Main » Articles » Sunnet

POJASNJENJE SUNNETA OD IMAMA EL BERBEHARI RAHIMAHULLAH-2Dio

1.        Ili će se shvatiti u značenju: Ko god negira bilo koju osnovu vjere - takav je nevjernik.

2.        Ili se shvata: Da takva djela mogu povesti u kufr (nevjerstvo).

3.        Ili da je ovom izjavom mislio na mali kufr.

Nije svaki onaj koji bude oprečan onome na čemu su bili ashabi upao u kufr koji ih izvodi iz kruga Islama – i to nije aqida ehli Sunneta wel džema'ata. - Enes Ibn Malik je rekao kada je dolazio u Medinu, pri kraju svoga života:

'Ne prepoznajem ništa od onoga našta sam navikao, osim namaza, i vi ga odlažete mimo njegovog (pravog) vremena'

U drugoj predaji:

'..i vi ste zanemarili njegovo vrijeme'.                       

- A ovo znači da su pomerili vrijeme klanjanja namaza od propisanog (pravog) vremena. Međutim, ovo nije uzrokovalo da ih on proglasi nevjernicima, i niko od ehli Sunneta ovu izjavu nije shvatio u smislu da ih je on (Berbehari) proglasio nevjernicima.

I zato, njegova (Berbeharina) izjava: 'Pa, ko god bude oprečan ashabima Poslanika, sallAllahu ‘alejhi we sellem, u bilo kojoj stvari vjere, onda je takav upao u kufr (nevjerstvo)' - ovo se shvata u smislu prije naglašenih načina, jer je aqida ehli Sunneta wel džema'ata da oni ne proglašavaju muslimane nevjernicima zbog počinjenog grijeha, osim ako počine širk, ili poreknu Islamski propis na kojem su se jednoglasno složili (učenjaci), ili se ismijavaju Islamu ili njegovim sljedbenicima, ili ono što sliči ovome od onih stvari oko kojih postoji dokaz da poništavaju nečiji Islam.

Takođe, ehli Sunnet nikoga ne proglašava nevjernikom pa čak iako počini veliki grijeh, pa čak i da ustraje (na tome grijehu) i na tome preseli, jer je takvo vjerovanje dokazano textom Knjige i Sunneta.

Što se tiče njegovih (Berbeharinih) riječi: 'Znaj, Allah ti se smilovao, da je vjera došla od Allaha, Svetog i Uzvišenog, i nije nešto što je prepušteno intelektu i mišljenjima ljudi' – ovo je nešto prosto i očigledno. Allah, Uzvišeni, kaže:

يَا بَنِي آدَمَ إِمَّا يَأْتِيَنَّكُمْ رُسُلٌ مِّنكُمْ يَقُصُّونَ عَلَيْكُمْ آيَاتِي فَمَنِ اتَّقَى وَأَصْلَحَ فَلاَ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلاَ هُمْ يَحْزَنُونَ

"O sinovi Ademovi, kad vam između vas samih budu dolazili Poslanici koji će vam propise Moje objašnjavati - onda se oni koji se budu Allaha bojali i dobra djela činili neće ničega bojati niti će za bilo čim tugovati" (Al-Araf, 35)

On, Veličanstveni i Uzvišeni, kaže:

اتَّبِعُواْ مَا أُنزِلَ إِلَيْكُم مِّن رَّبِّكُمْ وَلاَ تَتَّبِعُواْ مِن دُونِهِ أَوْلِيَاء قَلِيلاً مَّا تَذَكَّرُونَ

"Slijedite ono što vam se od Gospodara vašeg objavljuje i ne uzimajte, pored Njega, nekog drugog kao zaštitnika! - A kako vi malo pouku primate!" (Al-Araf, 3)

Allah, Uzvišeni, kaže:

وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ وَاذْكُرُواْ نِعْمَةَ اللّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنتُمْ أَعْدَاء فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُم بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَكُنتُمْ عَلَىَ شَفَا حُفْرَةٍ مِّنَ النَّارِ فَأَنقَذَكُم مِّنْهَا كَذَلِكَ يُبَيِّنُ اللّهُ لَكُمْ آيَاتِهِ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ 103. وَلْتَكُن مِّنكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَأُوْلَـئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ 104. وَلاَ تَكُونُواْ كَالَّذِينَ تَفَرَّقُواْ وَاخْتَلَفُواْ مِن بَعْدِ مَا جَاءهُمُ الْبَيِّنَاتُ وَأُوْلَـئِكَ لَهُمْ عَذَابٌ عَظِيمٌ 105.

"Svi se čvrsto držite za Allahovo uže i ne razjedinjujte se! I sjetite se blagodati Allahove prema vama, kada ste bili neprijatelji, pa je On sakupio srca vaša i postali ste, Njegovom milošću, braća! I bili ste na ivici vatrene jame, pa vas je On od nje spasio! Tako vam Allah objašnjava znamenja Svoja da biste na Pravome putu bili! I neka među vama bude grupa ljudi koja na dobro poziva i naređuje dobro i odvraća od zla. To su oni koji su spašeni! I ne budite kao oni koji su se razjedinili i razišli, nakon što su im već Jasni dokazi došli! Njima pripada kazna velika!" (Ali-Imran, 103-105)

Osim toga, šta je to Allahovo uže? Koji je to Pravi put koji nam je naređen da slijedimo?

