Main » Articles » O Ramazanu |
Šta je to i'tikaf?
Itikaf je boravak u mesdžidu - određeni vrmenski period - s namjerom obožavanja Allaha i pokrnosti Njemu.
DOKAZI PROPISANOSTI OVOG IBADETA - I'TIKAFA
Na propisanost ovog ibadeta u Islamu ukazuju dokazi Kur'ana, Sunneta Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, kao I Idžma' (Konsenzus) islamski učenjaka kao što to prenose: Ibn Munzir, Ibn Hazm, Šejhu-l-Islam Ibn Tejmijje, Kutubi i drugi. Prije nego spomenemo argumente koji ukazuju na propisanost i'tikafa, želio bih da spomenem, koristi radi, zašto islamski učenjaci uvijek kada počinju da govore o nekom ibadetu na početku spominju dokaze koji ukazuju na propisanost tog djela. Odgovor je jednostavan. Kako bi se ova vjera sačuvla od onoga što nije od nje, od novotarija. Osnova je da čovjek, ako poziva ljude u činjenje određene stvari smatrajući da je to ibadet, da je obavezan da za to spomene validan dokaz, u suprotnom, ibadet u koji poziva nije validan. Islamski učenjaci su na osnovu dokaza postavili jedno veliko pravilo koje glasi: “Osnova u činjenu u ibadetima je zabrana, dok je osnova u običajima dozvola“ To bi značilo, da je zabranjeno smatrati nešto ibadetom ako ne postoji dokaz koji ukazuje da je to propisano u Islamu, dok je u običajima suprotno, svaka stvar je dozvoljena sve dok ne dođe dokaz koji zabranjuje određeni običaj. Zato ćemo naći u knjigama prava, knjigama svih – pravnih škola- mezheba, da kada počinju sa određenim poglavljem u kojem govore o nekom ibadetu spominju dokaze na propisanost tog djela. Na propisanost ovog ibadeta ukazuju riječi Uzvišenog: وَعَهِدْنَا إِلَىٰ إِبْرَاهِيمَ وَإِسْمَاعِيلَ أَن طَهِّرَا بَيْتِيَ لِلطَّائِفِينَ وَالْعَاكِفِينَ وَالرُّكَّعِ السُّجُودِ [٢:١٢٥] “I Ibrahimu i Ismailu smo naredili: "Hram Moj očistite za one koji ga budu obilazili, koji budu boravili u i'tikafu i koji budu molitvu obavljali." Također, riječi Allaha: وَكُلُوا وَاشْرَبُوا حَتَّىٰ يَتَبَيَّنَ لَكُمُ الْخَيْطُ الْأَبْيَضُ مِنَ الْخَيْطِ الْأَسْوَدِ مِنَ الْفَجْرِ ۖ ثُمَّ أَتِمُّوا الصِّيَامَ إِلَى اللَّيْلِ ۚ وَلَا تُبَاشِرُوهُنَّ وَأَنتُمْ عَاكِفُونَ فِي الْمَسَاجِدِ ۗ تِلْكَ حُدُودُ اللَّهِ فَلَا تَقْرَبُوهَا ۗ كَذَٰلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ آيَاتِهِ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ [٢:١٨٧] "Jedite i pijte sve dok ne budete mogli razlikovati bijelu nit od crne niti zore; od tada postite sve do noći. Sa ženama ne smijete imati snošaja dok ste u i'tikafu u džamijama. To su Allahove granice, i ne približujte im se! Eto tako Allah objašnjava ljudima propise Svoje da bi se onoga što im je zabranjeno klonili." Što se tiče hadisa koji ukazuju na propisanost i´tikafa, njih je mnogo i oni su raznovrsni, neki su u govornoj formi a drugi su lična praksa Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, jedan od njih je hadis Aiše r.a. da je kazala: “Allahov Poslanik boravio je u i´tikafu zadnjih deset dana ramazana, sve dok nije preselio, zatim su to isto nakon njegove smrti činile njegove supruge.“ Buhari
Kada je u pitanju Idžma', odnosno Konsenzus islamski učenjaka, Itikaf je potvrđen konsenzusom kao što to prenose: Ibn Munzir, Ibn Hazm, Šejhu-l-Islam Ibn Tejmijje, Kurtubi i drugi.
VRIJEDNOST BORAVKA U I'TIKAFU
I'tikaf je bio stalna praksa Poslanika, sallallahu 'alejhi ve sellem. Bilježi Buharija od Aiše, radijallahu 'anha, da je Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem, i'tikafio za vrijeme zadnjih deset dana mjeseca Ramazana sve do svoje smrti, a poslije njega i'tikafile su njegove žene. Buharija i Muslim
Rekao je Imam Zuhri: "Čudim se muslimanima, ostavili su i'tikaf, a Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem, ga nije ostavio otkako je došao u Medinu sve do svoje smrti." Fethul-Bari, 4/334.
Ali je korisno spomenuti da ne postoji vjerodostojan hadis koji ukazuje na posebnu nagradu za ovaj ibadet. Postoje neki daif-slabi hadis koji govore o tome, mi ih nećemo spominjati zbog njihove slabosti. Čovjeku muslimanu je dovoljno to što je to sunnet Allahovog Poslanika, a za svaki sunnet koji čovjek prakticira, a naročito u ovom mubarek mjesecu, čovjek će biti nagrađen. Ovdje govorimo o postojanju hadisa u kojima se obećavaju posebne nagrade onome ko bude u i'tikafu. www.tewhid.ucoz.net
| |
Views: 567 | |
Total comments: 0 | |