Prenose Ebu Davud, ibni Madze i ibni Huzejme rivajet o
ovome namazu koji se sastoji od cetiri rekata sa posebnim
zikrovima na kijamu, ruku'u, sedzdama i izmedu njih, za koji se
obecava oprost svih grijeha. U njemu se preporucuje njegovo
klanjanje svaki dan ili jednom u mjesecu ili jednom u godini ili
jednom u zivotu.
Kaze hafiz Abdul-Azim ibni Abdil-Kavijj El-Munziri u svojoj knjizi
"Et-Tergibu vet-Terhib" (poticaji i upozorenja) koja je prevedena i
na nas jezik, na str.114. « Ako je ispravan haber (vijest), u srcu
ostaje nesto u pogledu ovog lanca prenosilaca .» Cudno je kako
je ova recenica izostavljena u prijevodu, kada ona ukazuje na
sumnju samog autora ovog djela u ispravnost ovog predanja.
Dalje nastavlja autor i kaze: »Prenosi ga Ibrahim ibnul Hakem od
svog oca od Ikrime kao mursel (daif) i ne spominje ibn Abbasa.
362 Hadisjesahih. Et-Tirmizi, 2485 i Ibn-Madze, 1334.
Kaze Hafiz Ibni Hadzer: "Prenosi se ovaj hadis mnogim
putevima, a i od jedne skupine ashaba, a najbolji je ovaj Ikrimin
(daif) hadis". I kaze: "A istina je da su svi putevi kojima je
prenesen slabi, a hadis Ibni Abbasa je blizak uslovima hasena
(dobrog), ali je nastran zbog jacine (ferdijjeta) osamljenosti u
njemu i nepostojanja nekoga da ga prati (mutabia), niti da mu
svjedoci (sahid) sa prihvatljive strane i suprotstavljanja njegovog
nacina obavljanja obliku ostalih namaza. lako je Musa ibni Abdul
Aziz, prenosilac hadisa, iskren (sadik), dobar(salih) neprihvatljiva
je od njega ova osamljenost. Daifom ga smatra Ibni Tejmije i El-
Mizzi, a Ez-Zehebi je zastao kod njega, kako prenosi Ibni Abdul
Hadi od njih u svom «Ahkjamu» (Es-Sujuti, El-Lealiul Masnuah fil
Ehadisil Mevduah, 2/37)
Kaze Ebu Bekr ibni Ebi Davud: "Cuo sam svog oca (Ebu
Davuda) da kazuje: -Nema o tesbih namazu sahih hadis do
ovoga." + Kaze imam Ahmed: »Nije sahih (nije ispravnog lanca
prenosilaca) od Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem.
"Kaze Sejhul Islam Ibni Tejmijje: "Taj hadis je laz na Allahovog
Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, i nije ga niko od imama
ubrajao u pohvaljene radnje."
Poznati islamski ucenjak sejh Muhammed ibni Salih El-Usejmin
kaze: "Ko razmisli o njemu naci ce nastranost cak i u pogledu
serijata, posto je ibadet ili koristan srcu i nuzan je ispravnosti
srca pa je propisan u svakom vremenu i svakom mjestu, ili nije
koristan pa nije ni propisan, a spomenuto u hadisu o njemu da se
klanja svaki dan ili svake sedmice ili svakog mjeseca ili jednom u
zivotu, ne postoji u Serijatu nesto slicno ovome, sto ukazuje na
njegovu nastranost u lancu prenosilaca i tekstu i u pravu je onaj
koji kaze, kao sto je rekao Sejhul Islam, da je laz. (El-Usejmin,
El-Hilafu bejnel Ulemai, 24/25)
Pored recenog, nemoguce je da nesto tako vazno ne bude
opcepoznato i prihvaceno medu ashabima, kada znamo njihovu
privrzenost Islamu i njegovim propisima.
Nije ispravno raditi po ovakvom slabom predanju, jer je ono u
vezi s propisom vjere koji se moze uzeti samo iz prihvatljivih
rivajeta.
Allah, subhanehu ve teala, najbolje zna.
Priprema i Obrada www.tewhid.ucoz.net
Iz knjige: "NAMAZ U ISLAMU - OD ABDESTA DO ZIKRA
STUDIO-TEWHID-
https://www.facebook.com/studio.tewhid
|