Main » Articles » Namaz U Islamu

NACIN KLANJANJA NAMAZA PO SUNNETU
ALLAHOVOG POSLANIKA, sallallahu alejhi ve sellem 



Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kaze.: „Klanjajte kako mene 
vidite da klanjam!" 11 ° 

1. Da bi namaz bio primljen potrebno je ispravno uzeti 
abdest na nacin kako ga je naredio Allah, dzelle se'nuhu: 

„0 vjernici, kad hocete da namaz obavite, lica svoja i 
ruke svoje do iza lakata operite - a dio glava svojih potarite 
- I noge svoje do iza clanaka operite. A ako ste dzunupi, 
onda se okupajte, a ako ste bolesni Hi na putu, Hi ako ste 
izvrsili phrodnu potrebu, Hi ako ste se sastajali sa zenama, a 
ne nadete vode, onda rukama svojim cistu zemlju dotaknite i 
njima preko lica svojih i ruku svojih predite. Allah ne zeli da 
vam pricini poteskoce, vec zeli da vas ucini cistim i da vam 
blagodat svoju upotpuni, da biste bili zahvalni." 
(El Maide, 6.) 



Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kaze: 
„Allah nece primiti namaz obavljen bez (propisne) cistoce." 111 



110 Buhari, 631. 

111 Muslim, 224; Et-Tirmizi, 1 i Ibn-Madze, 272. 

 

2. Okretanje klanjaca kibli 

Kibla je pravac, ma gdje bili. Cijelim tijelom se okrecemo 
kibli namjeravajuci klanjanje namaza. Uzviseni kaze: 




"... / gdje god se nalazili, vi lica 
svoja prema toj strani okrenite." 

(El-Bekare, 150.) 



Poslanik, sallallahu alejhi ve 
sellem, u poduzem hadisu kaze: "... 
kada ustanes da klanjas upotpuni 
abdest, usmjeri se prema kibli, a 
potom donesi tekbir." 112 

Kada se nalazimo kod Ka'be i 
vidimo je, nuzno je da se tacno 
okrenemo prema njoj. Kada smo dalje 
i ne vidimo je ocima, onda cemo se 
okrenuti u pravcu Ka'be. 



3. Nijjet 



Nijjet je namjera srca i ne izgovara se jezikom, jer Poslanik, 
sallallahu alejhi ve sellem, nije nijjetio rijecima, a niti ashabi. On 
kaze: "Djela se cijene prema namjeri." 113 Sejhul Islam ibn- 
Tejmijje kaze: "Nijjet za abdest, gusul, tejemmum, namaz, 
hadzdz, zekat, iskupnine i ostale ibadete, ne donosi se rijecima 



112 Buhari, 6251 i Muslim, 397. 

113 Buhari 1, Muslim, 1907. 

 

.

vec srcem po konsenzusu islamskih ucenjaka. Nijjet rijecima je 
uvedena stvar u vjeri. Tako nesto nije nam preneseno od 
Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, niti od njegovih ashaba. 

Uprkos tome, ummet je danas uveliko iskusan ovom 
ruznom novotarijom." 114 

Ibn-Kajjim kaze: "Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve 
sellem, prilikom stupanja u namaz okrenuo se prema kibli i 
podigao ruke u visini usiju, 115 okrecuci dlanove sa rasirenim 
prstima prema kibli, izgovarajuci: .Allahu Ekber, ' a nije izgovarao 
nijjet u smislu: Nevejtu en usallije...,Nanijetio sam da klanjam 
tako i tako, ' okrecuci se prema kibli, cetiri rekata farza tog i tog, 
obavljajuci ih radi Allaha, kao imam ili pristajuci za ovim 
imamom! Nije izgovarao nijednu jedinu rijec od svega ovoga u 
svim njegovim namazima, od prvog do posljednjeg. Ashabi, 
radijallahu anhu, brizno su prenijeli od Poslanika, sallallahu alejhi 
ve sellem, sve njegove pokrete, zadrzavanja i polozaje u 
namazu, i podrhtavanje njegove brade (prilikom ucenja), pa cak 
da je samo jednom dok je klanjao drzao u narucju svoju unuku 
Umamu. Sve su to prenijeli i nista nisu previdjeli niti zanemarili, 
pa kako da se onda desi da citava ta skupina ashaba, koji su 
tako pomno pratili i prenosili sve detalje od prvog do posljednjeg, 
ostave ovaj vazan detalj, koji je simbol ulaska u namaz, a da ga 
ne spomenu. Tako mi Allaha, da je ijedna rijec prenesena od 
Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, o ovome (izgovaranju 
nijjeta) ashabi bi, bili prvi koji bi se za njom poveli i zurno se 
odazvali. " 116 

Veliki hanefijski ucenjak, Ibn-Ebil-'Izz, kaze: "Imami cetiri 
fikhsko-pravne skole su slozni da se nijjet donosi srcem i nije 
nam od njih preneseno da su trazili da se nijjeti rijecima." 



