Main » Articles » Sunnet |
TAČKA 71. لا يجوز أن يقال لله عز وجل إنه ظالم وإنما يظلم من يأخذ ما ليس له والله له الخلق والأمر والخلق خلقه والدار داره لا يسأل عما يفعل وهم يسألون ولا يقال لم وكيف ولا يدخل أحد بين الله وبين خلقه . Nije dozvoljeno da se kaže za Allaha Uzvišenog: 'On je nepravedan', jer je nepravedan onaj koji uzima ono što nije njegovo[1], a Allahu pripadaju i stvorenje i naredba. Sva stvorenja su Njegova stvorenja, i svijet je Njegov. On neće biti pitan za ono šta radi, a On će stvorenja pitati. I ne pita se: 'Kako' i 'Zašto?'. I niko ne može da posreduje između Njega i Njegovih stvorenja. [2] TAČKA 72. وإذا سمعت الرجل يطعن على الآثار ولا يقبلها أو ينكر شيئا من أخبار رسول الله صلى الله عليه وسلم فاتهمه على الإسلام فإنه رجل رديء المذهب والقول ولا يطعن على رسول الله صلى الله عليه وسلم ولا على أصحابه لأنا إنما عرفنا الله وعرفنا رسوله وعرفنا القرآن وعرفنا الخير والشر والدنيا والآخرة بالآثار Kada čuješ čovjeka da napada na esere (predaje[3]) ne prihvatajući ih, ili da negira bilo koju predaju koja je došla od Poslanika sallAllahu ‘alejhi we sellem – onda, posumnjaj u njegov Islam, jer je to čovjek odvratnog mišljenja i govora. Uistinu, takav napada na Poslanika i njegove ashabe samo zbog toga što smo mi spoznali Allaha, Poslanika, Kur'an, šta je dobro a šta zlo, i spoznali dunjaluk i ahiret, samo preko predaja. [4] TAČKA 73. فإن القرآن أحوج إلى السنة من السنة إلى القرآن . I Kur'an je potrebniji Sunneta, nego što je Sunnet potrebniji Kur'ana. [5] TAČKA 74. والكلام والجدل والخصومة في القدر خاصة منهي عنه عند جميع الفرق لأن القدر سر الله ونهى الرب جل اسمه الأنبياء عن الكلام في القدر ونهى النبي صلى الله عليه وسلم عن الخصومة في القدر وكرهه أصحاب رسول الله صلى الله عليه وسلم والتابعون وكرهه العلماء وأهل الورع ونهوا عن الجدال في القدر فعليك بالتسليم والإقرار والإيمان واعتقاد ما قال رسول الله صلى الله عليه وسلم في جملة الأشياء واسكت عما سوى ذلك . (Nepotvrđen) govor, rasprava, prepiranja po pitanju Qadera su zabranjeni, a posebno svim skupinama, zato što je Qader Allahova tajna. Allah, Uzvišeni i Sveti, je zabranio Poslanicima takav govor o Qaderu. Allahov Poslanik je zabranio rasprave oko Qadera. To su mrzeli ashabi[6] i oni nakon njih. To su mrzeli učenjaci i pobožnjaci; zabranivši prepiranje po pitanju Qadera. Zato, posvjedoči, vjeruj i budi ubijeđen u ono što je Allahov Poslanik rekao o tome, i šuti o drugom mimo toga[7]. TAČKA 75. والإيمان بأن رسول الله صلى الله عليه وسلم اسري به إلى السماء وصار إلى العرش وسمع كلام الله ودخل الجنة واطلع في النار ورأى الملائكة وسمع كلام الله عز وجل وبشرت به الأنبياء ورأى سرادقات العرش والكرسي وجميع ما في السموات في اليقظة حمله جبريل على البراق حتى أداره في السموات وفرضت عليه الصلوات الخمس تلك الليلة ورجع إلى مكة ليلته وذلك قبل الهجرة . I vjeruj da je Poslanik sallAllahu ‘alejhi we sellem, u jednom dijelu noći uzdignut na nebesa, da je došao do Arša i razgovarao sa Allahom, Svetim i Uzvišenim, i da je ušao u Džennet, i da je vidio šta je u Vatru, i da je video meleke, i da je vidio ukrašeni Arš, i Kursij, i sve na zemlji i nebesima, sve u stanju budnosti i na javi[8]. Džibril ‘alejhi sellam, ga je nosio na Buraqu[9] prošavši kroz nebesa. U toj noći mu je naređeno pet dnevnih namaza. Te iste noći se vratio u Mekku i sve ovo je bilo prije Hidžre.[10] [11] TAČKA 76. واعلم أن أرواح الشهداء في حواصل طير خضر تسرح في الجنة وتأوي إلى قناديل تحت العرش وأرواح الفجار والكفار في بئر برهوت وهي في سجين . I znaj da su duše šehida u prsima zelenih ptica koje slobodno lete po Džennetu i dolaze do kandilja ispod Arša [12]. I duše vjernika su ispod Arša [13]. A duše nevjernika se nalaze u bunaru Berhud u Sidždžinu.