Main » Articles » Namaz U Islamu

STA CE POKVARITI ABDEST
1. Sve sto izade na analne otvore (prednji i zadnji): 
mokraca, izmet, vjetar, zatim sperma, vedijja i mezija (Vedijja je 
sluz /sekret prostate/ koja se ponekada pojavljuje poslije 
napornog mokrenja, a mezija je sluz koja kod muskarca i kod 
zene izlazi prilikom nadrazaja i nije potrebno iza njih se kupati, ali 



28 Muslim biljezi prvi dio dove, 234, dok drugi dio dove, koja je sahih, biljezi Et- Tirmizi, 55 i Ibn- 

Madze, 470. 

29 Muslim, 234 ; Et -Tirmizi, 55 ; Ibn -Madze, 470 
je potrebno oprati tragove vedijje i mezijje sa tjela i odjece jer su 
necisti. Ako se posumnja u pustanje vjetra, to ne utice na 
valjanost abdesta osim u slucaju da se cuje zvuk ili osjeti miris. 

2. Duboki san pri kome se izgubi svijest, osim u slucaju da 
se zaspi u takvom polozaju, pri kome uopce nije moguce da 
covjek izgubi abdest. Prenosi se od Enesa Ibn Malika gdje kaze 
da su ashabi Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, 
iscekivali jaciju, pa bi im glave popadale (pridrijemali bi), a zatim 
bi klanjali i ne bi se abdestili." 30 Ispravno je da samo duboki san 
kvari abdest, a granica izmedu dubokog i lahkog sna je budenje 
prilikom ispustanja vjetra ili ako bi mu ispalo nesto sto drzi u ruci i 
to se primijeti, a Allah najbolje zna. 

3. Gubljenje svijesti bez obzira da li se radilo o padanju u 
nesvijest, pijanstvu ili ludilu, jer osoba kojoj je svijest 
poremecena nije sigurna da nije izgubila abdest. 

4. Dodirivanje polnog organa direktno dlanom ili prstima 
ruke, jer je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: 
"Neka onaj ko dodirne svoj polni organ ne klanja sve dok ponovo 
ne uzme abdest." 31 

5. Strastveno dodirivanje zene prema jacem (radzih) 
misljenju je da ne kvari abdest ukoliko ne dode do izlucivanja 
mezijja zbog uzbudivanja. Dokaz za ovaj stav je hadis Aise, 
radijallahu anha, da ju je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, 
poljubio, a poslije nije uzimao abdest. 

Od Aise, radijallahu anha, prenosi se da je kazala da je 
Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, poljubio jednu od svojih 
zena pa je izasao na namaz i nije se abdestio. Urve Ibn Zubejr 



30 Hadis je sahih. Ebu -Davud, 200. 

31 Hadis je sahih. Et -Tirmizi ; 82, Ibn -Madze, 479. 
MEKRUHI ABDESTA 

1. Pranje dijelova tijela vise od tri puta, jer se prenosi da 
je neki beduin dosao Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, i pitao 
ga o abdestu, sto mu je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, i 
pokazao, preporucio po tri puta, a onda je rekao:"Ovo je abdest, 
pa ko nesto na ovo doda, lose je postupio i zulum pocinio." 28 

2. Prosipanje vode, jer kada je Poslanik, sallallahu alejhi 
ve sellem, prosao pored Sa'da, radijallahu anhu, dok je uzimao 
abdest rekao mu je: "Ne rasipaj (vodu)!" Sa'd je pitao: "Zar i u 
vodi ima rasipnistva?" Odgovorio je: „Da, cak i da je ispred tebe 
rijeka." 29 



KADA JE MUSTEHAB (PREPORUCENO) PROMIJENITI 
ABDEST 

1. Kada se ne moze kontrolisati mokraca i vjetar i 

vecinu svoga vremena ima nagon za mokrenjem i pustanjem 
vjetra, mustehab (lijepo) mu je za svaki namaz promijeniti 
abdest. 



