Main » Articles » Ramazanske_fetve_za_zene

Treće: Ko je obavezan postiti?

1.      Post je obavezan svakom razumnom, punoljetnom muslimanu koji je u mogućnosti da posti uz uslov da nije putnik i da kod sebe nema prepreka posta.

2.      Nevjernik neće postiti i nije dužan nadoknaditi post ako prihvati islam.

3.      Maloljetnoj osobi post nije obavezan.

4.      Luda osoba nije dužna da posti kao ni da se nahrane siromasi radi toga.

5.      Osoba koja nije u mogućnosti da posti zbog stalne prepreke (sebeba) neće postiti, ali će za svaki dan nahraniti siromaha.

6.      Bolesnik čije ozdravljenje se očekuje neće postiti ako mu post biva teškim, ali će nadoknaditi nakon što ozdravi.

7.      Trudnica i dojilja koje ne mogu da poste radi trudnoće ili dojenja ili pak ako se boje za svoje dijete neće postiti, ali će nadoknaditi propuštani post.

8.      Osoba koja je prisiljena da prekine post da bi spasio nevinog od utapanja ili požara, prekinut će post kako bi ga spasio, ali će nadoknaditi.

9.      Putnik će postiti ako želi, a ako želi prekinut će post, ali u tom slučaju će nadoknaditi one dane koje nije postio.

10.  Žena u stanju hajda (menstrualnog perioda) ili stanju nifasa (postporođajnog perioda ili babinja) neće postiti i nije joj dozvoljeno, ali će nadoknaditi.

 

Četvrto: Kada je propisan post mjeseca ramazana?

Post mjeseca ramazana je propisan druge godine po Hidžri, a Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je postio devet ramazana.

 

Peto: Kako se utvrđuje početak mjeseca ramazana?

Početak mjeseca ramazana se utvrđuje na jedan od dva načina:

Prvi: viđenjem mlađaka.

Drugi: upotpunjavanju mjeseca šabana trideset dana.

Dokaz za ova dva načina je hadis Ibn-Omera, radijellahu anhuma, da je Allahov Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Kada vidite mlađak postite, a i kada ga vidite (na kraju mjeseca) prekinite post. A ako se nešto ispriječi viđenju odbrojite mu". Muttefekun alejhi.

Kaže se: "Ispriječilo se viđenju mlađaka kada ga nešto prekrije poput oblaka ili nečeg drugog pa se ne ispolji i ne vidi se".

A značenje je: "Odbrojite broj mjeseca dok ga ne upotpunite trideset dana".

 

Šesto: Obaveznost određivanja (uspostavljanja) nijjeta

Vadžib (obaveza) je odrediti nijjet posta koji je farz (stroga dužnost) i to prije nastanka zore. Dakle, nijjet je uslov ispravnosti farz posta i nijjetom se razlučuju ibadeti od adeta (običaja).

Rekao je Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem: "Ko ne zanijeti post prije zore, takav nema posta". (Sahih sunen Ebi-Davud)

I rekao je Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem: "Ko ne označi (odredi) post prije zore, takav nema posta". (Sahih sunen En-Nesai)

A značenje riječi "zanijeti" je: "odluči". Dakle, nijjet je obaveza i ispravno je nijjet učiniti u bilo kojem dijelu noći pa makar prije zore na nekoliko trenutaka.

Nijjet za svaki ibadet se čini u srcu i nije dozvoljeno da se izgovara jezikom.

Rekao je šejhul-islam, rahimehullah: "Svako ko zna da je sutra ramazan i želi da posti, taj je već zanijetio, i tako radi ogromna većina muslimana".

 

Sedmo: Vrijeme posta

Post počinje od nastanka druge (istinske zore) a završava zalaskom sunca. Kada nastane istinska zora obaveza je na ženi da napusti sve što kvari post, svejedno čula mujezina ili ne. Ako zna da mujezin uči ezan kod nastanka zore obaveza joj je da napusti stvari koje kvare post čim ga čuje. Na muslimanki je obaveza da sazna ispravno vrijeme početka i kraja posta kako bi izbjegla neugodnosti.