[14] TAČKA 77. والإيمان بأن الميت يقعد في قبره وترسل فيه الروح حتى يسأله منكر ونكير عن الإيمان وشرائعه ثم تسل روحه بلا ألم ويعرف الميت الزائر إذا زاره ويتنعم المؤمن في القبر ويعذب الفاجر كيف شاء الله I vjeruj da mejt biva posađen u kabur u sjedećem položaju, i tada mu Allah vrati dušu pa ga ispituju Munkir i Nekir o imanu i šerijatu. Nakon toga mu duša biva izvađena, i to ga ne boli. Mrtvi znaju ko ih je posjetio kada ga neko posjeti[15]. Vjernici se osjećaju udobno i blagoslovljeno u svome kaburu, a pokvarenjaci bivaju kažnjeni onako kako Allah hoće. [16] TAČKA 78. Znaj da ----------[17] sa određenjem Allaha, Uzvišenog. TAČKA 79. والإيمان بأن الله هو الذي كلم موسى بن عمران يوم الطور وموسى يسمع من الله الكلام بصوت وقع في مسامعه منه لا من غيره فمن قال غير هذا فقد كفر بالله العظيم. I vjeruj da je Allah, Uzvišeni, razgovarao sa Musa Ibn Imranom, 'alejhi selam, na brdo Tur, i da je Musa čuo Allahov Govor: glas koji je čuo od Njega, a ne od nekog drugog mimo Njega. Onaj koji kaže drugačije od ovoga - učinio je kufr (nevjerustvo) u Allaha Uzvišenog.[18] TAČKA 80. والعقل مولود أعطي كل انسان من العقل ما أراد الله يتفاوتون في العقول مثل الذرة في السماوات ويطلب من كل إنسان من العمل على قدر ما أعطاه من العقل وليس العقل باكتساب إنما هو فضل من الله . Razum je stvoren. Svakom čovjeku je dato razuma onoliko koliko je Allah htio. Ljudi se razlikuju u razumu[19] kao i mrlje (različitih veličina) na nebesima. Od čovjeka se traži da radi shodno pameti kolika mu je data[20]. Pamet se ne pribavlja, već je to blagodat od Allaha. TAČKA 81. واعلم أن الله فضل العباد بعضهم على بعض في الدين والدنيا عدلا منه لا يقال جار ولا حابى فمن قال إن فضل الله على المؤمن والكافر سواء فهو صاحب بدعة بل فضل الله المؤمن على الكافر والطائع على العاصي والمعصوم على المخذول عدلا منه هو فضله يعطيه من يشاء ويمنعه من يشاء . Znaj da je Allah dao vrline svojim robovima, nekima više, a nekima manje, u vjeri i u dunjaluku. I to davanje je pravedno. I ne kaže se da je Allah nepravedan i da nepravilno daje. Ko bude rekao da je Allahova blagodat prema mu'minu i nevjerniku ista - on je novotar. Naprotiv, Allah je odlikovao vjernika nad nevjernikom, poslušnog nad griješnikom, nevinog nad podlim - i to je pravda. To je blagodat koju On daje kome hoće, a ne daje kome neće. TAČKA 82. ولا يحل أن تكتم النصيحة أحدا من المسلمين برهم وفاجرهم في أمر الدين فمن كتم فقد غش المسلمين ومن غش المسلمين فقد غش الدين ومن غش الدين فقد خان الله ورسوله والمؤمنين. Nije dozvoljeno da sakrivaš iskrene savjete od bilo kojeg muslimana u stvarima vjere, svejedno bio on pobožan ili ne. Pa, ko to sakrije - takav je obmanuo muslimane. Ko bude obmanjivao muslimane - takav obmanjuje vjeru, a onaj koji bude obmanjivao u vjeri - takav je izdao Allaha, Poslanika i vjernike. [21] TAČKA 83. والله سميع بصير عليم يداه مبسوطتان قد علم أن الخلق يعصونه قبل أن يخلقهم علمه نافذ فيهم فلم يمنعه علمه فيهم أن هداهم للإسلام ومن به عليهم كرما وجودا وتفضلا فله الحمد . Allah Čuje, Vidi i sve Zna. Njegove dvije Ruke su ispružene[22]. Prije nego je stvorio Svoje robove znao je da će mu biti nepokorni. To Njegovo znanje je efektivno nad njima, ali Njega to nije spriječilo da ih uputi u Islam. Tu blagodat im je dao iz Svoje Milosti, Dobrote i Samilosti – svaka hvala Njemu pripada. TAČKA 84. واعلم أن البشارة عند الموت ثلاث بشارات يقال أبشر يا حبيب الله برضى الله والجنة ويقال أبشر يا عبد الله بالجنة بعد الانتقام ويقال أبشر يا عدو الله بغضب الله والنار هذا قول ابن عباس . I znaj da mejtu dolaze sa jednom od tri vijesti: (1) možda mu bude rečeno: 'Raduj se Allahov prijatelju Allahovom zadovoljstvu i Njegovom Džennetu[23]' (2) možda: 'Raduj se Allahov neprijatelju Allahovoj srdžbi i Vatri[24]' (3) a možda: 'Raduj se Allahov robe Džennetu zahvaljujući Islamu[25]' - i ovo je govor Ibn Abbasa, radijAllahu anhu.