Main » Articles » Akida |
CETIRI BITNA PRAVILA i DESET DJELA KOJA RUSE VJEROVANJE 2.Dio
U ime Allaha, Svemilosnog, Milostivog! Imam, sejhul-islam i obnovitelj tevhida, sejh Muhammed b. Abdul - Vehhab b. Sulejman Et-Temimi, rahimehullah, rekao je: Znaj, Allah ti se smilovao, da deset djela 18 ponistavaju i ruse covjekov islam. 19 PRVO DjELO Sirk u obozavanju Allaha, dzelle se'nuh. Uzviseni Allah rekao je: "Allah, doista, nece oprostiti da Mu se sirk ucini, a oprostit ce sve mimo toga, komeOn hoce!" (Prijevod znacenja, En-Nisa, 116) I rekao je: "Doista ce Allah, onome ko Mu ucini sirk, ulazak u dzennet zabraniti i boraviste njegovo ce biti vatra, a nasilnicima neces naci pomagaca" (Prijevod znacenja, El-Maide, 72) U sirk spada i prinosenje zrtve nekom drugom, mimo Allahu, kao dzinnu ili kaburu. 20 DRUGO DjELO Onaj ko izmedu sebe i Allaha, dzelle se'nuh, uzme posrednike koje doziva, moli, od kojih trazi sefa'at (zauzimanje) i na koje se oslanja - pocinio je nevjerstvo po jedinstvenom misljenju svih islamskih ucenjaka. 21 18 Djela koja izvode iz islama, u osnovi, moze bit vise ili manje od deset, ali se na kraju vracaju na ova djela koja je spomenuo autor. Zato su neki ucenaci spomenuli da ima cetiri stotine djela koja izvode iz vjere, a neki su spomenuli devedeset, a neki manje od toga. Namjera autora je da se sva ta djela vracaju na ovih deset djela, a Allah, dzelle se'nuh, najbolje zna. 19 Poznavanje ovih djela je veoma bitno za svakog muslimana, kako bi se toga klonio i druge upozoravao od upadanja u njih. Ako musliman ne poznaje ove stvari bojat je se za njega da ga ne zadesi nesto od toga. Ove stvari su veoma opasne i bitne, zato sto su to djela koja ponistavaju i kvare islam jednog muslimana. Otpadnistvo (ar. er-ridde) znaci napustanje i vracanje od islama, od ar. glagola "irtedde" tj. vratiti se. Allah, dzelle se'nuh, rekao je: "A oni medu vama koji od vjere svoje otpadnu i kao nevjemici umru - njihova djela bitce ponistena na ovome i drugome svijetu. Oni ce stanovnici Vatre biti i tamo ce vjecno ostati." (Prijevod znacenja, El-Bekare, 217) I rekao je: "O vjemici, oni od vas koji od vjere svoje otpadnu - pa, Allah ce sigumo umjesto njih dovesti ljude koje On voli i koji Njega vole, prema vjemicima ponizne, a prema nevjemicima ponosite..." (Prijevod znacenja, El-Maide, 54) 20 Onaj ko prinese zrtvu nekom drugom, mimo Allahu, azze ve dzelle, zeleci da mu se priblizi ili ostvari neku dobrobit, kao mrtvim, turbetima, kipovima, evlijama i drugim, pocinio je veliki sirk. Zato sto je usmjerio ibadet, koji je samo Allahovo pravo, nekom drugom mimo Njemu, Uzvisenom. TRECE DJELO Onaj koji ne smatra musrike nevjernicima, ili sumnja u njihovo nevjerstvo, ili smatra da je njihova vjera ispravna - pocinio je nevjerstvo. 22 CETVRTO DJELO Ko smatra da postoji uputa, mimo upute Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, koja je bolja i potpunija od njegove upute, ili misli da je necija presuda bolja od njegove presude, kao onaj koji daje prednost sudu taguta nad njegovim sudom - nevjernikje. 