 

Osmo: Stvari koje kvare post

Rekao je šejh Ibn-Usejmin, rahimehullah: „Postač neće pokvariti svoj post ako konzumira nešto od stvari koje kvare post u stanju zaborava ili neznanja ili čak pod prisilom; pa kada postač pojede ili popije iz zaborava, post mu neće biti pokvaren jer je zaboravio.

A ako pojede ili popije smatrajući da je sunce zašlo ili da zora još nije nastupila neće pokvariti post jer je bio u stanju neznanja.

A ako bude izapirao usta pa mu uđe voda u grlo bez namjere neće mu post biti pokvaren jer nije imao namjeru.

A ako doživi poluciju u snu post mu, isto tako, neće biti pokvaren, jer nije imao izbora“. (Preuzeto iz brošure Nubez fis-sijam)

A što se tiče stvari koje kvare post, njih ima osam:

Prva: Spolni odnos, jer kada postač spolno opći u danu ramazana post će mu biti pokvaren i na njemu je obaveza da nastavi sa postom sve do kraja dana kao i obaveza pokajanja Allahu, traženja oprosta i kajanja nad onim što je uradio.

Također, na njemu je obaveza nadoknade tog dana u kojem je imao seksualni odnos i uz nadoknadu dužan je ispuniti teški keffaret, a to je oslobađanje roba, pa ako ne može onda će postiti dva mjeseca uzastopno, a ako ni to ne može onda će nahraniti šezdeset siromaha miskina, za svakog siromaha pola sa'a hrane naroda tog mjesta.

Zato, na razumnoj muslimanki je obaveza da se čuva svega što će je odvesti u ovaj ogromni grijeh, te da ne slijedi šejtanske stope kako ne bi upala u ono što je Allah učinio haramom.

Druga: Namjerno jelo i piće, svejedno bilo putem usta ili nosa, a onaj ko pojede nešto namjerno na njemu je da i dalje posti do kraja dana i još je dužan učiniti tevbu, kao što je dužan da traži oprosta i da se kaje nad onim što je uradio. I na kraju je još dužan da nadoknadi taj dan.

Treća: Izlučivanje sperme u budnom stanju i to putem onanisanja ili ljubavne predigre ili poljupcem ili zagrljajem itd. A na njemu je da čini kao i osoba koja je nešto pojela ili popila namjerno.

Četvrta: Hranjive injekcije koje bivaju zamjenom za hranu, jer su one u značenju hrane i pića, a što se tiče injekcija koje nemaju osobinu hrane takve ne kvare post.

Peta: Transfuzija krvi kao da žena dobije krvarenje pa joj se u zamjenu da druga krv putem transfuzije.

Šesta: Izlazak krvi hajda (menstruacije) i nifasa (babinja), jer je ženi u stanju hajda i nifasa zabranjeno da posti tokom tog perioda, pa kada bi se desilo da je postila ne bi bilo ispravno.

Sedma: Vađenjem krvi putem hidžame ili flebotomije ili dobrovoljnog davanja ili radi spašavanja bolesnika i slično tome zbog riječi Vjerovjesnika, sallallahu alejhi ve sellem: "Pokvario je post hadžim (onaj koji radi hidžamu) i mahdžum (onaj kome se hidžama radi)". (Hadis su zabilježili Ahmed, Ebu-Davud, En-Nesai, a Albani ga ocijenjuje vjerodostojnim)

A ako krv izađe bez razloga poput krvarenja iz nosa ili kao rezultat vađenja zuba i slično, tada post neće biti pokvaren, jer to nije hidžama niti u značenju hidžame.

Osma: Namjerno povraćanje, ali ako ga povraćanje nadvlada te povrati bez da ima bilo kakvog izbora, u tom slučaju post neće biti pokvaren zbog riječi Vjerovjesnika, sallallahu alejhi ve sellem: "Koga nadvlada povraćanje dok posti nije dužan nadoknaditi, a ko prouzrokuje povraćanje neka nadoknadi". (Hadis su zabilježili sabirači zbirki Sunena, a Tirmizi ga ocijenjuje dobrim, dok ga Albani smatra vjerodostojnim hadisom)

 

Deveto: Stvari koje su dozvoljene ženi u postu i koje ne štete njenom postu

1.      Pljuvačka, jer je dio tekućine koja nastaje kao rezultat praznog želuca, a što se tiče guste sluzi, obaveza je izbaciti je van usta.

