Main » Articles » Namaz U Islamu

SERIJATSKI SUD O ONOME KO OSTAVI NAMAZ
Svi islamski ucenjaci slazu se da onaj ko zanijece obavezu 
obavljanja namaza da je time izasao iz vjere, makar ga i 
obavljao. 

Razilazenje, pak, nastaje u pogledu onoga ko ostavlja 
namaz bez poricanja njegove obaveznosti. U svijetlu dokaza iz 
Kur'ana i Sunneta moze se zakljuciti da je ispravno misljenje o 
ovom pitanju da i to izvodi iz vjere, iako je jedan broj uleme 
zauzeo drugaciji stav, a Uzviseni Allah najbolje zna. 

Stav imama Ahmeda, a sto zastupa i imam Ibn-Kajjim je da 
takva osoba izlazi iz vjere, blizi je dokazima, od kojih su: 

"Ono sto razdvaja covjeka od sirka i kufra jeste ostavljanje 
namaza. (Izmedu covjeka i sirka, covjeka i kufra je ostavljanje 
namaza)" 238 "Ugovor koji razdvaja nas i njih jeste namaz, pa ko 
ga ostavi nevjernik je." 239 "Ashabi nisu smatrali ostavljanje 
nijednog naredenog djela kufrom, osim namaza." 240 Imam Ibn- 
Hazm u svom djelu "El-muhalla" kaze: "Preneseno je od Omera, 
Abdur - Rahman Ibn Avfa, Muaza Ibn Dzebela, Ebu - Hurejre i 
drugih ashaba, da je kafir onaj ko namjerno ostavi jedan namaz, 
te istekne njegovo vrijeme, i da je takav murted - otpadnik od 
vjere. 

On kaze da ne zna da se iko od ashaba suprotstavio ovom 
misljenju." 241 

Oni koji smatraju da se za ostavljanje namaza izvrsava 
smrtna kazna su: Sufjan es-Sevri, El-Evzai'i, Abdullah Ibn 
Mubarek, Hammad Ibn Zejd, Veki'i Ibn el-Dzerrah, Malik Ibn 
Enes, Es -Safi'ijj, Ahmed Ibn Hanbel, Ishak Ibn Rahuvejh. 



238 Muslim, 82. 

239 Hadisjesahih. Et-Tirmizi, 2621 i Ibn-Madze, 1709. 

240 Hadis je sahih. Et-Tirmizi, 2622. 

241 Ibn-Hazm, El-muhalla, 1/242. 
Dokazi koji govore u prilog navedenog 

Rijeci Uzvisenoga: 

"... i ubijajte musrike gdje god ih nadete, zarobljavajte 
ih, opsjedajte i na svakom prolazu docekujte! Pa ako se 
pokaju i budu namaz obavljali i zekat davali, ostavite ih na 
miru... (Et-Tevba, 5.) 

Tako je naredeno kao sto se vidi u ajetu, da se musrici 
ubijaju sve dok se ne pokaju i ne pocnu obavljati namaz i davati 
zekat, a po tome se raspoznaje vjernik od nevjernika. 

Rijeci Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem.: 

"Naredeno mi je da se borim protiv ljudi sve dok ne 
posvjedoce da nema drugog bozanstva osim Allaha i da je 
Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, Njegov poslanik, i 
obavljaju namaz i daju zekat. Pa kada to ucine, zastitili su svoje 
imetke i svoje zivote (svoju krv) od mene osim pred pravom 
Islama, a pred Allahom ce za to odgovarati (je su li bili iskreni u 
tome ili ne)." 242 

Ovaj hadis upucuje na propis o smrtnoj kazni na dva nacina: 

• Da je Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, 
naredeno da ratuje protiv njih dok ne pocnu 
obavljati namaz, da su njihovi imeci i zivoti poslije 
toga zasticeni osim pred pravom Islama, a namaz 
je najvece pravo kojim nas Islam obavezuje. 243 



242 Buhari, 25 i Muslim, 22. 

243 Ibn-Kajjim, Es -salatu ve hukmu tarikiha, str. 33. 
Treba napomenuti da postoje uslovi pod kojima se izvrsava 
smrtna kazna nad onim koji ostavi namaz: 

• Da bi se protiv pojedinca podigla optuzba, dovoljno 
je da ostavi jedan namaz - po misljenju: Es - 
Sevrija i Malika sto je opcenito prihvacen stav u 
safijskom i hanbelijskom mezhebu. Ovu kaznu 
izvrsava islamski vladar, a ne pojedinci samovoljno; 

• Da se onaj koji ostavi namaz prije izricanja presude 
pozove na pokajanje. 

• Da se ne izvrsava kazna dok se ne pozove na 
obavljanje namaza, pa to odbije; 

• Da namaz kojeg je spojio ne bude od namaza koji 
se moze spojiti sa slijedecim, kao sto je podne sa 
ikindijom i aksam sa jacijom. Tako se ovaj propis ne 
primjenjuje na njega dok ne istekne vrijeme i 
drugog namaza, tj. ikindije u prvom i jacije u 
drugom slucaju. 



Kada se covjek smatra od onih koji su napustili 
namaz? 

Kada se covjek pozove na namaz, pa odbije da ga klanja 
rijecima: "Necu da klanjam!" i ne obavi ga, tako da istekne 
vrijeme pomenutog namaza, smatra se onim koji je odbacio i 
napustio namaz. 

Drugo misljenje je da se covjek ne smatra od onih koji su 
ostavili namaz sve dok se ostavljanje namaza ne ponovi vise 
puta od nekog pojedinca i ustraje na neobavljanju namaza, a to 
je ostavljanje najmanje tri namaza i ne pokaje se do isteka 
vremena cetvrtog namaza. 244 



Ovaj propis se ne moze odnositi na nasu situaciju, iz vise 
razloga: 

1. Izvrsavanje serijatskih kazni je iskljucivo pravo islamske 
vlasti. 

2. Serijatske kazne se ne sprovode ukoliko postoji subha 
(sumnja) da optuzeni ima neki izgovor, a izgovori vecine onih koji 
ostavljaju namaz u nasem podneblju su brojni, od cega je njihovo 
nepoznavanje serijatskih propisa, a posebno nepoznavanje ovog 
propisa. Priprema i Obrada www.tewhid.ucoz.net
  
Iz knjige: "NAMAZ U ISLAMU - OD ABDESTA DO ZIKRA 
STUDIO-TEWHID-
https://www.facebook.com/studio.tewhid
Category: Namaz U Islamu | Added by: studio-tewhid (2014-04-03)
Views: 700 | Comments: 1 | Rating: 0.0/0
Total comments: 1
1 nusret  
0
“Ko ubije nekoga koji nije ubio nikoga, ili koji na Zemlji nered činio nije, kao da je sve ljude poubijao! A ko bude uzrokom da se sačuva život nečiji, kao da je sačuvao živote svih ljudi!” (El-Ma’ide, 32)
Kakva smrtna kazna kakvi bakraci, ko ostavi namaz imace kaznu ali od Allaha a ne od nekih ljudi koji misle da imaju pravo da uzmu nekom zivot!

Name *:
Email *:
Code *:
NAMAZ
Facebook-tewhid
kur'an
tags