Main » Articles » Sira

RODENJE I CETRDESET GODINA ZIVOTA DO POSLANSTVA

RODENJE 

Najodabraniji poslanik, Resulullah, a.s., roden je u porodici Beni - Hasima, u Meki, u 
zoru ponedjeljka, devetog rebiul - evela, prve godine "od dogadaja sa slonom", ili cetrdeset 
godina poslije vladavine perzijskog kralja Kisara (Kserksa) - Enu Sirvana. Taj datum 
odgovara 20. ili 22. aprilu 571 . godine po kalendaru. Ovaj datum izracunali su veliki ucenjak 
Muhammed Sulejman el - Mensur Fevri i astroloski istrazivac Pasa Mahmud. 76 

Ibn - Said prenosi da je Resulullahova, a.s., majka rekla: 

"Kad sam ga radala, poradala sam uz njega ogromnu svjetlost, od koje su zablistali 
dvori Sama." Slicno prenosi imam Ahmed i El - Urbad ibn Sarija. 77 

Pripovijeda se, takoder, da su se pri rodenju Muhammeda, a.s., desili neki cudni 
dogadaji u svijetu, koji su bili predznaci njegovom poslanstvu: srusilo se cetrnaesttomjeva 
sa Kserksovog dvorca u Perziji, ugasila se vatra koju su vijekovima obozavali obozavaoci 
vatre i srusile se crkve oko jezera Savit, nakon sto ono presusi. Ovo prenosi Bejhekija, 78 
a s njim se ne usaglasava Muhammed El - Gazali. 79 

Kad je Amina donijela na svijet djecaka, pozvala je njegovog djeda Abdul - Muttaliba 
da mu saopci radosnu vijest. On ga sav radostan uze u narucje i odnese u Kabu. Tu se 
pomolio Allahu i zahvalio mu na unuku. Tu mu je i ime Muhammed dao - zna se sigurno da 
ovo ime nije bilo poznato kod Arapa. 

Obrezivanje je uradeno sedmi dan po rodenju, kako je inace bio obicaj kod Arapa. 80 

Prva zena, koja ga je zadojila poslije majke, bila je Su vejba, sticenica Ebu - Leheba, 
koja je imala musko dojence imenom Mesruh. Prije Muhammeda, a.s., dojila je Hamzu, 
sina Abdul - Muttaliba, a poslije njega dojila je Ebu - Selemu ibn Abdil - Esed El - Mahzumiju. 81 
BORAVAK U PORODICI BENU - S'AD 

Obicaj kod Arapa u gradu bio je da potraze dobru dojilju za novorodence, i to sa sela 
i iz pustinje, zeleci time udaljiti svoju djecu od gradskih bolesti. Djecu je trebalo odljuljati 
na cistom zraku, da tjelesno ojacaju, duhom ocvrsnu i da progovore cistim arapskim 
jezikom. 

Tako je i Abdul - Muttalib izasao datrazi dojilju zasvoga unuka. Pogodise s Halimom 
iz plemena Benu Sa'd ibn Bekr, kcerkom Ebi - Zuejba. Njen muz je bio El - Haris ibn Abdil 
- Uzza el - Mekni, s nadimkom Ebi - Kebset, iz istog plemena kao i Halima. 

Muhammed, a.s., imao je bracu po mlijeku. To su: Abdullah bin el - Haris, Enisa, kci 
Harisova, Huzafa ili Dzuzama, takoder Harisova kcer. Onaje voljela i nosila u narucju 
Muhammeda, a.s. Zatim je bio Ebu - Sufjan bin Haris bin Abdil - Muttalib, sin 
Resulullahovog, a.s., amidze. 

Resulullahov amidza Hamza bin 'Abdul Muttalib, takoder je imao dojilju iz plemena 
Benu Sa'da bin Bekra. Jednom prilikom njegova majka podoji Resulullaha, a.s., dok se 
nalazio kod svoje majke po mlijeku Halime. Hamza je bio brat po mlijeku Resulullahu s 
dvije strane: preko Suvejbe i Halime Es - Sa'dijje. 

Halima je uz Resulullaha, a.s., dozivjela neocekivani bericet, kao i mnoge zanimljive 
dogadaje. 

