Main » Articles » Allahovi poslanici |
ŠUAJB (alejhi selam)
Usuri El-A'raf, nakon kazivanja o Lutovom narodu, Uzviseni kaze: *A u Medjen - njihova brata Suajba. On Je govorio: "O narode moj, Allaha obozavajte, vi dmgog boga sem NJega nemate! Dosao vam je jasan dokaz od vaseg Gospodara, zato pravo na litri i vagi mjerite, i Ijudima na njihovim stvarima ne zakidajte, i red na Zemlji ne remetite kadje vet na njoj uspostavljen. To vamje bolje ako vjemjete. *I ne postavljajte zasjede na svakom putu. prijeteci i od Allahova puta odvracajuci one koji u Njega vjeruju i zeleci ga iskriviti. I sjetite se kada ste bili malobrojni, pa vas je On umnozio, i pogledajte kako su zavrsili oni koji su nered pravili. *A akojedni od vas vjeruju II ono stojepo meni poslano, a dt-ugi ne vjeruju, onda pricekajte dok nam Allah ne presudi. jer Onje najbolji sudija!" *Mocnici iz njegovog naroda, koji su bili oholi, rekose: "Hi cete se vi u nasu vjeru vratiti, Hi cemo mi, o Suajbe, i tebe i one koji s tobom vjeruju, iz naseg grada istjerati. " "Zar i ako mi to ne bismo htjeli?", iipita on. *"Ako bismo se u vasu vjeru vratili, nakon sto nas je Allah spasio nje, na Allaha bismo laz iznijeli. Mi se ne mozemo u nju vratiti, osim ako to bude htio Allah nas Gospodar. Nas Gospodar Svojim znanjem sve obuhvaca. Mi se na Allaha oslanjamo. Gospodaru nas, Ti presudi nama i nasem narodu pravedno, jer si Ti najpravedniji sudija!" ^A mocnici iz njegovog naroda, koji nisu vjerovali, rekose: "Ako podete za Suajbom, sigurno cete biti na gubitku. " *I zadesi ih potom strasan potres, i oni osvanuse u svojim kucama povaljani. *0m koji su poricali Suajba, kao da nikad nisu tu ni zivjeli; oni koji su poricali Suajba, oni su bili na gubitku! *!on se okrenu od njih, i rece: "O narode moj,ja sam vam prenio poslanice Gospodara svoga I savjetovao vas, pa kako da zalim za narodom nevjernicldm? " (El-A'raf, 85.-93.) U suri Hod, nakon kazivanja o Lutovom narodu. On, takoder, kaze: */ u Medjen - njihova brata Suajba. Onjegovofio: "O narode moj, Allaha obozavajte, jer vi drugog boga osim Njega nemate; i ne zakidajte na litru i na vagi! Vidim da dobro zivite, ali se bojim da vasjednog dana ne zadesi kazna, pa da svi nastradate. *0 narode moj! Pravo mjerite na litri i vagi i ne zakidajte Ijude u njihovim stvarima, i ne cinite zlo na Zemlji, cineci nered. * Bolje vam je ono sto Allah ostavlja kao dozvoljeno ako ste vjemici, aja nisam vas cuvar " *0ni su govorili: "O Suajbe, da li ti tvoj namaz nareduje da napustimo ono sto su nasi preci obozavali, Hi da ne postupamo sa nasim imanjima onako kako mi hocemo? E bas si blag i razborit!" *Onje govorio: "O narode moj, sta mislite ako ja imam cvrst dokaz od Gospodara svoga. i ako mi je svega u obilju dao? Ja ne zelim da cinim ono ho vama zabranjujem, zelim samo da popravim koliko mogu, a moj uspjeh zavisi samo od Allaha. Na Njega se oslanjam i Njemu se obracam. *0 narode moj! Neka vas neslaganje sa mnom nikako ne dovede do toga da vas zadesi ono