- Odgovor: To je ono što je došlo od Allaha i ono što je prenešeno od Poslanika, sallAllahu ‘alejhi we sellem, iz Knjige i Sunneta!

Uz to, moramo znati da Allah, Uzvišeni, nikada nije prepustio istinu razumu ili željama čovjeka, jer se ljudski razumi razlikuju, a želje variraju i nisu iste. Zato, ako bi istina bila prepuštena željama ljudi, onda bi se ona razlikovala kao što se razlikuje njihova boja kože, lice i izgled. - Ali, istina je ono što je došlo od Allaha na jeziku Njegovog Poslanika, sallAllahu ‘alejhi we sellem. I Allah, Uzvišeni, kaže:

''I kada bi istina bila usklađena po željama njihovim, onda bi i oni na nebesima i oni na zemlji, svi od njih propali! Ne, Mi ih opominjemo, ali se oni okreću od opomene Naše'' (ovaj ajet ne mogu da nađem, pa sam samo preveo)

O vi koji znanje od Allaha tražite! Ako shvatite ovu tačku, onda je na vama da tražite istinu u Allahovoj Knjizi i Sunnetu Njegovog Poslanika,  sallAllahu ‘alejhi we sellem, a ne u otpatcima umova ili šljamu intelekta, jer se istina neće naći u nečemu takvom.

I Allah, Uzvišeni, kaže:

أَمْ لَهُمْ شُرَكَاء شَرَعُوا لَهُم مِّنَ الدِّينِ مَا لَمْ يَأْذَن بِهِ اللَّهُ وَلَوْلَا كَلِمَةُ الْفَصْلِ لَقُضِيَ بَيْنَهُمْ وَإِنَّ الظَّالِمِينَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ

"Zar oni da imaju ortake koji im propisuju da vjeruju ono što Allah nije naredio? Da nije riječi odluke, među njima bi već bilo presuđeno. - A zulumćare, doista, čeka patnja nesnosna." (Aš-Šura, 21)

O ti koji tražiš pravdu, o ti koji tražiš sigurnost! Na tebi je da se držiš onoga što je došlo od Allaha. Allah je obećao da će je zaštititi!. On kaže:

إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ

"Mi, uistinu, Kur'an objavljujemo i zaista ćemo Mi nad njim bdjeti." (Al-Higr, 9)

Allah je sačuvao ovaj Kur'an od laži astrologa, gatara i sihrbaza, sprečavajući šejtane od prisluškivanja kada se objavljivao, onemogućivši bilo kakav pokušaj krađe prisluškivanjem bilo kojeg njegovog dijela. Da su oni uspjeli, oni bi to prenijeli na jezicima gatara koji bi pomiješali istinu sa lažima, ali, Allah je sačuvao Kur'an onda kada je objavljivan. Nakon njegove objave, sačuvao ga je od iskrivljavanja spletkaroša, planova spletkaroša i izmišljanja lažova. Sve do dan danas; isti je kao što je objavljen, čist od bilo kakve izmene.

Isto tako, Allah je sačuvao Sunnet preko ljudi koje je stvorio da ga sačuvaju i zaštite od iskrivljivanja, i oni su ga osnažili od pokušaja dodavanja bilo kakve devijacije, do stepena da je Sunnet čist kao sunce i  jasan kao jutro.

Allah u svakom vremenu stvori učenjaka u hadisu koji ukaže na razliku između vjerodostojnog i slabog (hadisa), ili izmišljenog, ili očite laži.

Nakon što ovo razumiješ, trebalo bi da shvatiš da je dokaz uspostavljen, i ništa ti nije ostalo osim da slijediš istinu, i da tražiš njene izvore kako bi saznao i djelovao po njoj, i savjetovao njome onoga koji traži uputu.

Takođe, treba da znaš da je istina ono što je došlo od Allaha i Njegovog Poslanika, iz Knjige i Sunneta, pa čak i da je mali broj osoba i onih koji su to prihvatili u ovome vijeku. Sve što se nađe u šerijatu da je istina, čak i da je tome oprečna većina ljudi, a onih koji to slijede malo, kao što Allah, Uzvišeni, kaže:

ثُمَّ جَعَلْنَاكَ عَلَى شَرِيعَةٍ مِّنَ الْأَمْرِ فَاتَّبِعْهَا وَلَا تَتَّبِعْ أَهْوَاء الَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ 18. إِنَّهُمْ لَن يُغْنُوا عَنكَ مِنَ اللَّهِ شَيئًا وإِنَّ الظَّالِمِينَ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاء بَعْضٍ وَاللَّهُ وَلِيُّ الْمُتَّقِينَ 19.

"A tebi smo (Muhammede) poslije odredili da u vjeri ideš (Našim) pravcem određenim, (isti kao onaj kojeg smo naredili Poslanicima prije tebe) zato slijedi (tewhid i šerijat) i ne povodi se za strastima onih koji ne znaju[1]. Oni te, zbilja, od Allaha nimalo odbraniti ne mogu! Zulumćari su jedni drugima zaštitnici, a Allah je zaštitnik onih koji Ga se boje i grijeha klone." (Al-Gatiya, 19)

Nastojte, o Allahovih robovi, da slijedite istinu i da idete Pravim putem, i da se držite upućenih prethodnika i ashaba Allahovog Poslanika, sallAllahu ‘alejhi we sellem. Nemojte se žalostiti zbog malog broja ljudi koji slijede istinu, i mnoštvu onih koji se tome suprotstavljaju, jer je Ibrahim, 'alejhi sellam, sam bio ummet.