Ibn - Ishak pise: "Halima je pripovijedala, da je krenula s muzem i malim sincicem 
kojeg je dojila, u grupi zena iz plemena Beni Sa'd ibn Bekri, da potrazi posao. (Zene su 
dolazile u Meku i uzimale djecu na dojenje). To se desilo jedne godine, kada nisu imali sta 
da jedu. 'Krenuli smo na devi, koja nije davala, tako mi Boga, ni kapi mlijeka. Niko od nas 
nije spavao od placa naseg gladnog djeteta koje se nije moglo najesti s mojih prsa. Molili 
smo Boga, da nas izvede iz te teske situacije. Tako smo stigli u Meku. Zagledali smo 
novorodencad, a svakoj od nas je nuden Resulullah, a.s., i nijedna ga nije htjela uzeti, jer 
je bio jetim - siroce bez oca. Naravno, mi smo ocekivale placu od djetetovog oca. Svaka 
od nas bi rekla: 'Jetim. Ta, sta bi za njega mogli uciniti majka i djed?' Stoga smo mrzile 
uzeti jetimce. Medutim, svaka zena koja je bila sa mnom, nasla je sebi dijete za dojenje, 
osim mene. Kad smo se okupili za povratak, rekoh muzu: Tako mi Boga, osjecam se 
ponizenom, svaka moja druga je nasla sebi dijete za dojenje, osim mene. Mrzi me da se 
vratim kuci tako jadna. Tako mi Boga, odoh nazad da uzmem ono jetimce. 'Budi bez 
brige, svakako to ucini, mozda ce nam Allah uz njega dati bericetl '" Ona zatim nastavi 
pricu: 

"Otisla sam po to dijete, samo iz razloga sto nisam nasla drugo. Medutim, kad sam ga 



Zapecaceni dzenetski napitak 53 

uzela i donijela do karavane, stavih ga u krilo da se nadoji. Ono primi moje grudi i dojilo je, 
dojilo, dokle god je moglo. Kad se ono zasitilo, zasiti se i moj najmladi sin. Pa zaspa 
Muhammed, a zaspa i moj sin, zbog cijeg placa (od gladi) nismo mogli spavati prethodnih 
noci. Ustade moj muz i ode do deve, kad kod nje vime nabreklo. 

On pomuze, pa se napismo oboje do sitosti. Tu noc smo ugodno prespavali. Kad se 
propudismo, muz mi rece: 'Znaj, Halima, tako mi Boga, uzela si bericetno celjade!' 
Odgovorih mu: 'I ja bih zeljela da je tako.' - Zatim smo krenuli, a ja s djecom jahala devu. 
Deva je bila brza i jaka, pa ja odmakoh podobro od svojih drugarica, tako da one povikase: 
'0 Zuejbova kceri, sta ti bi! Pricekaj nas malo. Je li to ona ista deva na kojoj si dojahala s 
nama?' 'Odgovorih im: Da, tako mi Boga, to je ona ista.' 'One povikase: - Nije moguce! S 
njomsenestodogodilo!' 

Zatim stigosmo u nase mjesto - zemlju Beni - Sa'da. Nisam poznavala suhlju zemlju 
od te. Nase ovce dolazile bi uvijek gladne kuci, a kad stigosmo s Muhammedom dodose 
s pase site i mlijecne. Namuzosmo ih i napismo se, znajuci da ovce do tada nisu imale 
kapi mlijeka. Nasi susjedi bi govorili svojim cobanima: 'Tesko vama, zasto ne idete napasati 
ovce tamo gdje napasaju Zuejbove kceri.' - Medutim, isto se desavalo. Njihove ovce bi 
opet dolazile gladne i bez mlijeka, a moje site i s mlijekom. Mi smo kroz to stalno osjecali 
Bozije dobro, Njegovu ispomoc i opskrbu. To je trajalo, a Muhammed je napunio dvije 
godine. Odvojih ga od prsa. Izgledao je i jaci i krupniji nego njegovi vrsnjaci. 

Tada odlucismo da ga odnesemo njegovoj majci, tuzni i nesretni zbog rastanka. Majci 
smo pricali kako smo s njim zaimali bericet, pa joj ja rekoh: 'Kad bi ga jos malo ostavila 
kod nas da ojaca, bilo bi mu bolje nego u gradu. Bojim se, da mu ne naudi gradski zrak.'" 
Halima nastavi: "Nismo se ni nadali, a Amina odmah odluci da ga vratimo nazad sa 
sobom." 82 

Tako je Resulullah, a.s., ostao u Benu - Sa'du. Imao je cetiri ili pet godina kad se 
desio dogadaj -jednaod mu'dziza: rasijecanje i ciscenje Muhammedovih grudi! 

