Main » Articles » Namaz U Islamu

TESBIH - NAMAZ
Prenose Ebu Davud, ibni Madze i ibni Huzejme rivajet o 
ovome namazu koji se sastoji od cetiri rekata sa posebnim 
zikrovima na kijamu, ruku'u, sedzdama i izmedu njih, za koji se 
obecava oprost svih grijeha. U njemu se preporucuje njegovo 
klanjanje svaki dan ili jednom u mjesecu ili jednom u godini ili 
jednom u zivotu. 

Kaze hafiz Abdul-Azim ibni Abdil-Kavijj El-Munziri u svojoj knjizi 
"Et-Tergibu vet-Terhib" (poticaji i upozorenja) koja je prevedena i 
na nas jezik, na str.114. « Ako je ispravan haber (vijest), u srcu 
ostaje nesto u pogledu ovog lanca prenosilaca .» Cudno je kako 
je ova recenica izostavljena u prijevodu, kada ona ukazuje na 
sumnju samog autora ovog djela u ispravnost ovog predanja. 
Dalje nastavlja autor i kaze: »Prenosi ga Ibrahim ibnul Hakem od 
svog oca od Ikrime kao mursel (daif) i ne spominje ibn Abbasa. 



362 Hadisjesahih. Et-Tirmizi, 2485 i Ibn-Madze, 1334. 
Kaze Hafiz Ibni Hadzer: "Prenosi se ovaj hadis mnogim 
putevima, a i od jedne skupine ashaba, a najbolji je ovaj Ikrimin 
(daif) hadis". I kaze: "A istina je da su svi putevi kojima je 
prenesen slabi, a hadis Ibni Abbasa je blizak uslovima hasena 
(dobrog), ali je nastran zbog jacine (ferdijjeta) osamljenosti u 
njemu i nepostojanja nekoga da ga prati (mutabia), niti da mu 
svjedoci (sahid) sa prihvatljive strane i suprotstavljanja njegovog 
nacina obavljanja obliku ostalih namaza. lako je Musa ibni Abdul 
Aziz, prenosilac hadisa, iskren (sadik), dobar(salih) neprihvatljiva 
je od njega ova osamljenost. Daifom ga smatra Ibni Tejmije i El- 
Mizzi, a Ez-Zehebi je zastao kod njega, kako prenosi Ibni Abdul 
Hadi od njih u svom «Ahkjamu» (Es-Sujuti, El-Lealiul Masnuah fil 
Ehadisil Mevduah, 2/37) 

Kaze Ebu Bekr ibni Ebi Davud: "Cuo sam svog oca (Ebu 
Davuda) da kazuje: -Nema o tesbih namazu sahih hadis do 
ovoga." + Kaze imam Ahmed: »Nije sahih (nije ispravnog lanca 
prenosilaca) od Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem. 
"Kaze Sejhul Islam Ibni Tejmijje: "Taj hadis je laz na Allahovog 
Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, i nije ga niko od imama 
ubrajao u pohvaljene radnje." 

Poznati islamski ucenjak sejh Muhammed ibni Salih El-Usejmin 
kaze: "Ko razmisli o njemu naci ce nastranost cak i u pogledu 
serijata, posto je ibadet ili koristan srcu i nuzan je ispravnosti 
srca pa je propisan u svakom vremenu i svakom mjestu, ili nije 
koristan pa nije ni propisan, a spomenuto u hadisu o njemu da se 
klanja svaki dan ili svake sedmice ili svakog mjeseca ili jednom u 
zivotu, ne postoji u Serijatu nesto slicno ovome, sto ukazuje na 
njegovu nastranost u lancu prenosilaca i tekstu i u pravu je onaj 
koji kaze, kao sto je rekao Sejhul Islam, da je laz. (El-Usejmin, 
El-Hilafu bejnel Ulemai, 24/25) 

Pored recenog, nemoguce je da nesto tako vazno ne bude 
opcepoznato i prihvaceno medu ashabima, kada znamo njihovu 
privrzenost Islamu i njegovim propisima. 
Nije ispravno raditi po ovakvom slabom predanju, jer je ono u 

vezi s propisom vjere koji se moze uzeti samo iz prihvatljivih 

rivajeta. 

Allah, subhanehu ve teala, najbolje zna. 

Priprema i Obrada www.tewhid.ucoz.net
  
Iz knjige: "NAMAZ U ISLAMU - OD ABDESTA DO ZIKRA 
STUDIO-TEWHID-
https://www.facebook.com/studio.tewhid

Category: Namaz U Islamu | Added by: studio-tewhid (2014-04-04)
Views: 513 | Tags: TESBIH - NAMAZ | Rating: 0.0/0
Total comments: 0
Name *:
Email *:
Code *:
NAMAZ
Facebook-tewhid
kur'an
tags