I uspjeh je kod Allaha!

(KRAJ KOMENTARA)

TAČKA 6.

واعلم أن الناس لم يبتدعوا بدعة قط حتى تركوا من السنة مثلها فاحذر المحرمات من الأمور فإن كل محدثة بدعة وكل بدعة ضلالة والضلالة وأهلها في النار .

Znaj da ljudi nikada neće uvesti novotariju, a da neće u tolikoj mjeri ostaviti Sunneta[2]. Pa, pripazi se uvedenih stvari, jer je svaka uvedena stvar u vjeru novotarija, svaka novotarija je zabluda, a svaka zabluda i njeni sljedbenici su u Vatri[3].

►●   KOMENTAR   ●◄

Autor (imam Berbehari) misli da: Ko go kod ostavi Sunnet i uvede novotariju, upao je u dva odvratna grijeha:

Prvi: Ostavio je Sunnet.

Drugi: Uveo je novotariju.

Uvođenje novotarije je povezano sa ostavljanjem Sunneta. Nema čovjeka koji uvede novotariju, osim zato što je ostavio Sunnet. Pa, pripazi se upadanja u ovu zabranu kojom kontriraš onome što ti je naređeno.

Allah, Snažni i Veličanstveni, nikada neće nagraditi nekoga, osim kada bude slijedio Sunnet Njegovog Poslanika sallAllahu ‘alejhi we sellem. A ko god ostavi nešto od Sunneta, zasigurno je napustio nešto od Kur'ana, jer Allah, Snažni i Veličanstveni, u mnogo ajeta u Svojoj Knjizi naređuje da se slijedi Njegov Poslanik, a primjer su riječi Allaha Uzvišenog:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اسْتَجِيبُواْ لِلّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُم لِمَا يُحْيِيكُمْ وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ يَحُولُ بَيْنَ الْمَرْءِ وَقَلْبِهِ وَأَنَّهُ إِلَيْهِ تُحْشَرُونَ

"O vjernici, odazovite se Allahu i Poslaniku kad od vas zatraži da činite ono što vas oživljava; i neka znate da se Allah upliće između čovjeka i srca njegova, i da ćete se svi pred Njim sakupiti..." (Al-Anfal, 24)

وَاتَّقُواْ فِتْنَةً لاَّ تُصِيبَنَّ الَّذِينَ ظَلَمُواْ مِنكُمْ خَآصَّةً وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ

"I čuvajte se iskušenja koja neće pogoditi samo one među vama koji su zulum činili, i znajte da Allah strašno kažnjava." (Al-Anfal, 25)

Ovdje nas, Allah, Snažni i Veličanstveni, obaviještava da odbijanje odazivanju Allahu i Njegovom Poslaniku sallAllahu ‘alejhi we sellem, biva razlogom pogođenosti fitnom, koja ne pogađa samo zulumćare, već pogađa sve.

Allah Uzvišeni kaže:

قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ

''Reci (Muhammede): "Ako vi Allaha volite, onda mene slijedite, i vas će Allah voljeti i grijehe vam oprostiti! A Allah prašta i milostiv je!?" (Ali-Imran, 31)

Prijetnja za ostavljanje Sunneta i uvođenje novotarija je žestoka, kao što je spomenuto u Suri el-Anfal, i kao što stoji u Suri en-Nur:

وَإِذَا دُعُوا إِلَى اللَّهِ وَرَسُولِهِ لِيَحْكُمَ بَيْنَهُمْ إِذَا فَرِيقٌ مِّنْهُم مُّعْرِضُونَ

"Kad budu pozvani Allahu i Poslaniku Njegovu da im presude, neki od njih odjednom leđa okrenu.."

وَإِن يَكُن لَّهُمُ الْحَقُّ يَأْتُوا إِلَيْهِ مُذْعِنِينَ 49. أَفِي قُلُوبِهِم مَّرَضٌ أَمِ ارْتَابُوا أَمْ يَخَافُونَ أَن يَحِيفَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ وَرَسُولُهُ بَلْ أُوْلَئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ

"samo ako znaju da je pravda na njihovoj strani, dolaze mu poslušno. Da li su im srca bolesna, ili sumnjaju, ili strahuju da će Allah i Poslanik Njegov prema njima nepravedno postupiti? Nijedno, nego su oni zulumćari." (An-Nur, 24:49)

Takođe i govor Allaha Uzvišenog:

وَمَن يُشَاقِقِ الرَّسُولَ مِن بَعْدِ مَا تَبَيَّنَ لَهُ الْهُدَى وَيَتَّبِعْ غَيْرَ سَبِيلِ الْمُؤْمِنِينَ نُوَلِّهِ مَا تَوَلَّى وَنُصْلِهِ جَهَنَّمَ وَسَاءتْ مَصِيرًا

"A onaj ko se suprotstavi Poslaniku, nakon što mu se jasno pokaže Pravi put, i slijedi put koji nije put vjernika, pustit ćemo ga da čini što je naumio, i bacit ćemo ga u Džehennem, a loše je to stjecište!" (En-Nisa, 115)

I kao što Poslanik sallAllahu ‘alejhi we sellem, kaže:

'Svi moji sljedbenici će ući u Džennet, osim onih koji odbiju!' – upitaše: 'A ko to odbija, o Allahov Poslaniče?', on odgovori: 'Onaj koji mi se pokori ući će, a onaj koji odbije pokornost meni – taj odbija!'.

