Main » Articles » Akida

ZAKON JE SPUŠTEN S ADEMOM

Činjenica da su se Kabil i Habil za rješenje njihova spora obratili Uzvišenom Allahu kazuje da su bili upućeni u to da je On Tvorac svijeta, a to što su odlučili da prinesu po žrtvu (kurban) dokaz je da su poznavali Zakon, te da su znali kako se čovjek može Allahu približiti činjenjem određenih djela, a da nekim drugim djelima izaziva Njegovu srdžbu. Tako znamo da Allah, dž.š., nije ostavio čovjeka bez Zakona ni jednoga časa, te da je Zakon objavljen odmah s Ademom.

Poznato je da je Uzvišeni primio Habilovu žrtvu, a Kabilovu nije. Kažu da je razlog bio taj što je Habil prinio najljepše od onoga što je imao, Kabi!, opet, najlošije - a Allah, Uzvišen neka je, Dobar je i voli ono što je dobro. Kazuje se i da je razlog  bio taj što je Habil bio Zadovoljan Allahovom odredbom da se oženi djevojkom koja je rođena kada i Kabil, a Kabil se usprotivio odredbi i želio se oženiti svojom sestrom koja je s njime zajedno rođena. Kako god da je bilo, nas interesira ono što govori Kur'an, tj. da je Uzvišeni Allah primio Habilovu žrrtvu, a Kabilovu nije.

Kabil je tada bio dužan povesti računa o tome zašto mu nije primljena žrtva, trebao je zatražiti oprost za grijehe, zapitati se šta kod njega nije u redu, pa pokušati to popraviti. Ali nije učinio tako, već se rasrdio i bratu svome rekao: Ubit ću te. Habil je odgovorio da on nije kriv zbog toga što Kabilova žrtva nije primljena, jer Allah prima žrtvu samo od bogobojaznih.


Ovdje ćemo zastati još jedanput i zapitati se: Ko je kazao Habilu da Allah prima žrtvu samo od bogobojaznih? Morao je postojati neki zakon na osnovu kojega je Habil znao da Allah
ne prima žrtvu od onih koji su neposlušni i koji ne vjeruju.


Kur'an dalje kazuje da je Kabil ubio svoga brata Habila. Svejedno je da li je ubistvo izvršeno, kako se prenosi, komadom željeza ili kamena. To nas se ne tiče, ono što je bitno jeste da je to bilo prvo ubistvo u ljudskom rodu i prvo protivljenje Allahovom zakonu na Zemlji, te  koliko nam je poznato prvo protivljenje Allahovoj volji koja je iskazana u Njegovom Zakonu.

Izvor: "Dobro i zlo"
str:32-33
Autor:Muhamed M.Ša'ravi



Category: Akida | Added by: studio-tewhid (2014-01-11)
Views: 494 | Rating: 0.0/0
Total comments: 0
Name *:
Email *:
Code *:
NAMAZ
Facebook-tewhid
kur'an
tags