Main » Articles » Akida |
CETIRI BITNA PRAVILA i DESET DJELA KOJA RUSE VJEROVANJE 1.Dio
U ime Allaha, Svemilosnog, Milostivog! Imam, sejhul-islam i obnovitelj tevhida, sejh Muhammed b. Abdul-Vehhab b. Sulejman Et-Temimi, rahimehullah, rekaoje: Allaha Plemenitog, Gospodara Arsa velicanstvenog, molim da bude tvoj zastitnik na dunjaluku i na ahiretu i da te ucini korisnim gdje god bio. Molim Ga, Uzvisenog, da te ucini od onih koji su zahvalni na blagodatima, strpljivi na iskusenjima i koji traze oprosta nakon pocinjenih grijeha. Jer, doista, te tri osobine su vodic ka istinskoj sreci. Znaj, Allah te uputio da Mu budes pokoran, da je pravovjernost (ar. el- hanifijje), sto je vjera Ibrahima, alejhi selam, da obozavas samo Allaha, Jedinog, iskreno Mu ispovjedajuci yjeru. To je Allah, dzele se'nuh, naredio svim ljudima i radi toga ih je stvorio. Allah, Uzviseni, rekao je: "Dzinne i ljude nisam stvorio osim zato da Mi cine ibadet (da me obozavaju)." (Prijevod znacenja, Ez-Zarijat, 22) 1 Pa kada si spoznao da te je Allah, dzelle se'nuh, stvorio samo da bi Mu cinio ibadet, onda moras znati da se ibadet ne zove ibadetom osim uz ispovijedanje TEVHIDA 2 , isto kao sto se i namaz ne smatra ispravnim bez prethodne cistoce. 3 1 Allah, azze ve dzelle, nije stvorio ljude zato sto je potreban za njima ill iz razonode i zabave, niti ih je stvorio bez ikakve svrhe i uzalud, kako bi se nasladivali i provodili. Naprotiv, Uzviseni Allah, dzelle se'nuh, stvorio je sve ljude i dzinne samo iz jednog i jedinog uzvisenog cilja, a to je da jedino Njega obozavaju i da samo Njemu robuju. Allah, Uzviseni, rekao je: "Zar covjek misli da ce sam sebi prepusten biti?" (Prijevod znacenja, El-Kijame, 36) Prenosi se od poznatih ucenjaka, Mudzahida, Safije i drugih, da su protumacili ovaj ajet sa rijecima: "Tj. misli li da ce biti ostavljen bez naredbi i zabrana." ("Tefsir Ibn Kesir" 7/441) 2 Pod tevhidom se misli na iskazivanje jednoce Allahu, dzelle se'nuh, u svim vidovima pokornosti, tako da se ne obozava i ne velica osim On, Uzviseni, koji nema sudruga. Takoder, tevhid obuhvata i ubjedenje da je Allah, Uzviseni, jedini gospodar svega sto postoji i da Njemu pripadaju najljepsa imena i najuzvisenija svojstva i atributi. Tevhid je iskreno velicanje Uzvisenog Allaha s ljubavlju, strahom, zudnjom, istinskim osloncem, nadom i upucivanjem dova samo Njemu, dzelle se'nuh. Tevhid je pocetak vjere i njen kraj, unutrasnjost vjere i njena vanjstina i to je prvo i poslednje u sto su pozivali svi Allahovi poslanici i vjerovjesnici. Radi ovog tevhida, stvorena su stvorenja, poslani vjerovjesnici, spustene knjige. Radi njega su ljudi razdvojeni na vjernike i nevjernike, sretne - koji su stanovnici Dzenneta i nesretne - koji su stanovnici Vatre. Kao rezultat njegove bitnosti i vrijednosti Allah, Uzviseni, zabranio je i Kada se SIRK 4 pomjesa sa TEVHIDOM pokvari ga, isto kao sto gubljenje abdesta kvari cistocu za namaz. 5 Nakon sto si spoznao da SIRK kvari ispravnost ibadeta, ako se pomjesa s njim, upropastava djelo i biva uzrokom da njegov pocinioc vjecno ostane u Vatri, onda zasigurno znas da je to najbitnije sto ti je obaveza da spoznas. Nadam se da ce te Allah, Uzviseni, spasiti i izbaviti iz te zapetljane mreze, koja se zove SIRK, a za kojeg On, dzelle se'nuh, kaze: "Allah, doista, svetim ucinio krv, imetak i cast onoga koji ga istinski uspostavi i ostvari. Uzviseni je zagarantovao onome ko umre na tevhidu ulazak u Dzennet i zabranio Vatri da ga przi, sto jasno upucuje na velicanstvenu koristtevhida. 