ^i" kaze: "Pricao nam je Sehl ibn
Ebi Sehl, daje njemu pricao Se'id ibn Ebi Merjem, daje on cuo od Ibn Luhej'a
a on od Dza'fera ibn Rebi'e, ovaj od Ebu Firasa, a on od Abdullaha ibn Amra
da je Boziji Poslanik ^ rekao: "Nuh je postio cijelo vrijeme, osira na dane
Ramazanskog i Kurbanskog bajrama.""
Ibn Madze ovaj hadis prenosi i preko Abdullaha ibn Luhej'a, sa istira
senedom i istim tekstom.
' Hadis biljezi Muslim u svome Sahihu 48/89; Tirmizija u svome Sunenu 23/18 i Ahmed u
svomeA/w5Me^K 3/100, 117/Haleb.
^ Bilje2i ga Ibn Madze u svome Sunenu 1 /524. Kaze el-Busajri u Ez-Zewaid: "Ovaj sened je
da'if zbog slabosti Ebu Luhej'a" - takoder ga biljezi Albani u Silsiletu-l-ehadisi-d-da' ife 4/459
/El-mektebu-1-IsIamijj .
A Taberanija navodi: "Pricao nam je Ebu Zinb Ruh ibn Ferdz, da je njemu
pricao Omer ibn Halid el-Harani, a njemu Ibn Lubej', da je cuo od Ebu Katade,
a on od Jezida ibn Rebbaha Ebu Firasa, a on od Abdullaha ibn Amra koji kaze
da je cuo Bozijeg Poslanika m da kaze: "Nuh je postio cijelo vrijeme, osim na
dane Ramazanskog i Kurbanskog bajrama. Dawud je dan postio a dan mrsio.
Ibrahim je postio tri dana u svakom mjesecu, pored toga neko vrijeme bi postio
a neko mrsio."
Nuhov a^l hadzdz
Hafiz Ebu Ja'la kaze: "Pricao nam je Sufjan ibn Weki' da mu je pricao
njegov otac, a on cuo od Zem'ata - tj. Ibn Ebi Sahha - a ovaj od Seleme ibn
Wehrama, da je Ikrime cuo da je Ibn Abbas rekao: "Boziji Poslanik m je
obavljajuci hadzdz, kadaje dosao u dohnu Usfan, upitao; - Ebu Bekre, koja je
ovo doHna? On mu je odgovorio: - Ovo je dolina Usfan, a Poslanik ^ je na to
rekao: - Ovuda su prolazili Nuh, Hud i Ibrahim na mladim devama koje su
imale ulare izradene od vlakana, a na njima su i gomji i donji ogrtaci bih od
sukna. Tako su oni hodocastili Ka'bu." Ovaj hadis je garib.'
Nuhova ^i oporuka sinu
Imami Ahmed kaze: "Pricao nam je Sulejman ibn Harb, da je njemu pricao
Hammad ibn Zejd, a on cuo od Sak'aba ibn Zuhejra, ovaj od Zejda ibn Eslema
- Hammad kaze da misli da je Zejd cue od Ata'a ibn Jesara, a on da je Abdullah
ibn Amr rekao: "Bili smo sa Bozijim Poslanikom ^, kada se pojavio neki beduin
koji je na sebi imao putnicko dzubbe, zakopcano brokatorn, pa je Poslanik ^
rekao: - Ovaj covjek je ponizio ugledne Ijude - ili je rekao: - Zeh poniziti ugledne
Ijude, a uzvisio neugledne. Boziji Poslanik ^je zatim prikupio uzase svoje dzubbe
i rekao mu: - Zar takvu odjecu ne nosi onaj ko ne razmislja?! Poslanik ^ je
zarim rekao: - Kada je Bozijem poslaniku Nuhu ?^i dosao smrtni cas, rekao je
svome sinu: - Oporucujem ti sljedece: Naredujem ti dvije stvari, a zabranjujem
ti druge dvije. Naredujem ti La ilahe illellah, jer kada bi se sedam nebesa i
sedam zemalja stavili na jednu stranu, a La ilahe illellah na drugu, druga strana
sa La ilahe illellah bi prevagnula, i kad bi sedam nebesa i sedam zemalja bile
karike raskinutog lanca rijeci: La ilahe illellah i subhanallahi we bi hamdihi
(nema boga sem AUaha i neka je Allah slavljen i hvaljen) bi ih povezale, jer
one povezuju sve stvari i zahvaljujuci njima sva stvorenja dobijaju nafaku. A
zabranjujem ti sirk (obozavanje bilo koga sem Allaha) i oholost!
