Main » Articles » Akida |
Dijelovi tevhida Tevhid, u kojeg su pozivali poslanici i s kojim su objavljene knjige, se dijeli na dvije vrste:
Značenje pomenutog: Na robu je da prizna i bude ubjeđen da je Allah jedan, da je On Gospodar, Vlasnik, koji upravlja i uređuje kosmos, Potpun u biću, imenima, svojstvima i djelima, Sveznajući, koji je svojim znanjem sve obuhvatio, u Njegovoj ruci je vlast i On sve može. Samo On posjeduje lijepa imena i savršena svojstva, niko nije kao On u Njegovu biću, imenima, svojstvima i djelima: „Niko nije kao On! On sve čuje i sve vidi.“ (Eš-Šura, 11)
Značenje pomenutog: Na robu je da prizna i bude ubjeđen da je Allah taj koji posjeduje božanstvenost nad svim svojim stvorenjima, te da samo On zaslužuje da Mu se ibadet čini, i nije dozvoljeno vršiti bilo kakav ibadet poput dove, namaza, traženja pomoći, oslanjanja, straha, nade, klanja, zavjeta i sl., osim Allahu Jedinome, a ko uradi nešto od spomenutog nekom mimo Allaha, taj je mušrik kafir, kao što kaže Allah Uzvišeni: „A onaj koji se, pored Allaha, moli drugom bogu, bez ikakva dokaza o njemu, pred Gospodarom svojim će račun polagati, i nevjernici ono što žele neće postići.“ (El-Mu'minun, 117)
Dakle, ko samo prihvata i priznaje tevhid rububijjeta nije musliman niti muvehhid, i njegova krv i imetak nisu zabranjeni sve dok ne prizna tevhid uluhijjeta, dok ne posvjedoči da je Allah Jedan, koji nema sudruga, te prizna da jedino On zaslužuje da Mu se ibadet čini mimo svakog drugog i na tome radi i ustraje. Rekao je Allah Uzvišeni: „A naređeno im je da se samo Allahu klanjaju (ibadete), da Mu iskreno, kao pravovjerni, vjeru ispovijedaju, i da molitvu obavljaju, i da milostinju udjeljuju; a to je - ispravna vjera.“ (El-Bejjine, 5)
„Prije tebe nijednog poslanika nismo poslali, a da mu nismo objavili: "Nema boga osim Mene, zato Meni ibadet činite!"“ (El-Enbija, 25) „Mi smo svakom narodu poslanika poslali: "Allahu ibadet činite, a kumira (taguta) se klonite!"“ (En-Nahl, 36)
„Reci: "Tražim zaštitu Gospodara ljudi, Vladara ljudi, Boga (Ilah) ljudi.“ (En-Nas, 1–3) A nekada se pomene jedno od dvoje, pa imaju zajedničko značenje: „Reci: "Zar da za Gospodara tražim nekog drugog osim Allaha, kad je On Gospodar svega?“ (El-En'am, 164)
Da insan svaku stvar vidi pogledom koji će ga odvojiti od svakog mimo Allaha, od uzroka i sredstava, tako da ne vidi dobro niti zlo, niti davanje niti spriječavanje, niti korist niti štetu, upravljanje i uređenje, osim od Allaha Uzvišenog, te da Ga shodno tom znanju obožava priznajući Njegovo jedinstvo bez iole širka.
Oslonac na Allaha u potpunosti, bez žaljenja i kuđenja ljudi, zadovoljstvo sa Allahom, ljubav prema Njemu, predaja Njegovoj presudi, ljepota ibadeta i stalna pokornost, kao i lijepo mišljenje o Njemu i smiraj Njegovim pomenom.