23 21 Ovo djelo, tj. uzimanje posrednika izmedu roba i Allaha, potpada pod prvu vrstu, ali ga je autor posebno spomenuo i odvojio radi mnostva onih koji u njega upadaju i zato sto je prisutno kod nekih koji se pripisuju islamu i smatraju muslimanima. Allahu, azze ve dzelle, Gospodaru svih svjetova, nepotrebni su posrednici izmedu Njega i robova, jer On sve cuje i sve podrobno vidi i dobro je upoznat o Svojim robovima i onim sto rade od dobrih ili losih djela. Uzviseni, dzelle se'nuh, rekao je: "A kada te robovi Moji za Mene upitaju, J a sam, sigumo, blizu. Odazivam se molbi molitelja kad Me zamoli. Zato neka oni pozivu Mome udovolje i neka vjeruju u Mene, da bi bili na pravom putu." (Prijevod znacenja, El-Bekare, 186) Pod "uzimanjem posrednika" smatra se direktno trazenje sefa'ata i upucivanje dovi (molbi) Allahovom Poslanjku, sallallahu alejhi ve sellem, sejhovima, evlijama, dobrim i drugima, kao sto neki govore "Sefa'at ja resulellah!" i si., cinjenje tevafa (obilazak) oko kaburova, prinosenje zrtvi turbetima i slicno sto rade mnoge zabludjele sekte u islamu. Allah, dzelle se'nuh, rekao je: "Iskreno ispovjedanje vjere dug je Allahu! Aonima koji pored Njega uzimaju zastitnike i govore: 'Mi ih obozavamo samo zato da bi nas sto vise Allahu priblizili' - Allah ce njima, zaista, presuditi o onome u cemu su se oni razilazili. Allah nikako nece ukazati na pravi put onome ko je lazljivac i nevjernik." (Prijevod znacenja, Ez-Zumer, 3) 22 Takav je nevjernik zato sto utjeruje u laz Allaha, dzelle se'nuh, koji je jasno pojasnio u Kur'anu da su krscani, zidovi, vatropoklonici, musrici i drugi - nevjernici. Takoder, utjeruje u laz i Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, koji nas je obavjestio da su ti i takvi nevjernici u Allaha, dzelle se'nu, i da ce vjecno biti u Vatri. Onaj koji smatra njihovu vjeru ispravnom je jos veceg nevjerstva od prvog, zato sto, u osnovi, nije spoznao znacenje vjere islama. Sejh Sulejman b. Abdullah Alu Sejh, rahimehullah, rekao je: "Ako sumnja u njihovo nevjerstvo, ili pak ne zna da su nevjernici, pojasnit ce mu se da su takvi nevjernici na osnovu dokaza iz Kur'ana i sunneta. Pa ako i nakon toga posumnja, ili bude neodlucan, onda je nevjernik po konsenzusu islamskih ucenjaka. Zato sto je onaj koji sumnja u nevjerstvo nevjernika i sam nevjernik." (Pogledaj: "Evseku urel-iman" str. 61) Bitno je napomenuti da se ovaj propis odnosi samo na nevjernike u cije nevjerstvo nema sumnje, kao krscani, zidovi, vatropoklonici, musrici Mekke, keramiti, batinije i dr. Dok, onaj koji sumnja u nevjerstvo onog oko cijeg nevjerstva postoji razilazenje medu islamskim ucenjacima, kao ostavljac namaza, onaj ko ne sudi po Allahovom zakonu i si., takav nije nevjernik. 23 Nema sumnje daje uputa Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, najbolja i najpotpunija uputa, zato sto je to objava koja mu je objavljena od Uzvisenog Allaha, dzelle se'nuh, iznad sedam nebesa. "On ne govori po hint svome - to je samo Objava koja mu se obznanjuje." (Prijevod znacenja, En-Nedzm, 4-5) Ubjedenje da postoji uputa koja je bolja i potpunija od upute Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, pa makar se radilo i o uputama drugih poslanika, je jasno omalozavanje Allahovih svetinja i suprostavljanje Allahu i Njegovom Poslaniku koji su jasno pojasnili da je Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, pecat svih poslanika i najbolji medu njima, alejhim selam, i da je islam derogirao i potisnuo sve prethodne objave. Onaj koji smatra da je necija presuda bolja i ispravnija od Allahove presude i presude Njegovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, je nevjernik po konsenzusu islamskih ucenjaka. Isto tako i onaj koji daje prednost tagutskim, nevjernickim, laickim i drugim zakonima nad zakonom Gospodara svih svjetova, koji je najbolji i najpravedni sudija, dzelle se'nuh. Allah, Uzviseni, rekao je: "Aoni koji ne sude prema onome sto je Allah objavio, oni su pravi nevjemici." (Prijevod znacenja, El-Ma'ide, 44) I rekao je: "Zar ne vidis one koji tvrde da vjeruju u ono sto se objavljuje tebi i