Abdullah zatim nastavlja: "Ja ili neko drugi je upitao: - Boziji Poslanice,
sirk nam je poznat, ali sta je oholost? Je H to kada neko od nas ima lijepu
obucu, sa lijepim remenovima? - Nije, odgovorio je. Ovaj je ponovo upitao: -
' Biljezi Ibn el-Dzewzi u svojoj knjizi Mesini-l-garamu-s-sakin ila esrefi-l-emakin, od Urwe
ibn Zubejra da je Nuh >m obavio hadzdz prije potopa. Vidi: Subulu-l-huda ve-r-reSacI od Saliha
1/243 sa korekturom di. Mustafe Abduiwahida. U vezi s ovim postoje i druge predaje.
Je li to kada neko iraa lijep ogrtac, pa ga nosi? - Nije, odgovorio je. Ovaj je
opet upitao: - Je H to kada neko ima jahacu zivotinju, pa je jase? - Nije,
odgovorio je on. Ovaj je opet upitao: - Je li to kada neko ima dosta prijatelja,
pa se oni diiize sa njim? - Nije, odgovorio je on. Zatim sam ja, ili je neko dmgi,
upitao; "Boziji Poslanice, pa sta je oholost?", a on odgovorio: - Odbijati istinu i
oraalovazavati Ijude." Ovo je sahih hadis, ali ga oni ne navode.'
Ebu-1-Kasim Taberani ga navodi od Abdurrahima ibn Sulejmana, a on od
Muhammeda ibn Ishaka, on od Amra ibn Dinara, a on od Abdiillaha ibn Amra,
daje Boziji Poslanik ^ rekao; "Nub je oporucio svome sinu: - Oporucujem ti
dva svojstva i zabranjujem ti dmga dva..." i zatim citira hadis do kraja.
I Ebu Bekr el-Bezzar navodi ovaj hadis od Ibrahima ibn Se'ida, on od Ebu
Muawije Darira, a ovaj od Muhammeda ibn Ishaka, da ga je cuo od Amra ibn
Dinara, a on od AbduUaha ibn Omera ibn el-Hattaba, a on od Poslanika %.
Medutim, citao je da ovaj hadis od Poslanika #: prenosi i Abdullah ibn Amr ibn
el-'As, kako navode Ahmed i Taberanija. Allah, opet, najbolje zna!
**EhU-kitabije tvrde daje Nuh ^i imao sest stotina godina kada se ukrcao
u ladu,
Ibn Abbas ima slicno misljenje, koje smo vec naveli. On jos dodaje; "Onje
nakon toga zivio jos tri stotine i pedeset godina." Medutim, toje diskiitabilno,
jer, ukoliko se to ne slaze sa kur'anskim tekstom, onda je sigurno pogresno. Iz
Kur'ana se razumije da je Nuh Wk u svom narodu, od primanja poslanstva do
potopa, boravio hiljadu manje pedeset godina i da ih je zadesio potop dok su
nepravdu cinili. Koliko je zivio nakon toga, to samo Allah zna.
Ako je vjerodostojno to sto se prenosi od Ibn Abbasa - da je postao
poslanik kada je imao cetiri stotine i osamdeset godina i da je nakon potopa
zivio tri stotine i pedeset godina, u tom slucaju ispada daje zivio hiljadu sedam
stotina osamdeset godina,
Sto se tice Nuhovog ms, mezara, Ibn Dzerir i Erzeki od Abdurrahmana ibn
Sabita, ili nekog drugog tabi'ina navode mursel predaju, po kojoj je njegov
mezar kod Ka'be.
Taj stav je jaci i vjerodostojniji od onog kojeg zastupaju mnogi ucenjaci
kasnijih generacija, po kojem je njegov mezar u mjestu El-Bika', koje se danas
zove Kereku Nuh. Kako oni navode, m je i dzamija izgradena radi toga. Allah
najbolje zna!
Hadis sahih, biljezi ga Ahmed u svomt Musnedu 2/196/170, 225/Haieb; El-Bejheki u El-Esma'
79; El-Hejsemj li Medzmeii-z-Zewaid 4/220 i kaze: "Slieno biljeze Ahmed i Taberanija "
Hejsemi dodaje ii svojoj predaji: "Oporucujem ti "tesbih" (slavljenje) jer je to ibadet svih
stvorenja i "tekbir" (velicanje)." Biljezi ga EhBezzar u hadisu od Ibn Omera, i prenosioci kod
Ahmeda su pouzdani (sikat). Biljezi ga Buharija 2/251/548.
STUDIO-TEWHID knga ibn kesir kaživanja o vjerovjesnicima https://www.facebook.com/studio.tewhid
| |
Views: 1384 | |
Total comments: 0 | |