Main » Articles » Brada-Uislamu |
PITANJE: Da li se prenosi od Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, određena dužina brade koja je mustehab (pohvana)? ODGOVOR: Neka je hvala Allahu, subhanehu ve te’ala, koji je svjetlom Svoje knjige osvijetlio tamu dunjalučkog mraka, koji s njom uputio zalutala srca, pa ih učinio spokojnim i smirenim u dušama iskrenih vjernika. Neka je salavat i selam na Onoga koji je poslat kao milost svim svjetovima, čije su riječi i djela naš uzor na dunjaluku prolaznom. Neka je mir i spas na njegovu časnu porodicu i ashabe tabine, i na sve one koji hode putem njihovim, žive islam i upućuju druge ka uputi sve do Sudnjeg dana. A zatim: Ne postoji nikakva granica ili dužina brade koja je mustehab (pohvalna), nego ono što je obaveza jeste da se brada pusti i da bude onakva kakvom ju je Allah stvorio. Prenosi imam Muslim od Džabira Ibn Semure, radijallahu anhu, da je kazao: „Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je imao veliku i bujnu bradu.“ (Pogledati Sahih Muslim 2344). Određeni broj učenjaka dao je „olakšicu“ da se može uzeti od brade ono što je preko kabda (rukohvata), dok je većina učenjaka isto smatrala mekruhom (pokuđenim) zbog onoga što smo prethodno kazali. Rekao je imam Nevevi, rahmetullahi alejhi: „Preferirajuće mišljenje jeste da se brada ostavi u svojoj prirodi i da čovjek ne izlaže svoju bradu kraćenju ili nečemu drugom.“ (Pogledati Tuhfetu El-Ahvezij 8/39). A kada je riječ o hadisu: „Imao je običaj da uzima od brade i to od njene širine i dužine.“; ovo je hadis koji je izmišljen (ar. Mevdu) kako je kazao Ibn Dževzi. (Pogledati Ilel El-Mitenahije od Ibn Dževzija 2/686). Rekao je Allah, azze ve dželle, u svojoj Plemenitoj knjizi: „Ono što vam Poslanik da, to uzmite, a ono što vam zabrani, ostavite, i bojte se Allaha jer Allah, zaista, žestoko kažnjava." (Prijevod značenja sura Al-Hašr, ajet broj 7). Rekao je šejh Ibn Usejmin, rahmetullahi alejhi: „Brada u jezičkoj definiciji obuhvata dlake lica, čeljusti i obraza, i ono sve što se nalazi na licu, čeljustima i obrazima je brada i uzimanje bilo šta od toga je grijeh (nepokornost) jer je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kazao: „Puštajte bradu a kratite brkove.“, i ovo ukazuje da je obaveza da se brada pušta, no ovdje treba naglasiti da grijeh i griješenje se razlikuju, pa tako da je veći grijeh onome ko obrije potpuno bradu od onoga koji uzme nešto od nje, i ako je grijeh prisutan u oba postupka.“ A Allah najbolje zna.
Safet Suljić Islamski Univerzitet Rijad | |
Views: 674 | |
Total comments: 0 | |