[26] TAČKA 85. واعلم أن أول من ينظر إلى الله تعالى في الجنة ألاضراء ثم الرجال ثم النساء بأعين رؤوسهم كما قال رسول الله صلى الله عليه وسلم إنكم سترون ربكم كما ترون القمر ليلة البدر لا تضامون في رؤيته والإيمان بهذا واجب وإنكاره كفر . I znaj da će slijepci[27] biti prvi koji će gledati Allaha u Džennetu, zatim muškarci, a zatim žene[28]. Gledaće Ga sa svojim očima koje se nalaze u glavi, kao što je to rekao Poslanik sallAllahu ‘alejhi we sellem: 'Sigurno ćete vidjeti svoga Gospodara kao što se vidi pun mjesec u noći, i nećete imati poteškoća po pitanju Njegovog viđenja' [29]. U ovo je obaveza vjerovati, a poricanje toga je kufr (nevjerstvo). TAČKA 86. واعلم أنها لم تكن زندقة ولا كفر ولا شكوك ولا بدعة ولا ضلالة ولا حيرة في الدين إلا من الكلام وأهل الكلام والجدل والمراء والخصومة والعجب . وكيف يجترئ الرجل على المراء والخصومة والجدال والله يقول ما يجادل في آيات الله إلا الذين كفروا فعليك بالتسليم والرضى بالآثار والكف والسكوت . Znaj da se nikada nije pojavila zendeqa[30], kufr (nevjerstvo), sumnja, novotarija, niti zabluda u vjeri, osim zbog kelama (filozofije) i zbog ljudi koji govore filozofijom, filozofskim argumentovanjem, debatom i raspravljanjem. - Kako se čovjek može upustiti u raspravu i prepiranje kad Allah Uzvišeni, kaže: مَا يُجَادِلُ فِي آيَاتِ اللَّهِ إِلَّا الَّذِينَ كَفَرُوا ''O Allahovim ajetima raspravljaju samo nevjernici..'' (Mu’min, 4) Zato se pokori i budi zadovoljan sa predajama i prenosiocima tih predaja, suzdrži se i šuti. TAČKA 87. والإيمان بأن الله يعذب الخلق في النار في الأغلال والانكال والسلاسل والنار في أجوافهم وفوقهم وتحتهم وذلك أن الجهمية منهم هشام الفوطي قال إنما يعذب الله عند النار ردا على الله ورسوله I vjeruj da će Allah, Uzvišeni i Sveti, kazniti stvorenja u Vatri okovane u lance. Vatra će biti u njihovoj utrobi, iznad i ispod njih. Dok Džehmijje, među kojima je Hišam el-Futi[31], kažu: 'Allah će ljude kažnjavati pored Vatre', odbijajući na ovakav način govor Allaha i Njegovog Poslanika sallAllahu ‘alejhi we sellem. TAČKA 88. واعلم أن صلاة الفريضة خمس صلوات لا يزاد فيهن ولا ينقص في مواقيتها وفي السفر ركعتان إلا المغرب فمن قال أكثر من خمس فقد ابتدع ومن قال أقل من خمس فقد ابتدع لا يقبل الله شيئا منها إلا لوقتها إلا أن يكون نسيانا فإنه معذور يأتي بها إذا ذكرها أو يكون مسافرا فيجمع بين الصلاتين إن شاء . I znaj da je pet dnevnih farz namaza: njima se ne dodaje, niti se oduzima od njih kada se klanja u njihovo vrijeme. Na putovanju su namazi po dva rekata, osim akšama. Onaj koji bude rekao da ima više od pet (farz) namaza je novotar[32]. I Allah ne prima ništa od namaza ako se ne obave u namaskom vremenu, osim onome koji zaboravi[33], a i takav će obaviti namaz onda kada se sjeti. Ili čovjeku koji je na putovanju gdje može da spoji dva namaza[34], ako želi[35] [36]. TAČKA 89. والزكاة من الذهب والفضة والتمر والحبوب والدواب على ما قال رسول الله صلى الله عليه وسلم فإن قسمها فجائز وإن دفعها إلى الإمام فجائز والله أعلم . Zekat se daje na: zlato[37], srebro[38], hurme, zrnastu hranu[39] i stoku[40], onako kako je rekao Poslanik sallAllahu ‘alejhi we sellem. Čovjek može sam da ga podijeli, a može da ga da imamu da on to uradi – oboje je dozvoljeno[41]. TAČKA 90. واعلم أن أول الإسلام شهادة أن لا اله الا الله وأن محمدا عبده ورسوله I znaj da je početak Islama[42] svjedočenje La ilahe illAllah we enne Muhammeden abduhu we resuluhu.[43] Priprema i Obrada www.tewhid.ucoz.net STUDIO-TEWHID- Autor: -Imam Berbehari, rahimehullah | |
Views: 1379 | |
Total comments: 0 | |