Main » Articles » Ženska pitanja |
TRETMAN ZENE KOJA ABORTIRA
TRETMAN ZENE KOJA ABORTIRA PITANJE: Desava se da neke trudne zene abortiraju, a kod zametka su se vec formirali tjelesni organ i, dok se kod drugih zena to desava a da se ti organ/ kod ploda Jos nisu formirali. Molim vas da mipojasnite kakavje odnos prema namazu u oba spomenuta slucaja ? Odgovor: Ako zena abortira, a kod ploda su se vec formirali ljudski organi, kao sto su glava, ruke, noge i drugo, ona je tada zena sa nifasom i ima takav tretman. To znaci da nece klanjati, postiti i imati spolne odnose sa muzem sve dok se ne ocisti ili dok ne prode cetrdeset dana. Kad god da postane cista, a prije isteka cetrdeset dana, duzna se okupati, klanjati, postiti (ako je ramazan) i dopusteno je da ima spolne odnose sa svojim muzem. Za nifas ne postoji najniza granica trajanja, pa ako se desi da zena postane cista vec nakon deset dana od dana kada je rodila, ili pak manje ili vise, duznost joj je da se okupa i ona se tretira kao sve ciste zene. Krv koja bude i nakon isteka cetrdeset dana ne smatra se mjerodavnom i ona ce klanjati, postiti i polno opciti sa svojim muzem. Ona ce za svaki namaz obnavljati abdest, kao sto to cini zena sa istihadom, a na osnovu rijeci Vjerovjesnikovih, s.a.v.s., upucenih Fatimi bint Dzahs koja je imala istihadu: "Abdesti se za svaki namaz." U slucaju da ta krv istice i u danima kada zena treba dobiti mjesecni ciklus, takva zena ce se tretirati kao zena sa menstruacijom i zabranjeno joj je ciniti sve ono sve ono sto je vec spomenuto. Sto se tice slucaja kada zena abortira plod kod kojeg se nisu formirali tjelesni organi te on bude u vidu komada mesa bez tjelesnih crta ili u vidu krvi, takva zena se tretira kao zena sa istihadom, a ne hajzom ili nifasom i njoj je dozvoljeno sve sto je dozvoljeno cistim zenama. Razlika je samo u tome sto ce se ona abdestiti za svaki namaz i upotrebljavat ce higijenska sredstva (uloske, vatu) kao sto to radi zena sa istihadom. Takvoj zeni dozvoljeno je da klanja spojeno podne i ikindiju, a aksam i jaciju i propisano joj je da se okupa prije klanjanja spojenih namaza kao i sabah-namaza. Ovo se zasniva na pouzdanom hadisu koji prenosi Hamna bint Dzahs, a zena u takvom stanju tretira se kao zena sa istihadom. Allah je Onaj Koji upucuje! Sejh Ibn-Baz Priprema i Obrada www.tewhid.ucoz.net
STUDIO-TEWHID- | |
Views: 1290 | |
Total comments: 0 | |