stoje zadesiio Nuhov narod ill Hudov narod Hi Salihov narod. A ni Lutov narod od vas nijepimo daleko. */ trazite oprost od Gospodara svoga, a zatim Mu se pokajte! Moj Gospodarje, zaista, milostiv i puno voli. " *0m rekose: "O Suajbe! Mi ne razumijemo mnogo toga sto ti govoris, a vidimo i da si ti medii noma slab. Da nije roda tvoga. mi hi te kamenovali. Ti noma nisi drag. " *0n mce: "O narode moj. zar vam je moj rod drazi od Allaha. kojeg popmo odbacujete? Moj Gospodar dohro zna ono sto vi radite! *0 narode moj, radite sta hocete, a radit ai ijal Vi cete sigiirno saznati koga ce ponizavajuca kazna stici i koje lazac! Pa. cekajte, a ija at s vama cekati!" */ kadaje dosla Nasa odredba. Mi smo. iz milosti Nose, spasili Suqjba i one koji su s njim vjerovali. a one koji su nasilje cinili zadesioje uzasan glas. pa su u svojim kucama osvanuli povaljanl *Kao da nikad nisu u njima m zivjelV. Daleko bio Medjen. kao i Semud! (Had, 84.-95.) U suri El-Hidzr, takoder nakon kazivanja o Lutovom narodu, Uzviseni kaze: *A stanovnici Ejke su bill nasilnici *pa smo im se osvetili. i oba su pored puta vidljivL (El-Hidzr, 78.-79.) U suri Es-Su'ara', takoder nakon kazivanja o Lutovu narodu Uzviseni kaze: ^Stanovnici Ejke su poricali poslanike. *Kada im Suajb rece: "Zar se ne bojite? *Ja sam vam, zaista. poslanik pouzdani. *zato se bojte Allaha i mem pokorni budile! *Za ovo od vas ne trazim nikakvu nagradu. moja nagradaje samo kod Gospodara svjetova. *Pravo mjerite na litru i ne zakidajte. *a na vagi ispravnom mjerom mjerite */ ne zakidajte Ijude u njihovim stvarima. i nemojte zlo po Zemlji cinid nered praveci. *I bojte se Onoga koji je stvorio i vas. i narode drevne!" *Oni rekose: "Ti si, zaista, opcinjen i ti si samo obican covjek kao i mi. imi te. zaista, smatramo pravim lascem. *Zato. ako istinu govoris, spusti na nas kaznu s nebal" *0n rece: "Gospodar moj najbolje zna sta vi radite!" *Tako su ga oni u laz utjerivali. pa ihje stigla kazna iz oblaka; a to je bila kazna jednog strasnog dana. *U tome je, zaista. pouka, ali vecina njih nisu vjemici. a Gospodar tvojje, zaista, Silan i Milostiv. (Es-Su'ara', 1 76.-1 9 1 .) Stanovnici Medjena su bili Arapi. Zivjeli su u gradu Medjen, koji je bio blizu oblasti Me'an u Samu - u pravcu Hidzaza i u blizini mora Lutovog naroda. Zivjeli su neposredno nakon Lutovog naroda, Medjen je i ime plemena, po kome su poznati. Oni su potomci Medjena, sina Medjanova, sina Ibrahimova ^m\. Njihov poslanik je Suajb, sin Mikila, koji je sin Jesdzuna. Navodeci ovo, Ibn Ishak kaze: "Na sirskom jeziku on se zvao Jetnin." MeduUm, to je dishitabilno. Drugi kazu da je on sin Jeshara, ovaj sin Lawija, a on sm Jakuba. Treci kazu da je Suajb sin Nuwejba, sina Ajfova, ovaj sin Medjena, a on je sm Ibrahima. Cetvrti kazu da je on sin Sajfura, sina Ajfova, sina Sabitova, on sm Medjena, a on sin Ibrahima liM- U pogledu njegova porijekla postoje i drugacija misljenja. Ibn Asakir kaze: "Jedni kazu da mu je nana, a drugi majka, Lutova kcerka."