u ono sto je objavljeno prije tebe pa ipak zele da im se pred tagutom sudi, a naredeno im je da ne vjeruju u njega. A sejtan zeli da ih u veliku zabludu navede." (Prijevod znacenja, En-Nisa, 60) Sejhul-islam Ibn Tejmijje, rahimehullah, rekao je: 'Ako se vladar (sudija) pridrzava vjere ali sudi bez znanja - bice od stanovnika Vatre. Ako zna ali sudi suprotno istini koju je spoznao - bice od stanovika Vatre. A ako sudi i nepravedno i bez znanja - jos preci je da bude u Vatri. Sve spomenuto se odnosi na sud odredenom pojedincu. Dok, ako bi donio opceniti sud, propis u muslimanskoj vjeri, pa ucinio istinu neispravnom ili neispravno istinom, sunnet novotarijom ili novotariju sunnetom, dobro losim ili lose dobrim, zabranio ono sto je naredio Allah i Njegov poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, ili naredio ono sto je zabranio Allah i Njegov poslanik, to ima potpuno drugi propis kojeg je spustio Gospodar svih svjetova, Bog poslanika i Vladar Dana sudnjeg, kojem pripada sva zahvala na dunjaluku i ahiretu." ("Medzmu'ul-fetava" 35/388) I rekao je: "Nema sumnje da je nevjernik onaj ko ne smatra da je obaveza suditi po onome sto je Uzviseni Allah objavio Svome poslaniku. Onaj ko kaze da je dozvoljeno da se sudi medu ljudima, sa onim sto on smatra da je pravda, bez slijedenja onoga sto je Allah objavio - je nevjernik. ("Minhadzu-sunne" 5/130) Sejh Muhammed b. Ibrahim Alu Sejh, rahimehullah, rekao je: "A ono za sto se kaze da je 'nevjerstvo ispod pravog nevjerstva 1 - 'kufr dune kufr 1 kada vladar ne sudi po Allahovom zakonu ali je ubjeden da je grijesan radi toga i da je Allahov zakon istina, to se odnosi na onog koji tako postupi jednom i slicno. Dok onaj koji koji donosi i propisuje laicke zakone i druge obavezuje da po njima rade - takav je nevjernik, pa makar smatrao da je grijesnik i da je Allahov zakon bolji i pravedniji. Ovoje nevjerstvo koje izvodi iz vjere." ("Medzmu'ul-fetava Ibn Ibrahim" 12/280) Sejh Salih El-Fevzan, hafizehullah, osvrcuci se na prethodni govor Alu Sejha, rekao je: Sejh, rahimehullah, napravio je razliku izmedu pojedinacnog suda, koji se ne ponavlja, i opcenitog suda (zakona), na kojeg se vracaju ljudi u svim propisima, ili u vecini propisa. Zatim je pojasnio da je ovo nevjerstvo koje izvodi iz vjere, bez izuzetaka. Zato sto postupak onoga koji potisne islamski serijat i zamijeni ga ovosvjetskim, izmisljenim, zakonima, upucuje na to da smatra te zakone boljim i korisnijim od serijata. Nema sumnje da je ovo veliko nevjerstvo koje izvodi iz vjere i ponistava tevhid." ("Akidetu-tevhid" str. 146-148) Kod nekih islamskih ucenjaka takav je veliki grijesnik i izlozen Allahovoj bolnoj kazni, ali nije dostigao stepen nevjerstva sve dok ne bude smatrao da je dozvoljeno suditi po drugom zakonu, mimo Allahovom. Sto se tice onoga koji smatra da je Allahov sud jedini ispravni sud i da nije dozvoljeno suditi osim po njemu i zalaze se za njegovo uspostavljanje i primjenu, koliko je u mogucnosti, ali nije u stanju da sudi po njemu iz odredenih razloga, kao strah, nemoc i slicno - takav nije nevjernik, a Allah najbolje zna. Sejhul-islam Ibn Tejmijje, rahimehullah, rekao je: "Uzviseni Allah je obavjestio na vise mjesta da ne opterecuje covjeka preko onoga sto je u mogucnosti. Kao Njegove rijeci: "Gospodaru nas, ne stavljaj nam u duznost ono sto ne mozemo podnijeti." (Prijevod znacenja, El- Bekare, 286) "A oni koji budu vjerovali i dobra djela cinili - Mi nikog nezaduzujemo mimo njegovih mogucnosti." (Prijevod znacenja, El-E'araf, 42) "Niko nije zaduzen iznad mogucnosti svojih." (Prijevod