Main » Articles » Namaz U Islamu |
NAMASKI SARTOVI
1. Daje musliman 2. Da je pametan, jer luda osoba nije duzna klanjati. Dokaz za to su Poslanikove, sallallahu alejhi ve sellem, rijeci: "Odgovornost je skinuta sa tri osobe: sa onoga ko spava dok se ne probudi, sa djeteta dok ne postane punodobno i sa lude osobe dok ne dode pameti." 96 3. Da je punodoban, jer djetetu dok ne postane punodobno namaz nije obavezan. To ne znaci da ce ga propustati i prema njemu se neodgovorno odnositi. Stoga obaveza namaza postaje sa punoljetstvom, tako da ce o namazu od tog vremena biti pitan, ali ako ga bude obavljao kako treba prije toga imat ce nagradu za to. Dijete treba navikavati da klanja i prije nego sto postane punodobno, jer je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Trazite od svoje djece da klanjaju kada napune sedam godina, a od deset ih na namaz - ako je potrebno- nagonite, i razdvojite ih u postelji." 97 4. Da zena nije sa hajzom i nifasom, jer takva zena ne klanja dok joj ne prestane hajz i nifas, kao sto stoji u hadisu u 96 Hadis je sahih. Ebu-Davud, 1423; En Nesai, 3432 i Ibn- Madze, 2041 . 97 Hadis je sahih. Ebu-Davud, 495 i Et-Tirmizi, 407. kome Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kaze: "Kada ti se pojavi hajz, prestani klanjati!" 98 Sartovi (uslovi) za ispravnost namaza su slijedeci: 1. Iskren nijjet (namjera) da se klanja u ime Allaha, subhanehu ve te'ala 2. Da je osoba cista od malog i velikog hadesa (necistoce), tj. da je sa abdestom ili gusulom kada je potrebno, te da joj je cisto tijelo, odjeca i mjesto gdje klanja od materijalnih vidova necistoce. Dokaz za to su rijeci Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem,: "Allah nece primiti namaz obavljen bez (propisne) cistoce." " 3. Da je osoba propisno obucena, tako da su joj pokriveni svi stidni dijelovi tijela. U torn smislu Uzviseni kaze: "O sinovi Ademovi, lijepo se obucite kad hocete da namaz obavite!" (El-Ea'raf, 31.) 4. Spoznaja da je nastupilo namasko vrijeme, jer namaz se ne moze klanjati prije nego sto nastupi njegovo vrijeme, kao sto stoji u rijecima Uzvisenog: "... vjernicima je propisano da u odredeno vrijeme namaz obavljaju" (En-Nisa', 103.) 5. Da se okrene prema kibli, jer Allah, subhanehu ve teala, kaze: "... / gdje god se nalazili, vi lica svoja prema toy strani okrenite." (El-Bekare, 150.) 98 Buhari, 306 i Muslim, 333. 99 Muslim, 224; Ibn-Madze, 272 i Et-Tirmizi, 1.
NAMASKI VAKTOVI Kaze Uzviseni Allah: "... vjernicima je propisano da u odredeno vrijeme namaz obavljaju." (En-Nisa', 103.) tj. kada nastupi njegovo odredeno vrijeme. U torn smislu prenosi se da je Dzibril, alejhis-selam, dosao i Vjerovjesnika, sallallahu alejhi ve sellem, poducio namaskim vremenima, rekavsi mu: "Ustani i klanjaj!" Kada je sunce preslo malo preko polovine neba ustao je i klanjao podne. Zatim mu je dosao kada je nastupila ikindija i rekao mu: "Ustani i klanjaj!" Ustao je i klanjao ikindiju kada je sjena predmeta postala onoliko koliki su i oni sami. Zatim mu je dosao kada je nastupio aksam i rekao: "Ustani i klanjaj!" Ustao je i klanjao aksam kada je sunce zaslo. Zatim mu je dosao kada je nastupila jacija i rekao mu: "Ustani i klanjaj!" Ustao je i klanjao jaciju kada je nestalo tragova crvenila na nebu. Zatim mu je dosao kada je nastupilo sabahsko vrijeme, u sami osvit zore, (kada je klanjao sabah), zatim, ponovo sutradan u podne i rekao mu: "Ustani i klanjaj!" Ustao je i klanjao podne kada je sjena predmeta onolika koliki su i sami oni. Zatim mu je dosao kada je nastupila ikindija i rekao mu: "Ustani i klanjaj!" Ustao je i klanjao ikindiju kada je sjena predmeta postala duplo veca od njih samih. Zatim mu je dosao u aksam - u isto vrijeme kao i prethodni dan - zatim u jacijsko doba iza ponoci ili kada je bila prosla polovina noci ili je rekao trecina noci, pa je tada klanjao jaciju. Zatim mu je dosao kada se bilo dobro razvidilo i rekao mu: "Ustani i klanjaj!" Ustao je i klanjao sabah, a zatim mu rekao: "Izmedu ove dvije granice je vrijeme namaza." 10 ° 100 Hadis je hasen-sahih. Ebu- Davud, 393 i Et- Tirmizi, 149. Priprema i Obrada www.tewhid.ucoz.net
| |
Views: 1184 | |
Total comments: 0 | |