27 Hadisjesahih. Ebu-Davud, 189. 

28 Hadis je hasen-sahih. Ebu -Davud, 135; Ibn- Madze, 422; En- Nesai, 140 . 

29 Hadis je da'if, Ibn -Madze, 425. 




Na nasem putu do uspjeha drzimo se Kur'ana i Sunneta 4 1 



2. Onome ko je ogasulio i spremio umrlog ili ga nosio, 

jer je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Ko 
okupa umrlog, neka uzme gusul, a ko ga ponese, neka uzme 
abdest!" 30 

Ovaj hadis ukazuje na to da je kupanje u torn slucaju 
vadzib. Medutim, iz rijeci Ibn Omera vidi se da ashabi to nisu 
tako razumjeli, nego su to smatrali mustehabom, lijepim i 
preporucljivim sto dokazuje sljedeci hadis: "Niste se duzni 
okupati kada okupate svoje umrle, jer oni nisu necisti. Dovoljno 
vam je da operete ruke." 31 Od Ibn Omera, radijallahu anhu, se 
prenosi: "Kupali smo mrtvace, neki od nas su se nakon toga 
kupali a neki nisu." 32 

3. Prije spavanja, jer je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi 
ve sellem, Bera Ibn Azibu rekao: "Kada podes u postelju uzmi 
abdest isto onako kao sto ga uzimas za namaz. " 33 



SAHIBI UZUR 

Ko bude imao neki uzur (smetnju), (nemogucnost drzanje 
mokrace, nekontrolisan izlazak vjetra ili istihazu), da bi bio cist za 
namaz mora ispuniti slijedece uvjete: 



30 Ebu -Davud, 3161; Et-Tirmizi, 993 i Albani u Ahkamul-dzenaiz, str. 53.-54. Za hadis kaze da 
je hasen. 

31 El- Bejhaki, 3/398 i El -Hakim, 1/396 i kaze da je sahih po kriteijima Buharije, a Zehebi je to 
potvrdio. 

32 Hadis je sahih. Ed- Darekutni, 191. 

33 Buhari, 247; Muslim, 2710. 
• oprati mokracu ili krv nakon nastupanja namaskog 
vremena 

• zastititi se krpom koja ce sprijeciti odlijevanje krvi, ili 
zamotati polni organ necim sto ce sprijeciti izlazak 
mokrace 

• kad nastupi namasko vrijeme uzeti abdest za doticni 
namaz, a potom ne obracati paznju hoce li nesto isteci ili 
se ispustiti 

• s jednim abdestom moze se klanjati samo jedan farz- 
namaz i vise sunneta. Ako se desi da bude izmedu dva 
pojavljivanja mokrace ili krvi toliko vremena da se moze 
ocistiti, uzeti abdest i obaviti namaz, onda je sahibi uzur 
duzan u torn vremenu ocistiti se i klanjati. 

U torn smislu, treba napomenuti da je Allahov Poslanik, 
sallallahu alejhi ve sellem, za zenu koja poslije menstruacije ima 
istihazu rekao: "Ostavljat ce namaz u danima dok joj traje 
uobicajena menstruacija. Nakon toga ce se okupati i za svaki ce 
namaz uzimati abdest, a postit ce i klanjat ce." 34 



34 Hadis je sahih. Et-Tirmizi, 1 26 i Ibn- Madze, 625. 

Priprema i Obrada www.tewhid.ucoz.net
  
Iz knjige: "NAMAZ U ISLAMU - OD ABDESTA DO ZIKRA 
STUDIO-TEWHID-
https://www.facebook.com/studio.tewhid

Category: Namaz U Islamu | Added by: studio-tewhid (2014-04-03)
Views: 1520 | Tags: Priprema i Obrada www.tewhid.ucoz.n | Rating: 0.0/0
Total comments: 0
Name *:
Email *:
Code *:
NAMAZ
Facebook-tewhid
kur'an
tags