114 Vidi; Svojstva Poslanikovog namaza, str.17. 

115 Muslim, 391 

116 Es-salatu ve hukmu tarikiha, str. 267.-268. 
Sejh Ibn-Baz tvrdi slijedece: "Izgovaranje nijeta rijecima je 
novotarija, a sunnet Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, 
upucuje da se nijjet donosi srcem. 

Nema pouzdanih dokaza od Allahovog Poslanika, 
sallallahu alejhi ve sellem, niti od ashaba, niti od imama (prvih 
generacija) da su izgovarali nijjet rijecima." 117 



4. Pregrada (perda) 

Sunnet je postaviti perdu „sutru" ispred sebe kada se 
klanja, radilo se o imamu ili onome koji sam klanja. U hadisu od 
Ebu-Se'ida el-Hudrija stoji da je Poslanik, sallallahu alejhi ve 
sellem, rekao: "Ko bude klanjao, neka klanja prema perdi 
(pregradi) i neka joj se priblizi. Neka ne dozvoli nikome da prode 
izmedu njega i pregrade, a ako pokusa uprkos tome, neka mu 
zabrani koristeci silu, zaista je to sejtan." 118 

Ashabi Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, 
pridavali su veliku paznju koristenju zastora. Tako Enes, 
radijallahu anhu, kaze: "Nakon sto bi mujezin zavrsio sa 
aksamskim ezanom, ashabi Poslanika, sallallahu alejhi ve 
sellem, ustali bi trazeci stubove po mesdzidu da klanjaju 
usmjereni prema njima." 119 



117 Vidi: Svojstva Poslanikovog namaza; str.17. 

118 Buhari, 509 i Muslim, 505. 

119 Buhari, 837 i Muslim, 625. 

Pregrada imama je ujedno pregrada onima iza njega. 
Znaci, nema prepreke za prolazak ispred safova ljudi u dzematu 
kada postoji potreba za tim. 



5. Izgovaranje pocetnog tekbira „ALLAHU EKBER" 

Dokaz za to su rijeci Poslanika, sallallahu alejhi ve 
sellem,: "Kljuc namaza je cistoca (tj. biti pod abdestom). Namaz 
pocinje sa izgovaranjem tekbira (cime postaje zabranjeno sve 
sto nije u vezi sa namazom), a zavrsava se predavanjem selama 
(cime ponovo postaje dozvoljeno ono sto je klanjacu dok klanja 
bilo zabranjeno)" Isto tako, Poslanik, sallallahu alejhi ve 
sellem, kaze:"Nije ispravan namaz onoga ko se propisno ne 
abdesti, a potom ne kaze Allahu ekber." 121 

Pogled klanjaca treba biti usmjeren prema mjestu gdje se 
obavlja sedzda. Dokaz za to je hadis koji prenosi Aisa, 
radijallahu anha. Jedne prilike Aisa, radijallahu anha, pitala je 
Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, o okretanju (glave) u 
namazu, pa joj je odgovorio: "To je krada kojom sejtan krade od 
namaza klanjaca." 122 



6. Podizanje ruku prilikom tekbira 



120 Hadis je hasen-sahih. Et-Tirmizi, 3 i Ibn-Madze, 276. 

121 Hadis je sahih. Ebu-Davud, 857. 

122 Buhari, 751 i Ebu-Davud, 910. 

Okrenutih dlanova prema 
kibli treba dici ruke u visini ramena 
ili usiju prilikom izgovaranja 
pocetnog tekbira i tekbira za ruku' 
(pregibanja), te prilikom vracanja sa 
ruku'a i kod ustajanja sa prvog 
sjedenja. U torn smislu se od Ibn- 
Omera, radijallahu anhu, prenosi da 
je rekao: "Kada bi stao da klanja, 
Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve 
sellem, podigao bi ruke u visini 
ramena, a zatim izgovorio: Allahu 
ekber! 