3 Ebu Hurejre, radijallahu anhu, prenosi od Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, da je rekao: "Allah, doista, nece primiti namaz ni jednog od vas, nakon sto obavi nuzdu, sve dokne uzme abdest." Hadis su zabiljezili Buhari (6954) i Muslim (225). 4 Pod sirkom se misli na iskazivanje, upucivanje i pripisivanje onoga sto je svojstveno samo Allahu, dzelle se'nuh, nekom drugom mimo Njega. Primjer toga je vjerovanje u nekog drugog mimo Allaha, smatranje da postoji neko drugi ko upravlja kosmosom, u cijim rukama je dobro i zlo, sudbina, opskrba, stvaranje i rastvaranje, ozivljavanje i usmrcivanje. U to ulazi i smatranje da neko, mimo Allaha, poznaje gajb - nevidljivi svijet, ono sto je bilo i sto ce biti. Sirkje smatranje da Allah ima sudruga i da neko drugi moze i zasluzuje da bude obozavan pored Njega ili s Njim. Kao da se neko drugi velica, slavi ili moli za pomoc i otklanjanje nedaca, ili da se trazi sefa'at - posrednistvo i zauzimanje kod Allaha, od nekoga od stvorenja, ili pada na sedzdu i ruku'u, ili zavjetuje i pokorava, nekom drugom mimo Njemu. Onaj ko razmisli o kur'ansko-hadiskim tekstovima moze zakljuciti da se sirk dijeli na dvije vrste: Ptva: Veliki sirk, koji je prethodno definisan i za sobom povlaci cetiri posebnosti: 1.) da nikom nece biti oprosten bez pokajanja, 2.) da ce onaj koji ga cini vjecno biti u Vatri i nikad nece uci u Dzennet, 3.) da se onom koji cini sirk ponistavaju sva dobra djela koja je prethodno radio, 4.) da veliki sirk izvodi pocinioca iz vjere. Druga: Mali (manji) sirk, kao djelimicno uljepsavanje ibadeta radi necijeg pogleda, pretvaranje, zaklinjanje necim mimo Allaha, dzelle se'nh, i svaki neciljani govor koji u sebi sadrzi umanjavanje Allahove, azze ve dzelle, velicanstvenosti, kao da kaze: "Sto Allah i ti hocete" ili "Da nije Allaha i tog nebi se spasili" i si. Mali sirk ne izvodi pocinioca iz vjere ali je jedan od najvecih grijeha kod Uzvisenog Allaha, dzelle se'nuh. Sirkje najveci grijeh koji se moze pociniti prema Gospodaru, dzelle se'nuh. Allahova Plemenita knjiga prepuna je ajeta koji ukazuju na to ali, nazalost, vecina danasnjih muslimana je prema tome nemarna. Allah, dzelle se'nuh, rekao je: "A onaj ko Allahu sirk cini, Allah ce mu ulazak u dzennet zabraniti i boraviste njegovo ce dzehennem biti; a nevjemicima nece niko pomoci." (Prijevod znacenja, El-Ma'ide, 72) 5 Allah, dzelle se'nuh, rekao je: "Atebi, i onima prije tebe, objavljeno je: 'Ako budes ucinio sirk, tvoja djela ce sigurno propasti, a ti ces od propalih biti.'" (Prijevod znacenja, Ez-Zumer, 65) nece oprostiti da Mu se sirk ucini, a oprostit ce sve mimq toga, kome On hoce!" (Prijevod znacenja, En-Nisa, 116) - ako spoznas CETIRI PRAVILAkoja je Allah, Uzviseni, spomenuo u Svojoj knjizi. PRVO PRAVILO Obaveza je da znas da su nevjernici, protiv kojih se borio Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, priznavali da je Allah, Uzviseni, onaj koji stvara, opskrbljuje i u cijim rukama je sva odredba, ali ih to ubjedenje nije uvelo u islam. 5 Dokaz za to su Allahove rijeci: "Upitaj: 'Ko vas hrani s neba i iz zemlje, ko vam je dao sluh i vid i ko vlada njima, ko stvara zivo iz nezivog, a pretvara zivo u nezivo, i ko upravlja svim'? - 'Allah'! - red ce oni -, a ti reci: 'Pa zasto Ga se onda ne bojite?'" (Prijevod znacenja, Junus, 31) DRUGO PRAVILO Da su ti nevjernici govorili: "Mi se nismo molili kipovima niti ih dozivali osim sto smo od njih trazili da nas priblize Allahu i da se za nas zauzmu kod Njega." 