Sve u svemu, on je jedan od onih koji su povjerovali Ibrahimu, sa njira ucinio hidzru i otputovao za Damask. Ibn Kutejbe od Wehba ibn Munebbiha prenosi da je rekao: "Suajb i Mulgim su, izmedu ostalih, bili oni koji su povjerovali Ibrahimu na dan kadaje bio bacen u vatru. Njih dvojica su kasnije sa Ibrahimom ucinili hidzru u Sam, pa ih je ozenio sa dvjema Lutovlm a^l kcerkama." Medutim, nista od ovoga nije pouzdano. Allah, opet, najbolje zna! Ebu Omer ibn Abdulberr u svom djelu el-Istiab, govoreci o biografiji Seleme ibn Se'ida el-Anzija, kaze: "On je dosao Allahovom Poslaniku i, primio Islam i rekao da je iz mjesta Anza." Na to je Poslanik g rekao: "Divno li je mjesto Anza! Njegovi mjestani su bih potlaceni, pa su pobijedili. Oni su Suajbov narod, a Musaova tazbina." Da je ovaj hadis vjerodostojan, iz njega bi proizilazilo da je Suajb Musaov punac, i da potjece iz cistokrvnog arapskog plemena koje se zove Anza, a ne od Anze ibn Eseda ibn Rebia' ibn Nezzara ibn Ma' da ibn Adnana, a ovi su zivjeli dugo vremena poslije njega. Allah, opet, najbolje zna! U hadisu Ebu Zerra, koji se nalazi u Sahihu Ibn Hibbana u poglavlju o vjerovjesnicima i poslanicima, stoji da je Poslanik M rekao: "Cetvorica su Arapi: Hud, Salih, Suajb i tvoj Poslanik, Ebu Zerre." Neki su raniji ucenjacl Suajba nazivali: "Hatibu-1-enbijai" -
"Rjeciti vjerovjesnik", jer je bio veoma rjecit; biranira izrazima pozivao je svoj narod da vjeruju u njegovo poslanstvo. Ibn Ishak ibn Bisr prenosi od Dzuwejbira i Mukatila, oni od Dahhaka, a on od Ibn Abbasa, da je rekao:
"Kada bi Allah ov Poslanik M spomenuo Suajba, rekao bi: - To je Rjeciti vjerovjesnik."
Stanovniei Medjena su bili nevjemici koji su se bavili drumskim razbojiiistvom, ugrozavanjem prolaznika. Obozavali su drvo-Ejku, oko koga je bilo gusto grmlje, Po svojim djelima i medusobnim odnosima ubrajali su se medu najgore Ijude. Krivo su mjerili i zakidah na vagi, Uzimali su preko mjere, a placali ispod
cijene, Zato im je Allah kao poslanika poslao jednog covjeka od njih, Suajba ^, koji ih je pozivao da
obozavaju samo Allaha, koji nema nikakva sudruga, a odvracao ih od upustanja u
grijesna djela, kao sto je zakidanje Ijudi u njihovim stvarima i zastrasivanje po putevima i stazama
Neki su mu povjerovali, ali ih je vecina ostala kao nevjemici, dok ih Allah nije zestoko kaznio. On je Zastitnik i Hvaljeni. Tako Uzviseni kaze: A Medjemi - njihova brata Suajba. Onje govorio: "0 narode moj, Allaha obozavajte, vi driigog boga osim Njega nemate! Dosao vam je jasan dokaz od vaseg Gospodara." (El-A'raf, 85.) Tj, dosla vam je
jasna potvrda i ocit dokaz da je istina ono sto vam donosim i da me je On poslao. Time se
misli na mu'dzize koje mu je Allah dao. Nama nije konkretno i detaljno preneseno koje su to
mu'dzize bile, nego se ovim rijecima samo uki-atko ukazuje na njih.
"Zato pravo na litri i vagi mjerite, i Ijudima na njihovim stvarima ne
zakidajte, i red na Zemlji ne remetite kad je vec na njoj uspostavljen. " (El-
A'raf, 85.) Dakle, naredio im je da budu pravedni, a zabranio da budu
nepravedni. U slucaju da budu suprotno postupali zaprijetio im je i rekao: *To
vamje bolje, ako vjemjete. *I ne postavljajte zasjede na svakom putu. pHjeteci
(EUA'raf, 85.-86.), tj. zastrasujuci Ijude pljackom, otimacinom i ugrozavanjem
na drumovima.
U pogledu rijeci: / ne postavljajte zasjede na svakom putu, prijeteci, Es-
Sudejj u svom Tefsiru, od ashaba prenosi da je §iiajbov narod od prolaznika
uzimao desetinu od njihove imovine.
Ishak ibn Bisr od Dzuwejbira, a on od Ed-Dahhaka, prenosi da je Ibn Abbas
rekao: "Oni su bili nasilnici. Cekali bi na putu i od prolaznika uzimali desetinu.
Oni su bili prvi koji su to uveli."
/ od AUahova puta odvracajuci one koji u Njega vjeruju i zeleci ga iskriviti.
(El-A'raf, 86.) On im je ovim zabranio da fizicki, materijalno, duhovno i
vjerski ugrozavaju Ijude na putu.
Isjetite se kada ste bili malobrojni. pa vasje On umnozio. ipogledajte kako
su lavrsili oni koji su nered pravili. (EI-A'raf, 86.) On ih je dakle podsjecao na
Allahovu blagodat koju im je dao, mnozeci ih nakon sto su bili inalobrojni, i
upozoravajuci ih na Allahovu kaznu ukoliko ne budu radili ono na sto ih on
upucuje i na sta im ukazuje.
