Nije zabiljezen nijedan pouzdan i jasan rivajet da je Allahov
Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, cinio sa ashabima zajednicki
dzematski zikr, niti bilo ko iz najboljih generacija ili uleme kroz
dugi niz stoljeca.
Sejhul-lslam, govoreci o zikru nakon namaza, kaze: "Nema
niko pravo da uvede nesto od dova i zikrova nakon namaza osim
onoga sto se navodi u Sunnetu, jer se to smatra uvedenim
stvarima u vjeri, a Allah, dzelle se'nuhu, to nije dozvolio.
Zajednicki zikr je zapostavljanje Sunneta Allahovoga
Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem. A njime bivaju ometani oni
koji zakasne na namaz. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je
to strogo zabranio.
Nije preneseno u hadisima da je Poslanik, sallallahu alejhi
ve sellem, dizao svoje ruke u dovi na kraju namaza. Vidimo da
dzematlije aminaju za imamom, ali ne cuju njegovu dovu, a amin
(Boze uslisaj) se kaze na kraju dove kada se zna i cuje sta se
dovi.
Potiranje lica nakon dove poslije namaza takoder nije
Poslanikov, sallallahu alejhi ve sellem, Sunnet. A tako ni ucenje
El-Fatihe nakon svega toga nije zabiljezeno u hadiskim
zbirkama. Ovakav zikr vodi ka spajanju tarda i sunneta (podne,
aksama, jacije i dzume-namaza), a Poslanik, sallallahu alejhi ve
sellem, je to zabranio.
Sejhul - Islam Ibn-Tejmijje kaze: "Sunnet je rastaviti
propisane od dobrovoljnih namaza, jer se prenosi od Poslanika,
sallallahu alejhi ve sellem, u ispravnim predajama da je zabranio
spajanje (fard) namaza sa (sunnet) namazom, osim ako se
izmedu njih nesto progovori ili se klanjac pomjeri s mjesta. 210
Muavija, radijallahu anhu, kaze da je to Poslanik, sallallahu alejhi
2M Vidi: Svojstva Poslanikovog namaza, str.182.
ve sellem, naredio da ne spajamo namaz sa drugim namazom
osim da izmedu toga progovorimo ili izademo. 211 S obzirom na
ovo, ocita je greska klanjaca koji spajaju sunnete sa selamom
fard-namaza, ne osvrcuci se na zabranu Allahovog Poslanika,
sallallahu alejhi ve sellem.
Suprotno je praksi Allahovog poslanika, sallallahu alejhi ve
sellem, da se iza sunneta zikri, jer se u osnovi oni klanjaju kod
kuce. Uvodenje u obicaj onoga sto nije radio Poslanik, sallallahu
alejhi ve sellem, ili mjenjanje njegova Sunneta je uvodenje u
vjeru necega sto nije u osnovi propisano, a to je zabranjeno.
Propisano je dizanje glasa uceci zikr poslije farz-namaza
(svakom klanjacu za sebe) , po onome sto je ispravno preneseno
od Ibn-Abbasa, radijallahu anhu, koji je rekao: 'U vrijeme
Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, ljudi su podizali glas pri
zikru nakon zavrsetka ljudi sa farz - namazom.' Isto je tako
rekao:'Znao sam po tome - kada bih cuo - da su zavrsili sa
namazom.' 212
Ovim se ne ometaju u namazu oni koji su kasnije prispjeli u
dzemat niti to pometa one koji zikre, jer se glasovi pomjesaju, pa
se ne raspoznaju, te se cuje nesto slicno zujanju koje ne ometa
klanjace i ucace.
211 Muslim, 883.
212 Fetve Stalne komisije, 7/116. Priprema i Obrada www.tewhid.ucoz.net
Iz knjige: "NAMAZ U ISLAMU - OD ABDESTA DO ZIKRA
STUDIO-TEWHID-
https://www.facebook.com/studio.tewhid
|