Main » Articles » Brada-Uislamu

BRADA I KRATKE PANTALONE SU OD VJERE!

BRADA I KRATKE PANTALONE SU OD VJERE!

PITANJE:

Da li je istina da onaj ko hoće da slijedi i ko kaže da slijedi Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, on treba da nosi bradu i kratke pantalone?

ODGOVOR:

Hvala Allahu, azze ve dželle, koji je učinio znakom vjere slijeđenje Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, neka je salavat i selam na onoga koji je bio naljepše naravi i najljepšeg izgleda, kao i na Njegovu porodicu, ashabe i sve sljedbenike do Sudnjega dana. AMIN

A zatim:

Rekao je Allah, azze ve dželle, u svojoj Plemenitoj knjizi:

"Kada Allah i Njegov Poslanik nešto narede, onda ni vjernik ni vjernica nemaju pravo da po svom prohtjevu postupe. A ko Allaha i Njegova Poslanika ne posluša – taj je sigurno skrenuo s Pravog puta.'' (Prijevod značenja sure El-Ahzab, ajet broj 36).

Ovaj ajet upućuje na obaveznu pokornost Allahu i Njegovu Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, u svim stvarima pa tako i u stvarima nošnje i općenito vanjskog izgleda koji treba da imam jedan musliman kako bi se razlikovao od nevjernika.

Prenosi se od Ebu Hurejre, radijjallahu anhu, da je Allahov Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem, rekao: "Ono što sam vam zabranio – ostavite, a ono što sam vam naredio – učinite onoliko koliko možete.'' (Hadis bilježe imami Buharija i Muslim).

Također, Allahov Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem, rekao je: "Onaj ko ne slijedi moj Sunnet – nije od mene (nije od vjernika).'' (Hadis bilježe imami Buharija, Ahmed i En-Nesa’i.)

U Sunenu Ebu Davuda (broj 4607) se nalazi sljedeći hadis: "Onaj ko od vas poživi vidjeće mnoga razilaženja. Držite se moga Sunneta i Sunneta mojih pravovjernih i upućenih nasljednika poslije mene. Držite se za njega i prihvatite ga vašim kutnjacima. A čuvajte se novonastalih stvari! Uistinu, svaka novotarija je zabluda.“

Mnogo je dokaza iz sire Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, te iz hadisa i predaja ispravnih predhodnika o tome kako je izgledao Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, i kakva je bila njegova odjeća i brada.

Međutim, one koji se slade sa širenjem laži i fitne, ovi dokazi ne interesuju, takve dokazi iz Kur'ana i Sunneta nikada nisu ni interesovali, a da su ih kojim slučajem interesovali ne bi takve laži ni širili, niti indirektno vrijeđali ličnost Allahova Poslanika, alejhisselam.

Takve izgleda najviše interesuje šta o njema misle Židovi i Kršćani, šta o njima misli Evropska Unija, šta o njima misle njihovi predpostavljeni.

 

Odjeća Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem:

 

Mnogobrojni su hadisi koji govore o tome da odjeća muslimana treba da bude iznad članaka, to je jedan od načina na koji se muslimani razlikuju od nevjernika.

U hadisu kojeg bilježe imami Ahmed i Tirmizi se kaže:  Odjeća najboljeg čovjeka koji je ikad Zemljom hodao, Muhammeda, sallallāhu 'alejhi we sellem, je uvijek bila podignuta do sredine nožnih listova.

Ebu Se'id El-Hudri, radijjallahu anhu, prenosi  da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Odjeća vjernika treba biti do pola potkoljenice, a nema grijeha u onome što je između pola potkoljenice i članaka. Ono što je ispod toga (tj. članaka) to će biti u Vatri, a ko iz oholosti nosi odjeću ispod članaka Allah neće gledati u njega na Sudnjem Danu". (Hadis bilježe Ebu Davud, Ibn Madže, imam Malik u Muvetti).

Od Džabir Ibn Sulejma, radijjallahu anhu, se prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Podigni svoju odjeću do pola potkoljenice, a ako nećeš onda do članaka. Čuvaj se spuštanja odjeće, jer je to od oholosti, a Allah ne voli oholost". (Hadis bilježe imami Ebu Davud, Tirmizi, En-Nesa'i).

U hadisu kojeg bilježe En-Nesa'i i Ibn Medže od Mugire Ibn Šu'beta se kaže da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, uzeo za odjeću Sufjan Ibn Sehla, radijjallahu anhu, govoreći mu: "O Sufjane, ne spuštaj odjeću, zaista Allah ne voli one koji spuštaju odjeću." (Hadis slične sadržine zabilježen je i kod Ibn Hibbana (5442) kao hadis Sahih).

Veliki islamski učenjak Ibn Hadžer El-Asqalani, rahmetullahi alejhi, kaže: ''Isbāl (spuštanje odjeće ispod članaka) spomenut u hadsima je težak i ozbiljan grijeh ako se radi iz oholosti i sličnog, a u ostalim slučajevima je zabranjen (Haram).'' (Pogledati  Fethul-Bari’’, 10/263).