Kada bi htio sageti se na ruku', 
opet bi ih isto tako podigao. To bi 
ucinio i kada bi digao glavu sa ruku'a, izgovorivsi 
limen hamideh! Rabbena ve lekel-hamd! 123 

Dizao bi ruke ispruzene, (tj. nije spajao prste niti ih je puno 
razdvajao). 124 

Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, ponekad bi 
dizao ruke u visini ramena, 125 ponekada u visini svojih usiju, 126 
tako da bi mu dlanovi bili u pravcu kible, a prsti ne bi bili 
sakupljeni, niti rasireni. Ovdje treba ukazati na jednu nepravilnu 
pojavu; naime, pojedini klanjaci, nakon dizanja ruku pri pocetnom 
tekbiru, spuste svoje ruke, pa ih potom stave jednu po drugoj. 
Ovo nema osnove u Sunnetu Poslanika, sallallahu alejhi ve 




"Semi'Allahu 



123 Buhari, 735 i Muslim, 390. 

124 Hadis je sahih. Et-tirmizi, 240. 

125 Buhari, 735 i Muslim, 390. 

126 Muslim, 391. 

sellem, vec ih treba staviti jednu po drugoj odmah nakon 
dizanja. 127 

Pocetni tekbir, dizanje ruku stupanja u namaz, je temeljni 
dio namaza (rukn) bez koga namaz nije ispravan, dok je sunnet 
dizanje ruku pri odlasku na ruku', vracanju sa njega i ustajanju 
sa prvog sjedenja. 



7. Vezanje ruku na kijamu 



Klanjac na 

kijamu (stajanju) u 
visini prsa drzi 
svezane ruke, i to 
tako da desna dode 
preko lijeve. Od Vaila 
Ibn Hudzra, 

radijallahu anhu, se 
prenosi da je rekao: 
"...vidio sam 

Poslanika, sallallahu 
alejhi ve sellem, da 
je stavio desnu ruku 
po lijevoj na prsa." 128 
U torn smislu se od Sehla, radijallahu anhu prenosi da je 
rekao: "Ljudima je bilo naredeno da u namazu desnom rukom 
obuhvate podlakticu lijeve ruke i tako klanjaju." 129 

Od Ibn-Mesu'uda, radijallahu anhu, prenosi se da je rekao: 
"Jednom prilikom Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, 



127 Svojstva Poslanikovog namaza, str. 70. 

128 Muslim, 401 i Ibn-Madze, 810. 

129 Buhari, 740. 
prolazio je pored mene i vidio je da sam stavio lijevu ruku preko 
desne, pa mi je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, 
uzeo i desnu stavio preko lijeve." 130 



8. Prouciti dovu na pocetku namaza 

Sunnetje uciti dove pri pocetku namaza. Prenosi se da je 
Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, poucio Ebu-Hurejru, 
radijallahu anhu, da nakon pocetnog tekbira uci ovu dovu: 

^ (nr JL-tl ^l .^JJI jj> l ^3-j^l Vj^JI c^h L*5 «(jbUi> g^ .^ 

„ALLAHUMME BAID BEJNI VE BEJNE HATAJAJE KEMA 
BA ATE BEJNEL - MESRIKI VEL - MAGRIB, ALLAHUMME 
NEKKINI MIN HATAJAJE KEMA JUNEKKAS - SEVBUL - 
EBJEDU MINED - DENES, ALLAHUMMEGSILNI MIN 
HATAJAJE Bl S-SELDZI VE-MAI VEL-BERED." (Allahu moj, 
odmakni me od mojih grijeha na razdaljinu kolika je od istoka do 
zapada. Moj Allahu, ocisti me od mojih grijeha kao sto se ocisti 
bijela odjeca od prljavstine. Gospodaru moj, operi me od grijeha 
snijegom, kisom i ledom.) 131 

Od Aise, radijallahu anha, i Ebu-Seida Hudrija, radijallahu 
anhu, prenosi se daje Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, svoj 
namaz pocinjao rijecima: 



130 Hadis je sahih. Ibn-Madze, 81 1 . 

131 Buhari, 744 i Muslim, 598. 
SUBHANEKELLAHUMME VE BIHAMDIKE VE TEBAREKE- 
SMUKE VE TE'ALA DZEDDUKE VE LA ILAHE GAJRUKE." 

