Main » Articles » Ženska pitanja

TRETMAN ZENE KOJA ABORTIRA

TRETMAN ZENE KOJA ABORTIRA 

PITANJE: Desava se da neke trudne zene abortiraju, a kod zametka su 
se vec formirali tjelesni organ i, dok se kod drugih zena to desava a da se ti 
organ/ kod ploda Jos nisu formirali. Molim vas da mipojasnite kakavje odnos 
prema namazu u oba spomenuta slucaja ? 

Odgovor: Ako zena abortira, a kod ploda su se vec formirali ljudski organi, kao sto su 
glava, ruke, noge i drugo, ona je tada zena sa nifasom i ima takav tretman. To znaci da nece 
klanjati, postiti i imati spolne odnose sa muzem sve dok se ne ocisti ili dok ne prode 
cetrdeset dana. Kad god da postane cista, a prije isteka cetrdeset dana, duzna se okupati, 
klanjati, postiti (ako je ramazan) i dopusteno je da ima spolne odnose sa svojim muzem. Za 
nifas ne postoji najniza granica trajanja, pa ako se desi da zena postane cista vec nakon 
deset dana od dana kada je rodila, ili pak manje ili vise, duznost joj je da se okupa i ona se 
tretira kao sve ciste zene. Krv koja bude i nakon isteka cetrdeset dana ne smatra se 
mjerodavnom i ona ce klanjati, postiti i polno opciti sa svojim muzem. Ona ce za svaki 
namaz obnavljati abdest, kao sto to cini zena sa istihadom, a na osnovu rijeci Vjerovjesnikovih, 
s.a.v.s., upucenih Fatimi bint Dzahs koja je imala istihadu: "Abdesti se za svaki namaz." 

U slucaju da ta krv istice i u danima kada zena treba dobiti mjesecni ciklus, takva zena 
ce se tretirati kao zena sa menstruacijom i zabranjeno joj je ciniti sve ono sve ono sto je vec 
spomenuto. 

Sto se tice slucaja kada zena abortira plod kod kojeg se nisu formirali tjelesni organi te 
on bude u vidu komada mesa bez tjelesnih crta ili u vidu krvi, takva zena se tretira kao zena 
sa istihadom, a ne hajzom ili nifasom i njoj je dozvoljeno sve sto je dozvoljeno cistim zenama. 
Razlika je samo u tome sto ce se ona abdestiti za svaki namaz i upotrebljavat ce higijenska 
sredstva (uloske, vatu) kao sto to radi zena sa istihadom. Takvoj zeni dozvoljeno je da 
klanja spojeno podne i ikindiju, a aksam i jaciju i propisano joj je da se okupa prije klanjanja 
spojenih namaza kao i sabah-namaza. Ovo se zasniva na pouzdanom hadisu koji prenosi 
Hamna bint Dzahs, a zena u takvom stanju tretira se kao zena sa istihadom. Allah je Onaj 
Koji upucuje! 

Sejh Ibn-Baz 

Priprema i Obrada www.tewhid.ucoz.net
  
Iz knjige:FETVE 
ZENSKIM PITANJIMA 

 

STUDIO-TEWHID-
https://www.facebook.com/studio.tewhid

Category: Ženska pitanja | Added by: studio-tewhid (2014-04-03)
Views: 1290 | Rating: 0.0/0
Total comments: 0
Name *:
Email *:
Code *:
NAMAZ
Facebook-tewhid
kur'an
tags