Hafiz Ez-Zehebi, u svom kapitalnom djelu „El-Kebā'ir“ (Veliki grijesi'), među velike grijehe ubraja i spuštanje odjeće ispod članaka, on kaže: ''Ovaj belaj je obuhvatio mnoge ljude, osim one kojima se Allah smilovao, dok danas možete vidjeti ljude kako im odjeća prelazi članke, a ponekad se vuče i po zemlji. Da nas Allah sačuva od tog belaja.''

Poznati Tabiin Muhammed Ibn Sirin, radijjallahu anhu, je rekao: „Ja smatram da je spuštanje odjeće jedan od teških grijeha, zbog nekoliko kazni koje se spominju u hadisima Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, koji govore na tu temu. Ljudi to smatraju malim grijehom zbog svog prevelikog neznanja i lažnog ponosa“.

Također, slično pitanje postavljeno je Šejh Ibn Usejminu, rahmetullahi alejhi, pa je odgovorio:

Allahov Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem, o spuštanju odjeće ispod članaka iz oholosti, je rekao: "S trojicom Allah neće razgovarati, niti će pogledati u njih, niti će ih očistiti i bit će kažnjeni bolnom kaznom: onaj ko spušta odjeću ispod članaka, onaj koji prigovara na dobročinstvu i onaj ko proda svoju robu pod lažnom zakletvom.”

U drugom hadisu se kaže: "Ko bude vukao (po zemlji) svoju odjeću iz oholosti, Allah ga neće ni pogledati na Sudnjem danu.”

Međutim, ako se to ne čini iz oholosti, kazna je da će ono što je ispod članaka gorjeti u vatri.

U Buharijinom Sahihu se prenosi da je Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem, rekao: "Odjeća koja je ispod članaka bit će u vatri.”

Ebu - Seid el-Hudri, radijallahu anhu, kaže: "Rekao je Allahov Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem: ‘Odjeća vjernika je do sredine potkoljenica i ne smeta’ ili je rekao: ‘i nije griješan ako odjeća bude od pola potkoljenice pa do članaka, a sve što je ispod toga bit će u vatri. Ko bude vukao svoj ogrtač (odjeću) iz oholosti, Allah ga neće pogledati na Sudnjem danu.”

Zbog različitog nijeta se razlikuju i kazne. Kada su propis i razlog različiti ne možemo svesti opći propis na propis koji je ograničen, jer bi to iziskivalo kontradiktornost. Onima koji uzimaju hadis Ebu – Bekra, radijallahu anhu, za dokaz da je spuštanje odjeće ispod članaka zabranjeno samo ako je z oholosti, kažemo: u ovom hadisu nemate dokaz iz dva razloga.

Prvi: Ebu Bekr, radijallahu anhu, je rekao: "Jedan dio moje odjeće se otpusti, osim ako ga ja čuvam".

Znači, taj dio odjeće bi se otpustio, a on ga je i sam pridržavao.

Onima koji spuštaju svoju odjeću ispod članaka, tvrdeći da to nije iz oholosti, nego nenamjerno, kažemo: Ako spustite svoju odjeću ispod članaka bez namjere oholosti, bit ćete kažnjeni vatrom samo zbog onoga što je spušteno (ispod članaka). Ako budete vukli svoju odjeću iz oholosti bit ćete kažnjeni većom kaznom nego prethodnom; tj. Allah, subhaneh ve te’ala, neće razgovarati s vama na Sudnjem danu, neće vas pogledati, neće vas očistiti i bit ćete kažnjeni bolnom kaznom.

Drugi: Ebu Bekra, radijallahu anhu, je pohvalio Allahov Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem, i posvjedočio on nije od onih koji to čine iz oholosti. Da li je neko od ovih dobio tu pohvalu i svjedočenje?! Međutim, šejtan podstiče ljude da slijede one kur’anske i hadiske tekstove koji su manje jasni, kako bi opravdali ono što čine. Allah, subhanehu ve te’ala, upućuje na Pravi put onoga koga hoće. Molimo Allaha, subhanehu ve te’ala, da nas sve uputi.

Brada Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem:

 

U hadisu kojeg bilježi imam Muslim se prenosi od Ibn Omera, radijjaallahu anhuma, da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, naredio da se krate brkovi a da se pušta brada.

Od Ebu Hurejre, radijjallahu anhu, se prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Kratite brkove a puštajte brade i razlikujte se od medžusija (vatropoklonika)." (Ovaj hadis bilježi takođe imam Muslim).

U hadisu koji je Hasen (dobar) je zabilježeno da je Resulullah, alejhisselam, ugledao dvojicu izaslanika perzijskog cara koji bijahu obrijanih brada a dugih brkova, te je Resulullah, alejhisselam, prezirao pogledati u njih da bi im na kraju rekao: "Teško vama, ko vam je naredio to?’ Odgovoriše: "To nam je naredio naš gospodar.' – misleći time na svog cara, a Resulullah, alejhisselam, im na to ogovori: "Ali Gospodar moj mi je naredio puštanje brade a kraćenje brkova".

Potvrđenio je u vanjskom opisu Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, da je imao gustu i dugu bradu.