(Tebi slava pripada, Allahu moj, i uvijek si hvaljen. Blagoslovljeno 
je Tvoje ime, uzvisena je Tvoja velicina i nema boga osim 
Tebe.) 132 



9. Ucenje euze i bismille 

Na prvom rekatu svakog namaza u sebi prouciti euzubillu, 
jer se navodi od Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, da bi prije 
ucenja Kur'ana proucio: EUZU BILLAHI MINES-SEJTANIR- 
RADZIM. (Utjecem se Allahu od prokletog sejtana) 

Dokaz za to su rijeci Allaha, dzelle se'nuhu: 

"Kada nodes da ucis Kur'an, zatrazi kod Allaha zastitu 
od sejtana prokletog." (En-Nahl, 98.) 

Potom bi proucio bismillu: BISMILLAHIR-RAHMANIR-RAHIM 

(U ime Allaha Milostivog, Samilosnog.) 



132 Hadis je sahih. Et-Tirmizi, 243 i Ibn-Madze, 806. 
EL-HAMDU LILLAHI RABBIL - ALEMlN. ER - RAHMANlR- 
RAHIM. MALIKI JEVMID-DlN. IJJAKE NABUDU VE IJJAKE 
NESTE'IN. IHDINES-SIRATAL MUSTEKlM. SIRATALLEZINE 
EN'AMTE 'ALEJHIM GAJRIL-MAGDUBI 'ALEJHIM VELED- 
DALLlN. AMIN! (Hvala Allahu, Gospodaru svjetova, Milostivom, 
Samilosnom, Vladaru Dana sudnjeg. Samo Tebe obozavamo i 
samo od Tebe pomoc trazimo. Uputi nas na pravi put, na put 
onih kojima Si blagodat Svoju darovao, a ne onih koji su protiv 
sebe srdzbu izazvali, niti onih koji su zalutali. Uslisaj, Allahu!) 

 

Prouciti sum El-Fatihu, jer prenosi se od Ubade Ibn 
Samita, radijallahu anhu, da je Poslanik, sallallahu alejhi ve 
sellem, rekao: "Ne vrijedi namaz onome ko ne prouci El-Fatihu u 
njemu." 133 

Izuzetak od ovoga cini samo muktedija (onaj ko klanja za 
imamom) i to na onim namazima u kojima imam uci naglas. Ovo 
zato sto je rijecima Uzvisenog: 

"A kada se uci Kur'an, vi ga slusajte i sutite!" (El-Ea'raf, 
204.) 

naredeno da se suti i slusa ucenje imama, u torn smislu su 
i Poslanikove, sallallahu alejhi ve sellem, rijeci: "Kada imam 
donese tekbir, donesite ga i vi, a kada uci sutite (i slusajte 
njegovo ucenje)!" 134 

Od Ebu-Hurejre, radijallahu anhu, takoder se prenosi da je 
Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, jedne prilike, nakon sto je 
zavrsio sa jednim od namaza u kome je ucio naglas, upitao: "Da 
li je neko ucio istovremeno sa mnom?" Pa je jedan od ashaba 
rekao: "Da, ja o Allahov Poslanice." A Poslanik, sallallahu alejhi 
ve sellem, je rekao: "Pomislih, ko to zeli da se natjece sa mnom 
u ucenju." Ibn-Sihab Zuhri kaze: "Kada su to culi, prestali su uciti 
zajedno sa Poslanikom, sallallahu alejhi ve sellem, na namazima 
u kojima je ucio naglas." 135 



133 Buhari, 756 i Muslim, 394. 

134 Muslim, 40; Ebu-Davud, 604 i Ibn-Madze, 847. 

135 Hadis je sahih. Ebu-Davud, 726 i Et-Tirmizi, 312. 
11. Poslije proucene El-Fatihe, izgovoriti Amin! 

Amin znaci uslisaj (Boze) i izgovara se nakon proucene 
El-Fatihe. Naime, od Ebu-Hurejre, radijallahu anhu, prenosi se 
da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Kada imam 
kaze amin recite i vi. Onaj cije se amin poklopi sa aminovanjem 
meleka, bit ce mu oprosteni prosli grijesi." 136 

Ovo se odnosi na izgovor rijeci amin u namazima kada 
imam uci naglas, a sto se tice namaza u kojima imam uci u sebi, 
islamski ucenjaci su slozni da se amin ne izgovara naglas. 
Aisa, radijallahu anha, takoder, prenosi da je Poslanik, sallallahu 
alejhi ve sellem, rekao: "Ni na cemu vam zidovi ne zavide kao na 
nazivanju selama i izgovaranju "amiin" u namazu." 137 

