Main » Articles » Ženska pitanja |
TRETMAN ORGANIZOVANJA ZALOSTI ZA MRTVACEM
PITANJE: Kakav je tret man sastajanja (okupljanja) zbog zalosti i ucenja Kur'ana tri dana nakon sto se ukopa mrtvac? ODGOVOR: Sastajanje u kuci umrlog covjeka da bi se jelo i pilo i ucio Kur'an je novotarija. Tako je i u vezi sastajanja da bi klanjali i upucivali Allahu dove za njega, i to nema smisla. Porodici umrlog moze se otici samo da bi im se iskazalo saucesce, da bi se molilo Allaha za njih, da bi ih se razgovaralo, podsticalo na sabur i da bi se upucivale molbe Allahu, dz. s., da se smiluje njihovom umrlom clanu. A sto se tice toga da se ljudi okupe zbog zalosti, ucenja posebnih dova, Kur'ana i klanjanja posebnih namaza, to nema osnove i da je u tome neko dobro, u tome bi nas prethodili i pretekli nasi dobri ljudi iz prvih generacija muslimana, Allah neka je zadovoljan njima i oni Njime. To, takoder, nije radio ni Poslanik, s.a.v.s. Tako je, kada su u Bid na Mu'ti poginuli Dzafer ibn Ebi-Talib, Abdulah ibn Revala i Zejd ibn Harise, r.a., i o tome mu sisla Objava, spomenuo to ashabima i obavijestio ih o njihovoj smrti. Uputio je Allahu, dz. s., dovu za njih, te da On bude zadovoljan njima. On nije sakupio narod niti napravio sobet i zalost. Nista od toga on nije uradio, a ova trojica su bili medu najboljim ashabima. Omer, r.a., ubijen je i nije sazvana zalost niti su okupljeni ljudi da jadikuju za njim i da mu uce Kur'an. Poslije toga ubijeni su Osman, r.a., i Alija, r.a., i nisu sazvani ljudi odreden broj dana poslije njihove smrti kako bi upucivali Allahu, dz. s., dove za njih i od Njega za njih molili milost, niti im je spravljena hrana. Pozeljno je i lijepo da komsije i rodbina umrlog sprave hranu ukucanima umrlog i da je njima posalju, kao stoje uradio Vjerovjesnik, s.a.v.s., kadaje stigla vijest o smrti Dzaferovoj. On je svojim zenama rekao: "Spravite hranu Dzaferovoj porodici jer im je doslo ono sto ih zaokuplja." Porodica umrlog zaokupljena je musibetom (nevoljom) i ono sto je dozvoljeno i po Serijatu jeste da im se spravi i posalje hrana. A dodatno ih opteretiti belajem tako sto ce jos i spravljati svijetu hranu suprotno je sunnetu. Stavise, to je novotarija. Dzezir ibn Abdullah el-Bedzeli, r.a., rekao je: "Sakupljanje kod porodice umrlog i da oni spravljaju hranu, nakon dzenaze, smatrali smo na rangu naricanja. Naricanje za umrlim je zabranjeno (haram), a umrli ce u kaburu biti podvrgnut patnji zbog toga. Stoga, duznost je biti oprezan u vezi s tim i kloniti se toga. Samo plakanje bez podizanja glasa nije grijeh i ne smeta. Od Allaha je uputa i ispravnost. Sejh Ibn-Baz Priprema i Obrada www.tewhid.ucoz.net
STUDIO-TEWHID- | |
Views: 461 | |
Total comments: 0 | |