U jednoj drugoj prilici on im je govorio: "/ ne zakidajte na litru i na vagi!
Vidim da dobro zivite, ali bojim se da vas jednog dana ne zadesi kazna pa da
svi naslradate. " (Hud, 84.) Tj. prestanite s tim sto sada cinite, da vam Allah ne
bi bericet, u onome sto sada imate, oduzeo, osiromasio vas i vase bogatstvo
upropastio! Ovome treba dodati i onosvjetsku kaznu, a ko obadvije iskusi, taj je
dozivio totalnu propast. On ih je, dakle, prvo, odvracao od zakidanja i
nedolicnog skrtarenja, a zatim upozorio da ce im Allah na ovom svijetu
uskratiti blagodati, a na Ahiretu najzescom kaznom i bolnom patnjom kazniti.
Nakon prethodne osude njihovih postupaka on im kasnije nareduje: * "O
narode mojl Pravo mjerite na litru i kantarn i ne zakidajte Ijude u njihovim
stvarima, i ne cinite zlo po Zemlji, cineci nered. * Bolje vam je ono sto Allah
ostavlja kao dozvoljeno, ako ste vjernici, aja nisam vas cuvar. " (Htld, 85.-86.)
Ibn Abbas i Hasan el-Basri kazu: "Rijeci: Bolje vam je ono sto Allah
ostavlja kao dozvoljeno, znace: Allahova opskiba vam je bolja od nasilnog
otimanja tudeg imetka."
Ibn Dzerir kaze da to znaci: "Dobit koja ostaje nakon tacnog mjerenja na
litni i vagi vamje bolja od nasilnog prisvajanja tudeg imetka putem zakidanja."
On zatim kaze: "Ovo se prenosi od Ibn Abbasa."
To sto je rekao i ispricao Hasan podsjeca na rijeci Uzvisenog: Red: "Nije
isto ono sto je zabranjeno i ono sto je dozvoljeno, makar te i iznenadilo
mnostvo onogstoje zabranjeno. " (El-Ma'ida, 100.)
To znaci da je ono sto je halal, makar ga bilo i malo, bolje od onog sto je haram, makar ga bilo i puno. Halal je blagoslovljen, makar ga bilo i male, a haram ce se razasuti, pa makar ga bilo i puno. U torn smislu Uzviseni kaze: Allah unistava kamatu, a unapreduje sadaku. (El-Bekare, 276.) Boziji Poslanik ^ kaze: "Makar bile i velike, kamate ce zavrsiti sa malim." To biljezi Ahmed. Allahov Poslanik m. takoder kaze: "Neka se Icupac i prodavac po slobodnoj volji dogovore prije nego sto se razidu! Ako budu iskreni i pazar dobra utanace, kupoprodaja ce im biti blagoslovljena, a ako nesto sakriju i slazu, kupoprodaja ce im ostati bez blagoslova."' Sve u svemu, halal zarada je bericetna, makar bila i mala, a od harama nema koristi, makar bio i velik, Zato Allahov poslanik Suajb kaze: "Bolje vam je ono sto Allah ostavlja kao dozvoljeno, ako ste vjernici. " Njegove rijeci: "a ja nisam vas cuvar" (Htld, 86.), znace: Ono sto vam naredujem radite radi Allaha i Njegove nagrade, a ne radi toga da vas vidim ja ili neko dmgi. "O Suajbe, da li ti tvoj namaz nareduje da napustimo ono sto su nasipreci obozavali, ili da ne postupamo sa nasim imanjima onako kako mi hocemo? E bas si blag i razborit! " (Htid, 87.) Ovo su govorili podrugujuci mu se i ironicno ga ismijavajuci. Da li ti ovaj namaz, koji obavljas, nareduje da nas sprijecavas da obozavamo ikog drugog osim tvog Boga, i da napustimo ono sto su obozavali nasi pradjedovi i drevi^ preci?