بسم الله الرحمن الرحيم
Bismil-lahir-Rahmanir-RahimDa,slušanje muzike je haram.
Uzvišeni Allah u Kur'anu je zabranio muziku riječima: "Ima ljudi koji kupuju lehvel hadis, da bi neznajući (koliki je to grijeh) s Allhova puta odvodili." (Prijevod značenja Kur'ana,Lukman,6.)
Od Ebu el-Bekerija se prenosi da je rekao: "Upitan je Ibn-Mesud za ovaj ajet, pa je odgovorio: "Tako mi Onoga, osim kojeg drugog boga nema, (ovu zakletvu je poniovio tri puta), lehvel hadis to je muzika." (Taberi i Hakim).
Ovu predaju vjerodostojnom smatraju imam Hakim,Zehebi i Ibn-Kajjim.
Nema dvojbe da je Ibn-Mesud najučeniji ashab i da je najbolje poznavao komentare Allahovih ajeta.On se ne zaklinje Allahom osim kada je uistini ubjeđen u ono što govori.
Od Seida Ibn-Džubejra se prenosi da je Ibn-Abbas za ajet: "Ima ljudi koji kupuju lehvel-hadis ..."rekao: "To je muzika." (Vjerodostojna predaja, Bejheki i Ibn-Ebi-Šejbe).
Poznato je da je Ibn-Abbas tumač Kur'ana, kojeg je Poslanik, sallallahu alejhi ve selleme, jedne prilike privio na svoje grudi i rekao: "Allahu moj poduči ga mudrosti (Sunnetu) i tumačenju Kur'ana. (Buhari i Muslim).
Dakle,ovo je tumačenje citiranog ajeta od dva najučenija ashaba koji su prisustvovali spuštanju Objave.
Od oca Ebi-Zabijana se prenosi da je poznati ashab Džabir zaajet: "Ima ljudi koji kupuji lehvel-hadis..."rekao:"To je muzika i slušanje muzike." (Taberi).
Ibn-Omer, također, kaže: "lehvel-hadis, to je muzika." (Tefsir Kurtubija).
Brojni tabiini smatraju da se ovaj hadis odnosi na muziku,kao:
Mudžahid,Ikrime,Ataa,Hasan el-Basri,Seid Ibn-Džubejr, Mekhul,Amr b.Šuajb i drugi. (Taberi, Ibn-Ebi-Hatim i Ibn-Kesir).
Imam el-Buhari biljezi u svome Sahihu od Ebi Musaa el-Ešarija da je Poslanik, sallallahu alejhi ve selleme, rekao: "Zaista će se pojaviti ljudi iz moga ummeta koji će dozvoljavati nemoral, svilu, alkohol i muzičke instrumente. Zadesit će ih strašna noć, Allah će brdo na njih strovaliti, a od nekih će načiniti izobličene majmune i svinje do Sudnjega dana."
U predaji kod Ibn Madže stoji: "Pojavit će se ljudi iz moga ummeta koji će piti alkohol, nazivajući ga drugim imenima, a povrh njihovih glava bit će svirke (muzičkih instrumenta) i pjevačica. Allah će ih izobličiti, načinivši od njih majmune i svinje."(El-Buhari, str. 1218-1219, br. had. 5590, Ebu Davud, 2/762-763, br. had. 3407, Ibn Madže, 3/317, br. had. 3263, el-Bejheki u "El-kubra",10/373, br. had. 20988 i u "Eš-Šuab", 4/282,br.had.5115,et- Taberani u "El-kebir",3/319-320,br.had.3417, i u "Musneduš-Šamijjine",1/334, br. had. 588,Ibnu Hibban u svome Sahihu,15/154, br. had.6754. Ibnu Ebi Šejbe,8/107, br.had.4810 i Ibn Asakir,24/66, br.pog.25.)
Složni su islamski učenjaci da su razvrat,svila (za muškarce) i alkohol zabranjeni.
Uz ove najstrožije zabrane Poslanik,sallallahu alejhi we selleme , pominje i muzičke instrumente, koji imaju isti propis (hukm). Ovaj hadis je najjasniji i najispravniji dokaz iz Sunneta Poslanika da je muzika haram. ( Vidjeti: Fethul-bari,11/181.)
Ibn Hadžer el-Askalani u komentaru ovoga hadisa navodi: "Ovo je opasna prijetnja onima koji budu odobravali ono što je Allah zabranjenim učinio, mijenjajući imena tim zabranjenim stvarima."
Ko želi o pširnije o zabrani muzike neka pogleda knjigu: Stav islama o brijanju brade,pušenju i muzici.
____________________________________
odgovorio Mr. Safet Kuduzović (20.09.2004)