إِنَّ الَّذِينَ يَكْتُمُونَ مَا أَنزَلْنَا مِنَ الْبَيِّنَاتِ والهدى مِن بَعْدِ مَا بَيَّنَّاهُ لِلنَّاسِ فِي الْكِتَابِ ۙ أولئك يَلْعَنُهُمُ اللَّهُ وَيَلْعَنُهُمُ اللَّاعِنُونَ [٢:١٥٩]
„One koji budu tajili (skrivali) jasne dokaze, koje smo Mi objavili, i Pravi put (uputu), koji smo u Knjizi ljudima pojasnili, njih će Allah prokleti, a prokleće ih i oni koji imaju pravo da proklinju.“ (Prijevod značenja sura Al-Beqara, ajet broj 159).
Imam Ibn Kesir, rahmetullahi alejhi, komentarišući ovaj ajet kazao je: "One koji budu tajili jasne dokaze koje smo Mi objavili, i Pravi put nakon što smo ga u Knjizi ljudima označili, Allah će prokleti, a proklet će ih i oni koji proklinju." /159/
Ovo je žestoka prijetnja onome ko bude skrivao Jasne dokaze i uputu korisnu za srca koje su donosili poslanici nakon što je to Allah Uzvišeni objasnio Svojim robovima u Svojim knjigama koje je objavljivao Svojim poslanicima.
Ebul-Alije kaže: To je objavljeno u vezi sa sljedbenicima Knjige koji su tajili osobine Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, i Allah saopćava da njih za taj njihov postupak sve proklinje kao što za oprost učenjaku moli svaka stvar, pa čak i riba u vodi i ptica u zraku, ove proklinje Allah, a proklinju ih i svi koji mogu proklinjati.
Od Ebi-Hurejre prenosi se da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Ko bude upitan o nekom znanju, pa to sakrije, na Sudnjem danu će imati uzdu od vatre."
U sahih hadisu se navodi od Ebu-Hurejre da je rekao: "Da u Božijoj Knjizi nema ajeta: 'One koji budu tajili Jasne dokaze koje smo Mi objavili, i Pravi put...' nikome ja ne bih rekao ništa!"
Ibn Ebi-Hatim, s lancem prenosilaca od Berra'a Ibn Aziba, prenosi da je rekao: „Bili smo s Vjerovjesnikom, sallallahu alejhi ve sellem, na jednoj dženazi, pa je rekao: "Nevjernik će dobiti udarac između očiju, što će čuti sve životinje izuzev ljudi i džina. Proklinjat će ga svako ko bude čuo taj zvuk."
"Allah će prokleti, a proklet će ih i oni koji proklinju" riječi Allaha Uzvišenog odnose se na životinje na Zemlji.
Nakon toga, Allah Uzvišeni izuzima one koji se Njemu pokaju, pa kaže: "Izuzet će se oni koji se pokaju i poprave, i to javno ispolje", tj. odvrate se od grijeha, poprave svoja djela i javno saopće ljudima ono što su tajili;
"Takvima ću Ja oprostiti, jer Ja sam Onaj Koji prima pokajanje i milostiv sam." (Pogledati tefsir Ibn Kesir sura Al-Beqara ajet broj 159).
Šejh Ibn Usejmin, rahmetullahi alejhi, je kazao u komentaru ovoga ajeta: „Oni koji skrivaju ono što smo mi objavili“, ovdje se skrivanje odnosi na situaciju kada bude potreba da se određena stvar pojasni, sve jedno da li to pojašnjenje bilo putem jezika ili pak drugim putem kao što je praktičan primjer.
„Ono što smo objavili od Knjige“ misli se na jasne kuranske ajete.
„Ono što smo objavili od Knjige i upute“, ovdje se pod uputom misli na svaki vid korisnog znanja kojim se Allahova stvorenja upućuju ka Njemu, azze ve dželle.
„Nakon što smo pojasnili“, tj. nakon što smo naše ajete i uputu učinili vidljivim i jasnim.
„Nakon što smo pojasnili ljudima“, ovdje se misli na sve ljude sve jedno da li oni bili vjernici ili pak kafiri, jer je Allah svim ljudima općenito pojasnio istinu no među njima su oni koji su uputu prihvatili, a i oni koji su se od upute okrenuli.
„Nakon što smo pojasnili ljudima u Knjizi“, ovdje se misli na sve Knjige s kojima su dolazili poslanici i vjerovjesnici, baš kao što kaže Allah, azze ve dželle: „I doista smo poslali Nuha i Ibrahima, i načinili u potomstvu njihovom vjerovjesništvo i Knjigu, pa je od njih onaj ko je upućen, a mnogi od njih su grješnici.“ (Prijevod značenja sura Al-Hadid, ajet broj 25).
„Njih će Allah prokleti...“tj. njih će Allah udaljiti (potjerati) od svoje milosti.
„A prokleće ih i oni koji imaju pravo da proklinju.“, tj. sva stvorenja će tražiti odnosno prizivati na njih Allahovo prokletstvo.
I od koristi koje proizlaze iz ovoga ajeta, a na koje je šejh Ibn Usjemin, rahmetullahi alejhi, ukazao jeste da je SKRIVANJE ZNANJA JEDAN OD VELIKIH GRIJEHA, jer Allahovo prokletstvo nije osim za nešto što je iz domena Kebairu Ez-Zunub (velikih grijeha).“ (Pogledati Tefsir sure El-Beqara od uvaženog šejha Ibn Usjemina).
I ako je ovaj ajet obavljen povodom sljedbenika Knjige tj. Jevreja koji su skrivali znanje o pojavi i osobinama Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, ovaj ajet ima šire značenje tj. pod ajet ulazi skrivanje (prekrivanje i ne pojašnjavanje) svakog vida korisnog znanja kojima se ljudi mogu okoristi kako bi se približili svome Gospodaru.
A Allah najbolje zna.
www.tewhid.ucoz.net
STUDIO-TEWHID-
facebook.com/studio.tewhid