Main » Articles » Namaz U Islamu

NAMASKI SARTOVI
1. Daje musliman 

2. Da je pametan, jer luda osoba nije duzna klanjati. Dokaz 
za to su Poslanikove, sallallahu alejhi ve sellem, rijeci: 
"Odgovornost je skinuta sa tri osobe: sa onoga ko spava dok se 
ne probudi, sa djeteta dok ne postane punodobno i sa lude 
osobe dok ne dode pameti." 96 

3. Da je punodoban, jer djetetu dok ne postane punodobno 
namaz nije obavezan. To ne znaci da ce ga propustati i prema 
njemu se neodgovorno odnositi. Stoga obaveza namaza postaje 
sa punoljetstvom, tako da ce o namazu od tog vremena biti pitan, 
ali ako ga bude obavljao kako treba prije toga imat ce nagradu 
za to. Dijete treba navikavati da klanja i prije nego sto postane 
punodobno, jer je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: 
"Trazite od svoje djece da klanjaju kada napune sedam godina, a 
od deset ih na namaz - ako je potrebno- nagonite, i razdvojite ih 
u postelji." 97 

4. Da zena nije sa hajzom i nifasom, jer takva zena ne 
klanja dok joj ne prestane hajz i nifas, kao sto stoji u hadisu u 



96 Hadis je sahih. Ebu-Davud, 1423; En Nesai, 3432 i Ibn- Madze, 2041 . 

97 Hadis je sahih. Ebu-Davud, 495 i Et-Tirmizi, 407. 
kome Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kaze: "Kada ti se 
pojavi hajz, prestani klanjati!" 98 

Sartovi (uslovi) za ispravnost namaza su slijedeci: 

1. Iskren nijjet (namjera) da se klanja u ime Allaha, 
subhanehu ve te'ala 

2. Da je osoba cista od malog i velikog hadesa (necistoce), 
tj. da je sa abdestom ili gusulom kada je potrebno, te da joj je 
cisto tijelo, odjeca i mjesto gdje klanja od materijalnih vidova 
necistoce. Dokaz za to su rijeci Poslanika, sallallahu alejhi ve 
sellem,: "Allah nece primiti namaz obavljen bez (propisne) 
cistoce." " 

3. Da je osoba propisno obucena, tako da su joj pokriveni 
svi stidni dijelovi tijela. U torn smislu Uzviseni kaze: 

"O sinovi Ademovi, lijepo se obucite kad hocete da 
namaz obavite!" (El-Ea'raf, 31.) 

4. Spoznaja da je nastupilo namasko vrijeme, jer namaz se 
ne moze klanjati prije nego sto nastupi njegovo vrijeme, kao sto 
stoji u rijecima Uzvisenog: "... vjernicima je propisano da u 
odredeno vrijeme namaz obavljaju" (En-Nisa', 103.) 

5. Da se okrene prema kibli, jer Allah, subhanehu ve teala, 
kaze: 

"... / gdje god se nalazili, vi lica svoja prema toy strani 

okrenite." (El-Bekare, 150.) 



98 Buhari, 306 i Muslim, 333. 

99 Muslim, 224; Ibn-Madze, 272 i Et-Tirmizi, 1. 

 

NAMASKI VAKTOVI 



Kaze Uzviseni Allah: "... vjernicima je propisano da u 
odredeno vrijeme namaz obavljaju." (En-Nisa', 103.) 

tj. kada nastupi njegovo odredeno vrijeme. 

U torn smislu prenosi se da je Dzibril, alejhis-selam, dosao 
i Vjerovjesnika, sallallahu alejhi ve sellem, poducio namaskim 
vremenima, rekavsi mu: "Ustani i klanjaj!" Kada je sunce preslo 
malo preko polovine neba ustao je i klanjao podne. Zatim mu je 
dosao kada je nastupila ikindija i rekao mu: "Ustani i klanjaj!" 
Ustao je i klanjao ikindiju kada je sjena predmeta postala onoliko 
koliki su i oni sami. Zatim mu je dosao kada je nastupio aksam i 
rekao: "Ustani i klanjaj!" 

Ustao je i klanjao aksam kada je sunce zaslo. Zatim mu je 
dosao kada je nastupila jacija i rekao mu: "Ustani i klanjaj!" Ustao 
je i klanjao jaciju kada je nestalo tragova crvenila na nebu. Zatim 
mu je dosao kada je nastupilo sabahsko vrijeme, u sami osvit 
zore, (kada je klanjao sabah), zatim, ponovo sutradan u podne i 
rekao mu: "Ustani i klanjaj!" Ustao je i klanjao podne kada je 
sjena predmeta onolika koliki su i sami oni. Zatim mu je dosao 
kada je nastupila ikindija i rekao mu: "Ustani i klanjaj!" Ustao je i 
klanjao ikindiju kada je sjena predmeta postala duplo veca od 
njih samih. Zatim mu je dosao u aksam - u isto vrijeme kao i 
prethodni dan - zatim u jacijsko doba iza ponoci ili kada je bila 
prosla polovina noci ili je rekao trecina noci, pa je tada klanjao 
jaciju. Zatim mu je dosao kada se bilo dobro razvidilo i rekao mu: 
"Ustani i klanjaj!" Ustao je i klanjao sabah, a zatim mu rekao: 
"Izmedu ove dvije granice je vrijeme namaza." 10 ° 



100 Hadis je hasen-sahih. Ebu- Davud, 393 i Et- Tirmizi, 149. 

Priprema i Obrada www.tewhid.ucoz.net
  
Iz knjige: "NAMAZ U ISLAMU - OD ABDESTA DO ZIKRA 
STUDIO-TEWHID-
https://www.facebook.com/studio.tewhid

 

Category: Namaz U Islamu | Added by: studio-tewhid (2014-04-03)
Views: 1184 | Rating: 0.0/0
Total comments: 0
Name *:
Email *:
Code *:
NAMAZ
Facebook-tewhid
kur'an
tags