2.      Misvak, jer je njegovo korištenje sunnet tokom posta i mimo posta.

3.      Izlazak mezja (providna, viskozna i bezbojna tekućina) zbog bilo kojeg razloga ne kvari post.

4.      Korištenje mirisa, a što se tiče behura (mirisni dim) nije ga dozvoljeno udisati jer ima svoju materiju koja dospijeva do želuca a ona je dim.

5.      Korištenje paste prilikom pranja zuba uz izbjegavanje gutanja kako ne bi dospijela do želuca.

6.      Korištenje kapi za oči i uši.

7.      Korištenje pumpice kao lijek za astmu.

8.      Korištenje surme uz napomenu da ju je koristiti po noći puno bolje za postača.

9.      Korištenje kane ne šteti njenom postu.

10.  Vađenjem malo krvi radi analize ne utječe na post.

11.  Korištenjem klistira radi potrebe ne utječe na post.

12.  Okusiti hranu radi potrebe tako što se stavi na vrh jezika kako bi kuharica znala da li je hrana slatka ili slana uz izbjegavanje gutanja bilo šta od nje.

13.  Poljubac muža ne šteti njenom postu, a ako neko od njih dvoje doživi orgazam, toj osobi je post pokvaren.

14.  Odgoda kupanja radi džunupluka ili kupanja radi menstruacije i babinja do nastupanja zore.

15.  Rashlađivanje sa vodom u toku ramazanskog dana u vremenima ekstremnih vrućina.

 

Deseto: Mudrosti posta i njegove koristi

1.      Post je ibadet kroz koji se prepoznaje insanovo davanje prednosti onim stvarima koje voli njegov Gospodar nad stvarima koje on voli, kako bi time zadobio zadovoljstvo svoga Gospodara i zaslužio Njegovu počast.

2.      U postu je trening suzdržanosti duše i kontrole nad njom i to je put do njenog čišćenja i spasa.

3.      Od mudrosti posta je činjenica da je on razlog bogobojaznosti kada postač uradi ono što je stavljeno u obavezu, i ovo je najveći cilj posta.

4.      Od mudrosti posta je spoznaja bogatog vrijednosti Allahove blagodati bogatstva prema njemu, pa zahvaljuje svome Gospodaru na Njegovim blagodatima, te se sjeća svoje braće siromaha i suosjeća sa njima.

5.      Od mudrosti posta je svaka zdravstvena korist koja nastaje kao rezultat smanjivanja količine unesene hrane i time olakšavajući prehrambenom sistemu određeni vremenski period.

6.      Od koristi posta je činjenica da čovjeka navikava na strpljivost, podnošenje i čvrstinu.

7.      Od koristi posta je to što olakšava pokornom činjenje pokornih djela.

8.      Od koristi posta je činjenica da čini srce mekanim i otklanja njegovu krutoću kao što odbacuje sve što ga okupira.

9.      Od koristi posta je to što usađuje u srcu insana ljubav prema pokornostima i mržnju prema grijesima i to zastalno.

10.  Od koristi posta je to što je odličan put ka promjeni, jačanju volje, razlog visoke etike i što donosi sa sobom duševni smiraj, uz to što se smatra velikom pojavom od mnogih koje ukazuju na jedinstvo islamskog ummeta.

11.  Od koristi posta je to što smanjuje žestinu strasti i oslabljuje je.

12.  Od koristi posta je to što navikava insana na sistem i preciznost u terminima kao i brigu o vremenu.

Category: Ramazanske_fetve_za_zene | Added by: studio-tewhid (2014-06-28)
Views: 764 | Rating: 0.0/0
Total comments: 0
Name *:
Email *:
Code *:
NAMAZ
Facebook-tewhid
kur'an
tags