Zato su novotari nepokorni Allahu i Njegovom Poslaniku. On (novotar) je sljedbenik svojih strasti i on vrednuje sebe, a to je zato, kao da njegova djela govore da su njegovo mišljenje i strasti bolji od onoga sa čime je došao Poslanik sallAllahu ‘alejhi we sellem. Pričuvaj se da budeš od ove vrste ljudi, i da ti bude prijećeno Džehennemskom Vatrom; i traži utočište kod Allaha.

I uspjeh je kod Allaha.

(KRAJ KOMENTARA)

TAČKA 7.

واحذر صغار المحدثات من الأمور فإن صغار البدع تعود حتى تصير كبارا وكذلك كل بدعة أحدثت في هذه الأمة كان أولها صغيرا يشبه الحق فاغتر بذلك من دخل فيها ثم لم يستطع المخرج منها فعظمت وصارت دينا يدان بها فخالف الصراط المستقيم فخرج من الإسلام.

Čuvaj se malih novotarija[4], jer one rastu sve dok ne postanu velike[5], i ovakav je slučaj sa svakom novotarijom koja se pojavila u ovome ummetu. Počelo je sa nečim malim i ličilo je na istinu, pa su se zbog toga zaveli oni koji su u to ušli, i više nisu mogli izaći iz toga. Tako je ta novotarija postala vjera koju su slijedili i tako su zastranili sa Pravog puta i napustili Islam. [6]

►●   KOMENTAR   ●◄

Ovdje, autor kaže nešto što je doživljeno; da mala novotarija postane velika, i da ljudi ponekad bivaju prevareni na ovaj način, jer ona liči na istinu. Na primjer, kako je to vjerovanje Haridžija započelo? - Prvo se pojavilo tokom incidenta na Nehrewanu, drugovi Alije radijAllahu ‘anhu, su bili blizu da prevaziđu Šamlije, drugove Muawije. Ovo je bilo nakon što je ubijen Amar Ibn Jasir radijAllahu ‘anhu. I mnogi ashabi prenose od Poslanika sallAllahu ‘alejhi we sellem, da kaže:

'Ahh! Amara će ubiti grupa pobunjenika.'

Muawijini drugovi su vidjeli da treba da podignu Mushafe na svoja koplja, i rekoše: 'Izmneđu nas i vas je Allahova Knjiga!' - Tada se ljudi, koji su bili sa Alijom radijAllahu ‘anhu, zaustaviše i rekoše: 'Nećemo se boriti sa ljudima koji pozivaju Allahovoj Knjizi!' - Alija odgovori: 'To su im istinite riječi sa kojima se hoće laž - nastavite da se borite!'. Oni odbiše, i kada se to dogodi, pojedinci počeše da idu između Alije i Muawije.

Dva plemenita ashaba radijAllahu ‘anhu, se složiše da nominuju dvojicu sudija koji će presuditi u ovoj stvari. Ovo je navelo grupu Alijine vojske da odstupi sa riječima: 'Sud pripada samo Allahu!'. - Alija se poče raspravljati sa njima, i reče: 'Allah je naredio kada se muž i žena posvađaju, da se uzmu dvojica sudija, i Allah je naredio da se dvojica sudija imenuju po pitanju kada se čovjek i žena raziđu. I Allah je naredio da sve dvojica sudija nominuju vezano za neku stvar'. - Oni odbiše da private ovo, i kada su se odvojili, nastaniše se u mjestu Harura. Zato, aqida Haridžija je izrasla iz njihove izjave: 'Sud pripada samo Allahu!' - U početku, ove riječi bivaju kao istina, ali su ih oni iskoristili u smislu kao da Alija dozvoljava da čovjek sudi u vjeri Allah, i na ovome zasnovaše svoj dokaz da je Alija izašao iz vjere. Nakon toga proglasiše ostale ashabe da su nevjernici, izuzev Ebu Bekra i Omera.

Ovo je ilustracija onoga što autor spominje, da novotarija počinje kao nešto malo, i da na početku liči na istinu, ali, šejtan ne prekida da mami osobu novotariji sve dok ona ne postane nešto veliko.

Zbog ovoga je autor rekao: 'i više nisu mogli izaći iz toga. Tako je ta novotarija postala vjera koju su slijedili i tako su zastranili sa Pravog puta'.

– a što se tiče riječi autora: ''..i napustili Islam'' – to je ono što je spomenuto ranije o ovoj izjavi: 'Pa, ko god bude oprečan ashabima Poslanika, sallAllahu ‘alejhi we sellem, u bilo kojoj stvari vjere, onda je takav upao u kufr (nevjerstvo)' – i to se odnosi na ovo. Mi se sa autorom se ne slažemo po pitanju ovoga (da se kaže ovako bez ograničenja). Ehli Sunnet se ne slaže sa ovim, osim da se ove riječi pojasne ispravnim tumačenjem. Da je autor rekao: 'onda je takav napustio Imana, i ušao u Islam' – onda bi ovako bilo bolje.

