Main » Articles » Namaz U Islamu

SPAJANJE NAMAZA
Propisanost spajanja namaza 

Spajanje namaza je olaksica koju je na putu dozvoljeno 
koristiti. Izuzetak od ovog predstavlja spajanje podne i ikindije na 
Arefatu i aksama i jacije na Muzdelifi, jer je to Sunnet i tu nema 
drugog izbora. U torn smislu se prenosi da je Vjerovjesnik, 
sallallahu alejhi ve sellem, na Arefatu sa jednim ezanom i dva 
ikameta spojio i zajedno klanjao podne i ikindiju, te da je, kada je 
stigao na Muzdelifu, isto tako sa jednim ezanom i dva ikameta 
spojio i zajedno klanjao aksam i jaciju. 309 



Kako se spajaju namazi? 

Spajanje namaza se vrsi tako sto ce putnik klanjati podne i 
ikindiju zajedno: ili na pocetku podnevskog vremena ili na 
pocetku ikindijskog vremena, a aksam i jaciju zajedno: ili u 
aksamsko vrijeme ili u jacijsko vrijeme. 

U torn smislu se i od Vjerovjesnika, sallallahu alejhi ve 
sellem, prenosi: da je jednog dana na Tebuku odgodio podne 
namaz, pa je podne klanjao zajedno sa ikindijom, te aksam i 
jaciju zajedno. Bilo je to za vrijeme njegova pohoda na Tebuk. 310 

U slucaju jake kise, mraza ili vjetra, ukoliko bi im se zbog 
toga bilo tesko vratiti u dzamiju da tamo klanjaju jaciju, 
stanovnicima naseljenog mjesta je dozvoljeno u aksamsko 
vrijeme spojiti i zajedno klanjati aksam i jaciju. Dokaz je predaja 



309 Muslim, 1218. 
od Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, iz koje 
saznajemo da je prilikom jedne hladne kisne noci naredio 
mujezinu da kaze: "Klanjajte u svojim boravistima." 311 

Takoder je bolesniku, ukoliko klanjanje svakog namaza u 
tacno njegovo vrijeme tesko moze izdrzati, dozvoljeno spojiti i 
klanjati podne sa ikindijom i aksam sajacijom. Osnovni razlog za 
spajanje namaza je upravo tesko podnosenje. Zato je svakome 
ko ima opravdanu teskocu dozvoljeno spojiti spomenute 
namaze. Dakle, ukoliko se muslimanu cak i u mjestu njegova 
boravka isprijeci kakva nuzda, teskoca, strah ili opravdana 
opasnost po zivot, cast ili imetak, dozvoljeno mu je spojiti i 
zajedno klanjati navedene namaze. Ovo tim prije sto je i Allahov 
Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, jedne prilike spojio namaze 
kada nije bio ni na putu niti je padala kisa. U torn se smislu, od 
Ibn-Abbasa, radijallahu anhu, prenosi da je rekao: "Jedne je 
prilike Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, u Medini klanjao 
sedam, a drugi put osam rekata, spojivsi podne sa ikindijom i 
aksam sajacijom." 312 


310 Ibid, 706. Priprema i Obrada www.tewhid.ucoz.net
  
Iz knjige: "NAMAZ U ISLAMU - OD ABDESTA DO ZIKRA 
STUDIO-TEWHID-
https://www.facebook.com/studio.tewhid
Category: Namaz U Islamu | Added by: studio-tewhid (2014-04-03)
Views: 1241 | Rating: 0.0/0
Total comments: 0
Name *:
Email *:
Code *:
NAMAZ
Facebook-tewhid
kur'an
tags