Main » Articles » Sihr - Urok - Džinni

ZAPISI I HAMAJLIJE
Zapisi se prave kako bi se osobe zaštitile od određenih bolesti npr. groznica,padavica i drugi a ima ih obično dvije vrste:
 Prva je ona koja nema u sebi širka, gdje se uči bolesniku nešto iz Kur ana ili se uče dove kojima se traži utočište kod Allaha dž.š. To se sastoji od učenja Božijih imena i
 svojstava. Ovaj načinje dozvoljen, jer je to radio i Božiji Poslanik.
 Malik prenosi:
 Pitali smo Božijeg Poslanika o zapisima koje smo radili u džahilijetu. Rekao je:
 „Donesite mi da vidim, ukoliko nema u njima širka to je uredu."
 Es Sjujuti drži da je ulema dozvolila zapise pod tri uslova:
 Da zapis sadrži Allahov govor ih imena, svojstva, daje na arapskom jeziku, da se zna šta sadrži i da se to radi sa čvrstim ubjeđenjem da zapis ne djeluje sam po sebi nego uz
 dozvolu i moć Allaha.
 Zapis se radi tako što se uči i puše u bolesnika ili se uči na vodu koju bolesnik pije.
 Sabit bin Kaj kaže da je njemu to učinio Božiji Poslanik sallalahu alejhi ve sellem ., uzimajući šaku zemlje zatim je poprskao vodom i prosuo po njemu.
  
Druga vrsta su zapisi koji sadrže širk.
 U njima se traži pomoć i utočište mimo Allaha. Dodaju se imena džinna, imena meleka, Poslanika i dobrih ljudi. Ove dove nisu upućene Allahu i smatraju se velikim širkom. Ovo nije na arapskom jeziku ili se značenje uopšte ne zna i bojazan je da sadrže nevjerstvo i širk. To je zabranjeno. 

Hamajlije one se vješaju djeci obično na vrat radi čuvanje od uroka. Takođe je nose ljudi i ženp Jedna vrsta
 ovih hamajlija sadrži Kur anske ajete ili Božija imena i svojstva te se to piše i stavlja na tijelo radi ozdravljenja. Ulema se razišla u vezi ovog pitanja. Prvi smatraju daje to
dozvoljeno na osnovu riječi Abdulaha b. Amra el Asa koji izgleda prenosi to od Hazreti Aiše. To drže i Ebu Džafer Elbakir, Ahmed b. Hanbel. Prenose hadis koji zabranjuje
 stavljanje hamajlija koje sadrže širk. Druga grupa to zabranjuje. To smatra Ibni Mesud i Ibni Abas. Isto tako smatraju Huzejbe, Ukbe, Ibni Amir, Ibni Akim i grupa tabina koji su sreli Ibni Mesuda i Ahmeda. Svi se oslanjaju na predaju koju prenosi veliki broj ashaba što je kasnije i mnoga ulema preuzela.
 To je hadis koji prenosi Ibni Mesud:
 "Čuo sam Božijeg Poslanika sallalahu alejhi ve sellem .,  kako kaže: Zapisi, hamajlije, gatanja i čarolije
 su širk."
 (Hadis prenosi Ahmed Ebu Davud, Ibni Madže i Hakim)
 Ovdje je Božiji Poslanik sallalahu alejhi ve sellem ., spomenuo Tivele, a to je zapis ili čarolija koja se
 pravi da bi se žena i čovjek voljeli.
 Ovo zadnje mišljenje se smatra ispravnim iz tri razloga:
 1. Zabrana je opšta u hadisu, a pojedinačni slučaj ne dozvoljava uopštavanje.
 2. Nije dozvoljeno kao sredstvo jer sadrži stavljanje na tijelo što nije dozvoljeno.
 3. Ako se nešto iz Kur ana stavlja i nosi onda se uvijek mora ostaviti kada se nosi u zahod ili obavljaju tahareti ili slične stvari. Druga vrsta hamajlija je strogo zabranjena. To je nošenje onoga što nije iz Kur`ana kao, školjki kosti, konaca, eksera, imena, šejtana džirina i drugi talismani. To je
 strogo zabranjeno jer sadrže širka mimo ajeta, Božijih imena i svojstava.
 Božiji Poslanik kaže:
 ,,Ko na sebe objesi nešto to je njegov zaštitnik",
 tj. traži utočište i oslonac u tome. Ko traži oslonac u Allahu i njemu predaje stvari to ga približava Allahu i On podiže sa njega nevolje. A ko to traži kod drugih bolesti nego zbog duševnih, kao što su strah, uroci, zavidnost. To stavlja u kola ili na životinje u kuću, dućane i si. To je sve izraz slabosti ubjeđanja i oslonca na Allaha dž.š. To je stvarno bolest i ona se mora liječiti boljim upoznavanjem čiste i ispravne vjere u Jednog i Jedinog Allaha.


Sihr


Category: Sihr - Urok - Džinni | Added by: studio-tewhid (2013-12-30)
Views: 717 | Rating: 0.0/0
Total comments: 0
Name *:
Email *:
Code *:
NAMAZ
Facebook-tewhid
kur'an
tags