Main » Articles » Fikh

PONASANJE PRILIKOM OBAVLJANJA NUZDE
Prilikom obavljanja nuzde treba se pridrzavati slijedecih 
pravila (adaba): 

1. Kada se pode u nuznik ne nositi sa sobom nista na 
cemu ima napisana rijec Allah ili ajeti iz Kur'ana, jer se prenosi 
da bi Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, nosio prsten na 
kome je bilo ugravirano Muhammed Allahov poslanik i da ga je, 
kada bi htio uci u zahod, skidao. 68 

2. Pri ulasku u zahod zakoraciti lijevom nogom i to nakon 
sto se prouci: 

" Bismillah! Allahumme inni euzu bike minel-hubusi vel-habaisi." 
(U ime Allaha! Allahu, utjecem Ti se od necisti i prljavstine ili od 
muskih i zenskih dzina). Buhari navodi da je Allahov Poslanik, 
sallallahu alejhi ve sellem, prije ulaska u zahod ucio navedenu 
dovu. 69 Ovako treba da postupe i musko i zensko. 

3. Prilikom obavljanja nuzde treba sutjeti. Prenosi se od 
Ibn-Omera, radijallahu anhu, da je prosao neki covjek pored 
Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, dok je on, 
obavljao potrebu (nuzdu) i nazvao mu selam na sto mu Poslanik 



68 Hadis je hasen. Et-Tirmizi, 1746. 

69 Buhari, 142 i Muslim, 375 
ne odgovori. 70 Ovaj hadis ukazuje na pokudenost spominjanja 
Allahovog imena u stanju obavljanja nuzde, pa makar se radilo o 
vadzibu kao sto je uzvracanje na selam. Musliman ne zasluzuje 
odgovor u ovom stanju. 71 

4. Da postuje kiblu tako sto joj se nece okretati ni sprijeda 
ni ledima nego ce se okrenuti tako da mu ona bude s desne ili 
lijeve strane, osim u slucaju kad je zaklonjen od kible necim u 
neposrednoj blizini. Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, 
je rekao: "Nemojte se pri obavljanju velike i male nuzde okretati 
prednjom i zadnjom stranom prema kibli." 72 

5. Da bez nuzde ne mokri stojeci, jer postoji mogucnost 
prskanja mokracom. Od Aise, radijallahu anha, prenosi se da je 
kazala: "Ko vam bude pricao da je Vjerovjesnik sallallahu alejhi 
ve sellem. mokrio stojeci, nemojte mu vjerovati. On je mokrio 
samo klececi." 73 Od Huzejfe, radijallahu anhu, prenosi se da je 
kazao: "Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, je dosao do 
smetljista i mokrio stojeci. Donio sam mu vodu, potom se od 
njega udaljio. On me zovnuo da stojim iza njegovih leda kako bih 
ga zaklonio. Kada je zavrsio, uzeo je abdest potiruci po 
mestvama." 74 Ucenjaci smatraju da je Aisa, radijallahu anhu, u 
pravu sa njene tacke gledista, zato sto ona prenosi ono sto je 
ona vidjela u kuci, dok se iz Huzejfinog hadisa vidi da je to bilo 
vani, gdje su bili samo Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, i 
on. Razlicito postupanje Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve 
sellem, ukazuje da je dozvoljeno mokrenje i na jedan i na drugi 
nacin, pod uslovom da smo sigurni da se necemo uprskati 



70 Muslim, 370 i Et-Tirmizi, 90 

71 Nejlul-Evtar, 99. str 

72 Buhari, 144 i Muslim, 264. 

73 Hadis jesahih. Et-Tirmizi, 12. 

74 Buhari, 224 i Muslim, 273. 
mokracom. Neki ucenjaci smatraju da je ipak bolje cucnuti 
prilikom mokrenja i to iz najmanje dva razloga: 

• manja je mogucnost da se pri mokrenju onecistimo 

• posto nevjernici uglavnom mokre stojeci, bilo bi 
dobro da se i u tome razlikujemo od njih 

6. Da se ocisti lijevom rukom poslije nuzde, jer Poslanik, 
sallallahu alejhi ve sellem, kaze: "Neka niko od vas dok mokri 
desnom rukom ne dodiruje svoj polni organ i neka se poslije 
nuzde ne brise desnom rukom. U drugom hadisu se od Aise, 
radijallahu anha, prenosi da je Poslanik, sallallahu alejhi ve 
sellem, rekao: "Deset stvari su urodena svojstva (fitra): 
podrezivanje brkova, pustanje brade, upotreba misvaka, ciscenja 
nosa vodom, podrezivanje nokata, pranje nogu izmedti prstiju, 
cupanje dlaka ispod pazuha, uklanjanje dlaka sa stidnih mjesta, 
pranje vodom poslije nuzde." 76 

7. Da iz zahoda izlazi desnom nogom, izgovarajuci : 
„Gufraneke" (Tvoj oprost trazim - Allahu.) 77 



75 Buhari, 153 i Muslim, 268. 

76 Muslim, 261. 

77 Hadis je sahih. Ebu-Davud, 30 i Et-Tirmizi, 7. Priprema i Obrada www.tewhid.ucoz.net
  
Iz knjige: "NAMAZ U ISLAMU - OD ABDESTA DO ZIKRA 
STUDIO-TEWHID-
https://www.facebook.com/studio.tewhid
Category: Fikh | Added by: studio-tewhid (2014-04-03)
Views: 448 | Rating: 0.0/0
Total comments: 0
Name *:
Email *:
Code *:
NAMAZ
Facebook-tewhid
kur'an
tags