Prenosi Muslim od Enesa, r.a., da je Resulullahu, a.s., dosao Dzibril u vrijeme dokse 
on igrao s djecom. Uzeo ga je, spustio na tie, rasjekao mu grudi sve do srca, izvadio srce 
vani i iz srca izvadio ugrusak pa rekao: 

"U ovome je sejtan mogao dati naudi." Zatim mu isprao srce u zlatnom ledenu u kome 
je bila voda zem - zem, zatim ga zasio i ponovo ga vratio na njegovo mjesto. Djecaci su 
trceci dosli njegovoj pomajci, vicuci: "Muhammed je ubijen!" Kad ga ugledase imao je 
drugaciju boju lica. 83 
ODLAZAK RODENOJ MAJCI 

Nakon ovog cudnovatog dogadaja, Halima se uplasi za Muhammeda, pa odluci da ga 
vrati njegovoj majci. Kod majke je proveo vrijeme sve do napunjene seste godine. 84 

Amina je smatrala potrebnim, da zbog sina, i zbog sebe, treba da ode u obilazak 
muzevog groba u Jesribu - Medini. Krenula je s djecakom na put dug 500 km pracena 
sluzavkom Ummu Ejmen, i svekrom Abdul - Muttalibom. Na putu su proveli mjesec dana. 

Amina je mnogo izmrsala. Na povratku se razboli. Lipoma je bila od pocetka putovanja, 
ali ne izdrza do kraja. 

Umrije u El - Ebvau, mjestu izmedu Meke i Medine. 85 



ZIVOT KOD DRAGOG DJEDA 

Abdul - Muttalib se vrati s Muhammedom, a.s., u Meku. Sva njegova osjetila milosti, 
plemenitosti i ljubavi, bila su okrenuta unuku - jetimu, kojeg zadesi nova tragedija koja 
samo zguli krastu staroj nezarasloj rani - prvo otac, a sada i majka! 

Djed je bio milostiviji prema Muhammedu, a.s., nego prema svojoj djeci. Nikada ga 
nije samog ostavljao. Uvijekje neko bio uz njega. 

Ibn - Hisam kaze: 

"Abdul - Muttalib imao je svoje siltete u hladovini Kabe. Njegovi sinovi bi posjedali oko 
silteta i iz postovanja, niko nije ni pokusavao sjesti na ocevo mjesto. Kad bi se pojavio 
Resulullah, a.s., unukdjecak, popeo bi se i sjeo nasred silteta. Njegove amidze, sinovi 
Abdul - Muttalibovi bi pokusali da ga pomaknu, a Abdul - Muttalib bi povikao, kad bi to 
primijetio: 'Ostavite to moje dijete. On ima kod mene posebno mjesto.' Zatim bi ga posadio 
pokraj sebe da sjedne. Gladio bi mu leda rukom i radovao bi se svemu sto je Muhammed, 
a.s., cinio." 86 Od osam godina, dva mjeseca i deset dana starosti, izgubi Resulullah, a.s., 
svoga djeda. On umrije u Meki, a zelio je prije smrti da brigu o svom unuku, a.s., preda 
njegovom amidzi Ebu - Talibu - rodenom ocevom bratu. 87 
KOD OSJECAJNOG AMIDZE 

Ebu - Talib prihvati brigu o svome braticu u potpunosti i na najbolji nacin. On ga pridruzi 
svoj djeci i dade mu prednost nad njima, i prema njemu iskaza posebno postovanje i 
respekt. On je vise od cetrdeset godina pomagao Muhammeda, a.s., prosipao na njega 
svoju zastitu i zbog njega prijateljevao i ljutio se, o cemu ce biti govora. 



MOLBOM IZAZVAO KISU 

Ibn - Asakir je uzeo hadis od Dzelhemet ibn Arfata, koji kaze: 

"Usao sam u Meku, bila je susa, pa Kurejsije rekose: '0 Ebu - Talibe, osusi nam se 
dolina, djeca nam trpe od suse, hajde, moli za kisu!'" 