Ibn Asakir spominje u Tarihu predaju od Enesa, radijjallahu anhu, u kojoj kaže: ”Poslanikova brada popunjavala odavde dovde, i pokazao je - prešavši svojom rukom - od jednog kraja lica do drugog".

Kao što bi Ashabi znali da Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, uči na Podne i Ikindiji namazu po mrdanju njegove brade (Predaju bilježi Buharija).

U hadisu je zabilježeno da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, dok je abdestio, uzimao u šaku vode, donio je pod bradu i njome protrao kroz svoju bradu.

Prenosi se od Ibn Abbasa, radijallahu anhuma, da je Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem rekao: "Ko god brije bradu nema pravo na Allahovu milost." (Hadis bilježi Taberani).

Od majke pravovjernih, Aiše, radijallahu anha, se prenosi da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Desetero je prirodnost (obilježje čovjekove prirodnosti): kraćenje brkova, puštanje brade, misvak, ispiranje nosa pri abdestu, sječenje noktiju, obrezivanje..." (Hadis bilježi Muslim).

Svi mezhebi su također složni po mišljenju o obaveznosti nošenja brade, ali se danas neki kod nas pozivaju na Hanefijsku pravnu školu, dok ti isti omalovažavaju one koji nose duže brade i nazivaju ih pogrdnim imenima.

Takvi se dakle kite hanefijskim mezhebom samo onda kada im to treba, što je čista zloupotreba imena ovog islamskog mezheba, tj. pravca.

U djelu "Kitabul-E'zar" se navodi stav hanefijskog mezheba po pitanju nošenja brade, gdje se kaže da imam Ebu Hanifa i hanefijski mezheb postupa po tekstu hadisa u kome se kaže da je  Ibn Omer, radijjallahu anhum, običavao obuhvatiti šakom bradu ispod kosti iste, te odsjeći ono što je bilo ispod šake. Prema tome, za hanefije je kraćenje brade manje od šake zabranjeno, dok za druge mezhebe je brijanje brade takođe zabranjeno.

Kada je u pitanju brada, ne postoje uvjeti za puštanje brade, nego kada brada počne nicati, haram je njeno brijanje, i to je stav hanefijske pravne škole. A Allah najbolje zna !(Pogledati Bedaiu Sanai, 1/502, Fethu babil Inaje, 1/270, El-Lubab, 1/86, Buharija, 1/236, Sunnenul-Bejheki, 2/230, Sunenu-Nesai, 3/65, Mugnil-Muhtadž, 1/274)

Imam Šafija, rahimehullah, u svojoj knjizi "Kitabul Umm" kaže da je brijanje brade Haram.

U komentaru Muvette imama Malika tj. u„Tamhidu“ se prenosi stav Malikija, po kome je također Haram brijanje brade, šta više stav malikija je da među muškarcima brade briju samo HERMAFRODITI (osobe koje imaju istovremeno i ženske i muške karakteristike).

Kao kod navedena tri mezheba, tako i kod Hambelijskog mezheba je puštanje brade obaveza a brijanje je Haram (Pogledati "El-Hanie'a Hambeli Fatava Kitab", "Sarr Menzumetul Adab).

Također, slično pitanje postavljeno je Kolegiju za Šerijatske Decizije u Saudiskoj Arabiji, pa su kazali:

Brijati bradu je strogo zabranjeno (haram). Baviti se brijanjem ljudi radi zarade također je strogo zabranjeno (haram), jer predstavlja međusobno potpomaganje u grijehu koji je Allah, dželle šanuhu, zabranio riječima: "Jedni drugima pomažite u dobročinstvu i bogobojaznosti, a ne sudjelujte u grijehu i neprijateljstvu".

Što se tiče brijanja kose, dozvoljeno je i nema grijeha - kako onaj koji je brije, tako ni onaj koji nekoga drugog brije ili brijanje kose uzme kao zanat kojim stječe nafaku.

Neka su salavat i selam na Njegovog roba i poslanika Muhammeda, sallallahu ’alejhi ve sellem, na njegovu porodicu i ashabe".

Tako, na kraju izlaganja ovih jasni i nedvosmisleni dokaza iz Kur'ana, Sunneta i prakse ispravnih prethodnika jasno se vidi da je Brada i Odjeća iznad članaka od ove vjere, odnosno od obilježja muslimana po kojima se oni razlikuju od nevjernika.

Svako onaj ko tvrdi drugačije treba da donese valdine Šerijatske dokaze koji bi potvrdili njihov stav, u protivnom smatramo ih lažovima i onima koji zbog svoje slabosti i strasti zavode i odvode "obične" mase muslimana koji ih slušaju i slijede.

Molim Allaha, azze ve dželle, da nas učini od onih koji će slijediti praksu Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, onako kako je to On, alejhi selam činio. AMIN

 

 Obrada www.tewhid.ucoz.net

STUDIO-TEWHID-
facebook.com/studio.tewhid

Category: Brada-Uislamu | Added by: studio-tewhid (2014-04-01)
Views: 715 | Rating: 0.0/0
Total comments: 0
Name *:
Email *:
Code *:
NAMAZ
Facebook-tewhid
kur'an
tags