Prilikom obavljanja nuzde treba se pridrzavati slijedecih
pravila (adaba):
1. Kada se pode u nuznik ne nositi sa sobom nista na
cemu ima napisana rijec Allah ili ajeti iz Kur'ana, jer se prenosi
da bi Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, nosio prsten na
kome je bilo ugravirano Muhammed Allahov poslanik i da ga je,
kada bi htio uci u zahod, skidao. 68
2. Pri ulasku u zahod zakoraciti lijevom nogom i to nakon
sto se prouci:
" Bismillah! Allahumme inni euzu bike minel-hubusi vel-habaisi."
(U ime Allaha! Allahu, utjecem Ti se od necisti i prljavstine ili od
muskih i zenskih dzina). Buhari navodi da je Allahov Poslanik,
sallallahu alejhi ve sellem, prije ulaska u zahod ucio navedenu
dovu. 69 Ovako treba da postupe i musko i zensko.
3. Prilikom obavljanja nuzde treba sutjeti. Prenosi se od
Ibn-Omera, radijallahu anhu, da je prosao neki covjek pored
Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, dok je on,
obavljao potrebu (nuzdu) i nazvao mu selam na sto mu Poslanik
68 Hadis je hasen. Et-Tirmizi, 1746.
69 Buhari, 142 i Muslim, 375
ne odgovori. 70 Ovaj hadis ukazuje na pokudenost spominjanja
Allahovog imena u stanju obavljanja nuzde, pa makar se radilo o
vadzibu kao sto je uzvracanje na selam. Musliman ne zasluzuje
odgovor u ovom stanju. 71
4. Da postuje kiblu tako sto joj se nece okretati ni sprijeda
ni ledima nego ce se okrenuti tako da mu ona bude s desne ili
lijeve strane, osim u slucaju kad je zaklonjen od kible necim u
neposrednoj blizini. Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem,
je rekao: "Nemojte se pri obavljanju velike i male nuzde okretati
prednjom i zadnjom stranom prema kibli." 72
5. Da bez nuzde ne mokri stojeci, jer postoji mogucnost
prskanja mokracom. Od Aise, radijallahu anha, prenosi se da je
kazala: "Ko vam bude pricao da je Vjerovjesnik sallallahu alejhi
ve sellem. mokrio stojeci, nemojte mu vjerovati. On je mokrio
samo klececi." 73 Od Huzejfe, radijallahu anhu, prenosi se da je
kazao: "Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, je dosao do
smetljista i mokrio stojeci. Donio sam mu vodu, potom se od
njega udaljio. On me zovnuo da stojim iza njegovih leda kako bih
ga zaklonio. Kada je zavrsio, uzeo je abdest potiruci po
mestvama." 74 Ucenjaci smatraju da je Aisa, radijallahu anhu, u
pravu sa njene tacke gledista, zato sto ona prenosi ono sto je
ona vidjela u kuci, dok se iz Huzejfinog hadisa vidi da je to bilo
vani, gdje su bili samo Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, i
on. Razlicito postupanje Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve
sellem, ukazuje da je dozvoljeno mokrenje i na jedan i na drugi
nacin, pod uslovom da smo sigurni da se necemo uprskati
70 Muslim, 370 i Et-Tirmizi, 90
71 Nejlul-Evtar, 99. str
72 Buhari, 144 i Muslim, 264.
73 Hadis jesahih. Et-Tirmizi, 12.
74 Buhari, 224 i Muslim, 273.
mokracom. Neki ucenjaci smatraju da je ipak bolje cucnuti
prilikom mokrenja i to iz najmanje dva razloga:
• manja je mogucnost da se pri mokrenju onecistimo
• posto nevjernici uglavnom mokre stojeci, bilo bi
dobro da se i u tome razlikujemo od njih
6. Da se ocisti lijevom rukom poslije nuzde, jer Poslanik,
sallallahu alejhi ve sellem, kaze: "Neka niko od vas dok mokri
desnom rukom ne dodiruje svoj polni organ i neka se poslije
nuzde ne brise desnom rukom. U drugom hadisu se od Aise,
radijallahu anha, prenosi da je Poslanik, sallallahu alejhi ve
sellem, rekao: "Deset stvari su urodena svojstva (fitra):
podrezivanje brkova, pustanje brade, upotreba misvaka, ciscenja
nosa vodom, podrezivanje nokata, pranje nogu izmedti prstiju,
cupanje dlaka ispod pazuha, uklanjanje dlaka sa stidnih mjesta,
pranje vodom poslije nuzde." 76
7. Da iz zahoda izlazi desnom nogom, izgovarajuci :
„Gufraneke" (Tvoj oprost trazim - Allahu.) 77
75 Buhari, 153 i Muslim, 268.
76 Muslim, 261.
77 Hadis je sahih. Ebu-Davud, 30 i Et-Tirmizi, 7. Priprema i Obrada www.tewhid.ucoz.net
Iz knjige: "NAMAZ U ISLAMU - OD ABDESTA DO ZIKRA
STUDIO-TEWHID-
https://www.facebook.com/studio.tewhid
|