Prenosi da je Abdullah Ibn Zubejr zajedno sa muktedijama 
izgovarao "amiin" povisenim tonom, tako da je mesdzid 
odzvanjao. 138 

Imam Kurtubi kaze: "Moliti se Allahu, dzelle se'nuhu, tihim 
glasom je bolje, zbog eventualnog rijaa (pretvaranja) koje bi se 
moglo pojaviti. Medutim, samo prisustvovanje namazu u 
dzematu javni je oblik ispoljavanja ibadeta. Takoder, ucenje 
imama u namazu (pretezno) biva naglas, samim tim i drugi dio 
El-Fatihe, koji je dova, pa je sasvim logicno da i amin, kao kraj te 
dove ima isti hukm (propis), tj. da se izgovara naglas." 139 



136 Buhari, 781 i Muslim, 410. 
137 Hadis je sahih. Ibn-Madze, 856. 

138 Buhari, poglavlje: "Imam izgovara ,amin' naglas, prije hadisa br. 78. 

139 Vidi: Svojstva Poslanikovog namaza, str.105. 
12. Ucenje Kur'ana poslije El-Fatihe 

Poslije proucene El-Fatihe na prva dva rekata sabaha, 
podne, ikindije, aksama i jacije treba prouciti jos nekoliko ajeta iz 
Kur'ana, tj. najmanje tri koliko sadrzi najkraca sura, ili vise ajeta, 
sum ili vise njih. 

Od Ebu-Hurejre, radijallahu anhu, prenosi se da je usao 
neki covjek i klanjao, potom prisao Poslaniku, sallallahu alejhi ve 
sellem, nazvao mu selam. On mu uzvrati na selam i rece: Vrati 
se i klanjaj, jer ti, uistinu, nisi klanjao... " Tako je uradio tri puta, a 
onda mu covjek rece: "Tako mi Onoga Koji te je sa istinom 
poslao, ja ne znam bolje od ovoga, pa me pouci. " On rece: 
"Kada stupis u namaz izgovori tekbir zatim prouci nesto iz 
Kur'ana ..." 14 ° 

"Poslanik je uvijek ulazio u namaz zeleci da ga odulji, ali bi 
ga nekad skratio kada bi cuo plac djece." 141 



13. Ruku' 

Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, bi potom donio tekbir i 
ucinio ruku', stavivsi svoje ruke na koljena rasirenih prstiju. 



140 Buhari, 6251 i Muslim, 397. 

141 Buhari, 707 i Muslim, 470. 
Prenosi se da bi Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, 
nakon sto bi stavio ruke na koljena, rasirio bi prste... 142 
obuhvativsi njima svoja koljena... 143 i potpuno poravnao leda na 
ruku'... 144 , tako kada bi se posulo vode po njegovim ledima , ne 
bi curilas njih... 145 

Glavu ne bi spustao niti bi je dizao iznad ravnine leda, vec 
bi je drzao u istoj ravnini. 146 

Pogled klanjaca na rukuu treba biti usmjeren u mjesto 
sedzde. 147 

Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, laktove bi rasirio u 
stranu. 148 

Imam Tirmizi kaze: "Izbor islamskih ucenjaka je da se ruke 
(laktovi) razmaknu na rukuu i sedzdi." 



142 Muslim, 534. 

143 Hadis je sahih. Et-Tirmizi, 260. 

144 Buhari, 828 . 

145 Ibn-Madze, 872. 

146 Muslim, 498. 

147 Stalne komisije za fetve, 7/23. 

148 Hadis je sahih. Et-Tirmizi, 260. 
Sejh Muhammed Usejmin, r.h., kaze da se ruke na ruku' 
razmicu u stranu, ali pod uslovom da se time ne ometaju drugi 
klanjaci.(Ovo se odnosi na namaz u dzem'atu.) 149 

Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, naredio je potpuno 
smirenje na ruku'u i njegovo upotpunjavanje. 