7 Dokaz da su od njih trazili da ih priblize Allahu, dzelle se'nuh, su Njegove rijeci: "Iskreno ispovjedanje vjere dug je Allahu! A onima koji pored Njega uzimaju zastitnike i govore: 'Mi ih obozavamo samo zato da bi nas sto vise Allahu priblizili' - Allah ce njima, zaista, presuditi o onome u cemu su se oni razilazili. Allah nikako nece ukazati na pravi put onome ko je lazljivac i nevjernik." (Prijevod znacenja, Ez- Zumer, 3) 6 Tj. nije dovoljno da covjek vjeruje da Allah, dzelle se'nuh, postoji, da je On bog, da On usmrcuje i ozivljava, da On opskrbljuje i slicno, da bi usao u islam i bio musliman. Naprotiv, mora, uz to ubjedenje, da se odaziva Allahovim, azze ve dzelle, naredbama, da se kloni Njegovih zabrana i slijedi Poslanika Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem. Najveca Allahova naredba je uspostavljanje tevhida, tj. da se samo Allah obozava, a najveca zabrana cinjenje sirka. 7 Isto tako govore i oni koji obozavaju kaburove, evlije, sejhove, turbeta i si. u danasnje vrijeme, da nas Allah, Uzviseni, toga sacuva. Dokaz da su od njih trazili SEFA'AT - ZAUZIMANJE (zagovaranje, posrednistvo) su Alia hove rijeci: "Oni, pored Allaha, obozavaju one koji im ne mogu nauditi niti im mogu kakvu korist pribaviti, i govore: 'Ovo su nasi zagovornici kod Allaha.'" (Prijevod znacenja, Junus, 18) A sefa'at se dijeli na dvije vrste: Prva; Vjerski nepotvrden i zabranjen SEFA'AT, a to je svaki SEFA'AT koji se trazi od nekog drugog mimo Allaha, dzelle se'nuh, a to nije u stanju ispuniti niko osim Allaha, J edinog. 8 Dokaz za to rijeci Allaha Uzvisenog: "O vjernici, udijelite dio od onoga cime vas Mi darujemo, prije nego sto dode Dan kada nece biti ni otkupa, ni prijateljstva, ni posrednistva! - A nevjernici su pravi nepravednici." (Prijevod znacenja, El-Bekare, 254) Druga; Vjerski potvrden i dozvoljen SEFA'AT, a to je svaki SEFA'AT koji se trazi od Uzvisenog Allaha, dzelle se'nuh. Svaki sefadzija 9 je pocascen tim zauzimanjem. A onaj za koga se on zauzima mora da bude od onih s cijim rijecima i djelima je zadovoljan Allah, azze ve dzelle. Takoder, nece se mod za njega zauzimati sve dok mu On, Uzviseni, to ne dozvoli. 8 Pod spomenuto ulazi trazenje sefa'ata od Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, rijecima: "Sefa'at ja resulellah!" ili od sejhova, evlija i drugih, sto je prisutno kod velikog broja neukog naroda, koji se povode za svojim zabludjelim predvodnicima. Sefa'at je samo Allahovo, dzelle se'nuh, pravo i nije ga dozvoljeno traziti osim od Njega, J edinog. Allah, azze ve dzelle, rekao je: "Red: 'Allahu pripada svaki sefa'at (zauzimanje).'" (Prijevod znacenja, Ez-Zumer, 44) I rekao je: "I opominji Kur'anom one koji strahuju sto ce pred Gospodarom svojim sakupljeni biti, kad osim Njega ni zastitnika ni zagovornika (sefadziju) nece imati - da bi se Allaha bojali." (Prijevod znacenja, El-En'am, 51) Sto se tice sefa'ata Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, na Sudnjem danu, to je vid pocasti koju Allah, dzelle se'nuh, zeli da ukaze Svom odabranom robu pred ostalim stvorenjima, radi visokog stepena kojeg posjeduje kod Njega, Uzvisenog. Sam Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nije u stanju da se zauzme ni za koga kod Allaha, dzelle se'nuh, dok mu On to ne dozvoli