Main » Articles » Ženska pitanja

TRETMAN ORGANIZOVANJA ZALOSTI ZA MRTVACEM
PITANJE: Kakav je tret man sastajanja (okupljanja) zbog zalosti 
i ucenja Kur'ana tri dana nakon sto se ukopa mrtvac? 

ODGOVOR: Sastajanje u kuci umrlog covjeka da bi se jelo i pilo i ucio Kur'an je 
novotarija. Tako je i u vezi sastajanja da bi klanjali i upucivali Allahu dove za njega, i to nema 
smisla. Porodici umrlog moze se otici samo da bi im se iskazalo saucesce, da bi se molilo 
Allaha za njih, da bi ih se razgovaralo, podsticalo na sabur i da bi se upucivale molbe Allahu, 
dz. s., da se smiluje njihovom umrlom clanu. A sto se tice toga da se ljudi okupe zbog zalosti, 
ucenja posebnih dova, Kur'ana i klanjanja posebnih namaza, to nema osnove i da je u tome 
neko dobro, u tome bi nas prethodili i pretekli nasi dobri ljudi iz prvih generacija muslimana, 
Allah neka je zadovoljan njima i oni Njime. To, takoder, nije radio ni Poslanik, s.a.v.s. Tako 
je, kada su u Bid na Mu'ti poginuli Dzafer ibn Ebi-Talib, Abdulah ibn Revala i Zejd ibn Harise, 
r.a., i o tome mu sisla Objava, spomenuo to ashabima i obavijestio ih o njihovoj smrti. Uputio 
je Allahu, dz. s., dovu za njih, te da On bude zadovoljan njima. On nije sakupio narod niti 
napravio sobet i zalost. Nista od toga on nije uradio, a ova trojica su bili medu najboljim 
ashabima. 

Omer, r.a., ubijen je i nije sazvana zalost niti su okupljeni ljudi da jadikuju za njim i da mu 
uce Kur'an. Poslije toga ubijeni su Osman, r.a., i Alija, r.a., i nisu sazvani ljudi odreden broj dana 
poslije njihove smrti kako bi upucivali Allahu, dz. s., dove za njih i od Njega za njih molili milost, 
niti im je spravljena hrana. 

Pozeljno je i lijepo da komsije i rodbina umrlog sprave hranu ukucanima umrlog i da je 
njima posalju, kao stoje uradio Vjerovjesnik, s.a.v.s., kadaje stigla vijest o smrti Dzaferovoj. 
On je svojim zenama rekao: "Spravite hranu Dzaferovoj porodici jer im je doslo ono sto ih 
zaokuplja." 

Porodica umrlog zaokupljena je musibetom (nevoljom) i ono sto je dozvoljeno i po 
Serijatu jeste da im se spravi i posalje hrana. A dodatno ih opteretiti belajem tako sto ce jos 
i spravljati svijetu hranu suprotno je sunnetu. Stavise, to je novotarija. 

Dzezir ibn Abdullah el-Bedzeli, r.a., rekao je: "Sakupljanje kod porodice umrlog i da oni 
spravljaju hranu, nakon dzenaze, smatrali smo na rangu naricanja. Naricanje za umrlim je 
zabranjeno (haram), a umrli ce u kaburu biti podvrgnut patnji zbog toga. Stoga, duznost je 
biti oprezan u vezi s tim i kloniti se toga. Samo plakanje bez podizanja glasa nije grijeh i ne 
smeta. Od Allaha je uputa i ispravnost. 

Sejh Ibn-Baz 

Priprema i Obrada www.tewhid.ucoz.net
  
Iz knjige:FETVE 
ZENSKIM PITANJIMA 

 

STUDIO-TEWHID-
https://www.facebook.com/studio.tewhid

Category: Ženska pitanja | Added by: studio-tewhid (2014-04-03)
Views: 461 | Rating: 0.0/0
Total comments: 0
Name *:
Email *:
Code *:
NAMAZ
Facebook-tewhid
kur'an
tags