Dokaz za to nam je hadis kojeg prenosi Ebu-Hurejre, 
radijallahu anhu, o covjeku kojeg je Poslanik, sallallahu alejhi ve 
sellem, vratio tri puta da ponovi namaz, a potom mu rekao: 

"Upotpuni svoj abdest prije namaza, potom se okreni 
prema kibli i donesi tekbir, potom prouci sta znas iz Kur'ana, 
zatim donesi tekbir i ucini ruku', stavivsi ruke na koljena i ostani 
na njemu dok se potpuno ne smiris. Potom se uspravi i reci: 
"Semi' Allahu limen hamideh" i ostani u torn polozaju dok se 
svaka kost ne vrati na svoje mjesto, potom se spusti na sedzdu 
donoseci tekbir. Smiri svoje celo na zemlji, potom donesi tekbir i 
digni glavu sa sedzde, te se potpuno smiri u torn polozaju." Tako 
je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, opisao namaz sve 
do kraja, a potom rekao: "Nije potpun namaz onoga ko ne ucini 
tako." 15 ° 

Smiriti se, dakle, na ruku'u i reci: 

„SUBHANE RABBIJEL-'AZIM" (Slavljen je moj veliki Gospodar.) 
ponoviti tri ili vise puta. Vadzib (duznost) je jedanput, a tri putaje 
najmanja potpunost. 

Od Huzejfe, radijallahu anhu se prenosi da je klanjao sa 
Poslanikom, sallallahu alejhi ve sellem, pa je na ruku'u 
izgovarao: "Subhane Rabbijel-'Azim" a na sedzdi: "Subhane 
Rabbijel-Ea'la." 151 



M9 Vidi: Svojstva Poslanikovog namaza, str.129. 

150 Hadis je sahih. Ebu-Davud, 858. 

151 Hadis je sahih. Et-Tirmizi, 262 i Muslim, 772 sa (nesto) poduzim tekstom. 

14. Vracanje sa rukua 

Potom bi se Allahov Poslanik, 
sallallahu alejhi ve sellem, ispravio stojeci 
i rekao: 

 

. « 6 JU> JjJ <JJ I J-*—" » 

 


Semi'Allahu limen hamideh! (Allah cuje 
onoga ko Mu zahvaljuje!) 152 

Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve 
sellem, kaze: 

"...a kada se podignes sa rukua, ispravi se 
tako da se svaki prsljen vrati u svoj 
polozaj." 153 

Nakon sto bi izgovorio semi'Allahu limen hamideh, Poslanik, 
sallallahu alejhi ve sellem, bi rekao: 

.«4_j \Sj\*fA L-b \jJS \j^> ,Juj>JI dU_j Ljj» . 

Rabbena ve lekel-hamd, hamden kesiren tajjiben 
mubareken fihi ! ("Allahu, Gospodaru nas, Tebi pripada svaka 
hvala, mnogom lijepom blagoslovljenom hvalom!") 154 

Ebu-Hurejre, radijallahu anhu, prenosi da je Poslanik, 
sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Imama treba slijediti, pa ne 
odstupajte od toga. Kada ucini ruku', ucinite i vi, a kada kaze 
„Semi' Allahu limen hamideh," recite „Allahumme rabbena lekel- 
hamd", a kada ucini sedzdu, ucinite je i vi. Ako bude klanjao 

 

152 Buhari, 795 i Muslim, 391. 

153 Buhari, 828. 

154 Buhari, 799. 

sjedeci, klanjajte i vi sjedeci. Dobro poravnajte i popravite safove, 
zaista, poravnavanje safova upotpunjava namaz." 155 



15. Spustiti se na sedzdu 



Pri polozaju sedzde 
treba da se dotice tlo sa 
sedam dijelova tijela, a 
to su: celo s nosom, 
dlanovi ruku, koljena i 
prsti nogu. 

Poslanik, sallallahu 
alejhi ve sellem, je 
rekao: "Naredeno mi je da cinim sedzdu sa sedam dijelova 
tijela." 156 




Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem,. kaze: "Ruke cine 
sedzdu isto kao i lice, pa kada budete htjeli uciniti sedzdu 
spustite svoje ruke, a kada se budete vracali dignite svoje 
ruke." 157 

Potom bi skupio rucne prste, jedan do drugoga ... 158 okrenuvsi 
ih u pravcu kible... 159 a njegove ruke (dlanovi) bili bi paralelni sa 
ramenima. 160 

Svoje celo i nos pritisnuo bi dobro na zemlju. 161 Koljena bi 
razmaknuo jedno od drugog. Ne bi naslanjao stomak na 
natkoljenice, 162 a nozne prste bi usmjerio prema kibli. 163 



155 Buhari, 722 i Muslim, 414. 

156 Buhari, 812 i Muslim, 490. 

157 Hadis je sahih. Ebu-Davud, 892. 

158 Hakim, 1/227. 

159 El-Bejhaki, 2/113. 

160 Hadis je sahih. Ebu-Davud, 734. 
Hafiz Ibn Hadzer kaze: 'Sunnet je skupiti nozne prste, jer 
ako bi se rasirili jedan od drugog, tada neki prste ne bi bili 
usmjereni prema kibli." 164 Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve 
sellem, sastavio bi stopala dok bi cinio sedzdu.' 165 

Ruke bi razmaknuo od tijela, tako da se jasno vidjela 
bjelina ispod pazuha, 166 ajagnje bi moglo proci ispod razmaknutih 
ruku. 167 

Prakticiranje ovog sunneta ponekada je otezano u 
dzematu, i tada nije pogresno ne ciniti tako. 