^ Ili da obavljamo nase poslove samo onako kako ti zelis, napustajuci dosadasnju praksu koja se tebi ne svida, iako smo mi sa njom. "E has si blag i razborit!" Ibn Abbas, Mejmun ibn Mehran, Ibn Dzurejdz, Zejd ibn Eslem i Ibn Dzerir kazu: "Ovo su Allahovi neprijatelji podrugljivo govorili." On je govorio: "O narode moj, sta mislite ako J a imam cvrst dokaz od Gospodara svoga, i ako mije svega u obilju dao? Ja ne zelim da cinim ono sto vama zabranjujem. zelim samo da popravim ko'liko mogii, a moj uspjeh zavisi samo od Allaha. Na Njega se oslanjam i Njemu se obracam. " (Htld, 88.) Ovdje dolazi do izrazaja njegova blagost u opliodenju sa njima, s ciljem da ih na najljepsi nacin uputi na Istinu. On im je govorio: "Sta mislite". vi koji me u laz utjerujete "akoja imam cvrst dokaz od Gospodara svoga ". tj. cvrst dokaz da me je On poslao vama, "/ ako mije svega u obilju dao", tj. dao mije poslanstvo i vjerovjesnistvo, sto vi ne mozete shvatiti, pa zasto bib vas ja varao? Ranije je navedeno da se Nuh m> na slican nacin obracao svom narodu. "Ja ne zelim da cinim ono sto vama zabranjujem. " Tj. sto god vam naredira, ja to sam prvi radim, a sto god vam zabranim, ja sam prvi koji se toga kloni. ' Hadis biljezi Ahmed ii svom Miisnedu 3754/§akir; Ibn Madze u svom Smenu 2279/Haleb' Hakim u el-Mmtedreku 2/37-4/317,318. ^ Hadis biljezi Buharija 34/19,42-47; Muslim 21/43-47 i ostali. To ie siaina i pohvalna vrlina. Nasuprot nje su pokudene i ruzne osobme kojima se u posljednje vrijeme kite jevrejski ucenjaci i njihoyi govomici- nemaiice, o kojima U^A^iseni Allah, kaze: Zar drugima ««^-^"{^f^f^^^^^^^^^^ asebe zaboravljate, vi koji citate Knjigu? Zar ne shvacate? (El-Bekare 44.) Tmmceci ovaj ajet, mi srao naveli vjerodostojan hadis u kome Allahov Poslanik % kaze: "Covjek ce biti doveden i bacen u vatru, pa ce mu unu^ica biti prosuta" - tj. crijeva ce mu izaci napolje - "pa ce se oko nje okretat. kao s o se magarac okrece na vrsaju. Oko njega ce se okupiti dzeheimemhje i upi ati. "§ta ie s tobom, covjece? Zar ti nisi naredivao dobro, a odvracao od zla? "JesaiTi", reel ce, "naredivao sam dobro, ali ga sam nisam radio, i odvracao sam od zla, ali sam ga sam cinio." To ie osobina grijesnika i nesretnika koji prkose poslanicima^ Nasuprot njima plemeniti i pametni alimi koji se boje svoga Gospodara . kada su sami, oni SB kako Allahov poslanik Suajb kaze: "Ja ne zelim da cinim ono sto vama zabranjujem. Zelim samo da popravim koliko mogu. " Tj. u svemu sto radim i govorim ja zelim dobro, koliko mi moj tmd i snaga dozvoljavaju. ••A moj uspjeh ". u svemu, "zavisi samo od Allaha. Na Njega se oslanjam i Njemu seobracam. " Tj. u svemu se na N)ega oslanjam i u svemu se Njemu obracam. Na ovaj nacin on njih podstice. On zatim, prelazi na metod zastrasivanja, pa kaze: "O narode moj! Neka vas neslaganje sa mnom nikako ne dovede do toga da vas zadesi ono sto je zadesilo Nuhov narod Hi Hudov narod Hi Salihov narod. A ni Lutov narod od vas nijepuno daleko. " (Hud, 89.) Ti neka vas neslaganje sa mnom i mrznja prema onom sto vam donosim niposto ne navede da ostanete u zabludi, neznanju i prkosu, pa da vas Allah zestoko kazni, kao sto je kaznio Nuhov narod, Hudov narod i Sahhov narod. Oni su vam bill slicni, svoje poslanike su u laz ugonili i prkosih rni. Po jednima, njegove rijeci: "A ni Lutov narod od vas nije mnogo daleko" s^ odnose na vrijeme. Tj.: Kao sto znate, nije proslo puno vremena od kako ih je Allah kaznio zbog nevjerovanja i oholosti. Dmgi kazu da se ovdje mish da cm prostomo od niih nisu daleko. Treci kazu da se ovim misii da se od njih nisu puno razhkovali po djelima i ruznim postupcima, kao sto su drumsko razbojmstvo, javno i tajno, razlicite spletke i varke, otimanje i bespravno prisvajanje