Primjetno je u zadnje vrijeme u Ijetnom periodu da neki
klanjaju jaciju namaz sat i po nakon aksama. To pravdaju
cinjenicom dajejacija kasno i da je razlika u zimskom periodu ta
po kojoj se ravnaju i Ijeti. Neki opet govore da nestanak crvenila
na horizontu nije tako jasan Ijeti, kao sto je u zimskom periodu,
pa se onda vracaju onome sto je jasno, u ovom slucaju
vremenskoj razlici izmedu aksama i jacije bez obzira na to sto
uslovi za nastup jacijskog vremena nisu ispunjeni.
Odgovor na spomenuti postupak je da su uslovi za
nastup namaskih vremena precizno utvrdeni hadisima i nije
dozvoljeno oslanjati se na vremenski proracun i porediti Ijetni
period sa zimskim. To vazi samo za mjesta gdje nastup
namaskog vremena nije moguce utvrditi na nacin kako je to
propisano hadisima, sto u nasem slucaju ne stoji. Mi smo
godinama klanjali jaciju kasno u Ijetnim nocima kako je
zabiljezeno u nasim vaktijama i znamo da je razlika izmedu
aksama i jacije Ijeti oko dva sata, a zimi oko sat i po vremena.
Ljetni i zimski period nisu isti i ne mogu se jedan sa drugim
porediti. Isto tako, nije nikakvo opravdanje sto je jacija kasno u
noc, da se trazi njeno klanjanje prije vremena, jer namaz prije
vremena nije vazeci. Ako se ulaze veci napor i trud, onda je i
sevab veci. Kod nas se nekada pricalo o "travnickoj jaciji" kroz
salu, koja sada kod nekih izgleda postaje zbilja. Namaz je nesto
najvaznije u islamu nakon izgovaranja kelimei sehadeta, pa
gledajmo kako cemo se prema njemu odnositi.
Priprema i Obrada www.tewhid.ucoz.net
Iz knjige: "NAMAZ U ISLAMU - OD ABDESTA DO ZIKRA
STUDIO-TEWHID-
https://www.facebook.com/studio.tewhid
|