znacenja, El-Bekare, 233) "Allah nikoga ne zaduzuje vise nego sto mu je dao." (Prijevod znacenja, Et-Talak, 7) Naredio je bogobojaznost shodno mogucnosti kada je rekao: "Zato se Allaha bojte koliko mozete." (Prijevod znacenja, Et- Tegabun, 16) A vjernici su Ga dozvali rijecima: "Gospodaru nas, netovari na nasbreme kao sto si ga tovario na one prije nas! Gospodaru nas, ne stavljaj nam u duznost ono sto ne mozemo podnijeti." (Prijevod znacenja, El-Bekare, 286), pa je rekao: "Uradio sam!" Ovi tekstovi upucuju da osoba nije obavezna ono sto nije u stanju da izvrsi, za razliku od dzehmija i mudzbira, i upucuju da onaj koji pogrijesi ili zaboravi nece biti radi toga kaznjen, za razliku od kaderija i mu'atezila..." Zatim dalje, u kontekstu, kaze: "Onaj do koga dode poziv Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, dok je u nevjernickoj drzavi i spozna da je on Allahov Poslanik pa povjeruje u njega i u ono sto mu je objavljeno i boji se Allaha onoliko koliko je u mogucnosti, kao sto su uradili Nedzasi i drugi, koji nisu bili u stanju da ucine hidzru u islamske predjele, niti da se pridrzavaju za sve propise, zato sto im je bilo zabranjeno da ucine hidzru i da javno ispoljavaju svoju vjeru, niti su imali kod sebe nekog da ih poduci svim propisima - ovakav je vjernik, od stanovnika Dzenneta. Kao sto je bio vjernik iz faraonove porodice sa njegovim pristalicama i kao sto je bila faraonova zena. Pa cak kao i iskreni Jusuf, alejhi selam, sa Egipatskim narodom koji su bili nevjernici. Nije bio u stanju da radi sva djela koja je znao od islama, jer ih je pozvao u tevhid i vjerovanje pa mu se nisu odazvali. Kao sto kaze Uzviseni na jeziku vjernika iz faraonovog naroda: Jusuf vam je, jos davno, donio jasne dokaze, ali ste vi stalno sumnjali u ono sto vam je donio. A kad je on umro, vi ste rekli: 'Allah vise nece poslije njega poslati poslanika!' (Prijevod znacenja, El-Mu'min, 34) I sto tako i Nedzasi, iako je bio kralj krscanima, nisu mu se odazvali u primanju islama, osim male skupine. Zato kada je umro nije bilo nikoga da mu klanja dzenazu, pa mu je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, klanjao dzenazu u Medini. Obavijestio je ashabe o njegovoj smrti i rekao: 'Doista je umro jedan od vase pobozne brace u Abesini (Etiopiji)."' Zatim dalje kaze: "Nije bio u mogucnosti da se pridrzava mnogih od serijatskih propisa, nije ucinio hidzru, niti vodio dzihad, niti obavljao hadzdz, cak se prenosi da nije obavljao ni pet dnevnih namaza, niti je postio mjesec Ramazan, niti je udjeljivao zekat. Zato sto bi ga to otkrilo pred njegovim narodom, a nije bio u stanju da im se suprostavi. Takoder, znamo, bez imalo sumnje, da nije bio u stanju da medu njima sudi po Kur'anu, a Allah je naredio Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, u Medini da kada mu dodu ehlu-kitabije, ne sudi medu njima osim po onome sto je Allah objavio i opomenuo da ga slucajno ne odvrate od necega sto je Allah objavio^ Nedzasi nije bio u stanju da sudi po Kur'anu, zato sto bi mu se njegov narod suprostavio. Cesto se desi da neko postane kadija medu muslimanima i tatarima, mozda i vladar, koji je pravedan i zeli pravdu sprovesti, ali to nije u stanju. Naprotiv, postoje oni koji mu to zabranjuju, a Allah ne opterecuje nikoga mimo njegove mogucnosti. Omer ibnu Abdul- Aziz, rahimehullah, napadan je i ometan radi pravde koju je uspostavio. Cak se kaze da je radi toga i otrovan. Nedzasi i njemu slicni su od sretnika u Dzennetu, iako se nisu pridrzavali od PETO DjELO Ko prezire nesto od onoga sa cime je dosao Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, pa makar i radio po tome - pocinio je nevjerstvo. 