Autor, rahimehullah, nekada pređe određenu granicu, pa i iz njegovih riječi proizilazi da se musliman proglasi nevjernikom, jer je upao u novotariju, a to ih nužno ne izbacuje iz Islama. (Jer postoje) novotarije koje su:

1.        Mukeffire (koja izvodi čovjeka iz Islama) i

2.        Mufasiqqa (ne izvodi čovjeka iz Islama).

Neograničeno pripisivanje kufra svakoj novotariji je greška, koje se, onaj koji traži znanje, mora pripaziti.

(KRAJ KOMENTARA)

TAČKA 8.

فانظر رحمك الله كل من سمعت كلامه من أهل زمانك خاصة فلا تعجلن ولا تدخلن في شيء منه حتى تسأل وتنظر هل تكلم فيه أحد من أصحاب النبي صلى الله عليه وسلم أو أحد من العلماء فإن أصبت فيه أثرا عنهم فتمسك به ولا تجاوزه لشيء ولا تختر عليه شيئا فتسقط في النار .

Ispitaj, Allah ti se smilovao, sve što čuješ od ljudi, a posebno u svome vremenu u kojem živiš, i nemoj da požuruješ i nemoj poduzimati ništa od toga (što čuješ) sve dok ne budeš pitao i video: 'Da li je neko od ashaba Poslanika sallAllahu ‘alejhi we sellem, ili neko od ulemme o tome govorio?' - Pa, ako budeš našao njihov govor o tome, onda to uzmi i nemoj da ideš dalje od toga pa šta god da imaš[7], i nemoj da daš prednost nečem drugom pored toga, jer ćeš tako upasti u Vatru.

►●   KOMENTAR   ●◄

Njegov govor: 'Ispitaj, Allah ti se smilovao, sve što čuješ od ljudi, a posebno u svome vremenu u kojem živiš, i nemoj da požuruješ i nemoj poduzimati ništa od toga (što čuješ) sve dok ne budeš pitao i video: 'Da li je neko od ashaba Poslanika sallAllahu ‘alejhi we sellem, ili neko od ulemme o tome govorio?'

Ja (šejh Ahmed) kažem:

Neka se Allah smiluje autoru, jer ove njegove riječi sigurno upućuju (osobu da radi) korisno. On naređuje ljudima ispitivanje onda kada ulaze u nove stvari. Ako čuješ nekoga da poziva metodologiji Ihwanul muslimina, onda nemoj požuriti i to podržati. Nemoj da te zavaraju ovom osobom hvaleći ovu metodologiju.

Ako čuješ nekoga da poziva Sururijju, Qutubijji ili Teblik džematu, nemoj požuriti i to podržati.

Nemoj stavljati sebe u takvu poziciju bez prethodnog ispitivanja, istraživanja, razmišljanja i proučavanja. Treba da istražuješ (pitajući) one koji su u (ispravnoj) poznatoj metodologijom, i koji se nikada nisu priključivali tim metodologijama, ili one koji su im se bili priključili pa su ih napustili, ili one koji o njima čitaju, sve dok ti njihova stvarnost ne postane jasna. Ako požuriš, završit ćeš u zbrci i upast ćeš u mrežu Hizbijje (partija) koje te vrebaju da bi te priključili svojim redovima, što bi moglo odvesti do toga da postaneš novotar i branioc novotarija – uistinu smo Allahovi i Njemu ćemo se vratiti!

Koliko je žrtava (zalutalo) u ovakve metodologije, jer su požurili i bili brzopleti? Koliko žrtava su uhvaćene njihovim zamkama prije nego su upoznati sa njihovim greškama, i završili (na toj metodologiji)?

- Zato vas upozoravam, baš kao što autor ovoga texta kaže: 'Pojašnjenje Sunneta' da bi se pripazili žurbe (ulaženja) u ove grupe, i ja vas pozivam da budete pažljivi i oprezni.

Uzmi jednu od knjiga koje su napisane kritikujući ove grupe, uzmi neku od njih. Pročitaj o ovim grupama prije nego im se priključiš, pa, kada nađeš istinu, onda nemoj davati nikakve prioritete nad time. Jedina osoba o kojoj ćeš biti upitan onda kada budeš u svome kaburu jeste Allahov Poslanik, bez čega tvoj šehadet neće biti ispravan i prihvatljiv, sve dok ne posvjedočiš Objavu uz svjedočenje da samo Allah ima pravo da bude obožavan; nećeš biti ispitivan o ovoj ili onoj osobi. Zato, Allaha se boj, i pripazi se eventualnog upadanja u neku od ovih grupa, jer ćeš se sigurno kajati zbog toga, ili prije ili kasnije. Nećeš posjedovati ništa čime bi se mogao braniti, ako budeš uništen i u fazi gubitka, ne tako mi Allaha - nećeš. I Allah Uzvišeni kaže:

وَالْعَصْرِ 1. إِنَّ الْإِنسَانَ لَفِي خُسْرٍ 2. إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ 3.

''Tako mi vremena - čovjek, doista, gubi, samo ne oni koji vjeruju i dobra djela čine, i koji jedni drugima istinu preporučuju i koji jedni drugima preporučuju strpljenje''. (Al-'Asr, 3)

(KRAJ KOMENTARA)

TAČKA 9.

اعلم أن الخروج عن الطريق على وجهين أما أحدهما فرجل قد زل عن الطريق وهو لا يريد إلا الخير فلا يقتدى بزلله فإنه هالك ورجل عاند الحق وخالف من كان قبله من المتقين فهو ضال مضل شيطان مريد في هذه الأمة حقيق على من عرفه أن يحذر الناس منه ويبين لهم قصته لئلا يقع في بدعته أحد فيهلك .

