Pitanje: Tevhid se može realizovati jedino ako se ispoštuju dva rukna (obavezna uslova). Navedi koji su to uslovi, potkrepljujući svaki od njih dokazom i odgovarajućim primjerom?
Odgovor: Dva obavezna uslova valjanosti i ispravnosti Tevhida su: „en-nefju" (negacija) i „el-isbat" (priznavanje, potvrda). Jer, čista negacija predstavlja čisto lišavanje ili nepriznavanje, dok čista potvrda ne isključuje sudioništvo ili saučesništvo.
Primjer: Ako kažemo: „Zejd stoji", time ustanovljujemo i priznajemo da Zejd stoji, ali to ne znači da i drugi ne stoje kao i on, te tako nije isključeno učešće i drugih u tome.
A ako kažemo: „Zejd nije ustao", to je, onda, čista negacija (samo Zejd nije ustao).
Međutim, ako kažemo: „Niko, osim Zejda, nije ustao", time govorimo da je samo Zejd ustao i više niko drugi. Ova posljednja rečenica, dakle, sadrži i potvrdu (činjenice da je Zejd ustao) i negaciju (učešća drugih, tj. da je bilo ko drugi ustao).
Allah, dž. š., kaže: "…a On je naredio da se klanjate samo Njemu…” (Yusuf, 40)
Ovaj ajet predstavlja Tevhid (obožavanje samo Allaha, Jednoga i Jedinoga), jer podrazumijeva i negaciju (drugih božanstava) i potvrdu (da je samo Allah, dž. š., Bog).