Main » Articles » Namaz U Islamu

CIME SE POSTIZE CISTOCA?
Cistoca se postize sa dvije stvari: 

1. Prirodnom vodom 

Ona ima sve prirodne osobine tako da sa njom nije 
pomijesano bilo sta sto se u njoj obicno ne nalazi, svejedno bilo 
to necisto ili cisto. U takvu vodu se ubrajaju:bunarska voda, voda 
sa izvora, kisnica, rijecna voda, otopina snijega i morska slana 
voda. 
U torn smislu, Uzviseni kaze: 

"/ Mi s neba cistu vodu spustamo. " (El-Furkan, 48.) 

Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: 
"Voda je cista, osim ako se uprlja necim necistim pa promijeni 
miris, okus i boju." 3 

2. Cistom povrsinom zemlje 

Tj. cistim zemljinim tlom u vidu praha, pijeska, kamena i 
slanace (onog sto se racuna kao zemlja), jer je Allahov Poslanik, 
sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Cistom zemljom musliman bi 
se mogao cistiti i kad ne bi imao vode deset godina. Kada nade 
vodu, neka se njom opere." 4 



3 Ibn-Madze, 521 ; Bejhaki, Es-sunenul-kubra, 1/260. Albani kaze da je daif, Daiiful-dzami'i, 5899. 
Ulema se slozila da je njegovo znacenje ispravno. 
Tuhfetul -esraf, 4/164 

4 Hadis je sahih. Sahihul- dzami'i, 3861 ; Ebu-Davud, 357; Et-Tirmizi, 124. 

Osnovno ciscenje se ostvaruje uklanjanjem fizicke 
prljavstine (materije koje su sa serijatskog stanovista neciste) 
cistom vodom sa odjece, tijela i mjesta gdje se klanja. 

Vjersko ciscenje od apstraktne necistoce (tj. onog sto je 
tako serijatski definisano), (dzunupluk, vrsenje velike i male 
nuzde...) postize se uzimanjem abdesta ili kupanjem. 



VRSTE VODA 

Ovdje treba napomenuti da sa serijatskog stanovista 
imamo vise vrsta voda: 

1. cista voda (tahuur), a to je izvorska voda, kisnica, 
tekuca voda, otopina od snijega, stajaca voda, bunarska i 
morska slana voda. Sva ulema je suglasna (idzma'a) da su ovo 
ciste vode i da se njima postize serijatska cistoca - taharet, cak i 
onda kada promijeni svoj miris zbog dugog stojanja ili zbog 
proticanja preko cistih materija kao sto je zemlja, prasina, blato, 
lisce itd. 

Isto tako, ako se cista voda pomijesa sa uljem ili necim 
slicnim sto se u njoj nece rastvoriti, ona ostaje i dalje upotrebljiva 
za serijatsko ciscenje. Propis je isti i kada se pomijesa sa malim 
kolicinama cistih tvari, kao sto su tecni mirisi. 



U ciste (tahuur) vode spada i voda koristena za: 

a) otklanjanje fizicke necistoce ako time ne promijeni svoje 
osobine. 
b) voda koristena za abdest i gusul. 

2. necista voda (nedzis), a to je svaka voda koja promijeni 
jednu od svojih osobina (ukus, miris i boju) zbog mijesanja sa 
necistim materijama sa serijatskog stanovista, kao sto je voda 
koristena u odstranjivanju fizicke necistoce i time promijenila 
neku od svojih osobina, npr.: pranje djecije garderobe od 
mokrace i izmeta. 

3. cista, ali ne i cisteca voda (tahir) a to je voda koja se 
pomijesa sa cistim tvarima koje prevladaju njene osobine do te 
mjere da se vise ne zove vodom, kao caj, kahva, sok itd. 
Medutim, ispravno misljenje je da su samo dvije vrste vode, a 
ova treca vrsta ona u osnovi i nije vise voda, te ju je i suvisno 
ubrajati u vodu. 

Neki ucenjaci pod ovu vrstu ubrajaju i koristenu vodu pri 
abdestu ili kupanju, sto je neispravno misljenje jer cistoca i 
necistoca su serijatski propisi koji se ne mogu ustanoviti bez 
dokaza, a u svjetlu dokaza nalazimo samo dvije prve vrste vode. 



Kada necista voda postaje cista: 

Prema jacem (radzih) misljenju islamske uleme, sto je 
stav imama Ahmeda, da necista voda postaje cista kada nestane 
onih osobina zbog kojih smo je ocijenili kao necistu, bilo 
odlijevanjem dijela zaprljane vode ili dodavanjem velike kolicine 
ciste vode, ili da promjena ukusa, mirisa ili boje nestane sama ili 
filtriranjem bez obzira da li se radilo o velikoj ili maloj kolicini 
vode, jer uspostavljanje serijatskog propisa zavisi od njegovog 
uzroka. Zbog toga kazemo da je voda necista kada je prisutan 
uzrok njene necistoce, tj. promjena ukusa, mirisa ili boje 

 

prljavstinom, kao sto kazemo da je voda cista kad te promjene 
nestane. 5 



Sta se smatra necistim? 

Necistim se smatra sve sto izade iz dva ljudska otvora: 
izmet, mokraca, mezija, vedija i si; zatim mokraca, balega i izmet 
svih zivotinja cije je meso zabranjeno jesti; zatim krv, gnoj i ono 
sto se povrati u slucaju da toga ima puno, te sve od uginulih 
zivotinja, osim koze ako se uzme i ustavi i tako ocisti, jer je 
Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Svaka koza 
je cista ako se ustavi." 6 

Koza zivotinja cije je meso zabranjeno jesti nije dozvoljena 
ni nakon sto se ustavi, jer je njena osnova necista, dok koza 
uginulih zivotinja cije se meso u osnovi moze jesti ako je zaklano 
na propisan nacin, cista je ako se ustavi. 

Sperma je u osnovi cista, iako je od stvari koje je potrebno 
odstraniti. Njen izlazak povod je nuznosti kupanja. Ona se moze 
odstraniti sa odjece pranjem vodom ili suhim istiranjem 7 



5 , Abdu-Rahman b. Nasir es-Sa'dii, Nejlul-fikhi bi akrebit-turuki ve ejseril-esbabi str. 13-20 

6 Muslim, 366 ; Ebu-Davud, 4123; Et-Tirmizi, 1728. 

7 Fetve Stalne komisije, 5/281 . 
Priprema i Obrada www.tewhid.ucoz.net
  
Iz knjige: "NAMAZ U ISLAMU - OD ABDESTA DO ZIKRA 
STUDIO-TEWHID-
https://www.facebook.com/studio.tewhid
Category: Namaz U Islamu | Added by: studio-tewhid (2014-04-03)
Views: 1087 | Rating: 0.0/0
Total comments: 0
Name *:
Email *:
Code *:
NAMAZ
Facebook-tewhid
kur'an
tags