Rekao je Allah Uzvišeni: „A one koji vjeruju i dobra djela čine obraduj džennetskim baščama kroz koje rijeke teku; svaki put kada im se iz njih da kakav plod, oni će reći: "Ovo smo i prije jeli” - a biće im davani samo njima slični. U njima će čiste žene imati, i u njima će vječno boraviti.“ (El-Bekara, 25) Rekao je Allah Uzvišeni: „Biće sigurni samo oni koji vjeruju i vjerovanje svoje s mnogoboštvom ne miješaju; oni će biti na pravom putu."“ (El-En'am, 82) Rekao je Allah Uzvišeni: „One koji vjeruju i čija se srca, kad se Allah spomene, smiruju - a srca se doista, kad se Allah spomene smiruju!“ (Er-R'ad, 28) Prenosi se od Ubade b. Samita, radijellahu anhu, da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem rekao: „Ko posvjedoči da nema drugog boga osim Allaha Jedinog, koji nema sudruga, i da je Muhammed Njegov rob i Poslanik, te da je Isa Allahov rob i Poslanik, Njegova riječ koju je dostavio Merjemi i Ruh od Njega, te da je Džennet istina i da je Vatra istina, Allah će ga uvesti u Džennet shodno onom što ima od djela.“ Muttefekun alejhi.[1] Prenosi se od Džabira, radijellahu anhu, kako je rekao: „Došao je čovjek Allahovom Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem i rekao: 'Allahov Poslaniče, koje dvije stvari iziskuju druge dvije?' Rekao je: 'Ko umre ne čineći širk Allahu, ući će u Džennet, a ko umre čineći širk Allahu, ući će u vatru.'“ Hadis bilježi Muslim.[2]
Prenosi se od Abdullaha ibn Amra ibn Asa, radijellahu anhuma, da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem rekao: „Nakon što je Nuhu, Allahovu Poslaniku, došla smrt, rekao je svome sinu: 'Ostavljam ti u oporuci sljedeće: 'Naređujem ti dvije stvari a zabranjujem ti dvije. Naređujem ti riječi La ilahe illallah, jer da se sedam nebesa i sedam zemalja stavi na jednu stranu vage a riječi La ilah illallah na drugu, prevagnula bi strana riječi La ilahe illallah. A i da se od sedam nebesa i sedam zemalja napravi zatvorena halka, slomila i presjekla bi je La ilahe illallah. Naređujem ti riječi Subhanallahi ve bi hamdihi, jer je to namaz svake stvari, njome se opskrbljuju stvorenja. Zabranjujem ti širk i oholost...'“ Hadis bilježi Ahmed i Buhari u knjizi El-Edeb El-mufred.[3]
Tevhid neće biti potpun osim sa ibadetom Allahu Jedinom koji nema sudruga, te kloneći se taguta kao što kaže Allah: „Mi smo svakom narodu poslanika poslali: "Allahu se klanjajte, a kumira (taguta) se klonite!"“ (En-Nahl, 36)
Tagut je sve u čemu rob pređe granicu u onom što se obožava poput kipova ili u onom što se slijedi poput vračara, loših učenjaka ili u onom kome se pokorava poput vladara i vođa koji su izašli iz pokornosti Allahu Uzvišenom.
Iblis, da nas Allah sačuva od njega, zatim svako ko bude obožavan a on zadovoljan time, zatim ko poziva ljude da ga obožavaju, zatim ko bude prizivao da zna nešto od neviđenog svijeta i ko ne bude sudio po onom što je Allah objavio. Rekao je Allah Uzvišeni: „Allah je zaštitnik onih koji vjeruju i On ih izvodi iz tmina na svjetlo, a onima koji ne vjeruju - zaštitnici su im taguti i oni (taguti) ih odvode sa svjetla na tmine; oni će biti stanovnici Džehennema, oni će u njemu vječno ostati.“ (El-Bekara, 257) Priprema i Obrada www.tewhid.ucoz.net STUDIO-TEWHID- Autor: Muhammed b. Ibrahim b. Abdullah Et-Tuvejdžiri [1] Muttefekun alejhi, hadis bilježi Buhari, br. 3435 i Muslim, br. 28. [2] Hadis bilježi Muslim br. 93. [3] Hadis je vjerodostojan, bilježi ga Ahmed, br. 6583, Buhari u svojoj knjizi El-Edeb El-mufred, br. 558. Pogledaj Es-Silsila Es-Sahiha, br. 134. | |
Views: 924 | | |
Total comments: 0 | |