Izade Ebu - Talib s djecakom. Kao da se pomraci sunce, uskovitlase oblaci. Djecak je 
gledao u nebo. Ebu - Talib ga uze i prisloni ledima uz Kabu pa pokaza prstom na djecaka. 
Na nebu se desi cudo. Oblaci su nadirali sa svih strana, oluja se digla, te se sruci na 
dolinu bogata kisa i napoji sve sto je trebalo. Ovaj dogadaj Ebu - Talib opisao je jednim 
stihom. U torn stihu je opisao Muhammedovu nadnaravnu moc. 

POBOZNJAK BEHIRA 

Kad je Resulullah, a.s., napunio dvanaest godina (po nekima - i dva mjeseca i deset 
dana), 88 povede ga Ebu - Talib sa sobom na trgovacki put u Sam. U Basri su odsjeli, a 
Basra je spadala u Sam i bila je glavni grad Hurana. Ona je bila prijestolnica za one 
arapske zemlje, koje su bile pod Rimljanima. U ovom gradu zivio je svecenik s nadimkom 
Behira, a pravo ime mu je bilo (Dzerdziz) Grges. Kad je trgovacki karavan dosao u Basru, 
on izade da ga sretne, i pozove ih u goste. Prvi put ih je vidio, a poznao je Resulullaha, 
a.s., po svojstvima ranije objavljenim u svetim knjigama. On uze djecaka za ruku i rece: 

"Ovo ce biti poslanik cijelom svijetu. Njega ce Allah poslati kao milost svjetovima." 
Ebu - Talib rece: "Odakle to znas?" On odgovori: 

"Kad ste osmatrali sa Akabe, ne osta ni kamen, ni biljka, ni stablo, a da sedzdu ne 
ucini, a sedzdu oni ne cine osim Poslaniku, a.s. Ja ga prepoznajem po pecatu poslanstva, 
biljegu iznad gornje hrskavicne plecke u obliku jabuke. Ja sam za njega cuo u nasim 
objavama." On zamoli Ebu - Taliba da s njim ne ide u Sam, vec da ga vrati kuci. Bojao se 
da mu jevreji ne nanesu zlo. Ebu - Talib vrati Muhammeda, a.s., sa svojim momcima u 
Meku. 89 BITKA ZVANA EL - FIDZAR 
To je bio rat plemena Kurejs i Kinane protiv Kajs 'Ajlana. U to vrijeme Resulullah, a.s., 
imao je petnaest godina. Voda Kurejsija i Kinana zajedno, bio je Harb bin Umejje. Uzivao 
je veliki ugled i cast. Pocetak bitke pripadao je Kajsu, a sredinom dana bitka je tekla u 
korist Kinana. Ova bitka nazvana je Fidzar zbog prekida zabrane ratovanja u svetim 
mjesecima. Ovoj bitki prisustvovao je Resulullah, a.s. On je svojim amidzama dodavao 
strijele za gadanje. 90 

UGOVOR DOSTOJANSTVU 

Na osnovama prethodne bitke, dogodi se prisega u svetom mjesecu zulka'ide, ciji su 
inicijatori bili Kurejsije, i to porodice: Benu - Hasim, Benu - Muttalib, Esed bin Abdul - 
Uzaj, Zehra bin Kulab, Tejm bin Merre. Svi se oni okupe u kuci Abdullaha bin Dzed'an et 
-Temija, jerje bio najstariji medu njima i veoma postovan i ugledan. Sklopise dogovorda 
u Meki ne smije biti niko potcinjen i izlozen nasilju, bilo da je Mekanac Hi gost, a da oni ne 
budu na njegovoj strani, a protiv zulumcara, sve dok to ne prestane. Ovom dogovoru je 
prisustvovao Resulullah, a.s., a kad ga je Allah, dz.s., obdario objavom izjavio je: 

"Prisustvovao sam u kuci Abdullah ibn Dzed'ana ugovoru koji mi je drazi od blaga, i 
kad bih u islamu bio pozvan na tako nesto, odazvao bih se." 91 

Taj ugovor u osnovi bio je suprotan predislamskom fanatizmu kojega je poticala 
"asabijja". Asabijja je duh roda i podrazumijeva bezuvjetnu privrzenost rodu i plemenu. 

