Main » Articles » Namaz U Islamu |
VITR-NAMAZ
Prenosi se da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Neka vas zadnji namaz u noci bude vitr." 331 U predaji od Dzabira, radijallahu anhu, stoji da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Ko se boji da ce prespavati neka klanja vitr na pocetku noci (tj. neposredno poslije jacije- namaza), a ko moze ustati na kraju noci da ga klanja, neka to ucini. Zaista u to vrijeme meleki prisustvuju namazu, a to je bolje." 332 . Ebu-Ejjub Ensari, radijallahu anhu, prenosi da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Vitr namaz je obaveza, pa ko zeli neka ga klanja pet rekata, ko zeli tri, a ko zeli neka klanja jedan rekat." 333 Od Aise, radijallahu anha, prenosi se da je rekla: "Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nije klanjao vise od jedanaest rekata, bilo u ramazanu ili nekom drugom mjesecu. Klanjao bi cetiri rekata, a ne pitaj o njihovoj Ijepoti i duzini, jos 331 Buhari, 998 i Muslim, 751. 332 Muslim, 755 333 Hadisjesahih. Ebu-Davud, 1422 i Ibn-Madze, 1190. jednom cetiri pa onda tri rekata, pa sam mu rekla: "Allahov Poslanice, hoces li spavati prije nego klanjas vitr?" On je odgovorio: "Aisa, moje oci spavaju ali moje srce ne spava." 334 Ona, takoder, prenosi da bi ponekad klanjao jedanaest rekata, predavajuci selam na svaka dva rekata i klanjajuci na kraju jedan rekat vitr-namaza." 335 Jedan od pouzdano prenesenih nacina klanjanja vitr- namaza jeste da se prvo klanjaju dva rekata, kako je vec opisano potom preselami, a zatim klanja jos jedan rekat, ovaj se rekat klanja isto kao i pocetni rekat s tim sto se poslije rukua vrati na kijam (stajanje) dignu ruke i prouci dova, poslije koje se ide na sedzdu i zavrsi namaz na propisani nacin. Ubejj Ibn Ka'b, radijallahu anhu, prenosi da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, klanjao vitr-namaz sa tri rekata, uceci na prvom rekatu "Sebbihisme Rabbikel-E'ala (suretul - E'ala), na drugom rekatu "Kul ja ejjuhel-kafirun" (suretul - Kafirun) a na trecem "Kul huvallahu ehad" (suretul-lhlas) i kunut prije rukua." 336 Et-Tirmizi dodaje da je na trecem rekatu osim "Kul huvallah" ucio i "Kul e'uzu bi rabbil-felek" i "Kul e'uzu bi rabbin- nas." 337 Nakon kunuta i selama bi rekao :"Subhanel-Melikil- Kuddus" (Slavljen je Vladar Sveti), otezuci treci put. (Nesai, Ibn- Madze, s tim sto se kod njega na trecem rekatu uz suretul-lhlas dodaje suretul-Felek i suretun-Nas, Ebu Davud) Ibn-Omer, radijallahu anhuma i Ebu-Hurejre, radijallahu anhu, prenose da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, cinio kunut-dovu poslije rukua. 338 334 Buhari, 1139 i Muslim, 738. 335 Muslim, 736. 336 Hadis je sahih. En-Nesaii, 1699. 337 Hadisjesahih.463. 338 Buhari ; Muslim Hasan Ibn AN, radijallahu anhu, prenosi da ga je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, poucio dovi koja se uci na kunutu vitr - namaza: "ALLAHUMMEHDINl FlMEN HEDEJTE, VE AFINl FlMEN AFEJTE, VE TEVELLENT FlMEN TEVELLEJTE, VE BARIK Li FlMA E'ATAJTE, VE KINI SERRE MA KADAJTE FE INNEKE TAKDl VE LA JUKDA ALEJKE, INNEHU LA JEZILLU MEN VALEJTE (VE LA JEIZZU MEN ADEJTE) TEBAREKTE RABBENA VE TEALEJTE." (Allahu, uputi me medu one koje si vec uputio. Oprosti mi s onima kojima si vec oprostio. Preuzmi paznju nada mnom s onima nad kojima si je vec preuzeo. Sacuvaj me od zla odluka koje si vec donio, jer Ti propisujes stvari, a ne obratno. Ne uzdize se onaj koga si Ti vec odbacio. Blagoslovljen si, Gospodaru nas i Uzvisen.) 339 Sunnet je da se kunut dova uci iza ruku'a zbog sahih hadisa koji su preneseni o tome. 340 Hadisi u kojima se prenosi da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, ucio kunut dovu kada bi digao glavu sa ruku'a na posljednjem rekatu i rekao Semiallahu limen hamideh rabbena ve lekel hamd, su mnogobrojni. 341 339 Hadisje sahih. En-Nesai, 1745; Ebu-Davud, 1425 i Ibn-Madze, 1178. 340 Fetve Stalne komisije, 7/48. 341 Rivajeti o kunutu na farz namazima: Buhari, 5/35,171, 1/193, 8/155 (br. h. 804, 1006, 2932, 3386, 4560, 4598, 6200, 6393, 6940); Muslim, 1/467.-468. (br. h. 675 i476); Ahmed 2/255, 337, 470; Ebu-Davud, 2/141.-142. (br. h. 1440, 1442); Nesai, 2/201.-202. (br. h. 1073, 1074, 1075); Et-Tirmizi, 5/227.-228. (br. h. 3004, 3005) ; Bejheki 2/198. Priprema i Obrada www.tewhid.ucoz.net
| |
Views: 625 | |
Total comments: 0 | |