tudih imetaka. Sva ova misljenja se mogu iznijeti u jednoj receiiici da: "Od njih nisu bill daleko ni vremenski, ni prostomo, a ni po osobinama. On zatim, nakon zasttasivanja, nadovezuje podstjecanje na dobro pa kaze: 7 trazite oprost od Gospodara svoga, a zatim Mu se pokajte! Moj Gospodar k zaista, milostiv i puno voli. " (Hud, 90.) Tj. prodite se onoga sto sada radite i pokajte se vasem Gospodaru, Koji je Milostiv i Koji puno voh, jer, ko se Njemu poka e. On 6e primiti njegovo pokajanje, jer je On prema Svojim robovima milostiv. On je prema njima milostiviji, nego majka prema svorae djetetu. "I puno volt" Tj. On Svoga roba nakon pokajanja voU, pa makar se pokajao i od velikih grijeha. 187 Oni rekose: "O Suajbe! Mi ne razumijemo mnogo toga sto ti govoris a vidimo I da si ti medu noma slab. " (Hod, 91.) ^ • Od Jbn Abbasa, Se'ida ibn Dzubejra i Es-Sewrije se prenosi da su mu govoriii daje slyep. Pored toga, postoji hadis Poslanika m u kome se kaze da je on iz liubavi prema Allahu, toliko plakao da je oslijepio. Zatim mu je Allah M povratio vid i upiteo ga: Suajbe, je li ti places iz straha od Dzehennema, ill tz zelje za Dzennetom'?" ^Ne , rekao je, nego iz Ijubavi prema Tebi. Da mi Te je vidjeti svejedno bi mi bilo sta ce sa mnom biti. Na to mu je Allah objavio: "Prijatan ti bio susret sa Mnom, Suajbe! Zato cu ti dati Musaa ibn 'Imrana, s kojim sam govorio, da ti sluzi." Ovaj hadis prenosi El-Wahidi od Ebu el-Fetha Muhamraeda ibn Alija el- Kutija on od Alijja ibn el-Hasana ibn Bendara, on od Abdullaha Muhammeda Ibn Ishaka er-Rumehja, on od Hisama ibn Ammara, on od Ismaila ibn Abbasa on od Jahjaa ibn Se'ida, on od geddada ibn Ewsa, a on od Poslanika M. ^Medutim, oyaj hadis je veoma neobican (garib). Za njega Hatib el-Bagdadi kaze da je slab (da if). "Da nije roda tvoga. mi bi te kamenovali. Ti nama nisi drag " Ove nJihove rijec, pokazuju okorjelo nevjerstvo i odvi-atni mat, jer dalje nastavljaju i kazu' Ml ne razumijemo mnogo toga sto ti govoris. " Tj. mi to sto govoris nista ne razumijemo i ne shvatamo, niti to hocemo i zelimo, jer nemamo nikakve namjere da to slusamo a pogotovu da to prihvatimo. Nesto sitcno rekli su kurejsijski nevjemici Allahovom Poslaniku ^' "Nasa srca supodpoknvacima, daleko od onoga cemu nas tipozivas, usi su nam gluhe za to a izmedu nas i tebeje koprena. Zato ti radi. a i mi cemo raditi. " (Fussilet, 5.) ' "A vidimo i da si ti medu nama slab. " (Hod, 9 i .) Tj . vidimo da si potlacen i odbacen. Da nije roda tvoga '\ tj, tvoga plemena i rodbine medu nama, "mi hi te kamenovah. Ti nama nisi drag. " On rece: "O narode moj, zar vam je moj rod drazi od AUaha " Ti zar se bojite moga plemena i rodbine i zbog njih me pazite, a ne bojite se Allahove kazne? Zar me ne pa^jte zato sto sam Allahov poslanik, i zar vam je moj rad drazi od Allaha? 'Kojeg potpuno odbacujete? " , tj. iza vasih leda. •'Moi Gospodar dobro zna ono sto vi raditeV (Had, 92.) Tj. On dobro zna sve sto vi cmite I radite, i prema tome ce vas, kad Mu se povratite, kazniti. "O narode moj, radite sta hocete, a radit cu ija! Vi cete sigumo saznati koga ce ponizavajucakaznasticiikoJelazadPa, cekajte. aijacusvamacekati!" {mA%?