Neki klanjaci dok cine sedzdu spustaju svoje ruke (laktove) 
na tlo, a Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je to zabranio 
rekavsi: " Ispruzite se dok cinite sedzdu i nemojte spustati svoje 
laktove na tie oponasajuci tako psa." 168 Hadis aludira na to da se 
trbuh odvoji od natkoljenica. 169 Takoder je rekao: "Kada cinite 
sedzdu, spustite dlanove, a dignite laktove." 170 

Od Aise, radijallahu anha, prenosi se da je rekla: "Allahov 
Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, zabranio je da se sjedi u 
polozaju kao sto cuci pas i da se covjek na tlo oslanja laktovima 
kao sto cine krvolocne zvijeri." 171 U ovom hadisu stoji da je 
Resul, sallallahu alejhi ve sellem, zabranio da se sjedi kao sto 
sjedi sejtan, a to je da razmakne stopala pored kukova i sjedne 
na zemlju izmedu njih, dok je spustanje laktova na zemlju i 
oslanjanje na njih zabranjen polozaj na sedzdi. 



61 Hadis jesahih. Ebu-Davud, 734. 

62 Hadis je sahih. Ebu-Davud, 735. 

63 Buhari, 828. 

64 Vidi : Svojstva Poslanikovog namaza, str.145. 

65 Ibid. 

66 Buhari, 495 i Muslim, 235. 

67 Muslim, 497 i Ebu-Davud, 898. 

68 Buhari, 822 i Muslim, 493. 

69 Nevevijin komentar Muslimovog Sahiha 4/175-176. 

70 Muslim, 494. 

71 Ibid, 498. 
Na sedzdi prouciti: 
„SUBHANE RABBIJEL E'ALA." (Neka Si slavljen, moj 
najuzviseniji Gospodaru), 172 ponavljajuci tri i vise puta. Mustehab 
(lijepo) je uz to dodati: „SUBHANEKELLAHUMME RABBENA 
VE BIHAMDIKE, ALLAHUMME GFIR 

LI" (Tebi slava pripada, Gospodaru nas. 
Molim Te hvaljenoscu Tvojom, oprosti 
mi.) 173 

Na sedzdi se obratiti Allahu, dzelle 
se'nuhu, sa dovom. U torn smislu 
Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je 
rekao:"Doista mi je zabranjeno da ucim 
Kur'an na ruku'u i na sedzdi." 174 
"Rob je najblizi Allahu kad je na sedzdi. " 

175 




1 6. Sjedenje izmedu dvije sedzde 

Potom bi Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, digao svoju 
glavu sa sedzde, donoseci tekbir. 176 



172 Muslim, 772 iB-Tirmizi, 262. 

173 Buhari, 794 i Muslim, 484. 

174 Muslim, 479. 

175 Muslim, 482. 
Poucavajuci covjeka namazu rekao je: "... potom izgovori 
tekbir i digni glavu sa sedzde." 177 "... nije potpun namaz onoga 
ko tako ne uradi..." 178 

Nakon toga bi Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem, sjeo 
na svoju lijevu nogu, a povio bi prste desne noge, usmjerivsi ih 
prema kibli. 179 

U Poslanikovom, sallallahu alejhi ve sellem, Sunnetu 
navodi se i drugi nacin sjedenja izmedu dvije sedzde, tako da 
prsti obje noge budu povijeni i usmjereni prema kibli (dok stopala 
ostaju uspravljena i spojena kao za vrijeme sedzde), a klanjac 
sjedne na poledinu svojih peta. Kada je Ibn-Abbas, radijallahu 
anhu, upitan o sjedenju izmedu dvije sedzde na ovakav nacin, 
rekao je: "To je Poslanikov, sallallahu alejhi ve sellem, Sunnet." 

180 

Nakon sto bi se Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, digao 
sa prve sedzde u sjedeci polozaj, rekao bi: 

"RABBI-GFIR LI (3 puta)." (Gospodaru moj, oprosti mi.) 181 
Mozemo i prouciti: 
176 Buhari, 789. 