24 SESTO DjELO Onaj koji se bude ismijavao i izrugivao sa necim od yjere, sa kojom je dosao Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, ili sa necim od Allahove nagrade i kazne, pocinio je nevjerstvo. Dokaz za to su rijeci Allaha, dzelle se'nuh: "Red: "A zar da se sa Allahom i Njegovim ajetima i Poslanikom Njegovim ismijavate!' 'Ne ispricavajte se! Doista ste postali nevjernici nakon vjerovanja.'" (Prijevod znacenja, Et-Tevbe, 65-66) 25 SEDMO DjELO Bavljenje sihrom. U to spada sihr sa kojim se razdvajaju ili spajaju supruznici, covjek i zena. Onaj ko to bude radio ili bude s time zadovoljan - pocinio je nevjerstvo. serijartskih propisa osim onoliko koliko su bili u mogucnosti, naprotiv sudili su samo po zakonima koje su bili u stanju sprovesti. ("Medzmu'ul-fetava" 19/216-219) Onaj koji zeli da detalj nije istrazi spomenutu tematiku neka se vrati na djelo "Hukmu bi gajri ma enzelellah" od sejha dr. Abdur-Rahmana El-Mahmuda, hafizehullah, koje je veoma korisno i poucno, ali za onog koji ima opce predznanje. 24 Primjer toga je da prezire namaz, zekat, hadzdz, post, visezenstvo, dzihad i dr. Smatra da u tome nema koristi, da je to odvratno, zaostalo, ponizenje i slicno tome. Allah, dzelle se'nuh, rekao je: "To ce biti zato sto su ono sto izaziva Allahovu srdzbu slijedili, a ono cime je On zadovoljan prezirali; pa je On djela njihova ponistio." (Prijevod znacenja, Muhammed, 28) 25 Abdullah b. Omer, rahijallahu anhu, rekao je: "Neki covjek je u vrijeme pohoda na Tebuk, na jednom od skupova, rekao: 'Nismo vidjeli slicne ljude ovim nasim ucenjacima, punijih stomaka, lazljivijih jezika i strasljivijih u borbi! 1 - misled na Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, i njegove ashabe. Na to mu je rekao jedan od ljudi: 'Slagao si! Ti si uistinu licemjer. Doista cu o tome obayjestiti Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem.' Pa je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, o tome bio obavjesten i objava je bila spustena radi toga." Ibn Omer, radijallahu anhu, zatim je rekao: "Ja sam licno vidio tog covjeka kako se drzi za kolan deve Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, dok su njegove noge udarale od kamenje i ponavlja rijeci: 'O Allahov Poslanice, mi smo se, doista, samo igrali i zabavljali!'", a Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, mu je na to samo odgovarao: 'Red: 'A zar da se sa Allahom i Njegovim ajetima i Poslanikom Njegovim ismijavate!"" Hadis su zabiljezili Ibn Dzerir (14/333), Ibn Ebi Hatim (7/313) i drugi s dobrim lancem prenosilaca. Dokaz za to su rijeci Uzvisenog Allaha: "A njih dvojica nisu nikoga ucili dok mu ne bi rekli: 'Mi smo samo iskusenje, i ti ne budi nevjernik!"' (Prijevod znacenja, El-Bekare, 102) 25 OSMO DjELO Potpomaganje i podrzavanje musrika protiv muslimana, a dokaz za to su rijeci Allaha, Uzvisenog: "A onaj, medu vama, koji ih za zastitnike (medusobne pomagace) prihvati je od njih; Allah uistinu nece ukazati na pravi put narodu nepravednom." (Prijevod znacenja, El- Maide, 51) 27 26 Sihr je svaki tajni i nepoznati vid Ijecenja ili izazivanja bolesti putem izucavanja, caranja, zapisa, trava i si. sto koristi sihirbaz kako bi na tajnovit nacin pomogao ili naudio odredenoj osobi. Takoder, u sihr ulazi i svaki vid magije koja izokrece stvarnost u ocima ljudi. Sihirbaz je onaj koji se bavi sihrom i pravi ga putem saradnje sa sejtanima i pokvarenim dzinima, koji mu se pokoravaju i pomazu, ali za uzvrat od njega traze da cini neka