>) Ovo je ozbiljno upozorenje i otvorena prijetnja ukoliko, kao i dosada, nastavite istim putem U tom slucaju cete sigumo saznati ko ce uspjesno skoncati, a ko nastradati ' P'^'Pf *' . ,^°^^ Z f " ^^'"■^'^^^-/W'^ ^a^^^a ", tj. na ovom svijem ",: ko ce u vjecnoi rrrua bm (Had 39.) tj. na Ahiretu, '7 i^oje lazad", tj. saznat cete ko je od n^m ill VI ono stoje objavljivao, opominjao i nagovjestavao, vjerovao, ako pobijao. "Pa cekajte, a i ja cu s vama cekati!" Na drugom miestu u slicnom kontekstu on je rekao: "A ako jedni od vas vjen^Ju^ ono' st^je poZi poslano a drugi nevjeruju. onda pricekajte dok nam Allah ne presudi jer On je najbolji sudijaj " (El-A'raf, 87.) "^ *Mocmci iz njegova naroda. koji su bill oholi, rekose: "in cete se vi u nasu vjem vratiti ili cemo mi, o Suajbe. i tebe i one koji s tobom vjeruju, iz grada naseg istjerati. " "Zar i ako mi to ne hi htjeli?". upita on. ^''Ako bismo se u vjeru vasu vratili. nakon sto nas je Allah spasio nje, na Allaha bismo laz^ iznijeU. Mi se ne mozemo u nju vratiti. osim ako to bude htio Allah nas Gospodar. Nas Gospodar Svojim znanjem sve obuhvaca. Mi se na Allaha Qslanjamo. Gospodaru nas. Ti presudi nama i nasem narodu pmvedno. jer si Ti mijpravedniji sudija!" (El-A'raf, 88.-89.) Oni t\x trazili da se oni koji su mii povjerovali, vrate u svoju staru vjem, pa se Suajb ^i stavio u odbranu svojih pristalica rijecima: "Zar i ako mi to ne bi htjeli?" Tj. oni vam se nece vratiti dobrovoljno, nego, iikoliko vam se i vrate, vratit ce se prisilno i pod presijom, jer, kada iman jednom ude u necije srce, niko ga vise iz njega ne moze iscupati, niti ga se njegov sahibija odnce. Zato on kaze: "Ako bismo se u vjeru vasu vratili, nakon sto nas je Allah spasio nje, na Allaha bismo laz iznijeli. Mi se necemo u nju vratiti. osim ako to bude htio Allah, nas Gospodar. Nas Gospodar Svojim znanjem sve obuhvaca. Mi se na Allaha oslanjamo. " (El-A'raf, 89.) Tj. On nam je dovoljan. On nas stiti, i mi u svemu kod Njega utociste nalazimo. On je zatim zatrazio intervenciju i pomoc od svoga Gospodara i pobjedu protiv njih, kako bi ih sto brze zadesilo ono sto su zasluzili: "Gospodaru nas, Ti presudi nama i nasem narodu pravedno, jer si Ti najpravedniji sudija!" Tako ih je prokleo, a Allah ne odbija kletvu Svojih poslanika kada od Njega zatraze pomoc protiv onih koji Ga nijecu, ne vjeruju Ga i suprotstavljaju se Njegovom poslaiiifcu. Medutim, oni su se, i pored toga, zbog svoga sumnjicenja, na sve ovo oglusili: A mocnici iz njegova naroda, koji nisu vjerovali, rekose: "Ako podete m Suajbom, sigurno cete biti na gubitkul" (El-A'raf, 90.) Uzviseni Allah, zatim, kaze: I zadesi ihpotom strasan potres, i oni osvanuse u svojim kucama povaljani. (El-A'raf, 91.) U ovoj suri se, dakle, navodi da ih je zadesio potres. Tj. da se zemlja u njihovoj blizini uzdrmala i njih snazno potresla, tako da su njihova tijela bez dusa ostala i sve se zivo pretvorilo u mrtvo. Njihova tijela su ostala povaljana, bez ikakvih znakova zivota. Allah im je istovremeno poslao najrazlicitije oblike primjerenih kazni, teskoca i problema za zlodjela koja su cinili. Dao im je zestoki potres koji je svald poki-et zaustavio, strasan krik koji je utisao sve glasove, i veliki oblak iz cijeg je svakog dijela na njih prosipana vatra. Uzviseni Allah u svakoj od ovih sura o njima govori shodno njenom bntekstu. Tako se, u suri El-A'raf, kazuje da su oni poslanika i njegove ashabe pokusali uzdnnati psihicki prijeteci im ili da se vrate u njihovu vjeru, ili ce ih istjerati iz