PITANJE: Zena srednjih godina, ili je bliza periodu kada se za
nju moze reci da je star a, poznata po svojoj bogobojaznosti zeli
obaviti prvi hadz koji je duzna po islamu, ali nema mahrema.
Medutim, postoji medu uglednim ljudima u gradu neko ko je
poznat po poboznosti i zeli obaviti hadz sa zenama kojima je
m ah rem. Da li je ispravno da ova zena ide na hadz sa ovim do brim
covjekom i zenama i da taj covjek pazi na njih, Hi obaveza hadza
spa da sa nje zbog toga sto nema svoga mahrema ali je imovinski
mogucna ?
Kazite nam Vas sud (fetvu), Allah Vas blagoslovio.
ODGOVOR: Zena koja nema mahrema nije duzna obaviti hadz jer mahrem u pogledu
ove zene spada u mogucnost odlaska na hadz (sebil), a ona je uvjet (sart) za obaveznost
hadza. Uzviseni Allah kaze: "Hodocastiti Kabu duzan je, Allaha radi, svaki onaj koji je u
mogucnosti do nje doci." (Ali-lmran, 97)
Zeni nije dozvoljeno putovati na hadz, ili negdje drugo, osim uz pratnju muza ili mahrema.
To se temelji na onome sto biljeze Buharija i Muslim, a to je da je Ibn-Abbas, r.a., cuo
Vjerovjesnika, s.a.v.s., da kaze: "Ne osamljuje se covjek sa zenom (koja mu nije rod), osim
ako je s njom njen mahrem, niti zena putuje, osim uz pratnju mahrema."
Tada ustade covjek i rece: "Allahov Poslanice, mojasuprugajeotislanahadz, ajasam
se prijavio za tu i tu bitku." Poslanik, s.a.v.s., mu na to rece: "Idi i obavi hadz sa svojom
suprugom."
Ovakavstavzastupaju Hasan, En- Nehai, Ahmed, Ishak, Ibnel-Munziritzv.racionalisti.
Ovaj stav je ispravan zbog toga sto je u skladu sa opcenitim porukama hadisa koji zabranjuju
zeni da putuje bez pratnje muza ili mahrema. Suprotan stav zastupaju Malik, Safija i El-Evzai
i svaki od njih za to uvjetuje odredene uvjete za koje nemaju argumenata, a Allah ukazuje na
ispravnu uputu.
Stalnakomisija
Priprema i Obrada www.tewhid.ucoz.net
Iz knjige:FETVE
ZENSKIM PITANJIMA
STUDIO-TEWHID-
https://www.facebook.com/studio.tewhid
|