Main » Articles » Fikh |
PROPISI UZIMANJA MESHA PO MESTVAMA
Uzimanje mesha po mestvama je olakšica za koju se uvjetuje slijedeće: -da se mestve obuku na abdest; -da pokrivaju noge do iza članka; -da budu mestve halal za nositi, tj. da nisu ukradene ili od svile i sl.; -da su čiste; -da nisu prozirne tako da od prozirnosti izgledaju poput same kože tijela; -da stoje same po sebi, a šejhul-islam Ibn Tejmijje kaže da ovaj uvjet imam Ahmed ne navodi; -da se u njima može hodati kako je i uobičajeno; -obaveza je potrati gornji dio mestvi jedanput. Šta kvari mesh Mesh kvari sve što obavezuje na gusul (kupanje), kada se otkrije dio noge koji je obaveza pokriti, a otkrivanje jedne noge po većini islamskih učenjaka je poput otkrivanja obje. Gubljenje abdesta obavezuje na uzimanje novog mesha. Vrijeme trajanja mesha je ustanovljeno hadisom koji prenosi Ali ibn Ebi Talib: "Ustanovio je Allahov Poslanik (trajanje mesha) za musafira tri noć i i tri dana, a za onoga koji je u svom mjestu noć i dan.” (Bilježi Imam Muslim) Početak trajanja mesha računa se od prvog gubljenja abdesta nakon oblačenja mestvi,a ne odmah po oblačenju. U Sunenu je zabilježen slijedeći hadis: "Kada neko od vas abdesti i obuče mestve, ako hoće neka uzima mesh po njima i neka klanja, ne skidajući ih osim radi (kupanja od) dženabeta.” (Bilježe Darekutni i Hakim koji kaže da je hadis vjerodostojan) Po čarapima se može uzimati mesh ako su čvrste i neprovidne, bile od pamuka ili vune, samo ako ne spadaju s nogu. Po čarapama koje su providne tako da se vidi koža meshne vrijedi i abdest nije ispravan. Mesh se uzima s gornje strane čarapa, počevši od prstiju pa na više. Zabilježeno je od deveterice ashaba da su uzimali mesh po čarapama i to se smatra validnim Ibn Tejmijje, a Ibnul-Kajjim u djelu Tahzibu-s-sunen navodi da je to najispravniji stav. Mesh po zavoju Mesh se po zavoju može uzimati pri kupanju i pri abdestu i ne uvjetuje se da je zavoj stavljen dok se bilo pod abdestom, kao što je slučaj sa meshom po mestvama. Ako je zavoj već i od nužne potrebe, u čini se mesh a onda tejemum po višku. Mesh po zavoju se razlikuje od mesha po mestvama u slijedećem: -obavezno je protrati cjelokupan zavoj; -mesh po zavoju nije vremenski ograničen; -može se uzimati u slučaju dženabeta. Takođe, mesh po zavoju je obaveza, kako navodi većina uleme. Ako se svuče zavoj sa rane ili zacijeli rana, tada više ne vrijedi uzimanje mesha. Allah o tome najbolje zna. Autor: Abdurrahman b. Abdilkerim el-Ubejjid Izvor: Načela islamskog življenja
| |
Views: 475 | |
Total comments: 0 | |