On je istaknuti imam predvodnik. Blistava zvijezda koja se pojavila nad jemenskim horizontom. Predvodnik imama i učenih. Muftija islamskog Ummeta. More znanja i sunce razboritosti. Temelj mudžtehidima i šejh islama i uzor među ljudima. Komentator Kur'ana i hadisa. Velikan isposnika i jedinstven primjer pobožnjaka. Borac protiv novotara i jedan od posljednjih mudžtehida. Autor mnogih pisanih djela kojima u to vrijeme nije bilo ravnih.
Iz bogate biografije šejha Eš-Ševkanija rahimehullah, koja obiluje mnogim pisanim i veoma vrijednim djelima obratit ćemo pažnju na njegovo djelo: "Šerhus - sudur fi tahrimi ref il -kubur". Ovo djelo je u stvari kratka poslanica koja je mala po obimu, ali ogromna po svom značaju. Šejh je u ovoj knjizi, na sebi svojstven način, smjelo, autoritativno i detaljno objasnio kolika smutnja je nastala u islamskom Ummetu zbog podizanja kaburova (nadgrobnih spomenika) ističući da je takva radnja bila uzrok pojave širka i njegovog širenja koji se ogledao u traženju pomoći i zaštite od kaburova muslimanskih velikana i dobih ljudi, te podizanje nadgrobnih spomenika, njihovo ukrašavanje, izgradnja mesdžida na kaburovima, zatim uzimanjem istih za mjesta svetkovanja koje su mnogobrojne mase posjećivale, čineći tavaf oko njih, ispunjavajući svoje zavjete kod kaburova, prinoseći žrtve (kurbane) i tražeći od mrtvih da se zauzimaju za njih, te da im otklone nevolje, a donesu i pribave sreću.
Imam je, Allahmu se smilovao, naveo više od dvanaest šerijatskih dokaza koji najstrožije zabranjuju podizanje nadgrobnih spomenika i traženje pomoći preko njm. Neki od ovih dokaza govore da oni koji to čine zaslužuju prokletstvo, a nekada Allahovu srdžbu. U nekim od ovih dokaza se ističe da oni koji grade i zidaju nadgrobne spomenike liče zidovima i kršćanima, a u nekima se ističe jasna naredba rušenja nadgrobnih spomenika, kojima se pripisuje svetost, kao što je uradio Muhammed sallallahu alejhi ve selleme poslavši skupinu muslimana da porazbijaju kipove i poravnaju kaburove. U Muslimovom Sahihu i drugim hadiskim zbirkama zabilježena je predaja od plemenitog tabi'ina -Ebu Muslima el – Hejjadža Esdija, koji kaže:- "Rekao mi je Alija Ibn Ebi Talib,: "Želiš li da te pošaljem na zadatak na koji je mene poslao Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem.? Poslao me je i naredio mi da ne ostavim nijednog kipa, a da ga ne srušim i ni jednog uzdignutog kabura, a da ga ne poravnam."
U spomenutom djelu kaže šejh Eš-Ševkani rahimehullah: Pogledajte kako je Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem poistovijetio kipove i uzdignute kaburove? Ako znamo da je Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, u mnogim svojim hadisima zabranio veličanje svog kabura i uzimanje istog za mjesto praznovanja i svetkovanja, šta onda reći za kaburove drugih ljudi, bez obzira na njihovo mjesto među ljudima i na stepen njihove učenosti i pobožnosti. Allah, Džellešanuhu naredio je Muhammedu, sallallahu alejhi ve sellem, iako je vođa poslanika i posljednji Allahov Poslanik i Allahu najdraži, da kaže:
Reci, ja ne mogu ni samom sebi korist pribaviti, niti od sebe kakvu štetu otkloniti. (prevod značenja sure El-A'raf, 188),
pa šta onda reći o kaburovima nekih ljudi koji se obožavaju mimo Allaha...
Dalje kaže u ovoj poslanici Imam Ševkani: "Nema nimalo sumnje da je najveći uzrok ovom nakaradnom vjerovanju u mrtve, šejtansko prikazivanje ljudima lijepim podizanje spomenika na kaburovima;, njihovo ograđivanje, krečenje i ukrašavanje najljepšim ukrasima. Tako kada običan čovjek - neznalica naiđe pored groblja i pogled mu se zaustavi na kaburu nad kojim je izgrađena kupola ili turbe i kad uđe u njega, pa vidi kabur prekriven ukrašenim prekrivačem i vidi oko njega mnogo zapaljenih svijeća i raznih mirisa, nema sumnje da će to ostaviti traga na njegovo srce i izazvati divljenje i poštovanje prema tom kaburu, tako da će poslije toga u njega ulaziti sa velikim strahopoštovanjem. Ovo je jedan od najopasnijih šejtanskih prilaza muslimanima i sredstvo koje šejtan najviše koristi u odvođenju ljudi u zabludu i udaljavanju od islama, stopu po stopu, sve dok ih ne dovede na takav stepen da traže od mrtvih da im pomognu u onome u čemu ne može pomoći niko osim Allah, Subhanehu ve Te’ala, i tako se svrstaju među mnogobrojne mušrike.