odvratna i Allahu mrska djela; kao cinjenje sedzde sejtanima, ili bacanje Mushafa u izmet, ili psovanje Allaha, azze ve dzelle, i si. Svaki vid bavljenja sihrom, bilo da ga cini, ili poducava, ili da je zadovoljan njime, je jasno neyjerstvo u Uzvisenog Allaha, dzelle dzelaluh, i ocito otpadnistvo od yjere islama, kao sto se da zakljuciti iz spomenutog ajeta. Isti propis vazi i za sve vrste gatara, vracara, proricatelja sudbine i njima slicnih, koji putem dzina, sejtana, zvijezda i odredenih prirodnih pojava obavjestavaju o buducnosti, sudbini, izgubljenim stvarima i si. Allah, azze ve dzelle, rekao je: "Red: 'Niko, osim Allah, ni na nebu ni na Zemlji, ne zna sto ce se dogoditi'; i oni ne znaju kada ce ozivljeni biti." (Prijevod znacenja, En-Neml, 65) 27 Ibn Dzerir Et-Taberi, rahimehullah, komentarisuci ovaj ajet rekao je: "Onaj koji ih za zastitnike uzme i pomogne ih protiv vjernika takavje sljedbenik njihove vjere..." ("Tefsiru Ibnu Dzerir" 10/400) Ibn Hazm, rahimehullah, rekao je: "Ispravno je dajeznacenje rijeci Uzvisenog Allaha "A onaj medu vama koji ih za zastitnike prihvati on je njihov" upravo ono na sto u vanjstini upucuju, da je on nevjernik kao i ostali nevjernici. Ovo je istina po pitanju koje se ne razilaze dva muslimana." ("Muhalla" 11/138) Kurtubi, rahimehullah, rekao je: "U ovom ajetu Allah, dzelle se'nuh, pojasnio je da je stanje onoga koji to radi isto kao i njihovo stanje. To za sobom povlaci da je zabranjeno muslimanu da naslijeduje imetak murteda (otpadnika)..." ("Ahkamul-Kur'an" 6/217) Ibnul-Kajjim, rahimehullah, rekao je: "Uzviseni Allah je presudio, a niko bolje ne sudi od Njega, da je onaj, koji uzme krscane i zidove za medusobne zastitnike, od njih. "A onaj medu vama koji ih za zastitnike prihvati on je njihov" Ako je onaj koji ih uzme za medusobne potpomagace i zastitnike od njih po tekstu Kur'ana onda ima i isti propis kao i oni." ("Ahkamu ehli zimme" 1/195) Sejh Abdul-Aziz b. Baz, rahimehullah, rekao je: "Islamski ucenjaci su slozni da onaj koji pomogne nevjernike, od ehlu-kitabija i drugih nevjernika, protiv muslimana, bilo kojom vrstom pomoci i na bilo koji nacin, da je postao nevjernik kao i oni." ("Fetava Ibn Baz" 1/269) Sejh Abdul-Aziz Er-Radzihi, hafizehullah, rekao je: "Potpomaganje nevjernika i ljubav prema njima je riddet (otpadnistvo) od islama i nevjerstvo po tekstu Kur'ana." ("Tebsirul-enam bi serhi nevakidil-islam" str. 53) Sejh Sulejman el-Ulvan, hafizehullah, rekao je: "Znaj, da se pomaganje nevjernika ogleda u svemu s cime se potpomazu i ojacavaju u borbi protiv muslimana bilo materijalno ili brojcano." ("Tibjan serhu nevakidil-islam" str. 60) Sejh Abdul-Aziz Et-Tarifi, hafizehullah, rekao je: "Ni jedan musliman nema nikakvog opravdanja ako uzme nevjernike za medusobne zastitnike i pomaze ih protiv muslimana. Korist (masleha) tevhida je najveca korist koja je potrebna ummetu, a steta (mefseda) sirka je najveca steta od koje je obaveza sacuvati ummet. Nije dozvoljeno potpomagati nevjernike protiv muslimana radi neke dunjalucke koristi kao cuvanje imetka, viasti i pozicije, pa cak i cuvanje vlastitog zivota, zato sto je poznato da je pomaganje nevjernika protiv muslimana nevjerstvo i otpadnistvo od vjere." ("I'alam bi tevdihi nevakidil-islam" str. 58) (Po ovom pitanju postoji i drugo misljenje kod nekih islamskih ucenjaka) Bitno je napomenuti na razliku izmedu pomaganja nevjernika koji su u ratu protiv muslimana i potpomaganja od strane skupine muslimana sa nevjernicima protiv drugih muslimana sa kojima su u ratu. I bn Hazm, rahimehullah, rekao je: "Sto se tice onih