njihova naselja. Uzviseni kaze: I zadesi ih potom strasan potres, i oni osvanuse u svojim kucama povaljani. (El-A'raf, 91.) Tako je On, na pokusaj psihickog potresa, odgovorio pravim potresom, a na zastrasivanje konkretorai strahom, sto je vezano za kontekst dogadaja. Pa ihje stigla kazna iz oblaka; a to je bila kazna jednog strasnog dam. (Es-5u'ara' 189.) Spominje se da ih je zadesila zestoka zega, i da je Allah dao da sedam dana ne puse ni povjetarac, pa im nije koristila ni voda, m hlad, ni zavlacenje u sklonista. Zato su izasli u pustinju gdje se pojavio oblak ispod koga su se poceli skupljati i sklanjati ne bi li se osvjezdi u njegovu hladu. Kada su se svi skupili, Allah je dao da ih iz oblaka pocne gadati vatra i plamen, da se pod njima zemija zatrese, a iz neba im dode zaglusujuci krik. Tako su poimle i nastradale ove aveti. noni osvanuse u zemlji svojoj mrtvi. nepomicni *0m koji suponcali Suajba. kao da nikad nisu iu ni ziyjeU; oni koji su poricali Suajba, oni su bilina gubitku. {El-A'raf 91.-92.) Allah je spasio §uajba i vjemike koji su bih s njun. O tome Uzvisem,'fCoji najistimtije govori, kaze: *Ikadaje dosla Nam odredba. Mi smo,m milosli Nose, spasili Suajba i one koji su s njim vjerovali, a one koji sunasilje cinili zadesioje uzasan glas, pa su u svojim kucama osvanuh povaljam. Kao da nikad nisu u njima ni zivjeli. Daleko bio Medjen. kao i Semud! (Hud, 94.-95.) Uzviseni, takoder, kaze: *^ mocnici iz njegovog naroda, koji nisu ^/erava/^ rekose: "Ako podete sa Suajbom, sigurno cete biti na gubitku. " *J^^f^\ '^ potom strasan potres. i oni osvanuse u svojim hicama povaljam. Omkojisu poricali Suajba, kao da nikada nisu tu ni zivjeli; oni koji su poricali buajba, oni su bili na giibitlcu! (El-A'raf, 90.-92.) Ovo je odgovor na njihove rijeci: "Ako podete za Suajbom sigurno, cete biti na gubitku. " Uzviseni, zatim, navodi da im se Suajb obratio, koreci i grdeci ih i prigovarajuci im: / on se okrenu od njih. i rece: "O narode moj. ja sam vam prenio poslanice Gospodara svoga i savjetovao vas, pa kako da zalim za narodom nevjemickim ? " (El-A'raf, 93 .) Tj. on se, nakon njihove propasti, od njih i mjesta gdje su nastradali, okrenuo i rekao- "0 narode moj.ja sam vam prenio poslanice svoga Gospodara i savjetovao vas," Tj. ja sam vam sve vjemo prenio, lijepo vas savjetovao i izvrsio svoju obavezu. Zelio sam svim mogucim sredstvima i na svaki nacm da vas uputim, ah vam to nije koristilo, jer Allah ne upucuje onoga ko upomo ostaje u zabludi. Takvima nema pomagaca. Nakon svega ovoga ne zahm za vama, jer mste htjeli prihvatiti savjet ntti strah od dana u kome cete biti osramocem. Zato je rekao: "pa kako da zalim za narodom nevjemickim? '\ kada iie prihvacaju istinu, ne obaziru se na nju i ne vracaju joj se? Zato ih je zadesila Allahova kazna, koju je nemoguce odbiti, odvratiti i zaustaviti. Od nje se ne moze spasiti niti izbaviti onaj kome je ona namijenjena. Hafiz ibn Asakir u svojoj Historiji navodi da je Ibn Abbas rekao: "Suajb m je zivio poslije Jusufa ?^." Wehb ibn Munebbih je rekao: "Suajb m i vjemici sa njim su umrH u Mekki. Njihovi mezari su zapadno od Ka be, izmedu Dam-n-Nedwe i Dam Beni Sehma." Priprema i Obrada www.tewhid.ucoz.net STUDIO-TEWHID knIga ibn kesir kaživanja o vjerovjesnicima https://www.facebook.com/studio.tewhid | |
Views: 1332 | |
Total comments: 0 | |