177 Buhari, 6251 i Muslim, 397. 

178 Hadis je sahih.. Ebu-Davud, 858. 

179 Buhari, 828 i Muslim, 498. 

180 Muslim, 536. 

181 Hadis je sahih. Ibn-Madze, 898. 
ALLAHUMME - GFIR LI, VERHAMNI, VE - HDINI, VE 
DZBURNI, 182 VE 'AFINI, VERZUKNI, VERF'ANI" 183 (Allahu moj, 
oprosti mi i smiluj mi se. Uputi me i ucini zadovoljnim (bogatim). 
Sacuvaj me i nafaku mi daj. Uzdigni me.) 



17. Obaviti i drugu sedzdu izgovarajuci tekbir i uciniti je kao 
i prvu. 



18. Dici glavu sa sedzde uz tekbir 

Iza toga kratko sjesti kao na sjedenju izmedu dvije sedzde. 
Ovo se zove sjedenje predaha i mustehab je po najispravnijem 
misljenju uleme. Ako se izostavi nema greske. Na njemu nema ni 
zikra ni dove. 

Od Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, prenosi se "...a 
kada bi digao svoju glavu sa druge sedzde, sjeo bi (nakratko), 
potom bi se oslonio na zemlju i ustao." 184 



19. Ustajanje na drugi rekat 



.Potom bi se oslonio na zemlju i ustao." 185 



182 Hadis je sahih. Et-Tirmizi, 284. 
183 Hadis je hasen. Ebu-Davud, 850. 



184 Buhari, 824. 

185 Ibid. 
Ako klanjac ustane ne oslanjajuci se rukama na zemlju, ispravno 
je postupio, insaAllah, jer je takav nacin dizanja prenesen od 
Alije, Ibn- Mesuda, Ibn-Omera, Ibn-Zubjera i drugih ashaba 
radijallahu anhum. 186 



20. Prouciti El-Fatihu i poslije nje sto je u mogucnosti iz 
Kur'ana, te obaviti drugi rekat kao i prvi. 

Nije dozvoljeno onom ko klanja za imamom da ga pretice, 
jer je Resul, sallallahu alejhi ve sellem, upozorio da to ne cinimo, 
a mekruh (pokudeno) je ciniti pokrete istovremeno sa imamom. 
Sunnet je da sve radnje obavljamo nakon sto ih obavi imam, 
tacnije, da ih cinimo nakon sto imam izgovori rijeci (kao, npr. 
tekbir), jer Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kaze: 
"Imam treba da se slijedi" 187 "... i ne dizite se prije njega." 188 
"Kada klanjate poravnajte safove, zatim neka vam jedan od vas 
imami i kada donese tekbir i vi ga donesite. Kada izgovori: 'gajril 
magdubi alejhim veled-dalin,' recite: 'amin', Allah ce vas voljeti. 
Kada izgovori tekbir i ode na ruku' i vi donesite tekbir i ucinite 
ruku. Zaista imam cini ruku prije vas i podize se sa rukua prije 
vas..." 189 



186 Vidi : Svojstva Poslanikovog namaza, str.153. 

187 Buhari, 689 i Muslim, 614. 

188 Muslim, 415. 

189 Muslim,404. 

 

Priprema i Obrada www.tewhid.ucoz.net
  
Iz knjige: "NAMAZ U ISLAMU - OD ABDESTA DO ZIKRA 
STUDIO-TEWHID-
https://www.facebook.com/studio.tewhid

Category: Namaz U Islamu | Added by: studio-tewhid (2014-04-03)
Views: 2009 | Comments: 76 | Rating: 0.0/0
Total comments: 1
1 Eugenekal  
0
Hello dear friend, I would like to offer placement of your link (or links) on different platforms of the internet such as: forums, blogs, comments and much more. . .

Increase your Visibility Boost Your Seo Rank - Get Organic Traffic From Google. Ranking in Google isn’t hard. All you need is a healthy number of backlinks from referring domains that have authority and trust in Google’s eyes.

This Backlinks Service Benefits:

1. Easily get Google rankings

2. Get a lot of traffic from Google

3. You can earn from the website in different ways

4. Increase Domain Authority (DA)

Quality guaranteed !

PRICE - 20$

WebSite - https://goo.su/CHM5cJW

Name *:
Email *:
Code *:
NAMAZ
Facebook-tewhid
kur'an
tags