Main » Articles » Muzika U Islamu |
1 – Imam Ebu Hanife kaže: "Slušanje muzike je zabranjeno i grijeh prema Allahu." Ovo je također mišljenje svih učenjaka Kufe: Sufjana, Hammada, Ibrahima, Eš-Šabija i nije poznat niko od učenjaka Basre da kaže suprotno. [1]
2 – Navodeći osobe od kojih se ne prima svjedočenje veliki hanefijski pravnik el-Kasani kaže: "Onaj ko svira sa tamburom gubi zvanje pravednog i nepristrasnog, jer to nije halal (dozvoljeno) ni u kom slučaju. [2]
3 – Pitan je Imâm Malik, šta od muzike odobrava stanovnicima Medine? Pa je odgovorio: "To kod nas čine (slušaju muziku) samo veliki grješnici. [3]
4 – Imam Eš-Šafi'i kaže: "Ako vlasnik robinje, sazove ljude da slušaju njeno pjevanje on je bezobraznik od koga se ne prima svjedočenje. [4]
5 – Prenosi se od Abdullaha, sina imama Ahmeda da je rekao: "Pitao sam oca o muzici pa je rekao: Od nje klija licemjerstvo u srcu, a potom je spomenuo riječi Imâma Malika koji je rekao da muziku slušaju samo veliki grješnici." Također Imâm Ahmed kaže: "Ko vidi muzičke instrumente, kao tamburu i slično, neka je slomi ako zato ima mogućnosti. [5]
6 – Šejhul-Islam Ibn Tejmijja kaže: "Složni su imami sva četiri mezheba da je muzika haram. [6]
7 – Ibnul Kajjim veli: "Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, je zabranio muzičke instrumente." [7]
8 – Ibn Salah navodi: "Ovo slušanje (tj. muzike) je haram, po saglasnosti svih muslimana." [8]
9 – Imam Et-Taberi kaže: "Složni su učenjaci da je muzika zabranjena." [9]
10 – El-Mehasibi kaže: "Muzika je haram kao lešina, haram je sviranje i slušanje muzike." [10]
11 – Imam En-Nehhas kaže: "Muziku zabranjuje Kur'ân i Sunnet.” [11]
12 – Ebu 'Amr Ibnus-Salah potvrđuje riječi et-Taberija: "Složni su islamski učenjaci (el-idžma') da su def, frula i svirka općenito haram." [12]
13 – El-Fadl Ibn 'Ijad kaže: "Muzika je put ka nemoralu." [13]
14 – El-Kafal konstatuje: "Ne prima se svjedočenje onoga ko svira i igra." [14]
15 – Ibrahim Ibn Mes'ud kaže: "Muzika je batil (ništavna), a batil vodi Džehennemu." [15]
16 – Ed-Dahhak kaže: "Muzika je otvor kroz koji se prosipa imetak, izaziva srdžba Allaha i zarobljenost srca." [16]
17 – `Abdurrahmân Es-Sa'di kaže: "Muzika i muzički instrumenti su haram, za što postoje šerijatski dokazi, i učenjaci su je također zabranili i upozorili na njenu opasnost." [17]
18 – Ibn Sâlih El-'Usejmîn je rekao: "Slušanje muzike je, bez imalo sumnje haram, a prenosi se od ashaba i tabi'ina da su je smatrali uzrokom licemjerstva u ljudskim srcima." [18]
19 – Ibn Bâz kaže: "Slušanje muzike je haram, i za to postoje dokazi u Kur'ânu i Sunnetu. Onaj ko odobrava muziku i izdaje takve fetve govori o Allahu bez znanja i bit će pitan za to." [19]
20 – Šejh El-Albânî kaže: "Znaj dragi brate, da su hadisi Poslanika sallallahu alejhie sellem, koji zabranjuju muziku mnogobrojni. Ima ih preko deset i preneseni su od Poslanika, sallallahu alejhi we sellem, pouzdanim putevima. [20]
[1] "Ruhul me'ani", 21/68-69
[2] Bidaius-sanai 5/403 od Imâma el-Kasanija.
[3] Bilježi el-Hallal u "El-emru", str. 158 i el- Dževzi u "El-telbisu", str. 244. Sa ispravnim lancem prenosilaca. Vidi "Et-tahrim", str. 99-100. Da muziku slušaju samo veliki griješnici kaže i Imâm Ibnul-Munzir a bilježi El-Hallal, na str. 158.
[4] Bilježi el-Bejheki 10/377 i 380 i u "Šu'abul-iman", 4/282, br. Pred. 5113. Da Imâm Eš-Šafi'i od ovakvog nije primao šehadet navodi i Šejhul-islam u svojim fetvama, 30/116.
[5] Bilježi El-Hallil u "El-emru", str. 136 sa ispravnim lancem prenosilaca, a navodi je i el-Dževzi u "El-Hukm", str. 14. Vidi "Hukmul-gina", str. 84.
[6] "Medžmu'atul-fetava”, 11/291 i 11/313.
[7] "Igasetul-lehfan", 1/261 od Ibnu-Kajjima.
[8] "El-ginau fil-islam", str. 199 od Alije el-'Amilija.
[9] Ibid.
[10] Ibid.
[11] Ibid.
[12] "Hukmul-islami fil-gina", str. 13. Uzeto iz Hukmul-gina str. 84.
[13] Bilježi el-Bejheki u "Eš-šu'ab”, 4/280, br. hadisa 5107. Slično ovome kaže i Jezid Ibnul-Velid, ibid br. Hadisa 5108.
[14] "El-ginau fil-islam", str. 199.
[15] Ibid, uziman iz Hukmul-gina fil-islam str. 84-85.
[16] "Ruhul- me'ani", 21/28.
[17] "E-fetavas-Sa'dijje", str. 450-451.
[18] "Fetava šejh Ibnu Salih el-'Usejmin", 2/929.
[19] "Fetava islamijje", 2/307-308.
[20] "Tahrimu Alatit-tareb", str. 36. | |
Views: 741 | |
Total comments: 0 | |