i dok ne bude zadovoljan sa onim za koga se zauzima. Onaj ko zeli da zasluzi sefa'at Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, neka se pokorava Allahu, Uzvisenom, i Njegovom Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, i neka direktno moli Allaha da ucini Svoga Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, njegovim sefadzijom na Sudnjem danu. 9 Tj. onaj koji ce se zauzimati za drugog na Sudnjem danu. 10 Allah, Uzviseni, rekao je: "Ko se moze pred Njim zauzimati za nekoga bez dopustenja Njegova?!" (Prijevod znacenja, El-Bekare, 255) TRECE PRAVILO Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kada je poceo sa vjerovjesnickom misijom zatekao je ljude kako cine razne vrste ibadeta. Neki od njih su obozavali meleke, neki vjerovjesnike i dobre ljude, neki drvece i stjene, a neki Sunce i Mjesec. On, sallallahu alejhi ve sellem, objavio im je rat, borio se protiv svih njih i medu njima nije pravio ikakve razlike. 10 Dokaz za to su rijeci Uzvisenog Allaha: "I borite se protiv njih dok smutnja (sirk) ne iscezne i dok samo Allahova vjera ne ostane." (Prijevod znacenja, El-Enfal, 39) Dokaz da je zabranjeno obozavati Sunce i Mjesec su rijeci Allaha Uzvisenog: "Medu znamenjima Njegovim su noc i dan, i Sunce i Mjesec. Ne padajte licem na tie ni pred Suncem ni pred Mjesecom, vec padajte licem na tie pred Allahom, koji ih je stvorio, ako samo Njega, J edinog, obozavate." (Prijevod znacenja, Fussilet, 37) Dokaz da je zabranjeno obozavati meleke su rijeci Allaha Uzvisenog: "I On vam ne nareduje da meleke i vjerovjesnike bogovima smatrate. Zar da vam naredi da budete nevjernici, nakon sto ste postali muslimani?" (Prijevod znacenja, Alu Imran, 80) Dokaz da je zabranjeno obozavati vjerovjesnike su rijeci Allaha Uzvisenog: "A kada je Allah rekao: "O Isa, sine Merjemin, jesi li ti govorio ljudima: 'Prihvatite mene i majku moju kao dva boga uz Allaha!' - on ce red: 'Hvaljen neka si Ti! Meni nije prilicilo da govorim ono sto nemam pravo. Ako sam ja to govorio, Ti to vec znas; Ti znas sta ja krijem u sebi, a ja ne znam sta Ti krijes u Sebi; Samo Ti jedini sve sto je skriveno znas. J a sam im samo govorio ono sto si im Ti naredio: Obozavajte Allaha, i moga i svoga Gospodara!'" (Prijevod znacenja, El-Ma'ide, 116-117) 10 Tj. nema razlike izmedu onih koji obozavaju kamenje, drvece, kipove i si. i onih koji obozavaju Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, evlije, sejhove, turbeta, dobre i si. Na sve se odnosi isti propis da su mnogobosci i da ce vjecno ostati u vatri, osim ako se prije smrti ne pokaju i svaki vid ibadeta usmjere samo Uzvisenom Allahu, dzelle se'nuh. n Dokaz da zabranjeno obozavati dobre ljude su rijeci Allaha Uzvisenog: "Oni kojima se oni mole sami traze nacina kako ce se sto vise Gospodaru svome pribliziti, i nadaju se milosti Njegovoj i plase se kazne Njegove. A kazne Gospodara tvoga svako treba da se cuva." (Prijevod znacenja, El-lsra, 57) Dokaz da je zabranjeno obozavati drvece i kamenje su rijeci Allaha Uzvisenog: "Sta kazete o Latu i Uzzau, i Menatu, trecoj najmanje cijenjenoj?" (Prijevod znacenja, En-Nedzm, 19-20) 11 Takoder, dokaz za to je i hadis Ebu Vakida El-Lejsija, radijallahu anhu, koji kaze: Krenuli smo sa Allahovim Poslanikom, sallallahu alejhi ve sellem, na Hunejn 12 , a tek smo napustili kufr (nevjerovanje). Musrici su imali lotosovo drvo, kod kojeg su klecali i na kojeg su vjesali svoje oruzje 13 , koje se zvalo "Zatu-envat" 14 . Dok smo isli sa Allahovim Poslanikom, sallallahu alejhi ve sellem, prosli smo poret lotosovog drveta, pa smo rekli: "0 Allahov Poslanice, daj da i mi imamo drvo 'Zatu-envat' kao sto i musrici imaju 'Zatu-envat'?!" Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, na to je odgovorio: "Allahu ekber - Allah je najveci! Doista su to obicaji! Rekli ste, tako mi Onoga u Cijim rukama je moja dusa, isto kao sto su rekli Israelcani Musa'u: "... napravi i ti nama boga kao sto i oni imaju bogove!' - 'Vi ste, uistinu, narod koji nema pameti!' - rece on.' 15 11 "Lat" je bila bijela stijena u Taifu na kojoj je bila isklesana kuca, a oko koje je bilo naseljeno pleme Sekif, koji su je obozavali i njome se hvalisali medu drugim arapima. "Uzza" je bilo palmino drvo izmedu Mekke i Taifa, oko kojeg je bila uzdignuta gradevina i na kojeg su bili objeseni zastori, kojeg je obozavalo pleme Kurejs. "Menat" je bio kip u naselju Kudejd, izmedu Mekke i Medine, kojeg su obozavala plemena Huza'a, Evs i Hazredz. Oko njega su obilazili (tevafili) i prinosili mu zrtve. 12 "Hunejn" je dolina koja se nalazi na desetak milja istocno od Mekke. 13 Tj. boravili su kod njega obozavajuci ga, velicajuci i trazeci od njega bereket, pribavljanje koristi i otklanjanje steta, jer su imali takvo vjerovanje. Takoder, na njega su vjesali svoje oruzje iz istih razloga. 14 Sto bi u slobodnom prevodu znacilo "Ono na sto se nesto vjesa". 15 lako oni nisu trazili bozanstvo, mimo Allaha, dzelle se'nuh, da ga obozavaju, Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, obavjestio ih je da trazenje berketa od drveca cini to drvece bozanstvima koja se obozavaju mimo Allaha, azze ve dzelle, iako ih oni sami nisu nazvali bogovima. 12 (Prijevod znacenja, El-E'araf, 138) Vi ce te, doista, slijediti obicaje onih koji su bili prije vas." 16 CETVRTO PRAVILO Sirk kojeg cine musrici u danasnje vrijeme je veci i opasniji nego sirk kojeg su cinili musrici u prvo vrijeme. Musrici u prvo vrijeme cinili sirk kada su u izobilju i blagodatima, a kada su u poteskocama iskreno su obozavali samo Allaha, Jedinog. Dok musrici u danasnje vrijeme 17 neprestano cine sirk, bilo da su u lahkocama ili poteskocama. Dokaz za spomenuto su rijeci Allaha Uzvisenog: "Kad se u lade ukrcaju, iskreno se mole samo Allahu, a kad ih On do kopna dovede, odjednom Mu sirk cine." (Prijevod znacenja, El- Ankebut, 65) Allah, dzelle se'nuh, najbolje zna i neka je salavat i selam na Muhammeda, njegovu porodicu i sve ashabe. Hadis jasno upucuje da je vezivanje srca za drvece, kamenje i slicno, radi trazenja bereketa, sirk Uzvisenom Allah, dzelle se'nuh. Ako smatra da to drvece i kamenje samo od sebe daje bereket, otklanja nedace i si. onda je to veliki sirk, koji izvodi pocinioca iz vjere. Dok, ako smatra da je Allah, azze ve dzelle, jedini taj koji daje bereket ali je to drvece i kamenje samo put da se dode do Allahovog bereketa, ili da je Allah u tome upravo dao berketa i si. - onda je to mali sirk, koji je jedan od najvecih grijeha, ali ne izvodi iz vjere. 16 Hadis su zabiljezili Tirmizi (2180), Nesa'i u "Kubra" (11185), Ahmed (21897), Ibn Hibban (6702) i drugi s vjerodostojnim lancem prenosilaca. 17 Tj. oni koji obozavaju turbeta, kaburove, evlije, dobre, poslanike, meleke i dr. u danasnje vrijeme. Priprema i Obrada www.tewhid.ucoz.net STUDIO-TEWHID- Autor: Imam Muhammed b. Sulejman Et-Temimi | |
Views: 807 | |
Total comments: 0 | |