Main » Articles » Namaz U Islamu

DA LI SE ZIKR UCI ZAJEDNICKI ?
Nije zabiljezen nijedan pouzdan i jasan rivajet da je Allahov 
Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, cinio sa ashabima zajednicki 
dzematski zikr, niti bilo ko iz najboljih generacija ili uleme kroz 
dugi niz stoljeca. 

Sejhul-lslam, govoreci o zikru nakon namaza, kaze: "Nema 
niko pravo da uvede nesto od dova i zikrova nakon namaza osim 
onoga sto se navodi u Sunnetu, jer se to smatra uvedenim 
stvarima u vjeri, a Allah, dzelle se'nuhu, to nije dozvolio. 

Zajednicki zikr je zapostavljanje Sunneta Allahovoga 
Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem. A njime bivaju ometani oni 
koji zakasne na namaz. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je 
to strogo zabranio. 

Nije preneseno u hadisima da je Poslanik, sallallahu alejhi 
ve sellem, dizao svoje ruke u dovi na kraju namaza. Vidimo da 
dzematlije aminaju za imamom, ali ne cuju njegovu dovu, a amin 
(Boze uslisaj) se kaze na kraju dove kada se zna i cuje sta se 
dovi. 

Potiranje lica nakon dove poslije namaza takoder nije 
Poslanikov, sallallahu alejhi ve sellem, Sunnet. A tako ni ucenje 
El-Fatihe nakon svega toga nije zabiljezeno u hadiskim 
zbirkama. Ovakav zikr vodi ka spajanju tarda i sunneta (podne, 
aksama, jacije i dzume-namaza), a Poslanik, sallallahu alejhi ve 
sellem, je to zabranio. 

Sejhul - Islam Ibn-Tejmijje kaze: "Sunnet je rastaviti 
propisane od dobrovoljnih namaza, jer se prenosi od Poslanika, 
sallallahu alejhi ve sellem, u ispravnim predajama da je zabranio 
spajanje (fard) namaza sa (sunnet) namazom, osim ako se 
izmedu njih nesto progovori ili se klanjac pomjeri s mjesta. 210 
Muavija, radijallahu anhu, kaze da je to Poslanik, sallallahu alejhi 



2M Vidi: Svojstva Poslanikovog namaza, str.182. 
ve sellem, naredio da ne spajamo namaz sa drugim namazom 
osim da izmedu toga progovorimo ili izademo. 211 S obzirom na 
ovo, ocita je greska klanjaca koji spajaju sunnete sa selamom 
fard-namaza, ne osvrcuci se na zabranu Allahovog Poslanika, 
sallallahu alejhi ve sellem. 

Suprotno je praksi Allahovog poslanika, sallallahu alejhi ve 
sellem, da se iza sunneta zikri, jer se u osnovi oni klanjaju kod 
kuce. Uvodenje u obicaj onoga sto nije radio Poslanik, sallallahu 
alejhi ve sellem, ili mjenjanje njegova Sunneta je uvodenje u 
vjeru necega sto nije u osnovi propisano, a to je zabranjeno. 

Propisano je dizanje glasa uceci zikr poslije farz-namaza 
(svakom klanjacu za sebe) , po onome sto je ispravno preneseno 
od Ibn-Abbasa, radijallahu anhu, koji je rekao: 'U vrijeme 
Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, ljudi su podizali glas pri 
zikru nakon zavrsetka ljudi sa farz - namazom.' Isto je tako 
rekao:'Znao sam po tome - kada bih cuo - da su zavrsili sa 
namazom.' 212 

Ovim se ne ometaju u namazu oni koji su kasnije prispjeli u 
dzemat niti to pometa one koji zikre, jer se glasovi pomjesaju, pa 
se ne raspoznaju, te se cuje nesto slicno zujanju koje ne ometa 
klanjace i ucace. 



211 Muslim, 883. 

212 Fetve Stalne komisije, 7/116. Priprema i Obrada www.tewhid.ucoz.net
  
Iz knjige: "NAMAZ U ISLAMU - OD ABDESTA DO ZIKRA 
STUDIO-TEWHID-
https://www.facebook.com/studio.tewhid
Category: Namaz U Islamu | Added by: studio-tewhid (2014-04-03)
Views: 663 | Rating: 0.0/0
Total comments: 0
Name *:
Email *:
Code *:
NAMAZ
Facebook-tewhid
kur'an
tags