Teravija je Sunnet za muskarce i zene. Od Ebu-Hurejre,
radijallahu anhu, prenosi se da je Poslanik, sallallahu alejhi ve
sellem, rekao: "Ko klanja uz ramazan (teravih- namaz), vjerujuci i
nadajuci se (nagradi), bit ce mu oprosteni (mali) grijesi koje je
Prenosi se od Aise, radijallahu anha, daje rekla: "Poslanik,
sallallahu alejhi ve sellem, klanjao je teraviju u dzamiji, a za njim
je klanjalo mnogo svijeta. Potom je klanjao i druge noci, pa se
broj klanjaca povecao. Trece noci su se okupili, ali Poslanik,
sallallahu alejhi ve sellem, ne izade medu njih. Ujutro im je
rekao: ,Vidio sam da ste se okupili i nista drugo me nije sprijecilo
da vam se pridruzim osim bojazni da vam se teravija ne propise
kao farz'. " 343
Od Aise, radijallahu anha, takoder se prenosi, da Poslanik,
sallallahu alejhi ve sellem, ni u ramazanu, niti u nekom drugom
mjesecu nije klanjao vise od jedanaest rekata. 344
Medutim, pouzdano se zna da su ashabi u vrijeme hilafeta
Omera, Osmana i Alije klanjali dvadeset rekata teravije, sto je
misljenje vecine pravnika hanefijske, hanbelijske i safijske skole.
Od nekih islamskih ucenjaka prenosi se da je Sunnet klanjati
teraviju i vitre jedanaest rekata, a ostatak do dvadeset rekata je
mustehab. To je misljenje i hanefijskog pravnika imama Kemala
Ibnul-Humama, koji to obrazlaze na ovaj nacin: "Dokazi
presuduju daje Sunnet u dvadeset rekata ono sto je bilo u praksi
Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, a ostatak je mustehab
(lijepo). U Buharijinom i Muslimovom "Sahihu" zabiljezeno je da
342 Buhari, 37 i Muslim, 759.
343 Buhari, 2012 i Muslim, 761.
344 Muslim, 738.
je to jedanaest rekata s vitrama. Prema tome, Sunnet je po usulu
nasih (hanefijskih) sejhova osam rekata, a ostatak (od 12 rekata)
je mustehab" 345
Osnova je, da je Sunnet Allahovog Poslanika, sallallahu
alejhi ve sellem, mustehab ciniti, dok su u ovom slucaju ostali
rekati takoder mustehab po Sunnetu Hulefair-rasidina koje nam
je naredio Resul, sallallahu alejhi ve sellem, da slijedimo.
Nocni namaz teravije u ramazanu dozvoljeno je klanjati u
dzematu. Kod vecine islamskih pravnika vrijednije ga je klanjati u
dzematu.
Nije posebno odredeno sta ce se uciti na teraviji. Medutim,
prenosi se da su ashabi dugo ucili na teraviji, oslanjajuci se na
stapove zbog dugog kijama u namazu. Nisu izlazili iz dzamije do
pred zoru, kada bi pozurili s pripremanjem sehura da ne prode
vakat. Ucili bi suretul-Bekare na osam prvih rekata (to je 48 prvih
stranica iz Kur'ana), a ako bi se to ucilo na dvadeset rekata,
brojali bi to kao olaksicu. Muslim prenose od Aise, radijallahu
anha, da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, klanjao deset
rekata predajuci selam na svaka dva i zavrsavajuci s jednim
rekatom vitr-namaza. 346 Priprema i Obrada www.tewhid.ucoz.net
Iz knjige: "NAMAZ U ISLAMU - OD ABDESTA DO ZIKRA
STUDIO-TEWHID-
https://www.facebook.com/studio.tewhid
|