To su radnje koje se moraju uciniti u toku namaza,
a ako klanjac izostavi neke od njih, u torn slucaju duzan
je uciniti sehvi-sedzdu.
1. Poslije proucene El-Fatihe na sabahu, prva dva rekata podne,
ikindije, aksama i jacije prouciti jos po jednu suru ili nesto iz
Kur'ana. Dokaz za to je da je Poslanik, sallallahu alejhi ve
sellem, kako se prenosi, na prva dva rekata podne-namaza iza
proucene El-Fatihe redovno ucio jos po jednu suru. Ponekad bi
koji ajet proucio glasnije da i ashabi cuju, 282 a na zadnja dva
rekata samo El-Fatihu.
2. Imam (onaj ko klanja) sam izgovora: "Semi'Allahu limen
hamideh Rabbena ve lekel-hamd", a onaj ko klanja za imamom
(muktedija) samo "Rabbena ve lekel-hamd" U torn smislu se od
Ebu-Hurejre, radijallahu anhu, prenosi da je rekao: "Poslanik,
sallallahu alejhi ve sellem, kada bi se uspravio poslije obavljenog
ruku'a proucio bi Semi'Allahu limen hamideh (Allah cuje onoga
ko Ga hvali). Potom bi, dokje jos na kijamu, izgovorio: "Rabbena
ve lekel-hamd" (Gospodaru nas, Tebi pripada svaka hvala); 283
Takoder se prenosi da je Poslanik, sallallahu alejhi ve
sellem, rekao: "Kada imam izgovori Semi'allahu limen hamideh -
vi recite Allahume, Rabbena ve lekel-hamd!" 284
282 Buhari, 759 i Muslim, 451.
283 Buhari, 789 i Muslim, 392.
284 Buhari, 735 i Muslim, 414.
3. Na ruku'u izgovoriti Subhane rabbijel-azim! (Neka je hvaljen
Gospodar moj Velicanstveni), 285 a na sedzdi Subhane rabbijel-
ea'la! (Neka je hvaljen Gospodar moj Svevisnji).
4. Izgovarati tekbir prilikom svakog spustanja i dizanja, kao sto je
preneseno u hadisima. 286
5. Prvo sjedenje (tesehhud) na kome se uci Et-Tehijjatu.
6. Prouciti rijeci tesehhuda.
7. U nocnim namazima uciti naglas na prva dva rekata farz-
namaza a u ostalim rekatima farz-namaza kao i u dnevnim
namazima uciti u sebi. To je Sunnet.
8. Uciti u sebi na namazima za koje je propisano da se uci u
sebi. Ovo se odnosi na farz-namaze. Sto se tice nafila, na
dnevnim je Sunnet uciti u sebi, a na nocnim naglas. Izuzetak su
samo nocne nafile na kojima bi ucenje naglas moglo smetati
drugima, pa je u takvom slucaju mustehab (lijepo) uciti u sebi.
9. Na zadnjem sjedenju, poslije proucenog tesehhuda, donijeti
salavat na Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem. Od Fedale Ibn
Ubejda, radijallahu anhu, se prenosi da je kazao: "Jednog dana
dok je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, jos sjedio u
dzamiji, dode neki covjek i poce klanjati. Cim je sjeo, rece:
'Allahu, oprosti mi! Allahu, smiluj mi se!' Na to ce Allahov
Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: 'Klanjacu, pozurio si. Kada
na namazu sjednes, prvo prouci et-tehijjatu i salavate na mene,
pa tek onda upucuj dovu i moli. Potom je dosao drugi covjek, koji
je nakon sto je klanjao i sjeo, proucio prvo et-tehijjatu i salavate
285 Muslim, 772 i Et-Tirmizi, 262
286 Buhari, 785 i Muslim, 392.
na Vjerovjesnika, sallallahu alejhi ve sellem. Njemu je Allahov
Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: 'Klanjacu, sada moli,
bit ce ti uslisano.' 287
287 Hadis jesahih. Ebu-Davud, 1481, Et-Tirmizi, 3477 i En-Nesai, 1284.
Priprema i Obrada www.tewhid.ucoz.net
Iz knjige: "NAMAZ U ISLAMU - OD ABDESTA DO ZIKRA
STUDIO-TEWHID-
https://www.facebook.com/studio.tewhid
|