Neki covjek, od plemena Zubejd, dode u Meku da prodaje robu. Tu robu kupi od njega 
El - As bin Vail el - Sehmi, ali mu ne isplati kako treba. Molio je da to ucini kako treba i 
pozivao Abdud - Dara, Mahzuma, Dzumha, Selma i Adija, predstavnike familija, ali ne 
obratise paznju na njega, pa se on pope na brdo Ebu - Kubejs i poce jakim glasom recitirati 
pjesmu o tome kako mu je nanesen zulum. Kad je ovo cuo uputio se njemu Ez - Zubejr bin 
'Abdul - Muttalib pa ga upita: "Preko ovoga ne moze se preci?" Zatim su se sakupili gore 
spomenuti ljudi i sklopili ugovor a zatim se uputili El - 'Asu bin Vailu i vratili pravo Ez - 
Zubejdiju. 92 
MUKOTRPAN ZIVOT 

Resulullah, a.s., nije imao u mladosti odredeni posao ili zanimanje. Tradicija biljezi da je 
bio pastir i da je cuvao ovce u plemenu Benu - Sa'd 93 , kao i stanovnicima Meke. 

U dvadeset i petoj godini zivota, otisne se u Sam kao trgovac robom, cuvene trgovkinje 
iz Meke, Hatidze, r.a. Ibn - Ishak biljezi: 

"Hatidza, kci Huvejlidova bilajetrgovkinja velikog ugledai casti. Onaje unajmljivala 
trgovce koji su radili s njenom robom i revnosno im isplacivala zaradu. Kurejsije su inace, 
bili poznati trgovci. 

Kad je Hatidza cula za Resulullaha, a.s., a posebno da je iskren, povjerljiv i cestitog 
ponasanja, posla po njega d dode. Kad je Resulullah, a.s., dosao, ona mu ponudi da vodi 
brigu o njenoj trgovini u Samu i da ce biti nagraden bolje nego su bili njegovi prethodnici. 
Takoder bi uz njega slala svoga slugu Mejsera. Resulullah, a.s., prihvati ovu ponudu i 
odmah krene sa Mejserom i karavanom u Sam." 94 

ZENIDBA HATIDZOM 

Kad se Resulullah, a.s., vratio u Meku, Hatidza je bila nemalo iznenadena velikim 
trgovackim uspjehom. Mejsera joj je ispricao o cestitosti i povjerljivosti Resulullaha, a.s., 
te da je to jedan razloga velike zarade. Ona je bila sretna, a i zbunjena. Bila je udovica i do 
tada su je prosili mnogi ugledni bogatasi, gospoda Meke, ali ih je ona odbijala, jer se 
zeljela posvetiti samo trgovini. Medutim, ono sto je osjetila prema Resulullahu, a.s., nije 
mogla sakriti od svoje prijateljice Nefise, kceri Menijjeta. Nefisa nije sutjela o torn saznanju, 
pa ode Resulullahu, a.s., i rece mu otvoreno neka ozeni Hatidzu. On pristade na to i 
porazgovara sa svojim amidzama, a oni odose Hatidzinom amidzi i zaprosise Hatidzu. 
Odmah izatoga, obavilo se i vjencanje. Cinu vjencanja prisustvovali su Benu - Hasimije i 
poglavari Mudara. To se sve desilo samo dva mjeseca nakon njegovog povratka iz Sama, 
a ispravnija verzija je nakon dvadeset dana. Hatidza je tada imala cetrdeset godina. Uto 
doba bila je najodabranija zena Meke, po porijeklu, bogatsvu i ostroumnosti. Onaje i prva 
zena kojom se ozenio Resulullah, a.s., i za njena zivota nije imao drugu zenu. 95 

Hatidza, r.a., izrodila je svu djecu Resulullaha, a.s., osim Ibrahima. Prvo mu je rodila 
Kasima i po njemu su zvali Resulullaha, a.s., Ebu - Kasim. Zatim je rodila Zejnebu i 
Rukaju, pa Ummu Kulsum i Fatimu, pa opet sina Abdullaha. Abdullaha su zvali "Dobri" i 
"Cisti". Sinovi su pomrli u djetinjstvu, a sve kceri docekale su islam i Objavu, te postale 

priprema i obraboti
www.tewhid.ucoz.net

iz kniga ZAPECACENI 
DZENETSKI NAPITAK 


Autor: 
Safijurrahman el - Mubarekfuri 

Category: Sira | Added by: studio-tewhid (2014-06-11)
Views: 846 | Rating: 0.0/0
Total comments: 0
Name *:
Email *:
Code *:
NAMAZ
Facebook-tewhid
kur'an
tags