I znaj da odlazak sa Pravog puta biva na dva načina:

Prvi način je da čovjek ode sa Pravog puta, a on nije hteo osim dobro - tako da se neće slijediti u toj grešci, jer to vodi uništenju.

Drugi način je da se čovjek nenamjerno suprostavi istini i ponaša se suprotno pobožnim koji su bili prije njega - takav je: zalutao, druge odvodi u zabludu, odmetnički šejtan u ummetu. Dužnost je na onima koji imaju znanje da druge upozore na njega, i da pojasne ono na čemu je on, tako da niko nebi upao u njegovu novotariju i uništavanje.

►●   KOMENTAR   ●◄

Da je autor bio malo više precizniji u tome kada se to osoba smatra uništenom, i kada se taj sud spušta na njega, riječima: '..uništen je ako preseli i ne pokaje se od toga!'. (- ovako bi bilo bolje).

Ja (šejh Ahmed) kažem:

Sama namjera da se učini dobro djelo bez pridržavanja za Pravi put koji je prenešen od Allaha i Njegovog Poslanika nije dovoljna. Primjer ovome je priča ('Amr Ibn Selmana) koji kaže:

'Uobičavali smo da sedimo pored vrata Abdullaha Ibn Mes’uda prije sabaha, pa kada bi on izašao napolje išli bi sa njim do džamije. Jednog dana na priđe Ebu Musa el Ešari radijAllahu ‘anhu, i reče: 'Da li je Ebu AbduRahman izašao?', odgovorismo: 'Ne!'. Pa tako on ostade sedeći sa nama dok se ovaj ne pojavi. Kada se pojavio smo svi stali sa njime, pa mu Ebu Musa reče: 'O Ebu AbdurRahmane! Upravo sam vidio nešto u džamiji i osudio to kao lošu stvar, ali hvaljen neka je Allah, vidio sam da čine hajr!'On reče: 'Pa, šta si to vidio?' – odgovori mu: 'Ako budeš živ i ti ćeš to vidjeti. Vidio sam ljude u džamiji koji sjede u krug,  čekujući namaz. U svakoj halqi imaju kamenčiće i drže ih u ruci i jedan od njih kaže: 'Ponavljajte Allahu Ekber sto puta!', pa tako ponavljaju to sto puta. Poslije toga kaže: 'Sad ponavljajte La ilahe illAllah sto puta!', pa tako ponavljaju sto puta. Poslije toga keže: 'A sad sto puta SubhanAllah!' – tada Ibn Mes’ud upita: 'I šta si im ti rekao?', reče: 'Nisam im rekao ništa. Umjesto da ih opomenem došao sam prvo da vidim šta ti kažeš o tome!?'. Ibn Mes’ud reče: 'Trebao si da im narediš da prebroje loša djela koja koja su prikupili i da ih uveriš da im dobra djela neće biti izgubljena!'. Tada otidosmo sa njim (Ibn Mes’udom) sve dok ne stigosmo do jedne takve halqe gdje se zaustavismo, pa im reče: 'Šta je ovo što vidim da radite?', rekoše: 'O, AbdurRahmane! Ovo su kamenčići kojima brojimo tekbire, tahlille i tesbihe!' On im reče: 'Vi računate loša djela! Ja vas uvjeravam da nijedno vaše dobro djelo neće biti a da nije uračunato! Nesreća, o ummete Muhammedov. Kako ste brzo došli do uništavanja. Evo ovdje ima ashaba Allahovog Poslanika sallAllahu ‘alejhi we sellem, i oni su se proširili. Među nama je još uvijek Poslanikova sallAllahu ‘alejhi we sellem, odjeća koja još nije izblijedela i njegove zdjele još nisu polomljene. A tako mi Onoga u čijoj Ruci je moja duša! Ili ste vi na boljoj vjeri nego što je bio Poslanik sallAllahu ‘alejhi we sellem, ili vi otvarate vrata zablude!!!' – oni mu rekoše: 'O, AbdurRahmane! Tako nam Allaha, mi smo htjeli samo dobro!', on im reče: 'Koliko je onih koji hoće dobro ali to ne postignu. Uistinu, Poslanik sallAllahu ‘alejhi we sellem, nam je rekao: 'Ljudi će učiti Kur’an, ali neće prelaziti preko njihovih grla! I tako mi Allaha, ja to ne znam, ali možda su većina njih od vas!!!' i tada ih napusti. - Omer Ibn Selman (prenosioc hadisa) kaže: 'Vidjeli smo većinu ovih ljudi kako se bore na strani haridžija protiv nas ashaba na Nehrewanu'. (Zabilježio Darimi, 206).

Ovo dokazuje da 'lijepa namjera' nije dovoljna, jer, svako djelo mora da ispuni dva uslova:

1.        Da to djelo bude učinjeno iskreno, samo u ime Allaha.

2.        Da djelo bude u skladu sa šerijatom Allahovog Poslanika sallAllahu ‘alejhi we sellem.

Novotari uvijek traže način da se približe Allahu, ali im je nepoznat ispravan način da to urade, i oni nemaju adekvatno znanje da sebe sačuvaju od praktikovanja novotarije.