muslimana, koje je strast navela, pa su se potpomogli sa musricima u borbi protiv muslimana, sa kojima se razilaze - ako su oni (muslimani) predvodnici i jaci a nevjernici samo u njihovoj pratnji kao ispomoc, takvi su otisli u propast i krajnju granicu nepokornosti, ali nisu radi toga postali nevjernici. Zato sto nista u Kur'anu i konsenzusu islamskih ucenjaka ne upucuje da je to nevjerstvo. Ako ako su nevjernici predvodnici i glavni u borbi onda su time pocinili nevjerstvo, kao sto smo spomenuli. Ako su iste jacine i niko od dvije skupine nije predvodnik ne vidim da su time postali nevjernici a Allah najbolje zna." ("Muhalla" 11/200-201) DEVETO DjELO Onaj ko bude ubijeden da je dozvoljeno nekome od ljudi izlaziti iz serijata koji je objavljen Muhammedu, sallallahu alejhi ve sellem, kao sto je bilo dozvoljeno Hidru da izade iz serijata Musa'a, alejhi selam, takav je pocinio nevjerstvo. 28 DESETO DjELO Okretanje od Allahove vjere, ne uceci je niti radeci po njoj, a dokaz za to su rijeci Allaha, Uzvisenog: "A ima li nepravednijeg od onoga koji, opomenut rijecima Gospodara svoga, njima leda okrene? Mi cemo, zaista, kazniti zlikovce!" (Prijevod znacenja, Es-Sedzde, 22) 29 Nema razlike u svim ovim djelima izmedu onoga ko to radi iz sale, namjerno i ozbiljno, ili iz straha, osim onaj ko je na to prisiljen. 30 Sva spomenuta djela su veoma opasna i cesto se u njih upada, tako da je obaveza na muslimanu da ih se pripazi i boji za sebe od upadanja u neka od njih. 31 28 Kao oni koji smatraju da su krscani, zidovi i svi ljudi dobre volje, yjernici i da ce uci u Dzennet. Takoder, kao i oni koji smatraju da je odredenim sejhovima i evlijama dozvoljeno da ne slijede Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, i da sami od sebe propisuju propise i ibadete. Ebu Hurejre, radijallahu anhu, prenosi od Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, da je rekao: "Svi od mog ummeta ce uci u Dzennet osim oni koji odbiju!" Bi receno: "A ko ce to odbiti o Allahov poslanice?" Rece: "Ko mi se bude pokoravao uci ce u Dzennet, a ko mi se nepokori taj jeodbio!" Hadis je zabiljezio Buhari (7851). 29 Misli se na nemarnost i nezainteresovanost za djelima bez kojih covjek ne moze biti musliman i neizucavanje temeljnih stvari vezanih za osnove vjere, sto upucuje da mu vjera i njeni propisi nisu bitni i da im ne pridaje paznje. Na spomenuti propis se ne odnose muslimani koji su ne poznaju detalje vezane za serijatske propise, jer nije obaveza svakom muslimanu da bude ucenjak. 30 Allah, dzelle se'nuh, rekao je: "Onoga koji zanijece Allaha, nakon sto je u Njega vjerovao, - osim ako bude na to primoran, a srce mu ostane cvrsto u vjeri -, ceka Allahova kazna." (Prijevod znacenja, En-Nehl, 106) Onome ko je prisiljen na nevjestvo, dozvoljeno je da se toga spasi rijecima i djelima, ako mu je srce cvrsto i sigurno u vjeri. Ovo je ispravno misljenje, za razliku od onih koji kazu da je to dozvoljeno samo rijecima, jer je to suprotno znacenju na kojeg upucuje vanjstina ajeta, a Allah najbolje zna. 31 Napomena: Prevodom ove poslanice se ne zele podrzati oni koji su pitanje tekfira shvatili na sektacki nacin, koji proglasavaju muslimane nevjernicima bez ispunjavanja svih uslova i otklanjanja svih prepreka i koji su na razne nacine pogazili svetost islamskih ucenjaka danasnjice, htjeli priznati ili ne. Takoder, smatramo neispravnim put i onih koji pitanje tekfira u potpunosti zanemaruju i ne uzimaju ga u razmatranje, smatrajuci to nebitnim pitanjem, ili uzrokom podjele muslimana i si. Utjecemo se Allahu od uzroka Njegove srdzbe i Njegove bolne kazne. Neka je Allahov mir i spas na Njegovo najodabranije stvorenje Muhammeda, njegovu casnu porodicu i na ashabe. Slijedimo i podrzavamo umjerenu stazu, stazu ucenjaka ehli-sunneta, koji smatraju pitanje tekfira bitnim i vaznim pitanjem, koje nikako ne treba zanemariti ili mu umanjiti bitnost. Ali spustanje tog propisa, na mase ili pojedince, je dozvoljeno tek nakon nakon sto se za to ispune uslovi i otklone prepreke, koje su za to postavili islamski ucenjaci, uz detaljno i podrobno izucavanje tog pitanja iz ehli-sunetske literature i pred povjerljivim islamskim ucenjacima. Ti uslovi i prepreke se razlikuju shodno vrsti djela i stanju onog koji cini to djelo nevjerstva i detaljno su pojasnjeni u literaturi koja se bavi spomenutom tematikom. Svaki musliman obavezan je smatrati djelo nevjerstva nevjerstvom, dok proglasavanje doticne osobe nevjernikom nije dozvoljeno osim sa jasnim znanjem, pogotovo kada je rijec o djelima po pitanju kojih se razilaze islamski ucenjaci, dali su nevjerstvo ili ne, ili se razilaze o odredenim detaljima vezanim za to djelo nevjerstva. Poznati alim Sulejman b. Nasir el-'Ulvan, hafizehullah, rekao je: "Neka se zna, da musliman moze red ili pociniti djelo, na koje Kur'an, sunnet i konsenzus ucenjaka prvih generacija upucuju da je od djela nevjerstva i da je odmetnistvo od islama, ali islamski ucenjaci nisu smatrali usko povezanim ubjedenje da je doticno djelo nevjerstvo i proglasavanje osobe koja ga cini nevjernikom. Nece se svaka osoba koja pocini djelo nevjerstva proglasiti nevjernikom, jer odredeni govor ili djelo mogu biti nevjerstvo ali se nece red da je onaj koji to kaze ili uradi nevjernik dok se ne ispune uslovi i otklone zapreke. Moze se desiti da je covjek tek usao u islam i da radi djelo nevjerstva a nije sa time upoznat, pa kada mu se pojasni odmah se povrati. Moze se desiti da nesto negira iz pogresnog shvatanja i tumacenja i si. od prepreka pri proglasavanju nekoga nevjernikom. Ovo je veliki temelj i pravilo kome je obaveza posvetiti paznju i ispravno ga shvatiti, zato sto tekfir nije pravo stvorenja, da progiasava nevjernikom ko koga hoce iz svojih strasti. Obaveza je u tome vratiti se Kur'anu i sunnetu, po shvatanju prvih i ispravnih generacija ovog ummeta. Onaj koga su Allah i Njegov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, proglasili nevjernikom i nad njim je uspostavljen dokaz - takav je nevjernik, a suprotno - ne." I rekao je, hafizehullah: "Ukratko, pravac ispravnih ucenjaka je pravljenje razlike izmedu smatranja odredenog djela nevjerstvom i proglasavanja onoga koji radi to djelo nevjernikom. Isti slucaj je i sa proglasavanjem nekoga novotarom. Postoji razlika izmedu smatranja djela novotarijom i smatranja onoga koji radi doticno djelo novotarom. Ne biva svako ko uradi neku novotariju novoratom. Onaj ko detaljno pogleda i razmisli o stanju prvih, ispravnih, generacija ovog ummeta jasna mu je istinitost i ispravnost ovog stava i vidice da je ovo, sto smo spomenuli, upravo njihov pravac i put. Jasno ce mu biti da je pravda, odbrana istine i zudnja za uputom ljudi, koja se pri njima nalazila, bila uzrokom da ih Allah pocasti korisnim znanjem i dobrim djelima. Obaveza na svim ljudima je da im namjera bude prenosenje istine i uklanjanje neistine, sa pravednoscu i umjerenoscu, kako bi kompletna vjera pripala samo Allahu i neka je zahvala Gospodaru svih svjetova." ("Tibjan serhu nevakidil-islam" 75-76)
Priprema i Obrada www.tewhid.ucoz.net STUDIO-TEWHID- Autor: Imam Muhammed b. Sulejman Et-Temimi | |
Views: 1136 | |
Total comments: 0 | |