Međutim, ako je osoba u ovoj situaciji uistinu iskrena, Allah će joj olakšati da sretne osobu koja će je podučiti, pojasniti joj (istinu) i zaštititi je od zla novotara koji uvijek upozoravaju protiv slušanja ispravnih savjetnika. Ako tada izabere da se pokaje, Allah će prihvatiti njeno pokajanje. Ali, ako nastavi na novotariji - onda je njen slučaj kod Allaha, ili će ga kazniti ili mu oprostiti.

Nakon toga, autor kaže: 'Drugi način: je da se čovjek nenamjerno suprostavi istini i ponaša se suprotno pobožnim koji su bili prije njega - takav je: zalutao, druge odvodi u zabludu, odmetnički šejtan u ummetu. Dužnost je na onima koji imaju znanje da druge upozore na njega, i da pojasne ono na čemu je on, tako da niko nebi upao u njegovu novotariju i uništavanje'

Uistinu, obaveza je na svakom onome koji poznaje istinu - da je podrži.

Svaki novotar koji zna istinu, i pojašnjeno mu je da je to (djelo ili vjerovanje) zabludjela novotarija, pa, ako odbije da se toga ostavi, i toga se drži i to brani – onda je takav zalutao i druge odvodi u zabludu, odmetnički šejtan u ummetu. Obaveza je obavijestiti ljude o njegovom stvarnom stanju i upozoriti na njih, jer će u suprotnom odvoditi u zabludu neke od onih koji traže znanje, obmanjivati ih i pozivati ih u svoju novotariju. Ništa ne treba da spriječi onoga koji poznaje njegovo stanje od pojašnjavanja ljudima (toga njegovog stanja) i upozoravanja na njega – na njima je da to urade kako bi ispunili svoju obavezu – tako da ga oni - koji ne poznaju njegovu novotariju - mogu napustiti.

Ko god tvrdi da kritikovanje novotara vodi razjedinjavanju i podvajanju je zalutao, jer takav želi da se ummet složi na zabludi. Islam ne toleriše ovakvo ponašanje; Islam ne prihvata to. Suzdržavanje od pojašnjavanja je odbijanje džihada kojeg je Allah naredio sa riječima:

يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ جَاهِدِ الْكُفَّارَ وَالْمُنَافِقِينَ وَاغْلُظْ عَلَيْهِمْ وَمَأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ وَبِئْسَ الْمَصِيرُ

"O Vjerovjesniče, bori se protiv nevjernika i licemjera i budi prema njima strog! Prebivalište njihovo bit će Džehennem, a grozno je on boravište." (At-Tevba, 73)

Takođe, Poslanik sallAllahu ‘alejhi we sellem, kaže u hadisu:

'Lijepo ponašanje nekoga od vas ne treba da ga spriječi od govora o istini, ako je vidi ili čuje!'.

Zabilježio Ahmed u svome Musnedu 50, 53 i 84, sa vjerodostojnim lancem prenosioca.

Uspjeh je kod Allaha!

(KRAJ KOMENTARA)

TAČKA 10.

واعلم رحمك الله أنه لا يتم إسلام عبد حتى يكون متبعا مصدقا مسلما فمن زعم أنه قد بقي شيء من أمر الإسلام لم يكفوناه أصحاب رسول الله صلى الله عليه وسلم فقد كذبهم وكفى بهذا فرقة وطعنا عليهم فهو مبتدع ضال مضل محدث في الإسلام ما ليس منه .

Znaj, Allah ti se smilovao, da neće biti potpun Islam čovjeka sve dok ne bude slijedio, potvrdivši kao istinu i predavši se tome.  Onaj koji bude tvrdio da je ostalo nešto od Islama, a da to nisu dovoljno pojasnili ashabi Poslanika sallAllahu ‘alejhi we sellem, takav ih optužuje lažući na njih, odvojivši se od njih govoreći loše o njima. Takav čovjek je novotar, na zabludi i druge odvodi u zabludu, uvodeći u Islam novu stvar koja nije od nje.[8]

TAČKA 11.

واعلم رحمك الله أنه ليس في السنة قياس ولا تضرب لها الأمثال ولا تتبع فيها الأهواء بل هو التصديق بآثار رسول الله صلى الله عليه وسلم بلا كيف ولا شرح ولا يقال لم ولا كيف

I znaj, Allah ti se smilovao, da Sunnet nije predmet kijasa[9], niti se u Sunnetu nalaze neka zaključivanja sa poređenjem, niti se slijede svoja mišljenja, već je to potvrda istinitosti esera (predaja) koje su došle od Allahovog Poslanika, sallAllahu ‘alejhi we sellem, bez pitanja: 'Kako?', i bez pojašnjavanja, i pitanja: 'Zašto?' i 'Kako?'.

TAČKA 12.

فالكلام والخصومة والجدال والمراء محدث يقدح الشك في القلب وإن أصاب صاحبه الحق والسنة .

Kelam (filozofija), debata, rasprava i sporenje jeste novotarija koja ubacuje sumnju u srce, pa čak i osobi koja poznaje istinu i Sunnet. [10]

TAČKA 13.

واعلم رحمك الله أن الكلام في الرب تعالى محدث وهو بدعة وضلالة ولا يتكلم في الرب إلا بما وصف به نفسه عز وجل في القرآن وما بين رسول الله صلى الله عليه وسلم لأصحابه فهو جل ثناؤه واحد ليس كمثله شيء وهو السميع البصير

Znaj, Allah ti se smilovao, da je samostalan govor o Allahu Uzvišenom, uvedena stvar, i to je novotarija i zabluda[11]. I o Allahu se ne govori, osim ono što je On, Sveti i Uzvišeni, rekao opisavši tako Sebe u Kur’anu, i onako kako je Poslanik objasnio ashabima. Tako je On, Uzvišeni, Jedan:

لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْءٌ وَهُوَ السَّمِيعُ البَصِيرُ

'..Niko nije sličan Njemu, a On je Svečujući i Sveznajući !' (Eš-Šura, 11)

TAČKA 14.

ربنا أول بلا متى وآخر بلا منتهى يعلم السر وأخفى وهو على عرشه استوى وعلمه بكل مكان ولا يخلو من علمه مكان .

I naš Gospodar je Prvi i nema početka i On je Zadnji i nema završetka. On zna skriveno i ono što je još skrivenije. I On se uzvisio iznad Svog Arša (porijestolja), i On je sa svojim znanjem na svakom mjestu, i nijedno mjesto nije, a da On za to ne zna[12].

TAČKA 15.

ولا يقول في صفات الرب تعالى لم إلا شاك في الله تبارك وتعالى

Ne govori se po pitanju Njegovih Uzvišenih Svojstava: 'Zašto?', osim zbog toga što takav (koji pita) sumnja u Allaha, Svetog i Uzvišenog.

TAČKA 16.

والقرآن كلام الله وتنزيله ونوره وليس مخلوقا لأن القرآن من الله وما كان من الله فليس بمخلوق وهكذا قال مالك بن أنس وأحمد بن حنبل والفقهاء قبلهما وبعدهما والمراء فيه كفر .

Kur’an je Allahov Govor[13], Njegova objava i svjetlo. Kur’an nije stvoren, jer je Kur’an od Allaha, a sve ono što je od Allaha to nije stvoreno. Ovako su govorili imam Malik Ibn Enes, Ahmed Ibn Hanbel i učenjaci prije i poslije njih, i rasprava oko ovih stvari je kufr (nevjerstvo). [14]

TAČKA 17.

والإيمان بالرؤية يوم القيامة يرون الله عز وجل بأعين رؤوسهم وهو يحاسبهم بلا حاجب ولا ترجمان.

I vjerujemo u Rujju (viđenje Allaha) na Sudnjem danu. Vidjećemo Allaha Uzvišenog sa (našim) očima koje se nalaze u glavi[15]. I Allah će ispitivati (na Sudnjem danu) bez posrednika i bez prevodioca. [16]

TAČKA 18.

والإيمان بالميزان يوم القيامة يوزن فيه الخير والشر له كفتان وله لسان .

I vjerujemo u Mizan (vagu) na Sudnjem danu[17]. To je stvarna vaga na kojoj će se vagati dobro i zlo[18]. I ona ima dva tasa i jezik.

TAČKA 19.

والإيمان بعذاب القبر ومنكر ونكير

I vjerujemo u kaburski azab (patnju) [19], i u Munkira i Nekira. [20]

TAČKA 20.

والإيمان بحوض رسول الله صلى الله عليه وسلم ولكل نبي حوض إلا صالح عليه السلام فإن حوضه ضرع ناقته .

I vjerujemo u Hawd (izvor) Poslanika, sallAllahu ‘alejhi we sellem. Svaki Poslanik ima svoj Hawd, osim Salih, 'alejhi selam, jer je njegov Hawd bilo vime njegove kamile. [21]

TAČKA 21.

والإيمان بشفاعة رسول الله صلى الله عليه وسلم للمذنبين الخاطئين يوم القيامة وعلى الصراط ويخرجهم من جوف جهنم وما من نبي إلا وله شفاعة وكذلك الصديقون والشهداء والصالحون ولله بعد ذلك تفضل كثير على من يشاء والخروج من النار بعدما احترقوا وصاروا فحما .

I vjerujemo u šefa'at (zauzimanje) Poslanika, sallAllahu ‘alejhi we sellem, na Sudnjem danu za: počinioce grijeha, za one na Siratu (mostu) i za one (koji uđu u Džehennem) da budu izvađeni iz Džehennema. I nema nijednog Poslanika, koji neće imati pravo na šefa'at za sidiqe[22], šehide i pobožne[23]. Nakon svega toga, Allah će izvaditi onoga koga bude htio iz Džehennema nakon što bude odgoreo postavši kao izgoreli ugalj. [24]

TAČKA 22.

والإيمان بالصراط على جهنم يأخذ الصراط من شاء الله ويجوز من شاء الله ويسقط في جهنم من شاء الله ولهم أنوار على قدر إيمانهم.

I vjerujemo u Sirat (most) iznad Džehennema. Sirat će preći onaj kojem Allah to bude htio, i sa njega će pasti u Džehennem onaj kome to Allah bude htio. Ljudi će prednjačiti poput svjetla shodno veličini svoga imana. [25]

TAČKA 23.

والإيمان بالأنبياء والملائكة

 

Priprema i Obrada www.tewhid.ucoz.net
  
Iz knjige:Šerhu Sunne - Pojašnjenje Sunneta

STUDIO-TEWHID-
https://www.facebook.com/studio.tewhid

 Autor: -Imam Berbehari, rahimehullah

Category: Sunnet | Added by: studio-tewhid (2014-04-07)
Views: 1156 | Rating: 0.0/0
Total comments: 0
Name *:
Email *:
Code *:
NAMAZ
Facebook-tewhid
kur'an
tags